تصاویری از کشتی غرق شده کره ای و اندوه خانواده های قربانیان

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تصاویری از کشتی غرق شده کره ای و اندوه خانواده های قربانیان



یک دادستان کره جنوبی از دستگیری چهار نفر دیگر از خدمه کشتی غرق شده این کشور به اتهام حفاظت نکردن از جان مسافران خبر داد.


«آن سانگ دون»، دادستان ارشد امروز (دوشنبه) اظهار داشت: چهار نفر دیگر از خدمه این کشتی مسافربری به دلیل حفاظت نکردن از جان مسافران کشتی غرق شده دستگیر شدند.


پیش از این نیز ناخدای این کشتی مسافربری و دو نفر دیگر از خدمه آن به اتهام بی‌مسئولیتی و رها کردن سرنشینان کشتی به هنگام وقوع حادثه دستگیر شده بودند. بنابر گزارش‌های قبلی، ناخدای کشتی غرق شده به مسافران دستور داده بود که عرشه را ترک نکنند.

خبر دستگیری چهار خدمه دیگر زمانی منتشر شد که تلفات قربانیان این حادثه دریایی به 64 تن افزایش یافت. همچنین حدود 240 نفر دیگر از 476 مسافر این کشتی که بیشتر آنان از میان دانش آموزان دبیرستان بودند، همچنان ناپدید هستند. نیروهای امداد و نجات پس از آن که توانستند به لاشه کشتی غرق شده برسند اعلام کردند که احتمال می‌رود اجساد بیشتری را در داخل کشتی پیدا کنند.



سر جای خود بمانید!


مهم‌ترین فرضیه‌ای که حالا با گذشت چند روز از غرق شدن کشتی به‌عنوان مهم‌ترین دلیل بروز این فاجعه مدنظر قرار گرفته است، عدم‌اعلام پیام تخلیه فوری از سوی کاپیتان و خدمه است. نجات‌یافتگان این حادثه در جریان تحقیقات انجام شده گفته‌اند، زمانی که کشتی دچار حادثه و کج شد، تنها پیامی که از بلندگوها منتشر شد این بود که جلیقه نجات بپوشید و هر جا که هستید، همانجا بمانید و تکان نخورید.
خانواده‌های قربانیان معتقدند که اگر به جای این پیام، از بچه‌ها خواسته می‌شد که با جلیقه نجات به دریا بپرند یا سوار قایق‌های نجات شوند، حالا صدها دانش‌آموزی که ناپدید شده‌اند مثل بقیه نجات یافته و زنده مانده بودند.
با این حال اوه یونگ سوک، یکی از خدمه کشتی به خبرنگاران گفت: کاپیتان به این علت دستور تخلیه فوری صادر نکرده بود که خدمه تلاش می‌کردند کشتی را به حالت اولیه برگردانند و از غرق شدن آن جلوگیری کنند.



خشم خانواده‌ها


ده‌ها نفر از خانواده‌های دانش‌آموزان ناپدیدشده در این حادثه خود را به بندر جیندو رسانده و شب‌ها را در ساحل می‌گذرانند تا شاید خبری از گمشده‌شان شود. بسیاری از آنها شب‌ها با روشن کردن شمع، سرگرم دعا کردن برای زنده ماندن فرزندانشان هستند. با این حال همه آنها از نحوه عملیات نجات و همچنین خدمه کشتی غرق شده عصبانی هستند و آنها را عامل غرق‌شدن فرزندانشان می‌دانند. در این میان لی جون سوک، کاپیتان 69ساله کشتی از سوی پلیس تحت بازجویی است. او احتمالا با اتهام جنایت روبه‌رو شود. این مرد کسی بود که از تمامی سرنشینان کشتی خواسته بود بدون حرکت سرجایشان بمانند اما خودش یکی از نخستین کسانی بود که با سوار شدن به قایق نجات، کشتی را ترک کرده بود. این مرد روز گذشته زمانی که مقابل دوربین خبرنگاران قرار گرفت، گفت: من واقعا متأسفم و از این حادثه عمیقا شرمنده‌ام.



آخرین پیامک



انتشار پیامک‌های یکی از دانش‌آموزان دختر که پیش از غرق شدن کشتی برای پدرش می‌فرستاد، روز گذشته در رسانه‌های دنیا جنجال به پا کرد. در یکی از پیامک‌ها، دختر نوجوان پس از اطلاع حادثه برای کشتی برای پدرش نوشته: بابا، نگران نباشید. من جلیقه نجات تنم کرده‌ام و با بقیه دانش‌آموزان روی زمین نشسته‌ایم. پدرش نیز جواب داد: می‌دانم که عملیات نجات در جریان است اما اگر می‌توانی خودت از کشتی بیرون بپر. دختر نوجوان نیز در آخرین پیامک نوشته: من نمی‌توانم راه بروم. راهرو پر از بچه است و کشتی هم بیش از حد کج شده.



خودکشی معلم



به‌دنبال غرق شدن کشتی حامل دانش‌آموزان، یکی از معلمان که از این حادثه جان سالم به در برده بود از شدت ناراحتی دست به‌خودکشی زد. جسد کانگ مین 52ساله در حالی پیدا شد که وی با کمربندش خود را از درختی خارج از ورزشگاهی که حالا محل تجمع خانواده دانش‌آموزان ناپدیدشده است، حلق‌آویز کرده بود.
هم‌اکنون صدها غواص راهی محل غرق شدن کشتی شده‌اند تا شاید بتوانند افراد گمشده را زنده پیدا کنند. آنها همچنین در حال اکسیژن‌رسانی به داخل کشتی هستند تا اگر کسی در قسمتی از کشتی گرفتار شده، بتواند تا رسیدن امدادگران زنده بماند.




تصویر ۱



تصویر ۲




تصویر ۳




تصویر ۴




تصویر ۵




تصویر ۶




تصویر ۷




تصویر ۸




تصویر ۹




تصویر ۱۰




تصویر ۱۱




تصویر ۱۲




تصویر ۱۳




تصویر ۱۴




تصویر ۱۵




تصویر ۱۶




تصویر ۱۷




تصویر ۱۸




تصویر ۱۹




تصویر ۲۰

.








.
 

Similar threads

بالا