تشعشع تلفن همراه شفابخش آلزايمر

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
علم دوباره علم را تکذيب کرد
تشعشع تلفن همراه شفابخش آلزايمر


جام جم آنلاين: محققان مرکز تحقيقاتي بيماري آلزايمر فلوريدا اعلام کردند تابشهاي تلفنهاي همراه نه تنها سرطان زا نيستند بلکه مي توانند مانع از بروز آلزايمر شده و يا اين بيماري را تحت کنترل درآورند.





با وجود ادعاهايي که در زمينه سرطان زا بودن تشعشعات ناشي از تلفنهاي همراه مي شوند مطالعات جديد نشان مي دهند امواج راديويي مي توانند مانعي بر بروز بيماري آلزايمر حداقل در موشها باشند در حالي که اين امواج در موشهايي که به آلزايمر مبتلا نيستند باعث بهبود فعاليتهاي مغزي نيز مي شود.


محققان از مرکز تحقيقاتي بيماري آلزايمر در فلوريدا نشان دادند قرار دادن موشهاي مبتلا به آلزايمر در معرض امواج الکترومغناطيسي ناشي از تلفنهاي همراه باعث پاک شدن رسوبات بتا آميلوييد در مغز مي شود، پروتئيني که به شدت با بيماري آلزايمر در ارتباط است. به گفته دانشمندان تابشهاي تلفن همراه باعث افزايش حرارت در مغز شده و باعث مي شود سلولهاي مغزي اين رسوبات را در اين حرارت از خود بزدايند.


اين محققان معتقدند امواج تلفن همراه بر روي مغز انسان نيز تاثيري مشابه خواهد داشت اما با اين حال مطالعه بر روي جوندگان هميشه به مفهوم خلق درمانهاي موثر انساني نخواهد بود و تحقيقات بيشتري براي اثبات اين تاثير نياز خواهد بود.


در اين مطالعه 96 موش که برخي از آنها با تغييرات ژنتيکي به بيماري آلزايمر مبتلا شده بودند و بقيه سالم بودند مورد مطالعه قرار گرفتند به صورتي که هر دو گروه به مدت روزانه يک ساعت و براي 9 ماه در معرض تابشهاي تلفن همراه قرار گرفتند. نتايج نشان داد در صورتي که تابشهاي تلفن همراه از زمان جواني موشهاي مبتلا به آلزايمر آغاز شود، توانايي شناخت اين موشها با افزايش سن مورد محافظت قرار گرفته و تحليل نمي رود.


در عين حال در صورتي که موشهاي مسن تر در معرض اين تابشها قرار گيرند، ناتواني حافظه آنها از بين مي رود. دانشمندان تغييرات حرارتي ناشي از تابشهاي تلفن همراه را عامل اين تغييرات در بيماري موشها مي دانند زيرا به اعتقاد آنها در حرارت بالا سلولهاي مغزي مي توانند پلاکهاي تازه شکل گرفته بتا آميلوييد را زدوده و بيماري را کنترل کنند. تابشها در عين حال قدرت حافظه موشها را نيز افزايش داده و آن را در يک موش عادي از سطح نرمال به سطح بالاتر از نرمال ارتقا مي دهد.


بر اساس گزارش لايو ساينس، دانشمندان در حالي که باور دارند اين امواج مي تواند در درمان يا کنترل آلزايمر در انسان نيز تاثير گذار باشند در حال بررسي تاثير فرکانسهاي مختلف اين امواج بر روي بهبود ناتواني هاي شناختي در موشهاي آلزايمري هستند.
 

Hamid Ghobadi

عضو جدید
کاربر ممتاز
دستشون درد نکنه
حالا حالاها مونده تا به یه اصل ثابت برسن....
 

yoosef951

عضو جدید
باکدام فرکانس برای ال زایمر خوبه با فرکانس بالا که سرطان زا میباشد ؟بیشتر بخاطر ؟؟؟؟؟؟میترسم بگم ؟بگویند .....ci است ؟ من وقتی درباشگاه هستم گوشیم را نزد خود میگذارم و مرتب صدای جیر جیر بافرکانس بالا به گوشم میرسد ؟ بعد ها تصمیم گرفتم؟ حتی سرکار و شب ها/ آنرا از شبکه قطع کنم / سردردهایم کم شد؟ حالا شما امتحان کنید. آقا خطر داره see you
 
آخرین ویرایش:

Similar threads

بالا