تشخیص HIV در منزل

canopus

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
کیت آزمایش HIV که می تواند در منزل توسط افراد انجام بگیرد و جواب قطعی را در 20 دقیقه اعلام کند، کمک بسیار خوبی است برای آگاهی از وجود این ویروس در بدن افراد.


هرچند متخصصین شک دارند که برخورد افراد به هنگام مشاهده نتیجه چه تاثیری می تواند روی آنها داشته باشد، اما پیش بینی می شود با ورود این کیت آزمایشی به بازار افراد بتوانند به موقع بیماری خود را تشخیص دهند.

کیت های آزمایش HIV که تا قبل از این مورد استفاده قرار می گرفت به این صورت بود که افراد با کمک کیت، نمونه خون خود را می گرفتند و برای آزمایشگاه تشخیص ارسال می کردند. اما هم اکنون آنها می توانند خیلی سریعتر در کمتر از 20 دقیقه بصورت کاملآ خصوصی، بدون آنکه کسی متوجه شود از وجود یا عدم وجود عامل HIV در خون خود متوجه شوند.

یکی از مدیران ارشد FDA (سازمان مدیریت دارو و غذای آمریکا) به خبرنگاران گفت :

"بسیاری از مردم به خاطر مسائل اخلاقی و حیثیتی اغلب تست HIV نمی دهند و این یکی از مشکلات بزرگ جامعه کنونی است."

در این روش تست، قاشق مخصوصی در درون دهان قرار میگیرد و با استفاده از نمونه هایی که از بزاق دهان گرفته می شود و ترکیب آنها با مواد شیمیایی، پاسخ آزمایش خیلی زود تهیه می شود.

تنها نگرانی مقامات بهداشتی، اقدام به خودکشی یا آسیب رسانی شخصی به هنگامی است که فرد متوجه می شود عامل HIV در بدن او فعال است.

در حال حاضر این کیت های آزمایشی با قیمت 12 تا 17 دلار به پزشکان و کلینیک های درمانی عرضه می شود و هنوز معلوم نیست با چه قیمتی به مردم عادی فروخته خواهد شد.

اضافه می شود HIV ویروسی است که عامل بیماری ایدز است و سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، بطوری که بدن حتی در مقابل یک بیماری ساده مانند سینه پهلو یا اسهال نمی تواند مقاومت کند. بیماران مبتلا به HIV چنانچه درمانهای لازم را انجام ندهد حداکثر ظرف مدت سه سال از دنیا خواهند رفت.

 

Similar threads

بالا