تسلیت: مرتضی پاشایی همواره در دل ماست.

*جیگر طلا*

عضو جدید
کاربر ممتاز


خداحافظ نگو وقتی هنوز درگیر چشماتم

خداحافظ نگو وقتی تو هرجا باشی همراتم
.............................



شبیه برگ پاییزی ، پس از تو قسمت بادم / خداحافظ ، ولی هرگز نخواهی رفت از یادم
خداحافظ ، و این یعنی در اندوه تو می میرم / در این تنهایی مطلق ، که می بندد به زنجیرم


:crying::crying::crying2::crying2::crying::crying::crying::crying:
مرسی رفیق.خیلی قشنگ بود.دستت طلا
 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
همایون شجریان پیام تسلیت خود را با شعری از خیام آغاز کرد: «جامیست که عقل آفرین می‌زندش / صد بوسه ز مهر بر جبین می‌زندش
این کوزه گر دهر چنین جام لطیف/ می‌سازد و باز بر زمین می‌زندش»

او در ادامه پیام خود نوشت: «تسلیت عرض می‌کنم خدمت خانواده محترم هنرمند محبوب و گرامی مرتضی پاشایی و دوستدارانش. قلب همگی به درد آمد و افسوس می‌خوریم. روحش شاد.»
 

designer.Ali

عضو جدید
وقتی هواداران برای پاشایی کنسرت اجرا کردند

وقتی هواداران برای پاشایی کنسرت اجرا کردند

......................................
http://khabaronline.ir/detail/385582/multimedia/movie

....................................................................

[h=1]«دیگه نفس نمونده واسه‌ی من» ترانه‌ای از مرحوم مرتضی پاشایی[/h].......................

http://khabaronline.ir/detail/385168/multimedia/voice

.................
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز


بخواب آرووم گل نازم صدای هقهقه سازم
پیچیده توی گوش من صدای مرتضی بازم
بازم میخوام که آرووم شم با آهنگ قشنگ تو
ولی تا میشنوم قلبم میگیره از نبود تو
میدونم راحتی,دردات تموم شد دیگه آروومی
دیگه ار درد دل تا صبح با نالت شعر نمیخونی
نمیخواد که بپرسی تو که بعد از تو چی شد حالم
نمیخوام بهت بگم بعدت چقدر بارونی شد عالم
فقط ای کاش یکی میگفت که بازم شایعه کردن
یکی میگفت دروغه که دوتا دستای تو سردن
یکی میگفت که اسطوره هنوز قلبش رو تکراره
یکی میگفت واسه شبهام هنوز آهنگ نو داره
ولی انگار دیگه رفتی تو توی عصر پاییزی
خدایا باورش سخته چه پاییز غم انگیزی
 

MARIA RED

عضو جدید
کاربر ممتاز

*جیگر طلا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
بسیاری از رسانه‌ها و نشریات بین‌المللی با عناوینی که طنین شگفتی و غافلگیری از آنها به‌گوش می‌رسید به مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی و حاشیه‌های پیش و پس از آن پرداختند.
به گزارش صبحانه، تامس اردبرینک در نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای با عنوان «سوگواری عمومی برای خواننده پاپ مایه شگفتی برای ایران » که روز دوشنبه به چاپ رسید، با نام بردن از ترانه «نگران منی» مرتضی پاشایی خواننده فقید ایرانی و با اشاره به اینکه خواننده سی‌ساله برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ و پس از ابتلای وی به سرطان اجازه برگزاری کنسرت عمومی پیدا کرد و آوازهای وی «بیش از حد رمانتیک» تشخیص داده شده بود و امکان عرضه در تلویزیون را نداشت، به مقایسه مراسم تشییع پیکر وی با موارد مشابه پرداخت. این روزنامه در گفت‌و‌گوی کوتاهی با محمد علی ابطحی از قول وی نوشته است که علت حضور گسترده جوانان در این مراسم این بوده که «آقای پاشایی یک خواننده پاپ است و به قلب جوانان نزدیک است». وی البته بدون ارائه توضیح بیشتر گفت که رفتار مردم «دلایل متعدد دیگری نیز دارد.» لس‌آنجلس تایمز نیز در گزارشی از چگونگی مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی که روز جمعه به علت ابتلا به سرطان معده در تهران درگذشت، از جوان بیست‌و‌پنج ساله‌ای که در این مراسم حضور داشت، نقل کرد: «او خیلی به قلب ما نزدیک بود. ما از ترانه‌های او درباره داستان‌های عاشقانه لذت ‌بردیم. سیاست برای ما مهم نیست.» این روزنامه به نقل از رسانه‌های داخلی و از جمله تهران تایمز به این نکته که پاشایی با وجود بیماری ماه گذشته آخرین کنسرت خود را در تهران برگزار کرد و با کلاه و عینک آفتابی در آن ظاهر شد تا آثار درمان اشعه را بپوشاند، اشاره کرده است. خبرگزاری رویترز یکشنبه شب با اشاره به تجمع‌هایی که از پیش از درگذشت پاشایی با دعا و روشن کردن شمع و خواندن آوازهایی مانند «جاده یک‌طرفه» برگزار شد، گزارشی از روند مراسم تشییع پیکر خواننده فقید ارائه داد و با اشاره به اینکه طرفداران خواننده، یکدیگر را با پیام‌های متنی مطلع کرده و فرا خوانده بودند، از جمله به نقل از خبرگزاری ایرنا نوشت: «جمعیت آنقدر زیاد بود که بخشی از برنامه‌ها لغو شد. تقاضاهای مکرر همکاری از سوی پدر پاشایی نیز تأثیری نداشت.» گزارش رویترز در بسیاری از رسانه‌های دیگر بازتاب داشت و از جمله دوشنبه در آیریش‌تایمز با تیتر «مراسم تدفین ستاره پاپ شهرنشینان و سنت گرایان ایرانی را متحد می‌کند» منتشر شد. از جمله رسانه‌های دیگری که مراسم روز یکشنبه تشییع پیکر مرتضی پاشایی در تهران را بازتاب دادند، می‌توان به شبکه ABC، گالف دیلی نیوز چاپ بحرین، رسانه یونانی زبان فایل‌نیوز، نسخه آنلاین مجله ترکی زبان تکویم و سایت‌های ترکی زبان آکتیف‌مدیا و انسون‌هَبر دات کام که از وی با عنوان «تارکان ایران» یاد کرده‌اند و خبرگزاری Yle فنلاند اشاره کرد.
منبع: آنا
 

*جیگر طلا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
بچه ها حلالم کنید بخاطر این عکسی که میذارمhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/cry.gif

بچه ها حلالم کنید بخاطر این عکسی که میذارمhttp://www.www.www.iran-eng.ir/images/smilies/cry.gif

مرتضی پاشایی در کنار استاد احمد آرام مترجم، نویسنده و پژوهشگر در قطعه هنرمندان دفن شد.
 

*جیگر طلا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
پیکر مرحوم مرتضی پاشایی در حضور خانواده و دوستان ورزشی و هنرمند این خواننده جوان به خاک سپرده شد.
به گزارش صبحانه، پیکر زنده یاد مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشور که صبح امروز به دلیل ازدحام جمعیت دفن نشده بود شامگاه یکشنبه در خانه ابدی خود در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) آرام گرفت.













 

*جیگر طلا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
مریم قاسمی نامزد مرحوم مرتضی پاشایی که طراح لباسش بود. به گفته لیلا بلوکات بازیگر سینما و تلویزیون نامزد زنده یاد مرتضی پاشایی مریم قاسمی بود!خانوم مریم قاسمی که تا اخرین لحظات در کنار مرحوم مرتضی پاشایی بود.






 

behrooz civil

کاربر فعال مهندسی عمران ,
کاربر ممتاز
روز مرگم اشک را پیدا کنید


روی قلبم عشق را پیدا کنید


روز مرگم خاک را باور کنید


روی قبرم لاله را پرپر کنید


خانه را وقف نیلوفر کنید


پیکرم را غرق در شبنم کنید


روز مرگم دوست را دعوت کنید


بعد مرگم خنده ها را سر کنید


رفتنم را ای دوستان باور کنید ............................. تقدیم به طرفداران مرتضی
 

m@hboubeh

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ
الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ
إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ
اهدِنَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ
صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ غَيْرِ الْمَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَالضَّالِّينَ

______________________


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ﴿١﴾ اللَّهُ الصَّمَدُ ﴿٢﴾ لَمْ یَلِدْ وَلَمْ یُولَدْ ﴿٣﴾ وَلَمْ یَکُنْ لَهُ کُفُوًا أَحَدٌ ﴿٤﴾


 

Majid Nemo

عضو جدید
حمله به هانیه توسلی برای تسلیت نگفتنِ مرگ مرتضی پاشایی

حمله به هانیه توسلی برای تسلیت نگفتنِ مرگ مرتضی پاشایی

این اتفاق، هدف من را از ایجاد یک صفحه‌ عمومی، زیرسوال برد و به همین خاطر صفحه را به طور کلی پاک کردم. هدف من ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر با عزیزانی بوده که همیشه چه در فضای مجازی و چه بیرون، به من لطف داشته‌اند. اما روزی که گذشت به من نشان داد که دیگر این راه ارتباطی «کار نمی‌کند» به اصطلاح.

کد خبر: ۴۵۰۶۰۴
-








پس از مرگ مرتضی پاشایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان، موجی به راه افتاد که بسیاری با آن همراه شدند و درگذشت این جوان را تسلیت گفتند اما سرنوشت آنهایی که با این موج همراه نشدند، چه بود؟ هانیه توسلی یکی از چهره‌هایی بود که با این موج همراه نشد و مورد شدیدترین توهین‌ها و حملات گروهی بزرگ از طرفداران این خواننده قرار گرفت، تا آنجا که بخشی از فعالیت‌هایش را در فضای مجازی تعطیل کرد و یک متن در مواجهه با این وضعیت منتشر نمود.

به گزارش «تابناک»؛ مرتضی پاشایی خواننده پاپ کشورمان که مبتلاء به سرطان بود روز بیست و سوم آبان ماه جان به جان آفرین تسلیم کرد تا طرفدارانش به یادش به خیابان‌های شهرهای مهم کشور بیایند و اتفاقی را رقم بزنند که برخی خوانندگان بسیار مشهورتر نیز بی‌سابقه بود و از این منظر درگذشت پاشایی در نوع خود یک اتفاق منحصر به فرد شد و همین حضور در جریان تشییع پاشایی در مقابل تالار وحدت نیز تکرار شد.

با این حال، چنین واکنشی تنها در فضای بیرونی نبود و در فضای مجازی شاهد شکل‌گیری یک موج عظیم برای پاشایی بودیم که همچنان نیز دامنه این موج مشهود است. پس از درگذشت پاشایی، گروه‌هایی از هواداران پاشایی به پیغام گذاشتن برای هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی نظیر وایبر، فیس بوک، توئیتر و اینستاگرام خواستار تسلیت گفتن برای این اتفاق شدند؛ درخواستی که با همراهی گروهی از هنرمندان مواجه شد اما همه هنرمندان نیز با این فضا همراهی نکردند.

حقیقت امر آن بود که طول دوران حرفه‌ای فعالیت پاشایی آنچنان طولانی نبود و برخی از هنرمندان او را نمی‌شناختند و یا پس از ابتلای او به سرطان و مطرح شدن وسیع تر نامش در سطح رسانه‌ها در همین حد او را می‌شناختند. هانیه توسلی یکی از این چهره‌ها بود که شناختی از این خواننده جوان و نسبتاً کم‌کار نداشت و پس از این ماجرا نیز با گوش کردن آهنگ‌هایش، سبک پاشایی را نپسندیده بود و به همین دلیل تشخیص داده بود، پیامی ندهد و این موضوع را اعلام کرده بود.

عدم همراهی هانیه توسلی با این موج، واکنش تند گروهی بزرگ از طرفداران پاشایی را در پی داشت که هانیه توسلی را متهم به دروغگویی -به جهت عدم شناختن توسلی- کردند و البته این کمترین اتهام و توهینی بود که به او در فضای مجازی شد، تا با اوج گرفتن این حملات، توسلی اقدام به بستن صفحه‌اش در اینستاگرام نماید.

پس از این اتفاق، هانیه توسلی در صفحه رسمی‌اش نوشت: «بعد از فوت مرحوم پاشایی، اکثر کامنت‌هایی که در اینستاگرام برای من می‌گذاشتند تقاضاهای بعضن توهین‌آمیز و تند برای پست کردن یک مطلب در مورد مرتضا پاشایی و تسلیت درگذشت ایشان بود.

یک پست توضیحی گذاشتم (که متنش موجود است) و ضمن ابراز تاسف و همدردی، گفتم با مرتضا پاشایی و کارهای‌شان آشنا نبوده‌ام و بعد هم که گوش کرده‌ام، فهمیده‌ام موسیقی ایشان سلیقه‌ی من نبوده، و از طرف دیگر تسلیت عمومی گفتن را دوست ندارم. از همان‌جا بود که کامنت‌های اهانت‌آمیز شروع شد.

بیش و پیش از آن‌که شخصن از این موج اهانت به‌راه‌افتاده ناراحت شوم، برای فرهنگ عمومی مردم هموطنم تاسف خوردم و البته برای مرتضا پاشایی مرحوم که این‌چنین طرفدارانی داشته. این موج‌های اهانت از منظر شخصی یک داستان گذراست اما اگر در مقیاس بزرگتر به آن نگاه کنیم متوجه عمق فاجعه خواهیم شد.

این که چرا تعداد زیادی از مردم، چنین نفرت و خشمی را در خود حمل می‌کنند و ادبیات‌شان این‌قدر سخیف و نازل است، دل آدم را به درد می‌آورد، اما به نظرم روان‌شناسان اجتماعی می‌توانند تحلیلی ارائه کنند از چرایی اتفاقات این‌چنینی و این «مد» جدید و هولناک دنیای مجازی که هربار به هر بهانه به یک نفر می‌تازند، بی آن که توهین‌ها ارتباط چندانی با موضوع اصلی داشته باشد. نمونه‌اش را سال گذشته در مورد مسی و موارد مشابه دیده بودیم.

تصمیم گرفتم که صفحه‌ اینستاگرام عمومی خودم را ببندم و یک صفحه‌ شخصی برای دوستان نزدیک داشته‌ باشم. دلیلش هم راستش اهانت‌ها نیست. آدمیزاد از خنجری که نبُرد زخم نمی‌خورد. من هم که نه بی‌احترامی کرده بودم و نه اهانتی، اصلن این حرف‌ها را به خودم نگرفتم که بخواهم شخصن دلگیر شوم.

ناراحتی من ناراحتی عمومی از وجود و رشد این فرهنگ نازل است. در واقع بعد از این ماجرا، از مردم[مخاطبان در آن فضا] ناامید شدم. به هرحال این اتفاق، هدف من را از ایجاد یک صفحه‌ عمومی، زیرسوال برد و به همین خاطر صفحه را به طور کلی پاک کردم. هدف من ارتباط بیشتر و نزدیک‌تر با عزیزانی بوده که همیشه چه در فضای مجازی و چه بیرون، به من لطف داشته‌اند. اما روزی که گذشت به من نشان داد که دیگر این راه ارتباطی «کار نمی‌کند» به اصطلاح.

وقتی آن فضایی که به طور معمول فضای آرامی بوده برای ثبت لحظه‌ها یا معرفی کتاب و ...، الان تبدیل به نوعی میدان جنگ شده، ترجیح می‌دهم که عرصه را برای توهین بیشتر به خودم، به مرتضا پاشایی مرحوم، و به عزیزانی که به من لطف دارند باز نگذارم. معرفی کتاب و فیلم را همچنان دوست دارم، و اگر صفحه‌ی عمومی برای این کار باز کردم، همین‌جا اعلام می‌کنم و الان هیچ صفحه‌ عمومی در اینستاگرام ندارم. در نهایت امیدوارم روزی برسد که سطح فرهنگ مردم مایه‌ افتخار باشد، نه شرم و خجالت.
»

البته این نوع حملات به برخی بازیگران تنها هزینه‌ای نبود که بابت بت‌سازی پرداخت شد و در روزهای اخیر حجم خبرهای ساختگی برای برجسته کردن درگذشت این جوان خواننده شگفتی ساز بود؛ از خودکشی یک دختر برای پاشایی تا رفتن استاد محمدرضا شجریان زیر تابوت پاشایی که هر عقل سلیمی به حقیقت نداشتن این اخبار شهادت می‌داد و بررسی‌ها نیز این موضوع را تایید می‌کرد. در ماجرای درگذشت این خواننده جوان، سانتی‌مانتالیسم به اوج خود رسید اما آیا باید به این موج دامن زد یا با انگاره‌های حقیقی به نقدش پرداخت؟ در این زمینه سخن بسیار است که «تابناک» به آن خواهد پرداخت.


 

ساناززز

عضو جدید
کاربر ممتاز
خوب هر کسی یه نظری داره دیگه به ماچههههههههههههههههههههههههه آخه .خوب دوست نداشته تسلیت بگه
چقدر مردم ما بی جنبه شدن:w04::w04:
 

Hosse!N_206

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
به نظرم کِرم از خود هانیه بوده ...
عمدا طوری تسلیت گفته که ملت بهش گیر بدن و جنجالی بشه !
 

vinca

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
مغلطه توسل به اکثریت


هنگامی که ما فراوانی باورمندان یک دیدگاه (یا محبوبیت آن دیدگاه) را دلیل بر درستی آن دیدگاه بدانیم و بخواهیم در گزارهء منطقی از این فراوانی بهره ببریم، دچار مغلطهء “توسل به اکثریت” شده ایم. حتی اگر این گزاره ها بر پایه ی آمار قابل اطمینان باشد.


نمونه هایی از سخنانی که به این مغلطه پرداخته اند:


“اگر پنجاه میلیون نفر یک چیز ابلهانه بگویند، بازهم آن چیز ابلهانه است”. – آناتول فرانس -


“حتی اگر گاو باشی، در صورتی که در جای مناسب قرار بگیری، کسانی هستند که تو را بپرستند. تعداد پرستشگر یک آیین نشان از درستی چیستی آن نیست. اگر اینگونه بود که باورهایی چون هندو، بودایی و ادیان چینی چون کنفسیوسیسم و تائوسیسم، کم از اسلام و مسیحیت ندارند.” – شکاک منطق -


نمونه ۱: ۹۰ درصد جامعه می گوید P درست است، پس P درست است!


نمونه ۲: یک میلیارد تن از مردم جهان بی خدا هستند، پس بی خدایی درست است!


نمونه ۳: نظریهء مهبانگ میان فیزیکدانان بسیار محبوب است، پس چون این نظریهء محبوبی است باید درست باشد!


(اینکه این نظریه محبوب باشد؛ دلیلی بر درستی آن نیست، ولی اگر بگوییم این نظریه به خاطر شواهد و آزمایشات علمی که آن را تایید کرده میان دانشمندان محبوبیت دارد و بر پایه ی این آزمایشات احتمال درستی بیشتری دارد گزاره ای منطقی گفته ایم و البته محبوبیت را بطور منطقی و در قالب یک گزاره ی توصیفی بیان کرده ایم)


نمونه ۴: اکثریت مردم شکلات را دوست دارند، پس شکلات چیز خوشمزه ای است.


توضیح ۱: دموکراسی یا مردمسالاری یعنی رای اکثریت با توجه و حفظ حقوق اقلیت، اینکه ما رای اکثریت را برای دستگاه کشوری استفاده کنیم شایسته است، اما اگر بخواهیم آنرا دلیلی بر درستی گزاره ای منطقی قرار دهیم مغلطه می شود. کسی از این سخن برای کوبیدن مردمسالاری هم نمی تواند استفاده کند، چرا که کشورداری برپایه حقیقت نیست بلکه خواست مردم است. نام دیگر مغلطه ی “توسل به اکثریت” مغلطه ی “دموکراسی” می باشد (البته با توجه به این توضیح).


توضیح ۲: جمله ی اکثریت مردم شکلات را دوست دارند به خودی خود مغلطه نیست و یک جمله خبری است (به شرطی که بر پایه بنمایه درست باشد نه اینکه من حدس می زنم که آنگاه دچار مغلطه ی “ذهنیت گرایی” شده ایم)، اما اگر دلیل برای یک نتیجه گیری کلی شود مغلطه می شود.


دلیل مغالطه بودن :


نمونه های بسیاری در تاریخ می توان یافت که بیشینهء افراد جامعه یک دیدگاه مشترک داشته اند و تنها یک نفر یا گروه محدودی مخالف آن دیدگاه بوده اند و گذشت زمان نشان داده است که همان یک نفر یا گروه محدود درست می گفته اند و بقیه همگی در اشتباه بوده اند. لذا کاملاً ممکن است که یک فرد درست بگوید و بقیه همه اشتباه. بسیاری از یافته های نوین علمی در آغاز دارای محبوبیت یا توافق اکثریت نبوده اند. نمونه تاریخی آن همین کافی است که بیشتر مردم دنیا در دوره ای طولانی فکر می کردند زمین صاف و تخت است تا جایی که در تمام کتابهای مقدس ادیان ابراهیمی هم به این مساله اشاره شده است و این دیدگاه اشتباه از آب در آمد، لذا می توان به سادگی فهمید که پیروی از نظر اکثریت برای یافتن حقیقت کار درستی نیست. بلکه هر ادعایی را باید بطور مستقل و بدون توجه به تعداد هوادارانش بررسی کرد.


واقعیت این است که حوزه علم و فلسفه حوزه دموکراسی نیست. اینکه تمامی دانشمندان به چیزی اعتقاد داشته باشند یا تمامی فلاسفه چیزی را قبول داشته باشند یا بدتر از آن مردم عادی باوری داشته باشند، لزوماً به آن معنی نیست که آن چیز درست است.


تمامی فرضیه های علمی و فلسفی، همچنین تمامی نتایج و احکام آنها باید بطور عینی و بدون توجه به تعداد باورمندان و موافقان آنها آزموده و نتایج آنها بررسی شود. اگر توسل به محبوبیت یا اکثریت مغلطه نبود نیازی به تحقیق و بررسی و بحث و مناظره نبود، بلکه واقعیت را در هر موردی می توانستیم با سنجش نظر اکثریت مردم دریابیم. مثلاً از مردم بپرسیم آیا حیات در کرات دیگر وجود دارد یا نه و نتیجه را اعلام می کردیم، با این سفسطه گری ها دیگر به دانشگاه و دانشمند نیازی نبود!
 

نگار88

کاربر بیش فعال
آره دیگه
واقعا هرکی یه نظری داره به نظر من نه کار اینا خوبه که به این بدبخت توهین کردن نه اونایی که به الهام چرخنده توهین کردن ..... اصلا توهین کلا کار خوبی نیست چه اینوری چه اونوری....
خیر سرمون مملکتی هستیم با فرهنگ غنی با آدمای فرهیخته و دانشمند....
اونوقت سر هر چیزی دور از جون جمع میپریم به هم قباحت داره خب...
 
بالا