.::ترفند ها و حقه های ویندوز و سایر برنامه ها::.

Pari-2719

عضو جدید
کاربر ممتاز
پيدا كردن مشكلات ويندوز با استفاده از System Information
در Start menu مراحل زير را دنبال كنيد
start>program>Accessories>System Tools>System Information
System Information يك سري ابزار است كه مشكلات ويندوز 98 را پيدا كرده و آنها را رفع مي كند. هر چيزي را كه شما در نورد سخت افزار و نرم افزارهاي نصب شده احتياج داشته باشيد به علاوه لينكهايي به windows Rebot و System file checker و Registery Checker و Automatic Skip Driver Agent و Dr.Watson و System Configuration و Scan Disk و version Conflict Maneger خواهيد يافت.
اكنون در System Information روي هر آيتم كليك كنيد و پيغام ظاهر شده را بخوانيد اگر شما اين پيغام را ديديد:
This device has a problem
مشكل را دنبال كرده و درمان آن را پيدا كنيد همچنين مي توانيد تمام setting ها و اطلاعات مربوط به به سيستم خود را به صورت يك فايل text دخيره كنيد فقط از منوي file/export را انتخاب كنيد اين به شما در پيدا كردن يك راه حل زمانيكه كامپيوترتان مشكل پيدا كرده كمك مي كند.
System Information يك تابع جستجو (search ) ندارد براي اين منظور اطلاعات خود را به يك فايل text تبديل كنيد و فايل را در Word Pad براي پيدا كردن آنچه كه جستجو مي كنيد
 

m2002k

عضو جدید
کاربر ممتاز
ليست تمامي فونت‌ها و كاراكترهاي نصب شده در ويندوز

ليست تمامي فونت‌ها و كاراكترهاي نصب شده در ويندوز

شايد براتون اتفاق افتاده باشه تا بخواهيد از كاراكترها و فونت هاي ويژه‌اي در كارتان استفاده كنيد اما ندانيد كه از كجا ميشه به آنها دسترسي داشت...
با اجراي دستور زير مي‌توانيد به كاراكترها و فونت‌هاي نصب شده در ويندوزتان دسترسي داشته باشيد.
از منوي start ، بر روي run كليك نماييد و آنرا اجرا نماييد... سپس charmap را داخل آن باز كنيد...
تمامي فونت‌ها و كاراكترهاي موجود در ويندوزتان، همراه با كد به شما نمايش داده خواهد شد... كه با كپي كردن كاراكتر مورد نظر ، آنرا در هرجايي كه بخواهيد مي‌توانيد استفاده كنيد. :gol:
 

m2002k

عضو جدید
کاربر ممتاز
تغيير نام فولدرها به نام‌هاي خاص

تغيير نام فولدرها به نام‌هاي خاص

احتمالا متوجه شده‌ايد كه در اسامي فولدرها، ما مجاز به انتخاب يك سري از كاراكترها از جمله *، ؟، / و ... نمي‌باشيم.
با اين ترفند شما مي‌توانيد هر آنچه كه دوست داريد براي اسامي فولدرها انتخاب كنيد...
مانند ترفند پست قبلي ، charmap را از run باز نموده، و كاراكتر مورد نظرتان را كپي كنيد...
حالا ميتوانيد كاراكتر كپي شده را روي نام فولدر مورد نظر پيست كنيد...!
ديگر با پيغام خطايي مواجه نميشيد.... چون اين كاراكترها داراي كد اسكي يونيكد متفاوتي نسبت به كاراكترهايي كه استفاده از آنها ممنوع مي‌باشد هستند!
با اين روش ، حتي مي‌توانيد كاراكترهاي متفاوت‌تري را در نام فولدرها استفاده نماييد. :gol:
 

sharifi1984

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام دوستان،واقعا تاپیک جالب و بدرد بخوریه،دستتون درد نکنه
 

کربلایی

مدیر بازنشسته
نحوه ساخت دیسکت غیر فعال کننده پسورد در ویندوز xp

نحوه ساخت دیسکت غیر فعال کننده پسورد در ویندوز xp

برخی از دوستان برای محافظت از ویندوز xp بروی ویندوز خود پسورد می گذارند و محافظت ویندوز xp از طریق پسورد گذاری بسیار کار خوبی می باشد ولی تا زمانی که پسورد ورود به ویندوز را فراموش نکرده با شید و اگر چنین اتفاقی بیافتد شما نمی توانید وارد کامپیوتر و ویندوز خود شوید .

درنتیجه برای جلو گیری از این اتفاق شما می توانید یک دیسکت غیر فعال کننده پسورد بسازید .درواقع نحوه عمل کرد این دیسکت به این صورت می باشد که وقتی شما پسورد خود را فراموش کرده با شید و در هنگام ورود ، ویندوز از شما پسورد را بخواهد شما با قرار دادن این دیسکت در کامپیوتر ، ویندوز xp پرسش پسورد را غیر فعال می کنند و شما به راحتی می توانید وارد ویندوز خود شوید. برای ساخت این دیسکت به ترتیب زیر عمل کنید :
۱ - ابتدا از طریق منوی Start وارد Control Panel شوید .
۲ - در پنجره Control Panel بروی آیکون User Accounts کلیک کنید تا پنجره مربوطه بعد باز شود.
۳ - بعد از باز شدن پنجره User Accounts بروی نام کاربری خود (Account Name) کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود.
۴ - در پنجره جدید و در سمت چپ آن در بخش Related Tasks بروی گزینه Prevent a forgotten password کلیک کنید تا پنجره Forgotten Password Wizard باز شود . (این گزینه زمانی فعال میباشد که شما بروی ویندوز خود پسورد گذاشته باشید )
۵ - پنجره Forgotten Password Wizard شما را هدایت می کنند تا یک دیسکت غیر فعال کننده پسورد بسازید .
 

HOSSEINSAFAEI

کاربر بیش فعال
پاک کردن فایلی که حذف نمی شود

پاک کردن فایلی که حذف نمی شود

پاک کردن فایلی که حذف نمی شود
گاهی اوقات در سیستم عامل ویندوز وقتی می خواهیم فایلی را حذف کنیم با خطایی مواجه می شویم که اجازه حذف آن فایل را در آن زمان نمی دهد، دلیل این خطا آن است که فایل موردنظر در زمان صدور دستور حذف توسط ویندوز درحال پردازش و استفاده است لذا ابتدا باید پردازش آن را متوقف و سپس دوباره دستور حذف را اجرا کرد. بدین منظور با فشردن دکمه های ترکیبی ctrl+alt+delete پنجره task manager را باز کنید. از این پنجره وارد قسمت processes شوید و explorer.exe را انتخاب کنید.پس از انتخاب explorer.exe روی end process کلیک کنید. با این کار explorer ویندوز شما بسته می شود. در واقع منوی استارت و پنجره ها ناپدید می شود حال باید دوباره explorer را راه اندازی کنید. برای این کار از همان پنجره task manager از منویfile روی new task کلیک کنید. عبارت explorer را تایپ کنید و کلید enter را بفشارید. با این عمل دوباره پنجره ها باز می شود.حال به راحتی می توانید فایل خود را حذف کنید. درواقع این کار یک نوع راه اندازی مجدد سیستم عامل است با این تفاوت که ram سیستم شما از اطلاعات خالی نمی شود.
 

zeost

عضو جدید
افزایش سرعت اینترنت

افزایش سرعت اینترنت

تا حالا شده از سرعت پایین اینترنت و دانلود ناراضی باشید ؟ مسلما جواب اکثر کاربرایی که از dial up استفاده میکنند "بله" هست.این توضیحات در مورد ویندوز XP هستند و بر روی سیستم عامل ایکس پی تست شده اند.
استارت منو را کلیک کنید بعد کنترل پنل را باز کنید در پنجره کنترل پنل روی ایکون Phone and Modem Options کلیک کنید تا پنجره مربوطه باز شود در این پنجره به سربرگ Modems رفته و مودم خود را انتخاب کنید دقت کنید که اگر در این پنجره چند گزینه دارید و نوع مودم خود را هم نمیدونید ببینید کدام گزینه با Com3 معرفی شده همان گزینه را انتخاب کنید بعد کلید Properties را بزنید تا پنجره مربوط به مودمتان باز شود در این پنجره به سربرگ Advanced بروید و در کادر Extra initialization commands عبارت AT&FX را با حروف بزرگ تایپ کنید سپس پنجره های باز شده را ok کنید . تا اینجا مربوط به سرعت اینترنت بود ادامه مطلب مربوط میشه به سرعت دانلود . برای بالا بردن سرعت دانلود ابتدا استارت منو را باز کرده سپس بر روی کنترل پنل کلیک کنید تا پنجره کنترل پنل باز شود در این پنجره بر روی ایکون Display کلیک کنید تا پنجره Display Properties باز شود سپس در این پنجره به سربرگ Desktop رفته و کلید Customize Desktop را بزنید تا پنجره Desktop Items باز شود در این پنجره به سربرگ Web رفته و کلید Properties را بزنید تا پنجره My Current Home Page Properties باز شود در این پنجره به سربرگ Download بروید و گزینه Limit hard-disk usage for this page to را فعال کرده و مقدار عددی آن را از 500 به 5000 تغییر دهید . حالا به اینترنت وصل شوید و سرعت اینترنت خود را امتحان کنید. :thumbsup::w16:
 

zeost

عضو جدید
جستجو و دسترسی سریع به سایت ها با استفاده از ۲ ترفند جدید در فایرفاکس

جستجو و دسترسی سریع به سایت ها با استفاده از ۲ ترفند جدید در فایرفاکس

در فایرفاکس قابلیتی نهفته است که شما میتوانید تنها با وارد کردن یک حرف و فشردن Enter به صفحه مورد نظر خود مراجعه کنید.
برای این کار از منوی Bookmarks به Organize Bookmarks بروید.
در پنجره باز شده ، بر روی New Bookmark کلیک کنید.
در عبارت Name ، نام سایت مورد نظر مثلأ Fu۲۰ ، در تب Location آدرس سایت مثلأ http://www.Fu۲۰.com و نهایتأ در قسمت Keyword حرف یا واژه کوتاهی که قصد دارید با وارد کردن آن مستقیمأ به این سایت وصل شوید را وارد کنید. مثلأ برای ورود به بسوی آینده ، میتوانید حرف F را وارد کنید. ( از حروف فارسی نیز در این قسمت میتوانید استفاده کنید.)
حال در صفحه اصلی فایرفاکس و نوار آدرس ، حرف F را وارد کرده و Enter بزنید.
خواهید دید مستقیمأ به آدرس بسوی آینده که وارد کرده بودید روانه خواهید شد.

ترفند فوق برای ورود مستقیم به یک سایت بود. اما ممکن است شما قصد داشته باشید مستقیمأ و بدون ورود به سایت خاصی محتویات آن را از طریق فایرفاکس جستجو کنید.
برای این منظور ابتدا باید سایت مورد نظر را توسط فایرفاکس باز کنید.
اکنون باید در صفحه سایت مورد نظر به دنبال یک فیلد باشید. ( منظور از فیلد به زبان ساده فضاهایی است که شما امکان تایپ یک عبارت را دارید.)
به فرض برای جستجوی سریع در سایتی مانند Wikipedia به صفحه اصلی سایت یعنی http://www.wikipedia.org مراجعه کنید.
بر روی فیلد مخصوص جستجو راست کلیک کرده و Add a Keyword for this Search را انتخاب کنید.
در پنجره کوچک باز شده نام سایت (در اینجا Wikipedia) و در قسمت Keyword کلمه کلیدی که از آن برای جستجو استفاده خواهید کرد مثلأ W را وارد کنید.
کار تمام است.
اکنون کافی است در آدرس بار فایرفاکس ، عبارت W را وارد کنید ، یک فاصله تایپ کنید و سپس واژه مورد جستجوی خود مثلأ Iran را وارد کنید.
اتوماتیک وار ، واژه Iran در ویکی پدیا جستجو خواهد شد.
نحوه کار در سایر سایت ها نیز به همین منوال است.
 

zeost

عضو جدید
از کلید ویندوز چه میدانید ؟

از کلید ویندوز چه میدانید ؟

کلید ویندوز همان کلیدی که لوگوی ویندوز را روی خود دارد و در سمت چپ و راست ( پایین ) صفحه کلید واقع شده است این کلید به جز قشنگی استفاده های دیگری هم دارد ،در واقع با کمک این کلید میتوانید به بسیاری از فرمانهای مفید و متداول ویندوز دسترسی پیدا کنید.

دراینجا به فهرستی ازمهمترین کارهای کلید ویندوز اشاره می کنیم :

فشردن کلید ویندوز باعث باز شدن منوی start می شود
کلید ویندوز را بهمراه کلید E فشار دهید تا windows explorer باز شود.
کلید ویندوز را بهمراه کلید F فشار دهید تا برنامه جستجوی ویندوز فعال شود.
کلید ویندوز را بهمراه کلید F فشار دهید تا بخش کمک و پشتیبانی ویندوز فعال شود.
کلید ویندوز را بهمراه کلید R فشار دهید تا کادر محاوره ای run ظاهر شود.
کلید ویندوز را بهمراه کلید U فشار دهید تا برنامه utility manager ویندوز فعال شود.
کلید ویندوز را بهمراه کلید Pause فشار دهید تا پنجره system properties باز شود.
 

zeost

عضو جدید
مهاجرت از ویندوز ایکس پی به 7

مهاجرت از ویندوز ایکس پی به 7

در حالي كه تنها كاربران ويندوز ويستا امكان مهاجرت مستقيم به ويندوز 7 را دارند، يك شركت تجاري راه حلي را براي ارتقاي مستقيم ويندوز XP به ويندوز 7 ارائه نموده است.

به گزارش بخش خبر شبكه فن آوري اطالاعات ايران،از فارس، با توجه به آنكه بسياري از شركت هاي تجاري، افراد و صاحبان مشاغل به علت مشكلات ويندوز ويستا كماكان در حال استفاده از ويندوز 7 هستند، پيش بيني مي شود راه حل اين شركت با استقبال مواجه شود.
شركت LapLink با عرضه نرم افزار PCMover مدعي است تنها راه ممكن براي مهاجرت از ويندوز XP به ويندوز 7 را در دسترس علاقه‌مندان گذارده است. با نصب اين نرم افزار مي توان تمامي ديتا، برنامه ها و اطلاعات ضروري را به ويندوز 7 نيز منتقل كرد.
PCMover با هر دو نسخه 32 و 64 بيتي از ويندوز 7 سازگاري دارد و پيش بيني مي شود به علت صرفه جويي كه براي شركت هاي تجاري به ارمغان مي آورد با استقبال مناسبي روبرو شود.
اين نرم افزار 49 دلاري از اواسط مهر ماه و چند روز قبل از عرضه ويندوز 7 روانه بازار مي شود.
 

zeost

عضو جدید
غير فعال كردن indexing براي افزايش سرعت ويندوز

غير فعال كردن indexing براي افزايش سرعت ويندوز

ويندوز XP از همه فايلها در هارد ديسك ليستي تهيه مي كند تا زمانيكه در هارد ديسك بدنبال فايلي مي گردد يا اصطلاحاً search مي كنيد

اين عمل سريعتر انجام شود، اما اين عمل باعث كند شدن اعمال معمول در ويندوز مانند باز كردن و بستن يك پنجره مي شود. اگر شما خيلي در هارد ديسك search نمي كنيد با غير فعال كردن indexing سرعت كار با ويندوز بالا مي رود براي اين منظور اعمال زير را انجام دهيد.

وارد كنترل پانل و سپس Administrative Tools شويد سپس services را انتخاب كنيد و Indexing services را غير فعال كنيد. كار تمام است.
 

zeost

عضو جدید
ساخت دو فولدر با نام یکسان در یک محل

ساخت دو فولدر با نام یکسان در یک محل

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید!

برای اینکار:
از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال Tarfandestan Iran بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Tarfandestan و Iran یک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژه Tarfandestan را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه Iran را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.
 
  • Like
واکنش ها: 1408

zeost

عضو جدید
شماره سریال جادویی برای ویندوز xp

شماره سریال جادویی برای ویندوز xp

آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ در این ترفند قصد معرفی یک سریال جادویی را داریم که با استفاده از آن میتوانید تمامی ویندوزهای XP را رجیستر کنید! مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید. جالب اینکه اگر این شماره سریال را به خاطر بسپارید ، از این پس اگر بخواهید برای هر کس ویندوز نصب کنید از نظر او فردی نابغه محسوب خواهید شد ، چرا که گویی تمامی شماره سریالهای ویندوز XP را حفظ هستید! در صورتی که خودتان میدانید از همان سریال جادویی استفاده کرده اید. به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال میشود. سریال جادویی عبارت است از: Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8
 

zeost

عضو جدید
ویندوز 7 باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود!

ویندوز 7 باعث صرفه جویی در هزینه ها می شود!

مايكروسافت كه به منظور جلب نظر كاربران رايانه و تشويق آنها به خريد ويندوز 7 به شدت در تلاش است، به تازگي ادعاي جالبي را در مورد كارآيي اين سيستم عامل منتشر كرده است.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ،از سایت فارس به نقل از اينفورميشن ويك، مايكروسافت مدعي شده كه ثبات، سازگاري ويندوز 7 با نيازهاي كاربر و قابليت مديريت از راه دور اين سيستم عامل در حدي است كه در صورت نصب و استفاده از آن در محيط هاي كاري تا 20 درصد در هزينه هاي مربوط به پشتيباني از رايانه ها صرفه جويي خواهد شد.
مايكروسافت همچنين مدعي شده كه نصب ويندوز 7 بر روي هر رايانه موجب 70 تا 160 دلار كاهش هزينه هاي پشتيباني از هر دستگاه خواهد شد .
اين شركت همچنين اعلام كرده كه ويندوز 7 باعث كاهش مصرف انرژي و برق رايانه ها شده و نصب آن موجب صرفه جويي 50 دلاري در سال به ازاي هر رايانه مي شود.
ويندوز 7 تا كمتر از يك ماه ديگر عرضه مي شود و قيمت نسخه خانگي آن 199 دلار و قيمت نسخه حرفه اي آن 319 دلار است.
 

zeost

عضو جدید
دقیق ترین و پاکترین موتورهای جستجو معرفی شدند.

دقیق ترین و پاکترین موتورهای جستجو معرفی شدند.

گروهي از متخصصان امنيتي و كارشناسان برنامه نويسي و نرم افزار به ترتيب گوگل، بينگ و ياهو را به عنوان دقيق ترين و سريع ترين موتورهاي جستجو معرفي كردند.

به گزارش بخش خبر شبکه فن آوری اطلاعات ایران ،از سایت فارس به نقل از سي نت، از نظر مرتبط بودن نتايج ارائه شده با كليدواژه جستجو شده توسط كاربر نيز همين سه موتور جستجو به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را كسب كردند.
اين بررسي كه با همكاري 1100 متخصص انجام شده حاكيست كه گوگل تقريبا خالي از هرگونه باگ و اشكال نرم افزاري و برنامه نويسي است، اما در مقابل موتور جستجوي نوپاي بينگ متعلق به مايكروسافت مشكلات متعددي دارد كه بايد برطرف شود.
موفقيت گوگل در شرايطي حاصل شده كه اين موتور جستجو بيش از هر موتور جستجوي ديگري مورد حمله هكرها و ويروس نويسان است و آنها تلاش دارند به هر نحو ممكن از آن سواستفاده كنند. آمار نشان مي دهد گوگل هدف اول حمله 85 درصد هكرها و ويروس نويسان است.
بر اساس آمار موجود گوگل با اختلاف زيادي برترين موتور جستجوي جهان است و ياهو و بينگ رتبه هاي بعدي را در اختيار دارند.
 

hossein hmg

عضو جدید
معرفی برنامه Registry Editor
رجیستری در ویندوز مکانی ست که کلیه اطلاعات سیستمی مربوط به ویندوز و برنامه های کاربردی نصب شده بر روی ویندوز در آن ذخیره و نگهداری می شود.در واقع رجیستری مرکز اطلاعات اصلی و سیستمی ویندوز و برنامه ها به حساب می آید. هر زمان که شما تغییری در ویندوز ایجاد می کند ویا برنامه ای بر روی ویندوز نصب می کنید اطلاعات مربوط به این تغییرات در رجیستری ثبت و ضبط می شود.شما با فراگیری نحوهی کارکرد و تغییرات در رجیستری تغییراتی از لحاظ کارایی و ظاهر ایجاد کنید که کاربران عادی هرگز قادر به انجام آنها نیستند.
file://C:\regedit.pdfدانلود pdf
 

m_homaei

عضو جدید
یک فایل رجیستری برای بهینه سازی و افزایش سرعت ویندوز

یک فایل رجیستری برای بهینه سازی و افزایش سرعت ویندوز

یک فایل رجیستری برای بهینه سازی و افزایش سرعت ویندوز را برای شما عزیزان آماده کرده ام.

فقط کافیست که از حالت فشرده خارج کنید ، اجر کرده ، Yes و OK را انتخاب نمایید.

امیدوارم که مفید باشد.
 

پیوست ها

  • IRITCLUB.com_Tips.zip
    928 بایت · بازدیدها: 0

cj7

عضو جدید
نحوه ی رمز یابی لپ تاپ شما بدون اجازه ی شما

نحوه ی رمز یابی لپ تاپ شما بدون اجازه ی شما

سلام
لپ تاپ من رمز داره و یه نفر بدون استفاده از هیچ نرم افزاری درمدت زمان کوتاهی میتونه وارد سیستم من بشه و حتی اون کلمه رمز روهم پیدامیکنه
خواستم ببینم اگه کسی درزمینه نحوه عملکرد شخص اطلاعی داره لطفا بهم کمک کنه
واینکه راه مقابله باعملکرد وی راهم درصورت امکان توضیح بده
باتشکرازشما دوستان عزیز
 

javad_arash2003

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
لپ تاپ من رمز داره و یه نفر بدون استفاده از هیچ نرم افزاری درمدت زمان کوتاهی میتونه وارد سیستم من بشه و حتی اون کلمه رمز روهم پیدامیکنه
خواستم ببینم اگه کسی درزمینه نحوه عملکرد شخص اطلاعی داره لطفا بهم کمک کنه
واینکه راه مقابله باعملکرد وی راهم درصورت امکان توضیح بده
باتشکرازشما دوستان عزیز
سلام
ویندوز شما چیه
کجا رمز میزاری؟؟؟
 

a30r

عضو جدید
کاربر ممتاز
شایدم 7 باشه و رمزش رو هایدن نکرده باشه!!!!!!!!!!!!
 

pakzad_saeed

عضو جدید
سلام اگه ویندوز اکس پی باشی کار راحتیه ولی اگه ویندوز 7 داری حتما بگو چون خیلی مهمه می خوام ببینم از کدام روش استفاده کرده واسه منم مهمه
 

venus4164

عضو جدید
کلید میانبر مرورگرها که خوب است بدانید!

کلید میانبر مرورگرها که خوب است بدانید!

[h=2][/h] Ctrl+Fپیدا کردن کردن یک عبارت خاص تو یک صفحه وب! وقتی دنبال اسم یا عبارت خاصی تو یک صفحه وب هستید لازم نیست با چشم دنبالش بگردید ... اینو بزنید و عبارت مورد نظر رو تو کادر باز شده وارد کنید. اگه اون عبارت تو اون صفحه باشه در کمتر از یک ثانیه براتون پیداش میکنه F5 خیلی براتون پیش میاد که صفحه رو Refresh کنید؟ به جای بردن موس روی دکمه Refresh کلید F5 رو بزنید F11 صفحه مرورگرتون کوچیکه؟ کلید F11 رو بزنید تا سایت مورد نظر رو به صورت تمام صفحه ببینید! همین کلید کار خروج از این حالت رو براتون انجام میده Home/End این دو کلید گوشه گیر بیشتر از اون چیزی که به نظر میان مفیدند. کارشون اینه که شما رو به بالا/پایین صفحه وب ببرند. بعد از دیدن محتوای یک صفحه طولانی در وب لازم نیست کلی اسکرول کنید تا دوباره بالا برگرید کافیه یه بار home رو بزنید! Ctrl+Mouse Scroll Wheel گرفتن کنترل و چرخوندن چرخ موس سایز حروف و عکسها رو در صفحات وب تغییر میده و برای خوندن متنهای ریز می تونید از این قابلیت استفاده کنید. به جای چرخ موس می تونید از کلیدهای + و - هم به همراه Crtl برای این کار استفاده کنید. برای برگشتن به حالت پیش فرض Ctrl+0 رو بزنید! Ctrl+T برای باز کردن زبانه (Tab) جدید در مرورگرها بیشتر کاربران از روش کند بردن موس روی دکمه new tab استفاده می کنند. با این دو کلید می تونید همون کار رو سریعتر انجام بدید! Ctrl+W برعکس بالایی! کارش اینه که زبانه (tab) فعال رو ببنده! Ctrl+Shift+T احتمالا براتون زیاد پیش میاد که یک زبانه (tab) رو اشتباهی ببندید. نگران نباشید! با این کلید میانبر می تونید آخرین tab بسته شده رو دوباره باز کنید Ctrl+Click با نگه داشتن Ctrl کلیک کردن روی هر لینک اون لینک در زمینه باز میشه بدون اینکه وارد tab مربوط به اون لینک بشید. برای مواقعی خوبه که می خواهید یک مطلب رو ببینید اما نمی خواهید در همون لحظه بخونیدش!
 

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز
آنچه در هر 24 ساعت در اینترنت رخ می‌دهد

آنچه در هر 24 ساعت در اینترنت رخ می‌دهد





 

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز
کلیه کلیدهای میانبر فایرفاکس برای افزایش سرعت کار با اینترنت!

کلیه کلیدهای میانبر فایرفاکس برای افزایش سرعت کار با اینترنت!

کلیه کلیدهای میانبر فایرفاکس برای افزایش سرعت کار با اینترنت!



همان طور که می دانید هر کاربر برای برقراری ارتباط با کامپیوتر نیاز به دستگاه‌های ورودی دارد و دستگاه‌های ورودی امروزه بیشتر شامل ماوس و کیبورد می‌شوند. البته اکثر کاربران حرفه‌ای ترجیح می‌دهند حدالامکان از کلید‌های میانبر (ShortCut) برای انجام کارهای کامپیوتری خود استفاده کنند تا زمان کمتری را برای رسیدن به هدف خود صرف کنند.

برای انجام یک عمل خاص در هر نرم افزار معمولا ۲ روش وجود دارد؛ یکی روش اصلی که طی کردن مسیری در نوار ابزار نرم افزار، برای رسیدن به آن عمل خاص می باشد و دیگری استفاده از ۲ یا چند کلید ترکیبی در کیبورد برای رسیدن به همان مقصود می باشد. مسلما روش دوم سریع تر و بهینه تر می باشد بنابراین تصمیم گرفتیم تا کلیه کلیدهای میانبر و کاربردی مرورگر محبوب فایرفاکس را برای شما در پی سی ترفند جمع آوری کنیم تا هنگام کار با این مرورگر قوی بتوانید سریع تر و حرفه ای تر از کامپیوتر خود بهره ببرید.

توجه: در این ترفند برای استفاده از کلیدهای میانبر باید عملیات را از راست به چپ انجام دهید؛ به عنوان مثال عبارت «کنترل + A» به معنی این است که کلید Ctrl روی صفحه‌کلید را نگاه دارید و سپس کلید A را بزنید.

لیست کلیدهای میانبر به ترتیب حروف انگلیسی:

کنترل + A: تمام متن داخل صفحه را انتخاب می‌کند
کنترل + B: نوار کناری بوک‌مارک‌ها را باز می‌کند
کنترل + C: متن انتخاب‌شده را کپی می‌کند
کنترل + D: صفحه کنونی را بوکمارک می‌کند
کنترل + F: نوار پایینی را برای جستجوی یک عبارت در صفحه باز می‌کند
کنترل + G: متن بیشتری را میان همان صفحه جستجو می‌کند
کنترل + H: نوارکناری تاریخچه صفحات وبی را باز می‌کند
کنترل + I: نوار کناری بوکمارت‌ها را باز می‌کند
کنترل + J: پنجره دانلود‌ها را باز می‌کند
کنترل + K: نشانگر را به جعبه جستجو می‌برد و آماده نوشتن ‌برای جستجو میان موتورهای جستجو می‌شود
کنترل + L: نشانگر را به به جعبه بالایی URL می‌برد تا شما بتوانید یک نشانی اینترنتی جدید وارد کنید
کنترل + M: برنامه یا سرویس‌دهنده پست‌الکترونیکی شما را باز می‌کند
کنترل + N: یک پنجره جدید فایرفاکس باز می‌کند
کنترل + O: یک پرونده (فایل) را از حافظه کامپیوتر باز می‌کند
کنترل + P: صفحه کنونی را چاپ (پرینت) می‌کند
کنترل + R: صفحه کنونی را بازخوانی (Refresh) می‌کند
کنترل + S: صفحه کنونی را بر روی حافظه کامپیوتر شما ذخیره می‌کند
کنترل + T: یک زبانه (Tab) جدید باز می‌کند
کنترل + U: منبع و کد صفحه کنونی را نمایش می‌دهد
کنترل + V: قسمت کپی‌شده را می‌چسباند (Paste می‌کند)
کنترل + W: زبانه (Tab) یا پنجره کنونی فایرفاکس را می‌بنند (اگر بیشتر از یک زبانه باز باشید، زبانه کنونی را خواهد بست)
کنترل + X: متن انتخاب شده را می‌برد (Cut می‌کند)
کنترل + Z: آخرین کار انجام شده را به حالت قبل از انجام آن کار بر می‌گرداند (Undo می‌کند)
کنترل + Tab: زبانه ها (Tab) را تعویض می کند
کنترل + T + Shift: آخرین زبانه (Tab) بسته شده را باز می کند
کلید Space Bar : صفحه را به پایین می آورد
کلید Shift+Space Bar : صفحه را به بالا می آورد

منبع خبر: iritn.com

 

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز
لزوم ایجاد مراکز رصد فضای سایبر!

لزوم ایجاد مراکز رصد فضای سایبر!

لزوم ایجاد مراکز رصد فضای سایبر!



یکی از اعمالی که می‌تواند دانشجویان و کارشناسان حوزه امنیت شبکه را دلگرم کند، ایجاد مراکز و پایگاه‌هایی در راستای عملیات اجرائی است تا بتوانند دانش امنیت اطلاعات را که در کشور کمی مهجور است، نهادینه کنند.
“مجتبی سوادکوهی”، کارشناس امنیت اطلاعات در گفت‌وگویی ایجاد آزمایشگاه‌ها و مراکزی داخلی برای تشخیص و رصد فضای سایبر را الزامی دانست و اظهار کرد: «در این آزمایشگاه‌ها می‌توان عملیات تحلیل ویروس را انجام داد که این عمل نیز واقعا کار سختی نیست و تنها نیاز به سرمایه‌گذاری‌های دولتی و یا حتی بخش خصوصی دارد.»وی درباره این که پیش از این آزمایشگاه بدافزاری در کشور فعال بود که به دلیل عدم حمایت‌ها تعطیل شد، تصریح کرد: «یک آزمایشگاه تحلیل با مشخصات بومی در بازار حضور داشت که به دلیل عدم عملکرد برخی قراردادها دست از کار کشید اما با وجود درخواست‌ها مجددا به کار بازگشت.»

این کارشناس امنیت شبکه خاطرنشان کرد: «یکی از اعمالی که می‌تواند دانشجویان و کارشناسان حوزه امنیت شبکه را دلگرم کند، ایجاد مراکز و پایگاه‌هایی در راستای عملیات اجرائی است تا بتوانند دانش امنیت اطلاعات را که در کشور کمی مهجور است، نهادینه کنند.»

وی درباره ارتباط شبکه ملی اطلاعات و مراکز امن پشتیبانی از اطلاعات در داخل کشور گفت: «بسیار خوب است که مسئولان برای ایجاد پایگاهی مستحکم در حوزه اطلاعات این شبکه از دانش بخش خصوصی استفاده کرده و با اعلام مناقصه‌ای، بهترین‌ها را برگزینند، چرا که بخشی از عملیات، مراکز فیزیکی اطلاعات است و بخش اعظم آن پشتیبانی و حفظ حریم اطلاعات به شمار می‌رود که باید گفت شاید دانش امنیت به صورت کامل در کشور وجود ندارد اما تا متخصصان با کارهای عملیاتی دست و پنجه نرم نکنند، نمی‌توانند مهارت کسب کنند.»

منبع خبر:
zohur.net
 

oneunited

عضو جدید
کاربر ممتاز
بالاخره یک عکس خوب تو این باشگاه دیدیم. البته جالب اینه که همون یکی هم تو تالار عکس نبود!
 

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز
30 ترفند ويندوز, رجيستري , اينترنت

30 ترفند ويندوز, رجيستري , اينترنت

در این بخش حدود 30 ترفند که شامل کامپیوتر , رجیستری و اینترنت هستند در یکجا برای شما میزارم.



غير فعال كردن گزارش خطا درWindows XP :
کنترل پنل خود را باز کنيد. سپس واردSystem شويد. بر روي زبانه Advanced کليک کنيد. سپس بر روي error-reporting در زير پنجره کليک کنيد.Disable error reporting را انتخاب کنيد و با فشار بر روی OK صفحات خارج شويد.
________________________________________

غير فعال كردن پخش اتوماتيك CD در :Windowx XP
My Computer را باز و بر روي CD Rom خود كليك كنيد. سپسProperties را انتخاب كرده و بر روي Auto Play كليك نماييد. در Drop Down Box مي توانيد فعال يا غير فعال بودن اين ويژگي را معلوم كنيد.
________________________________________

غير فعال كردن Shared Do*****ent در:Windowx XP
وارد ريجستري شويد. حال به قسمت زير برويد :
HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Explorer/MyComputer/NameSpace/DelegateFolders
حالا {59031a47-3f7-2 44a7-89c5-5595fe6b30ee} را حذف کنيد.
________________________________________

استفاده از امكانات NTFS در :Windowx XP
اگر آشنايي شما با قابليتهاي NTFS به قبل از ورود ويندوز XP باز مي گردد حتماً بعد از نصب ويندوز XP با اين مساله مواجه شده ايد که بطور پيش فرض دسترسي لازم براي استفاده از امکانات NTFS از طريق برگه Security که يکي از چند برگه موجود هنگام مشاهده خصوصيات يک فايل و يا پوشه مي باشد وجود ندارد. چنانچه از فايل سيستم NTFS استفاده مي کنيد ، براي فعال کردن برگه Security مراحل زير را طي کنيد :
1- با Double-Click کردن بر روي My Computer آن را باز کنيد.
-2 به منوي Tools برويد و Folder Options را انتخاب کنيد. اين گزينه را مي توانيد در كنترل پنل نيز بيابيد.
3- به برگه view برويد و در پايين ليست گزينه File Sharing Use Simple را از حالت انتخاب خارج کنيد.
حالا اگر بر روي يک فايل و يا پوشه Right-Click کنيد و Properties را انتخاب کنيد شاهد ظاهر شدن برگه ي Security خواهيد بود که به شما اين امکان را ميدهد تا دسترسي به فايلها و پوشه ها توسط کاربراني که به صورت Local وارد سيستم مي شوند را محدود کنيد.
________________________________________

غير فعال کردن بالون هاي توضيحي:
اين تنظيمات نکات و اطلاعاتي را که ويندوز اغلب براي کاربران در داخل شکل هاي بالوني نوار ابزار نشان مي دهد غير فعال مي کند. رجيستري را باز کرده و مسير زير را در آن پيدا کنيد.
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoft
WindowsCurrentVersionExplorerAdvanced]
در پنجره ي راست با راست كليك و انتخاب new يك كليد DWORD جديد بسازيد و نام آن را EnableBalloonTips بگذاريد. آن را باز كنيد. اگرمقدار آن را برابر 1 بگذاريد بالون ها نمايش داده مي شوند و اگر صفرقرار دهيد بالون ها نمايش داده نخواهند شد. پس از زدن كليد ok ري استارت كنيد.
________________________________________

قفل کردن اندازه و موقعيت نوار ابزار در :Windowx XP/Me
اگر مي خواهيد كسي نتواند اندازه و موقعيت نوار ابزار شما را تغيير دهد به اين صورت عمل كنيد : از منوي RAN ريجستري را باز كنيد. سپس مسير زير را دنبال كنيد :
[HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoft
WindowsCurrentVersionExplorerAdvanced]
حال يك كليد ازنوع DWORD Value بسازيدو نام آنرا TaskbarSizeMoveبگذاريد.حالا اگر مقدار اين كليد را صفر قرار دهيد نوار ابزار قفل و اگر 1 قرار دهيد نوار ابزارآزاد خواهد شد. سيستم را دوباره بوت كنيد.
________________________________________

جستجوي بدون دردسر درWindows XP :
هنگامي كه مي خواهيد در ويندوز XP جستجو كنيد با عناصري روبرو مي شويدكه شايد براي شما آزار دهنده باشند از جمله: وجود انيميشن سگ، وجود سوالهاي گوناگون قبل از جستجو و... شما مي توانيد اين عناصر را حذف كنيد و اين كار مسلما" در افزايش سرعت جستجوي شما نيز بي تاثير نخواهد بود.به منوي Start رفته و Search را انتخاب كنيد تا يك پنجره جداگانه براي جستجو باز شود. در ستون مخصوص جستجو گزينه Change Preferences را كليك كنيد. براي محو شدن سگ گزينه ي اولرا يعني Without an animated screen character را كليك كنيد. همچنين براي راحت شدن از مراحل خسته كننده دوباره Change Preferences را كليك كنيد و در مرحله بعديChange files and folders search behavior را كليك كرده و پس از آن گزينه دوم يعني Advanced را انتخاب كنيد. ملاحظه مي كنيد كه هم سگ محو شد هم آن مراحل طولاني.
 
بالا