ترفند های موبایل...

Mossit

عضو جدید
کاربر ممتاز
کدهای مخفی گوشی نوکیا و سامسونگ


#7780#*
RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه ای. مناسب برای زمانیکه گوشی قاطی کرده است . درواقع درایو C گوشی را ریست میکند (ریست گوشی بدون حذف برنامه ها) بعد از وارد کردن این کد ، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت که اگر آنرا قبلا تغییر نداده باشید 12345 میباشد.)
( on Busy )
عزیز اگر بخواهیم گوشی رو ریست بکنیم بدون اینکه هیچ فایلی پاک بشه (فقط برای جلوگیری از خاموش و روشن کردن کلی گوشی. مثل کاری که با ریست کامپیوتر می کنیم.) همین کد رو باید بزنیم؟
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
برقراری تماس مستقیم با یک شماره دایورت شده!

برقراری تماس مستقیم با یک شماره دایورت شده!

همانطور که می‏دانید در گوشی‏های تلفن همراه قابلیتی به نام Divert یا انتقال مکالمه وجود دارد. بدین صورت که هنگامی که خط خود را بر روی شماره‏ای دایورت می‏کنید، از این پس هر تماسی با شما گرفته شود به طور اتوماتیک به شماره مورد نظر تعیین شده منتقل می‏گردد. در نتیجه هیچ کس نمیتواند به طور مستقیم با خط شما تماس بگیرد و گوشی شما هیچ‏گاه زنگ نخواهد خورد. بسیاری افراد از این کار جهت این‏که به هیچ تلفنی پاسخ ندهند و به اصطلاح اطرافیان را بپیچانند استفاده می‏کنند. اما از آنجا که دست بالای دست بسیار است قصد داریم ترفندی جالب را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‏توانید به طور مستقیم با خطی که دایورت شده است تماس بگیرید! قطعاً فردی که خط خود را دایورت کرده است شگفت‏زده می‏شود که چطور شما توانسته‏اید با او تماس بگیرید، بدون اینکه تماس‏تان دایورت شود! این ترفند بر روی کلیه گوشی‏هایی که قابلیت دایورت را دارا هستند قابل انجام است.

نحوه کار بسیار ساده است.
شما بایستی شماره خودتان را بر روی شماره‏ای که قصد دارید با آن تماس بگیرید دایورت کنید، سپس از خط خودتان با خط خودتان تماس بگیرید!
به همین سادگی و همین پیچیدگی که گفته شد!

جهت فهم بیشتر مثالی می‏زنیم:
فرض کنید شماره شما 09120000000 است. شماره فردی هم که قصد دارید با او تماس بگیرید (که خطش را دایورت کرده است) 09350000000 است.
در گوشی به بخش مربوط به تنظیمات Divert (در بعضی گوشی‏ها Call Forwarding) بروید.
خط خود را بر روی شماره 09350000000 که شماره فرد مورد نظر است دایورت کنید.
اکنون توسط همین گوشی و همین خط خودتان که اکنون دایورتش کرده‏اید با شماره 09120000000 که شماره خودتان است تماس بگیرید.
با این کار خط طرف مقابل زنگ می‏خورد و شما بوق آزاد می‏شنوید که به منزله برقرای تماس مستقیم با فرد مورد نظر است؛ به این ترتیب از دایورتی که صورت گرفته عبور کرده اید.

این ترفند بر روی کلیه خطوط تلفن همراه اعم از همراه اول، ایرانسل و تالیا تست شده و قابل انجام است.
در پایان دقت کنید پس از برقراری تماس، خط خود را از حالت دایورت خارج کنید
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
بازگردانی سرعت بالای گوشی موبایل

بازگردانی سرعت بالای گوشی موبایل


همه چیز بسیار طبیعی رخ می‏دهد؛ گوشی تلفن‏ همراه پس از خرید بسیار خوب کار می‏کند، سرعت گوشی بالاست و همه چیز بر وفق مراد است. اما پس از مدتی حس می‏کنید این گوشی آن گوشی قدیم نیست؛ سرعت کار با گوشی افت کرده و برنامه ها با سرعت پایینی باز می‏شوند. تصمیم می‏گیرید که گوشی را فرمت کنید. اما باز هم مشکل حل نمی‏شود! پس علت را باید در چه چیز جستجو کرد؟ در این ترفند قصد داریم به نکته‏ای اشاره کنیم که قطعأ تاکنون به آن فکر نکرده بودید. آری، همه چیز زیر سر کارت حافظه مرموز است!

اگر از گوشی استفاده می‏کنید یک کارت حافظه (Memory Card) خارجی دارد، یکی از دلایل کند شدن سرعت گوشی می‏تواند مربوط به آن باشد.

همانطور که شما هارددیسک کامپیوتر خود را هر از چند گاهی Defragment می‏کنید و به اصطلاح آن را سروسامان می‏دهید بایستی از کارت حافظه گوشی خود نیز مراقبت کنید و هر از چندگاهی آن را دفرگ کنید.

جهت انجام عمل Defragment بر روی کارت حافظه در محیط ویندوز، شما ابتدا بایستی یک دستگاه رم‏ ریدر Ram Reader یا کارت‏خوان تهیه کنید. توسط رم ریدر شما می‏توانید به سادگی کارت حافظه گوشی را در آن قرار دهید تا یک درایو جدید در کامپیوتر جهت مدیریت فایل‏ها ایجاد شود. اگر کارت حافظه خارجی دارید ولی رم ریدر ندارید پیشنهاد می‏شود حتماً یکی تهیه کنید تا انتقال فایلها به گوشی به سهولت انجام گیرد. قیمت آن نیز ارزان است.
پس از قرار دادن کارت حافظه در رم ریدر و نمایش درایو مربوطه در My Computer، بر روی درایو ایجاد شده با نام Removable Disk، راست کلیک کنید و Properties را برگزینید.
سپس به تب Tools بروید.
اکنون بر روی دکمه Defragment Now کلیک کنید.
در پنجره باز شده با عنوان Disk Defragmenter بر روی دکمه Defragment کلیک کنید تا عملیات دفرگ آغاز شود.
بسته به حجم کارت حافظه و محتویات آن مدت زمانی طول می‏کشد تا علیات پایان پذیرد.
پس از پایان کار شما می‏توانید با فشردن View Report گزارشی از نحوه کار را مشاهده کنید.
در پایان کارت حافظه را از رم ریدر جدا کنید و در گوشی قرار دهید.
تفاوت سرعت محسوس است.
از این پس هر از چندگاهی که احساس کردید سرعت گوشی پایین آمده حتماً یکبار کارت حافظه آن را دفرگ کنید
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
چگونه موبایل شنود می شود؟

چگونه موبایل شنود می شود؟








هر تلفن همراهی دارای یک میکروفون بسیار حساس است که همواره قابلیت فعال شدن را داراست. فعال کردن این میکروفون نیازی به برقراری تماس با گوشی مزبور و فعال شدن سیم کارت گوشی و یا حتی روشن بودن تلفن همراه ندارد.

امروزه یکی از تجارت های پرسود برای شرکت های سازنده تلفن های همراه ، فروش دستگاه های فعال کننده میکروفون های تلفن های همراه و امکانات شنود این میکروفون های فعال شده می باشد.

این دستگاه ها قابلیت هایی به خریداران آنها می دهد که با استفاده از آن می توانند به راحتی ، تلفن همراه شخص مورد نظر خود را به میکروفون مخفی خود تبدیل نموده و کلیه مکالمات وی در محل کار ، منزل و یا حتی در جمع دوستان را به راحتی شنود نمایند.

البته این دستگاه های شنود تنها توسط شرکت های سازنده تلفن های همراه ، تولید نمی شودو سایر شرکت های تولید کننده نرم افزار های موبایل نیز می توانند در صورت داشتن کد های نفوذ به دستگاه های تلفن های همراه شرکتی خاص(مانند نوکیا) نرم افزار مناسب شنود این نوع تلفن های همراه را تولید نمایند.

البته فعال کردن این نوع سیستم ، عموماً نیاز به نصب نرم افزار مربوطه بر روی تلفن همراه افراد قربانی دارد که این عمل ممکن است از طریق ارسال پیامک ، بلوتوث و ... انجام گیرد.

در صورتی که فرد مهاجم بخواهد از شیوه ارسال پیامک برای نصب این نرم افزار مخفی استفاده نماید ، پیامکی عمومی مانند تبریک سال نو به طیف وسیعی از مشترکان یک شهر ارسال می کند و مشترکان تلفن های همراه نیز پس از خواندن این پیامک ، فرد مهاجم را در جایگذاری این جاسوس کوچک یاری می رسانند.

با استفاده از این تکنولوژی ، هر تلفن همراه یک جاسوس بالقوه می تواند باشد که حتی در صورت خاموش بودن دستگاه تلفن همراه نیز می تواند بسته به حساسیت میکروفون خود ، امواج صوتی را از شعاعی از محیط خود ، جذب و ارسال نماید.

لازم به ذکر است که این سیستم جاسوسی ، تنها محدود به شنود مکالمات محیطی نمی شود بلکه این دستگاه ها قادربه دسترسی به تمامی بخش های تلفن همراه از قبیل یادداشت های شخصی ، پیام های کوتاه ، لیست تماس ها و ... می باشند.

توصیه هایی برای مقابله با این جاسوس :

1. در صورتی که این سیستم جاسوسی توسط یکی از شرکت های سازنده تلفن همراه (مانند نوکیا) به فرد مهاجم فروخته شود ، عملاً هیچ کاری نمی توان انجام داد جز اینکه به هنگام حضور در جلسات کاری و خصوصی که اطلاعات با ارزشی (مانند اطلاعات مالی) ردوبدل می شود باتری موبایل خود را خارج کرده و فضای کاری را عاری از دستگاه تلفن همراه شرکت مورد نظر نمایید.

2. حتی الامکان شماره هایی که پیامک های گروهی ارسال می نماید را Ban نمایید.

3. پیامک هایی که از افراد ناشناس می رسد و دارای حجمی بیش از یک اس ام اس است را باز نکنید.

4. Bluetooth دستگاه موبایل خود را در مواقع غیر ضروری ، در حالت Off قرار دهید.

5. اطلاعات شخصی و حساس مانند رمز عبور سامانه بانکی ، شماره حساب و ... را در دستگاه تلفن همراه خود ذخیره ننمایید.

6. در بازه های زمانی کوتاه ، دستگاه تلفن همراه خود را Format نمایید.

7. به یاد داشته باشیم که دستگاه های تلفن های همراه نسل قدیم به دلیل قدرت پردازش و فضای حافظه اندک از امنیت به مراتب بالاتری نسبت به تلفن های نسل جدید برخوردار هستند.

8. توصیه ویژه : "شرکت نوکیا سابقه ای نه چندان درخشان در زمینه حفظ حقوق مشتریان دارد !"
 

PESARE IRAN

عضو جدید
کاربر ممتاز
اگه از تند تند خالی کردن شارژ باطری گوشیتون خسته شدید یه دارویی تجویز میکنم که 80% الی 80.5% جواب خواهد داد

ولی یه شرط داره اونم اینکه باطریتون نباید باد کرده باشه


اولین نکته که خیلی مهمه اینکه نباید باتریتون باد کرده باشه

دوم اینکه که با گوشیتون کارکنیین تا فقط یک خط از شارژ گوشیتون باقی بمونه یا همون 10%

بعدش گوشیتونو اول خاموش کنین و باتری رو در بیارن

بعدش 12 الی 24 ساعت بذارین تو فریزر یا جایخی یخچال

وقتی از فریزر در آوردین ابتدا با یه دستمال کهنه خوب تمیز و خشک کنید بعد بندازین تو گوشیتون

و یادتون باشه تا 6 الی 7 ساعت نباید شارژَ کنیین

بعد 6 ساعت شما به احتمال قوی صاحب یک باطری تازه شده اید
 

PESARE IRAN

عضو جدید
کاربر ممتاز
اطلاع از آخرین تماسها حتی در صورت پاک شدن از call log( تماسها)

اطلاع از آخرین تماسها حتی در صورت پاک شدن از call log( تماسها)

حتماً برایتان اتفاق افتاده است که فردی گوشی شما را برای برقراری یک تماس قرض بگیرد و پس از اتمام تماس ، شماره ای که با آن تماس گرفته است را از بخش Call Log گوشی پاک می کند تا شما ندانید با چه شماره ای تماس گرفته است و یا چه شماره ای به گوشی شما زنگ زده بوده است . یا شاید در جستجوی شماره ای هستید که قبلا با آن تماس گرفته اید و در دفترچه تلفن خود ندارید و از شانس بد شما بخش Call Log که نیز که شماره هایی که با آن ارتباط برقرار کرده اید را نگهداری می کند ، پاک کرده اید ...
و یا شاید قصد خرید یک گوشی را دارید که فروشنده آن ادعا می کند گوشی کاملاً آکبند و نو بوده و تاکنون از آن استفاده نشده است و شما قصد دارید واقعا از این موضوع مطمئن شوید که آیا واقعاً تماسی با گوشی برقرار نشده است ....
در چنین مواردی چه می کنید ؟



شایان ذکر است این ترفند تنها مخصوص گوشیهای سونی اریکسون با پلتفرم جاوا می باشد .
برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید .
۱- وارد بخش Contact (دفترچه تلفن) شوید .
۲- گزینه New contact را انتخاب کنید .
۳- سپس گزینه New number را انتخاب کنید.
۴- گزینه Look up را انتخاب کنید .
۵- سپس گزینه More را بزنید .
۶- گزینه Unsaved nos را انتخاب کنید

اگر زبان تلفن همراه شما فارسی است ، گزینه ها به ترتیب از چپ به راست از این قرار خواهند بود:
مخاطبین » افزودن » شماره جدید » افزودن » جستجو » بیشتر » شماره ذخیره نشده
خوب چه می بینید ؟
بله آخرین شماره هایی که توسط گوشی شما با آنها ارتباط برقرار شده است ! (تماس گرفته شده و پاسخ داده شده ) را مشاهده خواهید کرد . این لیست قابل حذف نیست و همواره تا ۹۹ شماره آخر را نمایش می دهد .
این ترفندو بخاطر بسپارید خیلی به درد بخوره

منبع :www.takmob.net
 

hadief

عضو جدید
ترفند بسیار جالب تغیر دادن ساعت sent در گوشی مقابل

ترفند بسیار جالب تغیر دادن ساعت sent در گوشی مقابل

بارها و بارها شاید برایتان اتفاق افتاده باشد ه به هر دلیلی وقتی اس ام اس براتون اومده قادر به خواندن ان یا جواب دادن ان نبودید.اما با این ترفند جالب ما شما را نجات خواهیم داد.

شما میتوانید طوری رفتار کنید که شما sms داید اما به اون نرسیده (به علت مشغول بودن خط ها!) و ساعت sent را در details گوشی دوستتون عقب ببرید بدون اینکه ساعت Received تغیر کنه.برای این کار ساعت گوشی خود را به ۲ دقیقه بعد از دریافت sms طرف مقابل برده و جواب sms را بدید و بعد دوباره ساعت ۳ دقیقه جلو ببرید و دوباره همان sms را بفرستید و بعد در همان زمان یک sms دیگر(اختیاری) با این شکل که “sms هام فرستاده نمیشه” بفرستید با این کار میتونید بگید که من sms را فرستادم اما دست شما نمیرسید!
مثال:
دوست من در ساعت ۱۲:۰۰ sms فرستاده و الان ساعت ۱۲:۴۰ من نتونستم جواب بدم و اون از دستم ناراحت شده ! من ساعت گوشیمو به ۱۲:۰۲ تغییر میدم و sms طرف مقابل را جواب میدم و بعد ساعت را به ۱۲:۵ تغییر میدم و دوباره همان sms را میفرستم بعد با همان ساعت(یا ۱ دقیقه جلوتر) این sms را میدم: sms هام میرسه؟!!
در گوشیه دوستم details به این صورته: Sent:12:02 Received:12:40
تست شده در گوشی های k800 – w810 -w800 -n73me
=>تعداد sms ها دلخواهی است و sms های بعدی فقط برای طبیعی تر کردن ماجرا است!​
 

dalgak

عضو جدید
باسلام

#06#*
[FONT=&quot]سریال نامبر گوشی را نشان میدهد[/FONT] ( IMEI )

#92702689#*
[FONT=&quot]نمایش : سریال نامبر گوشی ، تاریخ ساخت ، تاریخ فروش ، تاریخ آخرین تعمیرات ( 0000 به معنای نداشتن تعمیر قبلی) برای خروج از این صفحه باید گوشی را خاموش و دوباره روشن كنید[/FONT].

#3370*
[FONT=&quot]با این كد شما از حالت[/FONT] EFR [FONT=&quot]استفاده خواهید كرد كه باعث میگردد از حداكثر كیفیت صدای گوشی برخوردار شوید اما در عوض مصرف باطری شما كمی بالاتر خواهد رفت[/FONT]

#3370#
[FONT=&quot]حالت[/FONT] EFR [FONT=&quot]را غیر فعال میسازد[/FONT].

#4720#*
[FONT=&quot]گوشی را در حالت كیفیت صدای پائین قرار میدهد و در عوض مصرف باطری شما درحدود 30 درصد كاهش میابد[/FONT].

#4720#*
[FONT=&quot]حالت قبل را غیر فعال میسازد[/FONT].

#0000#* [FONT=&quot]و یا #9999[/FONT]#*
[FONT=&quot]ورژن سیستم عامل گوشی ، تاریخ ساخت نرم افزار ، و نوع فشرده سازی را نشان میدهد[/FONT].

#30#*
[FONT=&quot]شماره های محرمانه گوشی را نمایش میدهد[/FONT].

#67705646#*
[FONT=&quot]در گوشی های مدل 3310 و 3330 لوگوی شبكه را حذف میكند[/FONT] ( IR-TCI )

#73#*
[FONT=&quot]تایمر گوشی و همچنین تمام امتیازات بدست آمده در بازی ها را[/FONT] Reset [FONT=&quot]میكند[/FONT].

#746025625#*
[FONT=&quot]نمایش وضعیت سرعت[/FONT] clock [FONT=&quot]سیمكارت گوشی. اگر گوشی شما دارای حالت[/FONT] SIM Clock Stop Allowed [FONT=&quot]باشد به این معنا خواهد بود كه گوشی شما میتواند درحالت كمترین میزان مصرف باطری درحالت[/FONT] Standby [FONT=&quot]قرار بگیرد[/FONT].

#2640#*
[FONT=&quot]كد رمز فعلی گوشی را نشان میدهد. كد رمز گوشی در حالت عادی 12345 می باشد[/FONT].

#7780#*
RESET [FONT=&quot]گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات كارخانه ای است. مناسب برای زمانیكه گوشی هنگ كرده است . درواقع درایو[/FONT] C [FONT=&quot]گوشی را ریست میكند ( ریست گوشی بدون حذف برنامه ها و دفترچه تلفن و [/FONT][FONT=&quot]اس ام اس[/FONT] ) [FONT=&quot]بعد از وارد كردن این كد ، گوشی از شما تقاضای وارد كردن[/FONT] security code [FONT=&quot]را خواهد داشت[/FONT]
 

می ناب

عضو جدید
ارسال اس ام اس رایگان : سیم کارتهای اعتباری

سلام به همه دوستان خوب

اگه سیم کارت اعتباری دارین که شارژش تموم شده می تونین باتغییر شماره مرکز پیام رایگان اس ام اس بفرستید فقط کافیه شماره مرکز پیام رو از
9891100500 + به9891100507+ تغییر دهید
این راه رو من خودم امتحان کردم و جواب میده موفق باشید
میسه بیشتر راهنماییم کنید ممنون میشم؟؟؟
 

zakari

عضو جدید
اگه حال و حوصله جواب دادن به تماساتون رو ندارین...از طرفی هم نمیخواین گوشیتون رو خاموش کنین تا طرف مقابل بفهمه...با وارد کردن این رمز گوشیتون رو از دسترس خارج میکنید...#094*21*....بعدش دکمه callرو بزنین...اینطوری در جواب کسی که تماس میگیره گفته میشه مشترک مورد نظر در دسترس نمیباشد...برای غیر فعال کردنش#21# رو وارد کنین و دوباره callرو بزنین...برای من که خیلی کاربرد داشته...تو چندتا گوشی نوکیا امتحان کردم جواب داده
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
اگه حال و حوصله جواب دادن به تماساتون رو ندارین...از طرفی هم نمیخواین گوشیتون رو خاموش کنین تا طرف مقابل بفهمه...با وارد کردن این رمز گوشیتون رو از دسترس خارج میکنید...#094*21*....بعدش دکمه callرو بزنین...اینطوری در جواب کسی که تماس میگیره گفته میشه مشترک مورد نظر در دسترس نمیباشد...برای غیر فعال کردنش#21# رو وارد کنین و دوباره callرو بزنین...برای من که خیلی کاربرد داشته...تو چندتا گوشی نوکیا امتحان کردم جواب داده
ممنون دوست عزیز. برای اینکه بفهمید کسی اینطوری گوشیشو از دسترس خارج کرده یا خیر میتونید گوشی خودتونو روی شمارش دایورت کنید و با یک تلفن دیگه به گوشی خودتون زنگ بزنید
 

darvish.m

کاربر فعال تالار موبایل,
[h=1]چگونه عمر باتری گوشی آندرویدی خود را بهینه سازیم؟[/h]آیا شما هر روز مجبورید که دستگاه آندرویدی خود را به شارژ متصل کنید؟ آیا تلفن آندرویدی شما، درست در لحظه ای که به آن احتیاج دارید می رود که از فرط نداشتن شارژ خاموش شود؟ و اگر شما همیشه در گوگل به دنبال راه هایی برای بهینه سازی عمر باتری تلفن هوشمند خود بوده اید، این مطلب دقیقاً مناسب کار شماست.توصیه می کنیم که شما نیز سعی کنید از نکات زیر برای بهینه سازی باتری گوشی آندرویدی خود استفاده کنید. ۱) چرخه ی شارژ کاملبرای نگهداری کارایی باتری، شما می بایست ماهی یک بار باتری گوشی خود را به طور کامل شارژ کرده و سعی کنید قبل از این عمل، اجازه دهید که شارژ باتری به کمتر از ۲۰ درصد برسد. می بایست توجه داشته باشید که این شارژ کردن می بایست بدون وقفه انجام گیرد.۲) دمای مناسببهترین دمای مناسب برای باتری گوشی آندرویدی شما دمایی بین ۰ تا ۴۵ درجه ی سانتیگراد است. دماهایی بیشتر و کمتر از این میزان می توانند به باتری گوشی شما آسیب وارد کنند. همچنین سعی کنید که گوشی خود را از تابش مستقیم نور خورشید و دمای بالا نیز دور نگه دارید.۳) تنفسی آزادانهسعی کنید زمانی که گوشی خود را شارژ می کنید آن را از کاور خود بیرون بیاورید. داشتن کاور در هنگام شارژ دمایی را تولید می کند که می تواند به گوشی شما آسیب برساند.۴) غیرفعال کردن Wi-FiWi-Fi راحت و رایگان است اما به نسبت شبکه ی ۳G انرژی بیشتری را مصرف می کند. اگر آن را غیر فعال و درست در زمانی که به آن احتیاج دارید آن را روشن کنید، از هدر رفتن انرژی بسیاری جلوگیری کرده اید.۵) داده های شبکه موبایلمصرف انرژی برای استفاده از شبکه های ۳G و ۴G بسیار بیشتر از شبکه ی ۲G است. در صورتی که استفاده از شبکه های فوق ضرورتی ندارد، سعی کنید که از تنها از شبکه ی ۲G استفاده کنید. مطمئناً در مصرف انرژی صرفه جویی مناسبی انجام داده اید.۶) غیرفعال کردن همگام سازی خودکار (Auto Sync)برای داده های پس زمینه، Auto Sync برای همگام سازی گوگل از قبیل Google Contacts و Gmail و یا … استفاده می شود. اگر به این امکان احتیاج ندارید می توانید آن را از حالت خودکار خارج سازید.۷) غیرفعال کردن بلوتوث همانند Wi-Fi، بلوتوث نیز مصرف انرژی زیادی دارد. در صورتی که استفاده ای از بلوتوث خود ندارید، می توانید تا استفاده ی بعدی آن را خاموش کنید.۸) مهلت زمانی کوتاه صفحه ی نمایشدر صورتی که شما مهلت زمانی صفحه ی نمایش گوشی خود را پایین بیاورید می توانید کاهش مصرف انرژی مناسبی داشته باشید. این مهلت می تواند ۱ دقیقه و یا حتی کمتر از آن نیز باشد.۹) تنظیم کردن روشنایی صفحه نمایش نور زیاد صفحه ی نمایش مصرف زیادی از انرژی باتری گوشی شما را دارد. شما می توانید این روشنایی را کاهش داده و ضمن صرفه جویی در مصرف انرژی عملکرد مناسبی را نیز از دستگاه خود داشته باشید.۱۰) غیرفعال کردن اپلیکیشن ها در پس زمینهاپلیکیشن های فعال در پس زمینه گوشی مصرف انرژی زیادی دارند. در صورتی که از آنها استفاده نمی کنید و قصد صرفه جویی در انرژی دستگاه خود را دارید مطمئن شوید که اپلیکیشنی در پس زمینه ی گوشی تان در حال اجرا نمی باشد.۱۱) غیرفعال کردن خودکار به روز رسانی سیستمبسیاری از اپلیکیشن های آندروید برای خود امکان به روز رسانی خودکار را فراهم می سازند که انرژِی زیادی را از باتری شما می گیرد. در صورتی که قصد دارید قدرت باتری دستگاه خود را افزایش دهید، به روز رسانی خودکار را برای اپلیکیشن های موجود در گوشی آندرویدی خود را غیرفعال سازید.۱۲) قطع ویبره گوشیهمه شما می دانید که ویبره ی گوشی نیز از بین برنده ی انرژِی باتری گوشی شماست. پس می توانید سعی کنید از این ویژگی دستگاه خود تنها در محیط هایی استفاده کنید که بیش از حد شلوغ می باشند و در غیر این صورت آنها را غیر فعال سازید.۱۳) استفاده از ویجت های کنترل انرژیاز یک ویجت کنترل کننده ی انرژی استفاده کنید، این کار یکی از بهترین روش های صرفه جویی در مصرف انرژی است. در صورتی که در دسکتاپ خود این ویجت را دارید که بسیار عالی است، اما در صورتی که از این ویجت ها استفاده نمی کنید سعی کنید که برای کنترل انرژی دستگاه خود از این مورد نیز غافل نباشید.۱۴) حذف ویجت های غیرضروری از صفحه ی خانگیهرگز اینگونه تصور نکنید که ویجت هایی که در صفحه ی خانگی بلااستفاده اند مصرف انرژی آنچنانی ندارند. سعی کنید که ویجت های اضافی را که تنها به مانند مجسمه ای در صفحه ی خانگی حضور دارند را حذف کنید.۱۵) غیرفعال سازی GPSهمانند Wi-Fi و بلوتوث، GPS نیز مصرف زیادی از انرژی باتری دارد. می توانید GPS دستگاه خود را غیرفعال و تا استفاده ی بعدی آن را به همین حال نگه دارید. در این صورت می توانید در مصرف باتری نیز صرفه جویی کنید.۱۶) استفاده از فیسبوک و توییتر تنها در صورت نیازدر صورتی که امکان دارد سعی کنید که از استفاده ی فیسبوک و توییتر بر روی دستگاه آندرویدی خود اجتناب کنید. این مورد نیز به حفظ باتری دستگاه شما کمک می کند.این موارد نکاتی هستند که در صورتی اجرایی شدن می توانند تا حدود زیادی در مصرف انرژی باتری گوشی شما صرفه جویی کرده و به نوعی بهینه ساز آن باشند. در صورتی که شما نیز روش یا ترفندی در این مورد می دانید، خوشحال خواهیم شد که در قسمت نظرات آن را بیان کنید.
منبع:
http://www.bazarmazar.com/blog/general/چگونه-عمر-باتری-گوشی-آندرویدی-خود-را-به.html
 

Arman 512™

عضو جدید
مديريت برنامه‌ها در آيپد

مديريت برنامه‌ها در آيپد

حذف برنامه‌هاي نصب شده روي آيپد به روش‌هاي مختلفي امكان‌پذير است. يكي از اين روش‌ها كه بسياري از كاربران با آن آشنايي دارند، با فشاردادن انگشت روي صفحه برنامه‌ها و نگه‌داشتن آن قابل استفاده است. با انجام اين كار آيكون‌ها در صفحه به حالت معلق درآمده و با فشار علامت x قرمز رنگ كنار هر برنامه، مي‌توانيد نسبت به حذف آن اقدام كنيد.




در صورتي‌كه بخواهيد اين كار را با مديريت بيشتري به انجام برسانيد و پيش از حذف برنامه‌ها از اطلاعات ديگري همچون ميزان فضاي اشغال شده توسط آنها مطلع شويد، ‌بايد به روش زير عمل كنيد:


1ـ از صفحه برنامه‌ها Settings را انتخاب كنيد.
2ـ از ميان گزينه‌هاي موجود در ستون سمت چپ، روي General فشار دهيد.
3ـ از سمت راست، Usage را انتخاب كنيد.
4ـ در اين پنجره اطلاعاتي از برنامه‌هاي نصب شده همراه با ميزان فضاي اشغال شده توسط آنها براي شما نمايش داده خواهد شد. براي حذف هريك از برنامه‌هاي موجود، مي‌توانيد پس از انتخاب برنامه موردنظر گزينه Delete App را انتخاب كنيد.

منبع: جام جم
 

Faeze Ardeshiry

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام
من 2تا سوال دارم
چطوري ميشه براي inbox و قسمت دفتر تلفن موبايلم رمز بزارم؟
مدل گوشيم: k750i
ممنون ميشم
 

همراهی

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
با برخی کدهای مخفی موبایل آشنا شوید

با برخی کدهای مخفی موبایل آشنا شوید

اول کار بگم که این مطلب برام ایمیل شده و خودم همشونو تست نکردم.

کد دایورت :

یکی از معروف‌ترین کدها که جزو پرکاربرد‌ترین آنها نیز محسوب می‌شود کد دایورت است. شما می‌توانید با گرفتن کد #915*21* تلفن خود را برای مدت زمانی خاص از دسترس خارج کنید. این سرویس با گرفتن کد #21# کنسل می‌شود.

برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر می‌توانید از کد #Number*21* استفاده کنید. همچنین با استفاده از کد #094022*67* زمانی که تماس‌های خود را رد می‌کنید پیام شماره مشترک نظر در شبکه موجود نیست برای فرد تماس‌گیرنده پخش خواهد شد. برای خروج از این سرویس کافی است #67# را شماره‌گیری کنید. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر در صورت عدم ‌پاسخگویی از کد # Number*61* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما به تماس‌های خود پاسخ نمی‌دهید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد. برای دایورت کردن شماره خود روی شماره دیگر در صورت در دسترس نبودن از کد #Number*62* استفاده کنید. در این صورت زمانی که شما در دسترس نباشید شماره شما روی شماره‌ای که در قسمت Number وارد کرده‌اید انتقال می‌یابد.

کد ریست کردن :

#7780#* RESET گوشی یا همان بازگشت به حالت تنظیمات کارخانه‌ای.
مناسب برای زمانی که گوشی قاطی کرده است. در واقع درایو C گوشی را ریست می‌کند (ریست گوشی بدون حذف برنامه‌ها) بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

#7370#* فرمت گوشی.
مناسب برای زمانی‌که گوشی خیلی خیلی قاطی کرده است. در واقع این کد درایو C گوشی را فرمت می‌کند و البته تمامی برنامه‌ها و فایل‌های موجود روی این درایو از بین خواهد رفت. بعد از وارد کردن این کد‌، گوشی از شما تقاضای وارد کردن security code را خواهد داشت.

کد سریال نامبر گوشی :

کد #06#* سریال نامبر گوشی یا همان IMEI را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد در هنگام خرید گوشی و تطابق آن با شماره سریال موجود روی جعبه گوشی و بدنه دستگاه می‌تواند به شما ثابت کند که گوشی شما اورجینال و آکبند است یا تعمیری و کارکرده است.

کلمه IMEI مخفف عبارت International Mobile Equipment Identity و به معنی هویت بین‌المللی دستگاه‌های تلفن همراه است. IMEI یک شماره 15 رقمی است که در هر موبایل منحصر به فرد است و در حقیقت بیانگر هویت دستگاه مورد استفاده در شبکه‌های GSM است.

کد #0000#* نمایش سیستم عامل، تاریخ ساخت و مدل گوشی‌های نوکیا را نمایش می‌دهد. استفاده از این کد و نیز مقایسه زمان ساخت با تاریخ خرید گوشی نیز می‌تواند به‌عنوان یکی از فاکتورهای نو بودن یک گوشی محسوب شود.

کد قدرت باطری مخفی شده :

تمام شدن باطری موبایل مشکلی همیشگی و آشنا برای همه است، یکی از را‌ه‌های مطمئن برای افزایش طول عمر شارژ باطری موبایل، قراردادن موبایل در حالت ذخیره باطری یا انرژی است که باعث می‌شود در صورتی که با موبایل کار نکنید بلافاصله صفحه را قفل کرده یا نور اسکرین آن را کم می‌کند. اما راه دیگری هم برای حالت‌های اضطراری استفاده از شارژ موبایل وجود دارد.

در نظر بگیرید باطری موبایل شما خیلی ضعیف است. برای فعال کردن کلیدهای #3370* را فشار دهید. موبایل شما با این اندوخته راه‌اندازی مجدد خواهد شد و شارژ باطری
50 درصد افزایش خواهد یافت. این فضای اندوخته هنگامی که موبایل خود را شارژ می‌کنید، خودبه‌خود شارژ خواهد شد.

برخی معتقدند که باید شارژ موبایل بطور 100 درصد تمام شود و بعد شارژ کامل صورت گیرد اما این مسئله در مورد نسل اول موبایل‌ها مصداق داشت تکنولوژی های جدید موبایل نیازی به این کار ندارد.

کد منوی مخفی گارانتی :

در تلفن‌های همراه نوکیا یک منوی مخفی وجود دارد که حاوی اطلاعات مفیدی برای تعمیرکاران گوشی‌های موبایل است. برای دستیابی به این منوی مخفی‌، کافی است کد #92702689#* را روی تلفن همراه خود وارد کنید. در این هنگام شما وارد یک منوی مخفی می‌شوید که شامل گزینه‌های زیر است:
نمایش شماره سریال گوشی
تاریخ ساخت گوشی
تاریخ آخرین تعمیر انجام شده روی گوشی (البته اگر در گذشته تعمیری روی آن انجام گرفته باشد).
نشان‌دهنده زمان مکالمات انجام شده با گوشی مورد نظر (این تایمر را با هیچ روشی نمی‌توان پاک کرد).
ایجاد توانایی برقراری تبادل اطلاعات کاربر (درصورت وجود لوازم مورد نیاز) برای خارج شدن از این منو‌، یک‌بار تلفن خود را خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.


 

sft

عضو جدید
با سلام

می خواستم بدونم چجوری امکان داره گوشی رو از دسترس خارج کرد...یه ترفند بالا ذکر کردین که من قبلا اینو میزدم از دسترس خارج میشد ولی الان پیام میده که معتبر نیس...

ایا میدونین راه دیگه ای وجود داره یا نه؟؟

ممنون میشم کمک کنید...(درضمن کدل گوشیه من sumung galax y)
 

!farzaneh!

عضو جدید
ارسال اس ام اس رایگان : سیم کارتهای اعتباری

سلام به همه دوستان خوب

اگه سیم کارت اعتباری دارین که شارژش تموم شده می تونین باتغییر شماره مرکز پیام رایگان اس ام اس بفرستید فقط کافیه شماره مرکز پیام رو از
9891100500 + به9891100507+ تغییر دهید
این راه رو من خودم امتحان کردم و جواب میده موفق باشید
میسه بیشتر راهنماییم کنید ممنون میشم؟؟؟
سلام
شماره مرکز پیامو از کجا میشه تغییر داد؟
 

انتها

عضو جدید
سلام من یه شماره از گوشیم پاک کردم می خوام بازیابیش کنم موبایلم هم قدیمیه روشی هس نوکیا سیم کارتم هم همراه اوله .
 

reza119

عضو جدید
سلام من یه موبایل سامسونگ گرند 2 گرفته ام موقعی که روشن می شود رمز می خواهد تا شروع به کار را اجازه دهد من این رمز را می دانم اما مرتب رمز دادن وقت گیر است چون کار موبایلی زیاد دارم می خواهم رمز را بردارم تا بدون رمز شروع بکار کند راهنمایی می خواهم برای برداشتن رمز .
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
سلام من یه موبایل سامسونگ گرند 2 گرفته ام موقعی که روشن می شود رمز می خواهد تا شروع به کار را اجازه دهد من این رمز را می دانم اما مرتب رمز دادن وقت گیر است چون کار موبایلی زیاد دارم می خواهم رمز را بردارم تا بدون رمز شروع بکار کند راهنمایی می خواهم برای برداشتن رمز .

تنظیمات، بخش امنیت؛ رمز را غیر فعال کنید.
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
با تشکر از پاسخ شما نمی شود یه بخشی دارد بنام امنیت و بعد پین دستگاه حتما یک عدد می خواهد جایی ندیدم که بشو د رمز را غیر فعال کرد

آره درست میگین. راستش گوشی قبلیم اندروید 4.3 سونی بود از بخش امنیت میشد رمز را غیر فعال کرد، الآن اندروید 5.0.2 دارم دیدم با صحبت شما مطابقت می کنه.
اگه تونستم کشفش کنم مینویسم از کجاس.
 

vafa.g

عضو جدید
سلام بچها1 سوال داشتم،گوشی منSony z ۲هس،گوشیم برنامه ردتماس وsmsبندازه لیست سیاه نداره کسی برنامه ای دراین خصوص امتحان کرده که ج داده باشه اندرویدشم 4.4.2هس
خ برنامه دان کردم ج نگرفتم مرسی از راهنماییتون
 

Major Geologist

کاربر فعال تالار موبایل ,
کاربر ممتاز
سلام بچها1 سوال داشتم،گوشی منSony z ۲هس،گوشیم برنامه ردتماس وsmsبندازه لیست سیاه نداره کسی برنامه ای دراین خصوص امتحان کرده که ج داده باشه اندرویدشم 4.4.2هس
خ برنامه دان کردم ج نگرفتم مرسی از راهنماییتون
اولا گوشیتو به 5.1.1 آپدیت کن.
تو گوگل پلی یا بازار سرچ کن: black list
 

HaMiD.TcI

مدیر تالار موبایل متخصص سیستم عامل Apple
مدیر تالار
Recovery My Files یکی از نرم افزار های قوی در این مورد است
 

*جیگر طلا*

عضو جدید
کاربر ممتاز
بالا