ترفندهای عکاسی از خوراکی ها!

ariamiz95

عضو
[h=2]
[/h]

وقتی رستوران می روید از دیدن منوی غذا آب دهانتان راه می فتد و فقط دوست دارید هرچه سریع تر آن را سفارش دهید و میل کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده اید از ظرف خوراک خوشمزه خود عکس بگیرید؟ در ادامه این مطلب ترفندهایی برای عکاسی از غذا را برایتان نام برده ایم.



وقتی رستوران می روید از دیدن منوی غذا آب دهانتان راه می فتد و فقط دوست دارید هرچه سریع تر آن را سفارش دهید و میل کنید؟ آیا تاکنون به این فکر کرده اید از ظرف خوراک خوشمزه خود عکس بگیرید؟ در ادامه این مطلب ترفندهایی برای عکاسی از غذا را برایتان نام برده ایم.
تقریبا همه ما در هر کجا که هستیم گوشی ها ی موبایل خود را به همراه داریم و می توانیم از صحنه های زیبای اطراف عکاسی کنیم. یکی از روش های بسیار جالب برای عکاسی با موبایل را می توان عکاسی از غذاهای خود دانست.
۱. استفاده از اپلیکیشن های موبایل
نرم افزارهایی که در اینجا برایتان نام برده ایم، دو تا از بهترین نرم افزرهای دوربین برای عکاسی از غذا هستند. درست است که از هر برنامه و دوربینی می توان برای عکاسی از خوراکی ها استفاده کرد اما این اپلیکیشن ها به طور اختصاصی برای غذا و خوراکی طراحی شده اند و فیلترها تنظیمات متناسب با آن را دارند.
Hipstamatic (آی فون)
این نرم افزار مشهور برای عکاسی از غذا قابلیتی به نام Foodie SnapPak دارد که ترکیبی از فلاش، لنز و فیلترهای تصویری است که نمای زیبا و جالبی به عکس های غذا می بخشد.
دوربین SnapDish Food (اندروید)
SnapDish نرم افزار اندرویدی است که برای عکاسی از غذا و خوراکی طراحی شده است. هنگام عکاسی از یک ظرف غذای بسیار اشتهاآور با تزئینات عالی، SnapDish به گونه ای عمل می کند که تصاویر فوق العاده دیده شوند. با این نرم افزارمی توانید عکس های حاصله را به طور همزمان در چندین سایت به اشتراک بذارید.
۲. سرعت عمل داشته باشید
غذاها همیشه به همان تازگی ابتدای سرو به نظر نمی رسند. به طور مثال، نان ها بیات دیده می شوند. به همین دلیل، باید سرعت عمل بالایی داشته باشید و همه چیز برای عکاسی از غذا آماده باشد و بلافاصله تا غذا داغ است، عکس های داغ و خلاقانه از بشقاب غذای ثبت کنید.
۳. از زوایای مختلف و تنظیمات متفاوت نوردهی کمک بگیرید
هنگام عکاسی از غذا بهتر است عکس های متعددی از آن بگیرید اما نه از یک زاویه، بلکه از زوایای مختلف این کار را انجام دهید. لازم نیست همیشه از بالای بشقاب یا از کنار صندلی خود عکس برداری کنید. ببینید از کدام زاویه منظره بهتر و نمای مناسب تری دارد. خلاق باشید. هر چه عکس های بیشتری بگیرید، حق انتخاب بیشتری هم خواهید داشت.
۴. نورپردازی
هرگز از فلاش روی دوربین استفاده نکنید. اگر از نرم افزارهای استاندارد عکاسی یا دوربین عکاسی با فلاش استفاده می کنید، تا حد امکان سعی کنید از نوردهی هایی بیرونی و اکسترنال استفاده کنید. فلاش دوربین ها یا موبایل ها بسیار مستقیم می تابند و باعث رنگ و رو رفته دیده شدن عکس می شوند. اگر منبع نور طبیعی همچون پنجره دارید، معطل نکنید. به کنار پنجره بروید و از نور طبیعی بهره بگیرید.
۵. برای سوژه خود پس زمینه تعیین کنید
با قرار دادن وسایل و دکوری های مختلف در پس زمینه عکس، سوژه موردنظر بیشتر به چشم می آید. به طور مثال، می توانید در کنار ظرف غذا از قاشق و چنگال، یا دستمال، پارچه، بشقاب های دیگر و ... استفاده کنید. البته منظور از این کار این نیست که فضا را شلوغ کنید، فقط کافیست آن را از خالی بودن رها کنید.
۶. تنظیم تعادل نور سفید
سعی کنید با نور سفید در دوربین بازی کنید: آیا می خواهید نور سفید روی غذا باشد یا در پس زمینه عکس. سعی کنید این نور در همه جای کادر تعادل داشته باشد و سایه زرد رنگ از خود بر جای نگذارد. برای امتحان بالانس بودن نور سفید، می توانید از یک سوژه سفید همچون کاغذ عکاسی کنید. در مکان هایی که نورهای زرد وجود دارند، تنظیم نور سفید دوربین بسیار اهمیت دارد.
۷. تنظیم دیافراگم
دیافراگم دوربین به شما اجازه می دهد تا روی سوژه فوکوس کنید. وقتی می خواهید روی کاپ کیک خود فوکوس کنید و فنجان شیر در پشت سر آن بلور شود، می توانید از تنظیمات F stop کوچک تر استفاده کنید. استفاده از اعداد کوچک تر F stop کمک می کند تا در محیط های کم نور (همچون رستوران ها) نیز بتوان تصاویر موردنظر را مات و محو کرد. البته برای این منظور باید سرعت شاتر را نیز کاهش داد. درست برعکس این قضیه برای محیط های بسیار روشن و نورانی صادق است. در چنین محیط هایی باید از تنظیمات F stop بالاتر استفاده کنید تا همه عکس فوکوس شود.
۸. به سوژه نزدیک شوید
از اینکه از فاصله بسیار کم از غذای خود عکاسی کنید، نهراسید. می توانید حتی از مود ماکرو برای این منظور کمک بگیرید تا همه جزئیات بشقاب غذای خوشمزه شما را به تصویر بکشد. با توجه به نرم افزار یا دوربینی که استفاده می کنید، ممکن است این قابلیت را داشته یا نداشته باشید.
۹. توصیه نهایی
برای عکاسی از موضوعات مختلف باید مهارت ها و تنظیمات متفاوتی در آن زمینه داشته باشید. به طور مثال، باید بدانید کجا از نور بیشتر استفاده کنید یا کادر خود را به چه صورت ببنید که همچون یک حرفه ای به نظر برسد. این کار نیز فقط در نتیجه تمرین مداوم امکان پذیر است. البته دانستن تنظیمات مختلف دوربین نیز در این امر بی تاثیر نیست.


منبع:مجله آفتاب
 

Similar threads

بالا