تحصیل در مدارس کانادا

hasanbani755

عضو جدید
کشور کانادا، دارای سیستم آموزشی با کیفیتی است، به طوری که در رتبه بندی کیفیت آموزشی، دارای رتبه 3 در جهان می باشد. کشور کانادا به دلیل داشتن امکانات بالای آموزشی، مقصد بسیاری از دانش آموزان علاقه مند به مهاجرت تحصیلی است. تحصیل در مدارس کانادا، تا سن 18 سالگی، اجباری می باشد و همچنین، نظام آموزشی کانادا، از کشور انگلیس، الگو برداری شده است و...

دانش آموزان با تحصیل در مدارس کانادا، نیازی به خرید کتاب های درسی و لوازم التحریر ندارند و وظیفه مدارس کانادا است که این اقلام را در اختیار آنها قرار دهد. در مدارس کانادا فعالیت های فوق برنامه نظیر ورزش، باشگاه های سرگرمی، هنر و غیره وجود دارد و همچنین، اردو های علمی و گردشگری، برای دانش آموزان ترتیب داده می شود.

تحصیل در مدارس کانادا، به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است و اینکه دانش آموزان بین المللی، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت؛ البته باید کمی مسلط باشند. هزینه تحصیل در مدارس دولتی کانادا، حداقل 14 هزار دلار کانادا و شهریه مدارس شبانه روزی کانادا، حداقل 35 هزار دلار کانادا می باشد. والدین دانش آموز، می توانند با دریافت ویزای توریستی کانادا یا ویزای گاردین کانادا، به کانادا مهاجرت نمایند.



شرایط تحصیل در مدارس کانادا

دانش آموز متقاضی، ابتدا برای مدارس کانادا باید ، اپلای کند سپس یک مدرسه در کانادا پس از قبول متقاضی، نامه پذیرش را برای او ارسال خواهد کرد. در ادامه، مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مدارس کانادا را باهم بررسی خواهیم کرد:

مدارک شناسایی و پاسپورت معتبر

تعیین DLI مدرسه مورد نظر در کانادا

انگیزه نامه

اثبات تمکن مالی کافی

عدم سوء پیشینه یا سابقه کیفری

گواهی معاینات پزشکی

خروج از کانادا، هنگام پایان اعتبار ویزای کانادا

اظهارنامه سرپرست قانونی (اگر دانش آموز متقاضی کمتر از 18 سال دارد)



مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از مدارس کانادا

مراحلی که برای اخذ پذیرش از مدارس کانادا باید طی کنید؛ به شرح زیر است:

در مرحله اول، شما باید شرایط تحصیل در مدارس کانادا را بررسی کنید. در حالت ایده‌آل، شما باید دست کم از یک سال قبل از شروع سال تحصیلی، اقدام به کسب مجوز تحصیل در کانادا نمایید.

انتخاب یکی از مدارس کانادا که با شرایط فرزند شما مطابقت دارد و همچنین مدرسه ای در سطح نسبتا بالا است.

هنگام اپلای برای تحصیل در مدارس کانادا، شما باید یک موسسه را به عنوان DLI تعیین کنید.

فرزند شما باید مهارت‌های زبانی خود را تقویت کند. دانشجویان بین‌المللی، باید نمره لازم را در آزمون‌های مربوط به زبان انگلیسی یا فرانسوی، کسب کنند. البته، مدرک زبانی برای مدارس کانادا ارجحیت ندارد، بلکه تنها مهارت زبانی فرزند شما، برای مهاجرت تحصیلی به کانادا کافی است.

اپلای برای تحصیل در مدارس کانادا

اپلای مجوز تحصیلی (Study Permit): اگر نامه پذیرش‌تان را از مؤسسه مورد نظر دریافت کردید؛ باید برای دریافت مجوز تحصیلی کانادا اقدام نمایید. برای انجام این فرآیند، لازم است به صورت آنلاین در وب‌سایت رسمی دولت کانادا، درخواست و مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید.

افسر سفارت کانادا، قبل از اینکه به شما اجازه ورود به خاک کانادا دهد؛ مجوز و سایر مدارک را بررسی خواهد کرد.



مدارس دولتی کانادا

مدارس دولتی کانادا برای شهروندان کانادا و دارندگان کارت اقامت دائم کانادا، کاملا رایگان است و برای دانش‌ آموزان خارجی، نیز شهریه باید پرداخت شود.

مدارس خصوصی کانادا

مدارس خصوصی کانادا، همانند مدارس دولتی کانادا سازماندهی می‌شوند، اما برنامه‌ تحصیلی و رویکرد آنها، به طور قابل توجهی، با هم متفاوت است. تکالیف مدارس خصوصی معمولا سخت گیرانه و اجباری است و فضای رقابتی زیادی بین دانش آموزان وجود دارد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
H بهترین شهرهای کانادا برای زندگی ایرانیان گردشگری 0

Similar threads

بالا