تحصیل در دانشگاه ایرانی بشما چی آموخته ؟

ریحانه سعادت

عضو جدید
کاربر ممتاز
تا بند ۵ ک همش ب خاطر شرایط جغرافیایی کشورمونه و در اصل ما باید تو دنیا اول باشیم.
بقیش هم خودفریبی ک ب لطف رسانه ها همه مردم جامعه گرفتارش شدن.
همون قضیه ک ایران انقد قدرتمنده ک آمریکا جرات نمیکنه حمله کنه:biggrin:
 

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تا بند ۵ ک همش ب خاطر شرایط جغرافیایی کشورمونه و در اصل ما باید تو دنیا اول باشیم.
بقیش هم خودفریبی ک ب لطف رسانه ها همه مردم جامعه گرفتارش شدن.
همون قضیه ک ایران انقد قدرتمنده ک آمریکا جرات نمیکنه حمله کنه:biggrin:



چهار پنج سال پیش ازین حرفا میزدی اینجا میشدی عامل استکبار جهانی در سایت : ))
 

eb@d

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
چهار پنج سال پیش ازین حرفا میزدی اینجا میشدی عامل استکبار جهانی در سایت : ))
اره اون قدیمترا که اینجا بیا برو داشت و تار عنکبوت نبسته بود خیلی سختتر میگرفتن. من خود م کلکسیون اخطار و اخراجم . :biggrin:
 

eb@d

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اگه اینطوری بود پس اینهمه علم و پیشرفت در ایران از کجا اومده؟؟؟؟
طبق آمار ارائه شده در کتاب گینس ایران بالاترین پیشرفت علمی را در 30 سال گذشته داشته (توی نت سرچ کن میبنی)

به گزارش اسپوتنیک به نقل از باشگاه خبرنگاران، کشور ایران بسیاری از رکوردها را به نام خود در کتاب گینس ثبت کرده است.
1- بیشترین تولید پسته
2- بیشترین تولید خاویار
3- بیشترین تولید خانواده توت
4- بیشترین تولید زعفران (80 درصد کل تولید جهانی)
5- بیشترین تولید زرشک
6- بیشترین شتاب پیشرفت تولید علم و تکنولوژی در جهان (340000% رشد در طول 37 سال 1349-1387، شتاب رشدی یازده برابر متوسط جهان در سال 1388, رشد سالانه کنونی 25.7%)
.
.
.
.
.
.
.

مخصوصا تو تولید زرشک رکورد زدیم . ما اینهمه وضعمون خوبه پس چرا انقد مینالیم پس ؟؟ . همیشه یه چیزی برام خیلی سوال بوده البته بلانسبت شما سو تفاهم نشه . ولایت معاشان چرا حقیقتو نمیبینن؟؟
1- شرایط بد اقتصادی و نبود اشتغال بر ا اونا نیست؟ چون به محض اخذ مدرک مشغول به کار میشن و اینده تضمین شده ای دارن؟
2- پیشرفت ممالک دیگه رو نمیبینن و فک میکنن ما از همه سرتریم؟ ( البته از یه سری کشورا جلو تریم کشورایی که ناامنشون کردیم و توشون دخالت میکنیم )
3- نسبت به تغییر اصطکاک دارن و میترسن وضع بدتر بشه
4- واقعا خبر ندارن
البته من شخصا این مورد اخرو بشدت تکذیب میکنم چون مگه میشه تو ایران بود و متوجه نشد چطور تو این مدت از اوج به هزیز کشیده شدیم
پ. ن : با مرگ بر امریکا همه مشکلات حل میشه
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام

سوال جالب و پر چالشی بود.
به نظر شخص بنده اولین تفاوتی که ما با اونا در سیستم داریم مدیریت و فرهنگ هست که متاسفانه همیشه کپی کردیم و شکست خوردیم.
اینکه در دانشگاه های اونجا مهارت های زندگی رو می آموزند یه بخشی از کار هست مهم اونیکه با چه فرهنگ و بینشی به دانشگاه ورود می کنی و درس می خونی ؟ یا بهتر بگم برای چی درس می خونی ؟
چند سال پیش طرحی علمی کاربردی رو از سیستم آموزشی آلمان کپی کردن اینجا . اما آنها کجا ما کجا. اونجا در سستم علمی کاربردی شون به دانشجو کار کردن در حوزه تخصصی شون رو یاد می دادند اینجا مدرک فوق لیسانس گوسفند شناسی می دادند.
یک دانشجو در سن 19 20 سالگی وقتی وارد دانشگاه میشه در جامعه ایران : به چند چیز فکر می کنه به همکلاسی ایش عاشق بشه دنبال کار باشه یا اصلا امیدی برای زندگی هست یا اصلا مگه کار هست؟ یا چی بخونم بتونم یه کار خوب یا دولتی بگیرم یا یه جا استخدام بشم یا از ایران برم یا ارشد و دکتری رو کجا بخونم تا جایی بتونم استخدام بشم یاا اصلا واسه چی درس می خونم ..... ولی دانشجوی اروپایی این فکر ها رو نداره اون توو فکر اینه چیکار کنه با آشغال بشه تولید انرژِی کرد .

خوب اساتید و مدیران دانشگاه کیا هستند همین از بین خودمون همین از بین همین دانشجو ها . اونایی که پارتی دار بودند شدند رییس اونایی هم که خرخون بودند شدند استاد .با همون تفکر قبلی . انتظار دارین اینا برای من و شما درس زندگی بگن ؟ انتظار دارین از آینده برامون صحبت کنند ؟ دو سه تا هم استاد درست و درمون هم باشه بایکوت یا بازنشسته میشه!
به نظر من باید بپرسین قبل دانشگاه ما ها از زندگی در جامعه کنونی ایران چه آموختیم ؟

جامعه دانشگاهی ایران تنها تولید مقاله می کنه اونم حالت توسعه دادن مقاله های خارجی همین.
وگرنه با این هم مقاله حال و روزمون باید بهتر از اینا می شد.
والسلام
 

sasan2015

عضو جدید
سلام
نه هر که سر بتراشد قلندری دانند. متحجر یعنی کسی که مذهبی هست. نه خیر تفکرتون اشتباهه. شما فکر میکنید چهارتا کتاب خوندید و رتبه خوب گرفتید شدید عالم و عاقل. این همون فکری هست که افرادی مثل اخوندها دارند و فکر می کنند از همه بالاترند.
اولا تو هر جامعه ای خوب و بد هست. دوما قدرت و .... همیشه اختلاف ایجاد خواهد کرد.
اینکه میگن بحث دین از سیاست جداست به نظرم غلطه. ما حدا می کنیم بحث ها رو چون انسان ناقصه و برای فهم خودش و سادگی این کار رو می کنیم. وگرنه کجای علوم از هم جدا هستند مثلا ریاضی و مهنددسی از هم جداست. خب نیست. مثلا علم ژنتیک از علم مهندسی جداست خب نیست. فقط برای فهم ماست ما هم که که چون کامل نیستیم یرای فهم خودمون این کار رو کردیم. بعدا در مثال مناقشه نیست.
در اینکه ما عقب افتادیم شکی نیست، آیا با نق زدن هم میشه به جایی رسید. باید این رشته ها رو گرفت. خیر این که درست اساتید و غیره همین افراد خودمون هستیم درست ولی آیا اینکه افراد درست سر جاشون هستن یه چیز دیگه هست.
من از افرادی که با یک کار کوچیک فکر می کنند دنیا رو تغییر دادند متنفرم و از کایی هم که اعتماد به نفس ندارن خوشم نمیاد آدم باید تعادل بر قرار کنه بین این چیز ها یک سری افراد حسود هستند که نمی خوان بقیه پیشرفت کنند.
اتحاد تنها کلمه ای هست که باعث پیشرفت خواهد شد. نمونه اش هوش ازدحامی هست. اگر همه یک هدف داشته باشند درست خواهد شد. متاسفانه نسبت خوبی و بدی همیشه ثابت هست.
به نظر نمی آید که این چیز ها تغییر کند مگر وجود شیطان و افراد شیطان سفت کثانی که میل به بدی دارند کم هست. همه جا هم هست.
این حرف ها هم درست که مشکل جامعه در ایجاد یک بستر درست هست. ولی این به خودمون بستگی دارد به نظرم باید خود یک جامعه بخواهد پیشرفت کند و انتظار داشتن از بقیه اشتباه است.
اما راجع به کپی برداری بله کشوری مثل ژاپن با کپی کاری محض به این جا رسید ولی ما همون رو هم درست انجام نمی دیم. به قول یکی از دوستان ما ایرانی های تنبل مشکل داریم. حالا این جا درس بخونیم یا خارج تفاوتی نخواهد کرد شاید کسانی توی ایران تحصیل کنند و از کسانی که خارج تحصیل کنند موفق تر باشند چون خودشون خواستند و توانایی را به کار گرفتند.
اما یه چیزی بگم راجع به هوش و زکاوت بله این درست افراد زیادی هستند که هوش بالایی دارند و به درجات بالایی می رسند اما خیلی از افراد با هوش معمولی بودند که دنیا رو تغییر دادند نمونه اش ادیسون کسی که از مدرسه به خاطر هوش کم بیرون رانده شد و به خاطر یک حرف مادرش که ت انقدر باهوشی که مدرسه نیاز نیست بروی به خودش اعتماد به نفس القا کردو شد ادیسون.
و افرادی بودند که هوش بالایی داشتند و به هیچ جایی نرسیدند.
خیلی از افرادی که اطراف تون هستند مراقبشون باشید برخی افراد مثبت و برخی منفی گرا و دنبال تخریب هستند مطمینا فیلم inception رو دیدید یک حرف می تونه زندگی شما رو عوض کنه پس مراقب حرف هایی میزنید باشه. اونایی نه به حدا اعتقاد دارند و نه به اینکه ممکن است جهان دیگری باشه فقط فرض کنید اگر باشد چی اون موقع چه خواهد شد.
اما راجع به کسانی که میگن اسلام دروغین باعث این مشکلات شده آیا زمان صفویان ایران سرآمد جهان نبود آیا اروپا در حسرت ما نبود. بله اگر یک سری اشتباهات باشد یک جامعه امکان تخریب وجود دارد و اگر هر چیزی درست و سر جای خود باشد امکان بهبود شرایط هست.
شما اگر خودت دنبال کار و تلاش نروی آیا جواب خواهی گرفت. به نظرم خیر کسانی هم می گویند بله فقط دارند ما و شما رو به اشتباه می اندازند وگرنه هیچ کس بدون تلاش به هیچ جایی نرسیده.
اگر نبال بهبود شرایط هستیم باید از خودمون شروع کرده و کارهای کوچک رو درست انجام دهیم. به کسانی هم که درست انجام نمی دهند سرکوفت نزنید بلکه باید راهنمایی شوند تاکار درست را یاد بگیرند
مشکل اسای این است گاهی فقط نخبه پروری می کنیم در صورتی کسانی هستند که ممکن از شرایط درست بهره مند نباشند. یا نخبه نباشند ولی در جای درست به همه چیز برسند.
به نظرم گاهی باید یک سری از افراد را کمک کردو اگر یک سری مشکلات را رفع کینم درست شود گاهی باید یک سری افراد عوض شوند تا نتیجه درست شود.
بله مشکلات هست و ولی کسانی هستند که نمیخواهند این مشکلات رفع شود تا سود خود را ببرند.
دوست دارم از این حرف ها دست برداریم و به فکر اتحاد باشیم. چیزی که هم اکنون در کشور ما وجو ندارد. این چیزی هست که رقبا می پسندند. هیچ وقت قضاوت نمیشه کرد چون هر کسی شرایط خودش را دارد. ول نمیشود کسی را بودجه میلیاردی را می دزدد واقعا درک کرد.
و کسی که به یک نمره کم و زیاد افراد را قضاوت می کند. شرایط خیلی به هم گره خورده است و نمیتوان دقیق گفت ولی جدا کردن دین از سیاست چیز درستی نیست. شما پیش از دانشجو یا هر چیزی بودن انسان هستند پس این اصل است.
دین در علوم اجتماعی یعنی راهی برای بهتر زندیگی کردن یک برنامه جامع. این فقط برای فهم من و شماست آیا این تعریف را برای یک بچه 10 ساله هم کنیم می فهمد. به نظرم خیر.
اینکه ما دوست داریم همه چیز را جدا کینم درکمون را باید بالا ببریم. نه اینکه سریع به این افراد عنگ بزنیم و حجری بخوانیم. امیدوارم همه درست انتخاب کنیم و درست اعمال کنیم. بله ما در شرایط تا قرار نگیریم نمی توانیم خودمون را اثبات کنیم شاید من نیز در جایگاه یک مدیر قرار بگیرم همان کار را بکنم وآیا این نیست که امتحان الهی خیلی سخت است؟
و حال چگونه این را از سیاست جدا کنیم. آیا تفکر نمی کنید؟
مشکل ما این است برای خوش آمد دیگران همیشه دست به هر کاری می زنیم. خودم خیلی از این کارها کرده ام اما فرصتی برای تغییر نیست. آیا مساوی هستند کسانی می دانند و نمی دانند؟
استفاده ابزاری از دین درست نیست اما راه کار های زیادی هست. یکی از دوستان کتابی می خونند به نام جامعه مصرفی وقتی که نظامی گری از فرهنگ سازی هزینه کمتری دارد پس این می شود که نظامی گری و این اتفاقات می افتد.
بنده مستند های زیادی راجع به سیستم های آموزشی کشور های مختلف دیدم.بله شکور سوید نروژ و کلا اسکاندیناوی خیلی تو این حوزه در جهان سر آمد هستند. بعد زا یک تخقیق راجع به اینکه چرا آمریکا در مسابقات المپیاد از این کشورها پاینتر قرار گرفت برای فهمیدن این به کشور مذکور رجوع کردند و مطالعاتی به صورت مستند انجام دادند.
در مدارس تکالیف بچه ها انجام می گرفت و در خانه هیچ تکلیفی نداشتند و این درست شاید این به کشور ما نشود انتقال داد. اما برخی اصول گاهی درست است.
اینکه در این کشور قبول شدن در رشته معلمی و تربیت معلم بسیار سخت است و هر کسی نمی تواند و از دانش آموزان راجع به این سوال صورت گرفت و مشخص شد که اکثریت دنبال این نبودند. و همه از سخت بودن این معلمی می گفتند.
ما قبل از اینکه فرهنگ یک چیز مثل اخراج شدن از کار برای مان بیاید خود اخراج شدن و عدم تضمین کار برای ما می آید و درست اگر تمام دنیا را نگاه کنیم مشکل کار همه جا هست.
متاسفانه خونواده های ما هم تقاضا دارند ما سر یک کار برویم که تضمین شده باشد. بهتون میگم کتابی به نام کاش وقتی بیست ساله بودم میدانستم. طرف یک امریکایی می گوید درست که افراد در کشور های جهان سوم این تفکر را دارند ولی خاواده من نیز این را از من می خواستند ولی من از دانشگاه انصراف دادم.
مدرک گرایی چیز دیگری هست که در کشور ما شده است یک معضل بله درست است که این معضل راه دارد ولی اینکه من نویی با کسی که سر کار است و ن بیکار به دلیل سسربازی توانایی رفتن سر کار را ندارم و سر یک کلاس ارشد و دکتری می نشینم درست نیست.
آیا تحصیل در حین کار درست است خب نیست. بلکه می گویند الان اول کار بیابید بعد ادامه تحصیل دهید و این که دانشگاه های پولی مثل علمی کاربردی و ... که فقط برای دادن مدرک و پول گرفتن ادامه می دهند و افزایش ظرفیت ها بی دلیلی وبدون هیچ برنامه ای و بدون اینکه بازار جامعه کاری دیده شود ماز مشلات اساسی است.
این دانش آموزان سویدی در حین تحصیل اکثریت سمت هنرستان می رفتتند تا برای آینده کار یاد بگیرند در صورتی هنرستانی بودن در ایران یعنی یک فرد که اصلا دنبال درس نیست و اصولا افراد خاصی می روند هنرستان.
و متاسفاانه وقتی ارزش ها عوض شود عوضی ها با ارزش می شوند. پس دنبال افراد صالح باشید و از خودمو ن شروع کنیم. دروغ نگوییم سعی بر تخریب دیگری نباشیم و به سوی اتحاد کشور پیش برویم. متاسفانه جنگ بین خوبی و بدی ابدی است.
و من الله توفیق
 
آخرین ویرایش:

ریحانه سعادت

عضو جدید
کاربر ممتاز
وحدت؟؟ نمیدونم اینکه سیاست ی کشور در راس ب چپ و راست تقسیم بشه از مردم عادی جامعه در سطح پایین چ انتظاری از وحدت هست؟؟ ای کاش دغدغه اون هایی ک چپ یا راست هستن دین و مردم باشن خب اونا ک فقط دارن برای قدرت بگم بگم میکنن چرا خب یکیشون دهن وا نمیکنه بگه ما پایینی ها هم سر در بیاریم چ خبره ما باید کدوم ور باشیم؟؟
بازم میگم مشکل سیستم مدیریتی کشوره. وضع دانشگاها ادارات کلا سیستم آموزشی به مدیریت با تخصص ربط داره. دیگه شهید چمران گفته تقوا واجبه اما کسی ک تخصص نداره و کاری رو انجام بده بی تقواست.
دین و سیاست زمانی میتونه با هم پیش بره ک هم مردم عالم و در آزادگی کامل قرار داشته باشند و هم تمام رئیسان و مدیران جامعه ب بالاترین حد تقوی و نبوغ برسند .
اینطور ک داره پیش میره و ب لطف عزیزان در لباس اسلام تقریبا چیزی جز انزجار نمونده.
 

ریحانه سعادت

عضو جدید
کاربر ممتاز
مشکل شما مذهبی ها اینه ک اعتماد ب نفس ندارید وگرنه متحجر در فارسی به کسی گویند که حاضر به درک و پذیرش نوآوری ها نیست .
در حالی ک انسان مذهبی باید با خوندن کتاب و مطالعه جز متفکران باشد.
نمیدونم ولی چرا همیشه با قضاوت از روی ظاهر فقط توهین میکنید و جبهه میگیرید وگرنه فک نکنم محتوی حرف منو شما با هم فرق کنه.
 

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
۴ و ۵ سال پیش تق یبا شنونده بودم و با تشکر نظرمو اعلام میکردم:redface:

میدونم ؛ نه کلا منظورم این بود که الان ی کمی آزادی بیان ایجاد شده نسبت به قبلن.
همیشه افرادی اینجا بودن که همه چی میفهمن ولی مثه پنجعلی خودشونو میزدن به اون راه :d
 

sasan2015

عضو جدید
مشکل شما مذهبی ها اینه ک اعتماد ب نفس ندارید وگرنه متحجر در فارسی به کسی گویند که حاضر به درک و پذیرش نوآوری ها نیست .
در حالی ک انسان مذهبی باید با خوندن کتاب و مطالعه جز متفکران باشد.
نمیدونم ولی چرا همیشه با قضاوت از روی ظاهر فقط توهین میکنید و جبهه میگیرید وگرنه فک نکنم محتوی حرف منو شما با هم فرق کنه.

سلام
بنده قصدم توهین نیست. بلکه گفتن متحجر درست نیست. این هایی هم فکر میکنند روشن فکرنند. فقط روی یک جبهه به روز بودن و با بقیه هم کلام شدن این حرف ها رو میزنند. اگر توهینی صورت گرفته پوزش می طلبم.
نه من اونجوری میگین نیستم. ولی مذهبیون رو بیشتر از سایر افراد می پسندم. بنده خودم با خیلی از کسانی که توی ارگان ها کار می کنند مشاجره داشته ام همشون هم سابقه جبهه و ... دارند. ببینید برخی چیز ها رو نمیشه خیلی تغییر داد. ولی به نظرم واقعا انقلاب چیز خوبی بوده توی ایران حداقل این که انگلیسی ها چپاولمون نمیکنند. درست الان هم یک سری افراد سود جو هستند که دارند کارهایی صورت می دند ولی آیا واقعا اگر اون زمان بود شما یک انگلیسی خونتون رو تصرف می کرد می تونستید اعتراض کنید. ولی الان خیلی راحت اعتراض صورت می گیرد. مشکلات هست حتی آمریکاش هم مشکلات دارد. مگر می شود کشوری مشکل نداشته باشد. مشکل اونجاست درست اجرا نمیشه حالا بگم بگم باشه یا علی برکت الله فرقی نداره. بنده هیچ کدوم رو نه قبول دارم نه بهشون رای دادم.
ولیکن از خود ما باید شروع شود. مشکلات در خود ماست ما مردم عادی هم با هم خوب نیستیم. الان داریم به زمانی بر میگردیم که پسر به پدر توی یک خانه اعتماد نداشت. زمانی که اقلابی و ساواکی بود. الان هم نمی تونی به یک فرد اعتماد کنی و حرفت رو بزنی چون از حرف خودت علیه خودت استفاده خواهی شد. برای همین است مردم علی الخصوص نخبگان و... در حال کوچند چون به این افراد در این جامعه توجه نمی شود. بنده خودم اگر مثل بقیه پایبند به مذهب نبودم رفتن رو جایز می دانستم. اگر پیش بیاید همین حالا هم بتوانم خواهم رفت چون واقعا صدر اسلام درس های بزرگی داشت.
بله اکثریت مردم ما اهل مطالعه نیستند و فقط ظاهر بین هستند. درست است که ما باید یگیم ما درونمون مهم تر از برون مون است و کسی این را نمی بیند و سریع قضاوت می کنیم. در صورتی به نظر می آید که باید حتما تحقیق صورت گیرد. مشکلات زیاد هست. ولی گردن دیگرون انداختن مشکلات یک استراتژی غلط است. متاسفانه راحت ترین کار این است من میگم تقصیر ی نفر دیگه است تا توجهات از من برداشته شود و راحت شوم. وقتی ما به یک عالم و بزرگتر توجه نمی کنیم چی می گوید بهتر از این نخواهد شد.
گفت زاهد هر آنچه گویی هستم آیا تو چنان که می نمایی هستی. اینکه محتوی فرق داره یا نداره رو من نمی تونم بگم. هر کسی از ظن خود شد یار من.
مشکلات هست ولی اینکه اسلام رو مقصر می دونند درست نیست. مشکلات ریا کاران هستند که بسیارند.
 

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام
بنده قصدم توهین نیست. بلکه گفتن متحجر درست نیست. این هایی هم فکر میکنند روشن فکرنند. فقط روی یک جبهه به روز بودن و با بقیه هم کلام شدن این حرف ها رو میزنند. اگر توهینی صورت گرفته پوزش می طلبم.
نه من اونجوری میگین نیستم. ولی مذهبیون رو بیشتر از سایر افراد می پسندم. بنده خودم با خیلی از کسانی که توی ارگان ها کار می کنند مشاجره داشته ام همشون هم سابقه جبهه و ... دارند. ببینید برخی چیز ها رو نمیشه خیلی تغییر داد. ولی به نظرم واقعا انقلاب چیز خوبی بوده توی ایران حداقل این که انگلیسی ها چپاولمون نمیکنند. درست الان هم یک سری افراد سود جو هستند که دارند کارهایی صورت می دند ولی آیا واقعا اگر اون زمان بود شما یک انگلیسی خونتون رو تصرف می کرد می تونستید اعتراض کنید. ولی الان خیلی راحت اعتراض صورت می گیرد. مشکلات هست حتی آمریکاش هم مشکلات دارد. مگر می شود کشوری مشکل نداشته باشد. مشکل اونجاست درست اجرا نمیشه حالا بگم بگم باشه یا علی برکت الله فرقی نداره. بنده هیچ کدوم رو نه قبول دارم نه بهشون رای دادم.
ولیکن از خود ما باید شروع شود. مشکلات در خود ماست ما مردم عادی هم با هم خوب نیستیم. الان داریم به زمانی بر میگردیم که پسر به پدر توی یک خانه اعتماد نداشت. زمانی که اقلابی و ساواکی بود. الان هم نمی تونی به یک فرد اعتماد کنی و حرفت رو بزنی چون از حرف خودت علیه خودت استفاده خواهی شد. برای همین است مردم علی الخصوص نخبگان و... در حال کوچند چون به این افراد در این جامعه توجه نمی شود. بنده خودم اگر مثل بقیه پایبند به مذهب نبودم رفتن رو جایز می دانستم. اگر پیش بیاید همین حالا هم بتوانم خواهم رفت چون واقعا صدر اسلام درس های بزرگی داشت.
بله اکثریت مردم ما اهل مطالعه نیستند و فقط ظاهر بین هستند. درست است که ما باید یگیم ما درونمون مهم تر از برون مون است و کسی این را نمی بیند و سریع قضاوت می کنیم. در صورتی به نظر می آید که باید حتما تحقیق صورت گیرد. مشکلات زیاد هست. ولی گردن دیگرون انداختن مشکلات یک استراتژی غلط است. متاسفانه راحت ترین کار این است من میگم تقصیر ی نفر دیگه است تا توجهات از من برداشته شود و راحت شوم. وقتی ما به یک عالم و بزرگتر توجه نمی کنیم چی می گوید بهتر از این نخواهد شد.
گفت زاهد هر آنچه گویی هستم آیا تو چنان که می نمایی هستی. اینکه محتوی فرق داره یا نداره رو من نمی تونم بگم. هر کسی از ظن خود شد یار من.
مشکلات هست ولی اینکه اسلام رو مقصر می دونند درست نیست. مشکلات ریا کاران هستند که بسیارند.
برادر جان من نمیخاستم بحث کنم مدت هاست از بحث های سیاسی اجتماعی فرهنگی و... فاصله گرفتم چون هیچ نتیجه ای نمیده اما دوست داشتم جواب این جمله تو بدم " انقلاب چیز خوبی بوده چون انگلیسی ها چپاول مون نمیکنند"

شما یا ایران نیستی و اطلاع نداری یا اینکه مثه اون قضیه لوگوی آس رم داری سانسور میکنی :d الان شما ی دوری تو ایران بزنی متوجه میشی دریای خزر بجز ۱۵ درصد که ماله ماست بقیه ش داده شده به روس ها دریای جنوبی هم در اختیار چینی هاست از خودم نمیگم تمام ایران خبر دارن شاید شما ندونی... دزد های داخلی که علی برکت الله هرجا بری ی چند هزار میلیاردی بالا کشیدن قیمت دلار ۵۷۰۰ تومنی و بقیه هم بماند نمیخام ریز بشم رو بقیه بدبختی های ملت ؛ اینطوری بخوای حساب کنی اره دست انگلیس و کوتاه کردن هیچ روی اونا رم سفید کردن..معنی استعمار با قدیما فرق کرده الان دیگه دوره ی چنگیز نیس که بیان تو خونه ی آدم
بقیه حرفاتو نخوندم که بخوام نظر بدم موفق باشی
 

ریحانه سعادت

عضو جدید
کاربر ممتاز
فک کن اوضاع و بدبختی ما ب کجا رسیده ک روسها با کمال افتخار تو منطقه حفاظت شده آهو شکار میکنن و ب راحتی میزارند تو یوتیوب.
فک نکنم هیچ ایرانی ای همچین جراتی داشته باشه.
 

sasan2015

عضو جدید
بله مشکل ما مذهبی ها اینه اعتماد به نفس نداریم و ریا کاران خود را در کشور جا می زنند. و به اسم ما تمام می شود و این اتفاقات می افتد.
به نظرم برای ادامه تحصیل به خارج کشور بروید که هم بهتر است و هم به دانشجو و نخبه نگاه بهتری دارند.
 

Tik TAAk

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
بله مشکل ما مذهبی ها اینه اعتماد به نفس نداریم و ریا کاران خود را در کشور جا می زنند. و به اسم ما تمام می شود و این اتفاقات می افتد.
به نظرم برای ادامه تحصیل به خارج کشور بروید که هم بهتر است و هم به دانشجو و نخبه نگاه بهتری دارند.

با شرایط الان هیچ جا نمیشه رفت امروز نگاه میکردم قیمت ارز ها رو درام ارمنستان ۱۰۵۰۰ تومان این هیچی چقد میگن عراق کشور جنگ زده ست و بدبخت بیچارن اوضاع اقتصادی خوبی ندارن امنیت ندارن و کلی تبلیغات منفی انجام میدن هر ۱۰۰۰ دینار عراق ۴۲۰۰ تومنه با این وضع ی زیارت هم نمیشه رفت قبل عید خودم رفتم اربیل یک ملیون تومن رو میدادن ۲۵۰ هزار دینار...

اقا زاده ها بله میتونن برن اکسفرد و کمبریج درس بخونن ولی ایا ما هم میتونیم؟

پ.ن: اوضاع اقتصادی و رفاهی مردم عراق دهها برابر بیشتر از مردم ایرانه...
 

eb@d

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
همه این بحث هایی که شما ها می کنید بیخوده ....
تنها راهکار اینه : تلگرام باید فیلتر بشه...

در کنار این راهکار یه راهکار موثرتر هم هست .موقع انتخابات با انگشت جوهری عکس بگیریم
 

sasan2015

عضو جدید
فکر نکنم این حرف ها به درد نه این تاپیک میخوره نه اینکه به درد مملکت ما.
همه فقط جوری حرف می زنند برای خوش آمد دیگری ولا غیر.
چی بگیم بگیم برید میگید نمیشه رفت بیگم بمونید میگید بهمون اهمیت نمی دهند. ولی جز تلاش چیزی باعث بهبود شرایط نخواهد شد.
اکثریت می بینم فقط دوست دارید یه چیزی بگید بقیه خوششون بیاد در صورت که هیچ کدوم از حرفاتون ب درد موضوع نمیخوره و هیچ کدوم هم به لحاظ مکانی کافی نیست.
کلتی که با جو پیش می روند و بدون تعقل کار کنند محکوم به فناست. در هر صورت بعضی اصول باید تغییر کرد و بعضی اصلاحات نیز باید عوض شود.
دانشگاه ها جای مناسبی نیست چون شده است مکان همسر یابی و نه علم.
اساتید هم خوشجال از کار خود. تا وقتی تفکر این است مشکلات حل نخواهد شد.
فقط بلدیم کسانی که تو جبهه شما نباشند مسخره کنید. هیچ چیز دیگری نیست. شاید هم باشد ما اطلاع نداریم.
تا بوده همین بوده و هست. قبلا همین بوده الان همین است بعد این هم همین خواهد بود. تاریخ تکرار مکررات است. ایرانی جماعت کار گروهی را یاد نگرفته است. همه فقط سو استفاده را یاد گرفته اند و هیچ کمکی به دیگران نمی کنند. در صمن کسی هم کمک کند بهش می گویند برای رضای خدا انجام بده ولی خودشان پای کار می آیند جا میزنند. برخی هم در حال نیرنگ زدن هستن.
مشکل از خود ماست چرا قبول نمی کنید. تا نخواهیم عوض شویم تا به چیز های ظاهری فقط گیر دهیم و اصل رو درست نکنیم وقتی یه حرف رو با یک کلاغ پهل کلاغ با تحریف به نفع خودمون عوش کنیم همین خواهد بود. چرا به جای حسادت و رقابت بی جا و خراب کردن دیگری و تخریب شخصیت و خودنمایی به جایی رسیدن واقعا فایده ای هم دارد. چرا خوبی نمی کنید.
چرا همش دیگران باید به فکر شما باشند و خود شما تغییر را ازخود شروع نمیکنید. با چه قیمت کار خود را پیش می برید با قیمت خراب کردن کار دیگری. دروغ و ریا و مشکلات اصلی جامعه ما شده است. چرا سعی بر سفسطه دارید.
برخی حتی منطقی هم بحث نمیکنند و فقط جاشیه نگری میکنند.
من نه ظاهر نگرم نه این چیزیهایی شما می گویی. ولی تمام حرفایی زدن رو تجربه کرده ام. تخریب شده ام.
 

sasan2015

عضو جدید
چیزایی آموخته که تو این مملکت جز با داشتن پارتی به درد نمیخوره
میشناسم افرادی بدون پارتی هم به جایی رسیده اند. ولی تلاش، شناخته شدن، دانش، اخلاص و ایمان مهم است. مگر بدون تقوا و دانش می توان شرایط درست را نشان داد.
قبول ندارم فقط پارتی می تونه جواب گو باشه. باید شناخته شید. پارتی درست کسی هم منکرش نمی کند. ولی اگر بخش خصوصی هم پارتی بازی نکند اون موقع همه چیز درست خواهد شد.
ولی با تلاش به همه چیز میشه رسید. آیا قبول ندارید؟ تلاش و تلاش و تلاش. اگر نامید بشید باختید.
 

A N A H I T A

عضو جدید
کاربر ممتاز
میشناسم افرادی بدون پارتی هم به جایی رسیده اند. ولی تلاش، شناخته شدن، دانش، اخلاص و ایمان مهم است. مگر بدون تقوا و دانش می توان شرایط درست را نشان داد.
قبول ندارم فقط پارتی می تونه جواب گو باشه. باید شناخته شید. پارتی درست کسی هم منکرش نمی کند. ولی اگر بخش خصوصی هم پارتی بازی نکند اون موقع همه چیز درست خواهد شد.
ولی با تلاش به همه چیز میشه رسید. آیا قبول ندارید؟ تلاش و تلاش و تلاش. اگر نامید بشید باختید.

که نهایتا بخش خصوصی بازم پارتی بازی میکنه .
نه من خودم بدون پارتی شاغل شدم . اما جای عالی تگر میخواین تجربه کسب کنید فقط با آشنا و پارتی میشه رفت
 

sasan2015

عضو جدید
من حرفم روی سیر صعودی پیشرفته که سریعتر شکل بگیره. تلاش که بله هست . منم تلاش کردم جز تلاش چاره ای نداریم . ولی هزینه فرصت داده میشه برای این زمان تلاشتون و عمر آدم میره...
انشالله خدا عمر با عزت بده. به شما که تلاش می کنید و به کسانی که دارند مردم را گمراه می کنند مرگ با ذلت عنایت بفرماید.
 

petromech

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
انشالله خدا عمر با عزت بده. به شما که تلاش می کنید و به کسانی که دارند مردم را گمراه می کنند مرگ با ذلت عنایت بفرماید.
و انشالله رحمان خداوند بزرگ تعالی کسانی را که از مسیر اصلی و واقعی زندگی با خرافات بدور می کنند و آنها را به اسم دین چپاول و غارت و سرکوب می کنند و به اسم خدا خود را پیغمبر و عالم می دانند و مردم را مطیع به فرمان .... انشالله عذاب شدید به 7 جدآباد شان از قدیم و جدید عنایت فرمایند . آمین
 

sadic

عضو جدید
این روزا فقط باس تو زمینه ای ک عاشقی بارگیری اطلاعاتی و مهارتی پیوسته داشته باشی ...(حالا دوره،آکادمیک و دانشگاهی یا هرچیی...)-این سیستم اموزشی مسموم تر ازونه ک بخاری بخواد ازش بلند شه -
پارتین و دولت و اجتماع همه بهانه س
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
البته خود ملت هم علاقه ای به کسب واقعی دانش و بینش و آگاهی از خود نشون نمیدن.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
کلا جوان ایرانی آنقدر که دنبال خرافات میره, دنبال کسب دانایی نیست. همه هم از خودشون راضی اند و توپو میندازن تو زمین دولت یا روزگار.
 

ayja

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
و انشالله رحمان خداوند بزرگ تعالی کسانی را که از مسیر اصلی و واقعی زندگی با خرافات بدور می کنند و آنها را به اسم دین چپاول و غارت و سرکوب می کنند و به اسم خدا خود را پیغمبر و عالم می دانند و مردم را مطیع به فرمان .... انشالله عذاب شدید به 7 جدآباد شان از قدیم و جدید عنایت فرمایند . آمین
چرا به جد و آبادشون ؟ اونا چه تقصیر یا نقشی تو عملکرد انسان حی و حاضر فعلی داره. بعدشم شما اگه فکر میکنی که مسلمانی ،یادت باشه که مسلمان لعن و نفرین نمیکنه اونم به اجداد دیگران.
 

Similar threads

بالا