تحریم نبودن غذا و دارو، دروغ بود/ مشارکت مردم در سلامت فرصتی مغتنم است

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[h=2] وزیربهداشت:
[/h]
[h=1] تحریم نبودن غذا و دارو، دروغ بود/ مشارکت مردم در سلامت فرصتی مغتنم است [/h]
[h=3] وزیر بهداشت فعالیت بیش از ۶۰۰ سمن در حوزه سلامت را فرصتی مغتنم برشمرد و گفت: مطمئن باشید که این باور در همه ارکان دولت وجود دارد که مردم تعیین کننده هستند و بی‌تردید حضور مردم در حوزه سلامت و بهداشت بسیار موثر است. [/h]

به گزارش ایسنا)، دکتر سیدحسن هاشمی در همایش ملی سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت که صبح امروز با حضور رییس جمهور و جمعی از وزرای دولت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، با اشاره به رتبه نخست ایران در انجام پیوند اعضا در منطقه مدیترانه شرقی در عین حال پیشاپیش فرا رسیدن روز پزشک را به جامعه پزشکی تبریک گفت.
وی در این باره ادامه داد: پزشک، پرستار و تیم پزشکی واسطی هستند میان خداوند و بیمار و به اذن وی حیات و زندگی می‌بخشند.
وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تقدیر کرد و گفت: به عنوان مسئول سلامت کشور از دکتر ظریف و دکتر صالحی و همچنین تیم هسته‌ای و به ویژه شخص رییس جمهور تشکر می‌کنم. شاهد بودیم که رییس جمهور در طول چند ماه گذشته در جهت عهدی که با مردم بسته بودند چقدر تلاش کردند و یک حرکت تاریخی را به ثمر رساندند که بی‌تردید نسل‌های آینده قدرشناس این موضوع خواهند بود؛ البته اکنون آغاز راه برای کشور است.
هاشمی در ادامه صحبت‌هایش خطاب به ظریف و صالحی که در جلسه حضور داشتند، تصریح کرد: اگر امروز گاهی ناملایماتی هم شاهد هستیم، باید گفت که در مقابل این همه نعمات خداوند، گاهی اوقات کفران هم وجود دارد و شما باید با بزرگی از آن عبور کنید.
وی موضوع تحریم غذا و دارو را مورد اشاره قرار داد و گفت: هرچند ادعا می‌کردند دارو، تجهیزات و ملزومات پزشکی جزو تحریم‌ها نیست؛ اما این موضوع دروغی آشکار بود. به طوری که حتی در ورود سموم برای محصولات کشاورزی و به ویژه مرکبات دچار مشکل هستیم و به همین دلیل مجبور بودیم نازل‌ترین مواد را وارد کنیم.
وزیر بهداشت دراین باره ادامه داد: هرچند 96 درصد داروهای مورد نیاز را در داخل تولید می‌کنیم؛ اما در تهیه مواد اولیه داروها نیز با مشکلاتی روبه‌رو بودیم.
هاشمی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی میزان واردات دارو را بیش از30 درصد کاهش دادیم و امیدواریم با اقدام موثر صورت گرفته بتوانیم توان داخلی در تولید دارو را ارتقاء بخشیده و زمینه عزت بیش از پیش ملت ایران را فراهم کنیم.

وی در ادامه صحبت‌هایش خطاب به رییس جمهور گفت: افرادی که امروز در این جلسه حاضر هستند، هیچ‌کدام کارمند دولت نیستند. همانطور که شما دغدغه مردم را دارید، حاضران در این جلسه نیز دغدغه‌شان مردم است و معتقدم که این افراد جزو شریف‌ترین انسان‌های کشور هستند؛ چراکه نسبت به درد مردم بی‌تفاوت نیستند و با علاقه شخصی نهادهای اجتماعی را ایجاد کرده‌اند. راه نجات ما در حوزه سلامت نیز حضورهمین نهادهای اجتماعی است.

وزیر بهداشت در ادامه صحبت‌هایش افزود: افتخار می‌کنیم که در دولت یازدهم بیش از600 سمن (100 سمن ملی و 500 سمن مربوط به بیماری‌های مختلف) فعال هستند. این امر فرصت مغتنمی است برای حوزه سلامت. ثبت تشکل‌ها در گذشته سال‌ها به طول می‌انجامید. من خود برای ثبت بنیادی خیریه 5 سال در انتظار ماندم؛ اما اکنون به دنبال اقدامات انجام شده در وزارت کشور گروهی نداریم که بیش از 3 ماه در نوبت مجوز بماند.

هاشمی افزود: دولت حضور مردم را مغتنم می‌شمارد؛ البته من ادعا نمی‌کنم که کارمان را دقیقا درست انجام داده‌ایم اما تلاش می‌کنیم که نگاه را تغییر دهیم. زمانی تصور می‌شد که بخش سلامت، بخشی حاکمیتی است و دولت باید آن را اداره کند و حضور مردم را در این حوزه بر نمی‌تابیدند ،اما اکنون شرایط تغییر کرده است. البته نهادینه شدن این موضوع زمان می‌طلبد.


وزیر بهداشت گفت: مطمئن باشید که این باور درهمه ارکان دولت وجود دارد که دولت تعیین کننده است و حضورشان بسیار موثر خواهد بود. حضور مردم به ویژه در حوزه سلامت و بهداشت که امری است فرهنگی، بسیار حائز اهمیت است.


 
بالا