[ تجاری ]معماری حصیری

V A N D A

عضو جدید
کاربر ممتاز
شركت " لانگ ابرجر" كه در سال 1973 پایه گذارى شد سردمدار همه بازارهاى آمریكاو بزرگترین و مهمترین آنها در امر نمایش و فروش سبدها ، زنبیل ها و انواع تورهاى دستباف و صنایع دستى است ، و انواع محصولات و لوازم خانگى را با شیوه هاى متفاوت براى سبك هاى خاصى از زندگى ارائه مى كند .
تقریباً در حدود 45000 مشاور مستقل مربوط به منزل مسكونى در سرتاسر این كشور وجود دارد كه محصولات شركت یاد شده را مستقیماً و بی واسطه به مشتریان عرضه مى كند . عملیات ساخت و ساز جایگاه اصلى شركت " لانگ ابرجر" كه یك ساختمان هفت طبقه است در اكتبر 1995 آغاز شد كه نمای آن عیناً تقلید شده پروژه پیشین شركت براى ساختمان میانى" بازار سبد " است و تحقق رویاى همیشگى بنیانگذار شركت ساختمان پروژه در دسامبر سال 1997 آغاز شد .این ساختمان در یك مجموعه پارك گونه در " نیویورك" با نام اوهیو مستقر شده ، وهر ساله هزاران نفر از آن بازدید می كنند . زمین پوشیده شده این ساختمان كه زیرساخت و ساز قرار گرفته 25 جریب فرنگى (در حدود 10 هكتار) مساحت داردو بین 8000 تا 9000 تن وزن این بنا را بر روى خود تحمل مى كند .
مساحت زیربنا 180,000 فوت مربع است كه ابعاد 30*42 متری ساختمان را شامل می شود و در قسمت بام فوقانى ساختمان این ابعاد به 50*70متر بالغ مى شود . عملیات ساخت و اجراى طرح دو سال و سه ماه به درازا کشید و لایه روكش نماى خارجى آن از جنس ملات گچ و خاك است . این بنا ظرفیت 500 نفر كارمند را داراست . دو دسته این زنبیل یا سبد خرید با میخ پرچهاى مسى و چوبى ، درست مشابه نمونه محصول این شركت از زنبیل هاى حصیرى و كنفى در بالاى ساختمان محل فروش آن نصب شده كه محل فروش را مشابه كالاى ارائه شده در آن كرده است .این دسته ها كه در حدود 150 تن وزن دارند به نحوى حرارت داده شده اند تا شرایط جوى و یخ زدگى بر روى شكلشان تأثیرى نداشته باشد . این ساختمان از زمان ساخته شدن خود تا كنون موضوع تصاویر و فیلم هاى زیادى در سراسر دنیا بوده است .

منبع: دلتا
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا