[ تجاری ]مركز تجاری – اداری ادن- ممفیس

reza902

عضو جدید
درطراحی داخلی این پروژه گروه HBG با در نظر گرفتن بودجه كارفرما یك راه حل خلاقانه برای دسترسی به ایده های خود بكار گرفتند. روزنه های ساختمان این اجازه را به آن¬ها داد تا فضاهای متفاوت را براساس جهت گیری آنها خلق كنند. پنجره های ساختمان با ارتفاع سقف 14 فوت و پوشیده از ورق های قلع، شبكه ستونها و سر ستونهای دكوراتیو پتانسیل خاص طراحی را به این گروه داده بود.

در محوطه پذیرش این بنا پانل های گرافیكی بزرگ و پوشش سقف كاذب كه زیر سقف اصلی شناور است فضای شستن صمیمی را برای مكالمات و ملاقات ها فراهم كرده و طراحان از طرحهای مختلف فرش كف برای هدایت ملاقات كننده ها از كریدر آسانسور به پیش فضای اتاق كنفرانس استفاده كرده اند. رنگ های انتخاب شده برای فضاها مانند آبی، كرم و قهوه ای پایه و اساس تركیب رنگی بوده و سایر المان را برجسته تر نمایش می دهد. استفاده از رنگ قهوه ای در كف نیروبخش بوده و رنگ آبی روی دیوار و نورپردازی سقف جلوه خاصی را به فضا بخشیده است. و رنگ شیری دیوارهای مقابل فضایی آرامش بخش را بوجود آورده است.

از شبكه ستونهای ساختمان و دیوارهای بین آنها برای نمایش نمونه هایی از كارهای شركت ODEN استفاده شده است. روبروی این دیوارها تیم طراحی صندلی های غیررسمی را نزدیك دیوار نمایش بزرگ قرار داده اند، تركیب میز و صندلیها با نیمكت سفید كنار دیوارهای آبی رنگ، فضاهای ملاقات را تعریف كرده اند حتی محوطه پذیرش می تواند به عنوان فضای استراحت كوتاه نیز استفاده شود. دیوارهای شیشه ای و درب ها ، ورود نور طبیعی را به داخل فضای كنفرانس اصلی مهیا كرده و دیوارهای صلب بالای نیمكت های سفید برای الصاق صفحه های نمایش گرافیكی تعبیه شده اند. هر دو اتاق كنفرانس مجهز به امكانات سمعی بصری هستند و اتاق كنفرانس بزرگ یك محوطه كوچك آماده سازی غذا در مجاورت خود دارد كه دسترسی به آن از طریق درب های متحرك امكان پذیر می باشد.

دیوارهای شیشه ای علاوه بر فراهم ساختن امكان ورود نور طبیعی، بعنوان جدا كننده عمل كرده در حالیكه حاضرین در این اتاق هرگز احساس بسته بودن نمی كند. محل كار كارمندان بخش اداری در پیش¬آمدگی بنا جا گرفته و پانل های چوبی محوطه پشتیبانی كارمندان را مانند كپی، Email وبخش فروش از فضاهای عمومی جدا می كند. صفحات جدید سقف كاذب كه زیر سقف اصلی شناورند تركیبی از اجزای قدیمی و جدید را خلق كرده اند. همچنین این گروه از نقشه های فرش كف و باندهای رنگی آن برای گسیختگی بصری طول فضای اداری استفاده كرده اند. در فضای نمایش دیگری از پانل قدیمی شركت قبلی استفاده شده و با رنگ آمیزی گرم با استفاده از تن های نارنجی یك برد هنری را در داخل فضا ایجاد كرده اند.

اتاق دیگری نیز به عنوان اتاق استراحت كارمندان در نظر گرفته شده كه فضاهای نشستن بزرگ و كوچك با گروههای مختلف وفق داده شده واز بزرگترین میزآن برای ملاقات های غیر رسمی و نهارخوری استفاده می شود این گروه تا حد امكان از درب ها و سیستم¬های مكانیكی و لوازم روشنایی قدیمی استفاده كرده و یا آن ها را بازسازی نموده است و سعی كرده با استفاده از نور طبیعی در فضاها استفاده از سیستم روشنایی مصنوعی را كاهش دهد.




 

Similar threads

بالا