[ تجاری ]فروشگاه Heinken، طراحی برای فرار از گرما

rm_arch

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
یک طراح هلندی به نام Tjep، طراحی اولین فروشگاه رسمی شرکت Heinken هلند را در قلب شهر آمستردام انجام داد. کانسپت این شرکت برای این طراحی، القای خنکی نوشیدنی های این شرکت بوده که به نظر برای این فصل از سال ایده ی خوبی به نظر می رسد.

برای طراحی داخلی این مجموعه، پایبندی به ایده ی القای سرما در همه جا دیده میشود، از دیوار ها تا کف و حتی پله هایی که در مجموعه به کار رفته. حتی در طراحی لوگوی این مجموعه هم سعی شده تا این حس القا شود ( در توصیف آن، شرکت طراحی کننده می گوید هنگامی که شما داخل فروشگاه میشوید، احساس خواهید کرد نسیم خنکی از لگو و دیواره های فلزی به شما برخورد میکند ). طراح این مجموعه اصرار دارد که این فروشگاه اولین نمونه ای در اروپا است که روشنایی آن تماما” توسط لامپ های LED تامین می شود.

یک یخچال بزرگ سه طبقه، تمامی محصولات مختلف شرکت در تمامی نقاط جهان را یکجا گرد هم می آورد. در داخل دیوارهم یک دستگاه یخ ساز تعبیه شده است. بخش مرکزی جایی است که یک راه پله الهام گرفته از بطری های شرکت ساخته شده که توسط سنسور هایی خنک می شود. حتی کف فروشگاه از ماده ای جدید که صدای خرد شدن یخ ها را تداعی میکند درست شده که در ابعاد وسیع، نام شرکت Heinken را نوشته است.

نکته ای که بسیار جلب توجه می کند تفاوت فضای داخل و خارج این مجموعه است. به طوری که شاید غیر ممکن باشد در نگاه اول به ظاهر محلی ساختمان، فضای مدرن داخلی را تصور کرد. این امر به دلیل از بین نرفتن روح فضای داخلی شهر است، به طوری که نمیباست این روح محلی و سنتی فضا، با ظهور یک مغازه ی مدرن از بین برود.
فروشگاه به ۴ بخش مجزا تقسیم شده است، یک بخش به فروش لباس های خاص طراحی شده اختصاص دارد، یک بخش مربوط به نوشیدنی ها، بخشی برای موسیقی و بخشی برای فروش بلیط تور هایی که Heinken آن ها را تدارک میبیند.
برگرفته شده از وبلاگ يك معمار
 

Similar threads

بالا