تجارت الکترونیکی

joomlanevis

عضو جدید
امروزه بازار، بازاریابی و فروش تحت تاثیر توسعه تکنولوژی ارتباطات از طریق رایانه‌ها قرار گرفته است. با توجه به گستردگی شبکه اینترنت و تجارت الکترونیکی در دنیای امروزی، بازار دیگر مفهوم قدیم خود را از دست داده و شکل و شمایل و ویژگی‌های جدیدی پیدا کرده است. بسیاری از فروشندگان حتی خریداران محصولات خود را نمی‌بینند و با آنان صحبت هم نکرده‌اند، ولی محصول خود را فروخته و وجه آن را دریافت کرده‌اند. این نوع خرید و فروش نشان از وجود سیستم‌های جدید در عرصه تجارت دارد سیستم‌هایی که به سرعت گسترش می‌یابند و هر روز سهم بیشتری از بازار را نصیب خود می‌نمایند. در این سیستم فروشگاه‌های فیزیکی جای خود را به فروشگاه‌های الکترونیکی داده‌اند.
دیگر نیازی نیست تا در گران‌ترین نقاط تجاری پر رفت‌وآمد، مکانی را برای محل عرضه محصول و دریافت سفارش خرید، با هزینه بسیار زیاد تهیه کرد. امروزه می‌توان این مکان بزرگ و بسیار گران قیمت را در محیطی کوچک و با هزینه‌های کم اما با کارایی بسیار زیاد بوجود آورد. در واقع هر شرکتی که بخواهد سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهد قطعاً ناگزیر است از این سیستم و تکنولوژی پیشرفته مرتبط با آن استفاده کند.

تعریف شما از تجارت الکترونیک یا همان e-commerce چیست؟ تجارت اصلا یعنی چه؟ یک تاجر چگونه امرار معاش می‌کند؟ اصلا تاجر الکترونیک به چه کسی می‌گویند؟

قرار نیست حتما زمانی که با لفظ تجارت مواجه می‌شوید، چهره یک مرد میانسال با موهای جو گندمی و دکمه‌های براق سر آستین را به خاطر بیاورید که کمتر از ارباب صدایش نمی‌کنند.
لزوماً قرار نیست یک تاجر از ابتدا میلیونر باشد چرا که اگر قرار بود ثروت و دارایی بیانگر نقش و جایگاه یک نفر باشد چه بسا که متخلفان اجتماعی مانند سارقان حرفه‌ای و اختلاس کنندگان، تجار خبره به شمار می‌رفتند. اما همه چیز به این سادگی‌ها هم نیست.

تجارت، ذهن خلاق، ریسک‌پذیری و آینده‌نگری را می‌طلبد. در غیر این صورت بهتر است، کار اداری را ترجیح دهید. تجارت شما ممکن است کوچک باشد اما اینترنت افق فکر شما را گسترش می‌دهد. هر گونه خدمات و یا محصولی شما عرضه بدارید، اینترنت زمینه کاری شما وسعت می‌دهد و به شما امکان رقابت با تجارت‌های بزرگ را می‌دهد و امکان دسترسی به مشتریان در سرتاسر دنیا که براحتی می‌توانند از ویترین فروشگاه اینترنتی شما به طور شبانه روزی خرید کنند را در اختیار شما قرار می‌دهد.

وب‌سایت یک ابزار موثر بازاریابی و فروش است. ارائه محصولات از طریق یک فروشگاه الکترونیکی یک راه بسیار عالی برای افزایش فروش است. شما در یک فروشگاه الکترونیکی یک ویترین دائمی که هزینه آن خیلی کمتر از یک فروشگاه فیزیکی است دارید، ضمن اینکه افراد بیشتری امکان دسترسی به آن را دارند. امکان ارائه اطلاعات مورد نیاز مشتری در سطح وسیع، تبلیغات الکترونیکی جدید و جذاب، امکان ارتباط بیشتر و وسیع‌تر با مشتری، شناسایی آخرین سلایق بازار، قرارگرفتن در محیطی پرتحول که امکان استفاده از فرصت‌ها را به شما می‌دهد و ... همگی از مزایای بازاریابی الکترونیکی است که لازمه آن وجود وب‌سایت است. با توجه به محدودیت‌های تجارت الکترونیکی درکشور حتی اگر شما از طریق اینترنت نتوانید محصول خود را بفروشید، وب‌سایت شما یک سرمایه مهم و ضروری است. وب‌سایت شما یک شروع برای متقاعد کردن بازدیدکنندگان به نیاز آنها به محصولات شما است. شما آنها را برای خرید تحریک می‌کنید سپس از آنها دعوت می‌کنید که با شما تماس بگیرند.

در دنیای پر از رقیب اینترنت، ارتقاء تجارت و سود شما نیاز به نقشه‌ای حساب شده و مراحل مهمی دارد. هر تجارت الکترونیکی موفق تجربیات زیادی از ناهمواری‌ها و شکست‌ها داشته است چرا که در طول مسیر بالندگی آن ریسک‌ها و تله‌های موجود پیش‌بینی نشده بود.
بنابراین برای استفاده کامل از فرصت تجارت الکترونیک مطمئن شوید که زمینه‌ای محکم برای پوشش دادن هر کدام از عناصر تجارت الکترونیک خود فراهم آورده‌اید:

هویت خود را معین نمائید :
انتخاب domain name صحیح یا URL، می‌تواند تعیین کند که شناسه تجاری شما در اینترنت به خاطر می‌ماند و یا در ازدحام اینترنی فراموش می‌شود.

محل مناسبی برای مغازه اینترنتی خود مهیا کنید :
همان‌طور که برای یک مغازه خشت و گلی مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین چیز زمین آن است، مغازه اینترنتی شما هم نیاز به مکانی مناسب جهت بنا دارد. خریداری و آماده سازی web server شخصی و یا خریداری خدماتی مناسب از یک خدمات دهنده اینترنت ISP و یا Web Host

ساخت یک ویترین جذاب :
هرچند استفاده از ابزارهای مناسب جهت ایجاد website ایجاد آن‌را از همیشه آسان‌تر می‌نماید اما چند راهنمایی ساده زیر بازدید مشتری از سایت شما را ساده‌تر و مفرح‌تر می‌نماید و این به معنی فروش بیشتر برای شماست.

اجازه دهید مشتریان بدانند که می‌توانند به شما اعتماد کنند :
در دنیای پر از ناشناس اینترنت افراد باید اطلاعات خصوصی خود مانند شماره کارت اعتباری، آدرس و شماره تلفن و امثالهم را در اختیار شما قرار دهند و فقط زمانی این‌کار را می‌کنند که مطمئن باشند سایت شما سایتی قانونی است و از اطلاعاتی که آنها برای شما ارسال می‌کنند حفاظت می‌شود. بنابراین اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما امن است و مشتریان نیز از این موضوع آگاهند.

پرداخت را برای مشتریان آسان کنید :
شما می توانید طوری سایت خود را آماده نمائید که مشتریان با وارد کردن شماره کارت اعتباری خود از شما خریداری نمایند. اما چگونه اینکار را انجام خواهید داد؟ مطمئن شوید نه تنها انواع مختلف پرداخت را در اختیار خریداران قرار می‌دهید بلکه اطمینان آنها را نیز جلب می نمائید.

دنیا را از وجود سایت خود آگاه کنید :
یک آدرس که به راحتی در خاطر می‌ماند، یک طراحی زیبا، و محصولات و خدمات ممتاز می‌توانند سایت شما را به سایتی موفق تبدیل کنند اگر و تنها اگر مشتریان از وجود آن آگاه باشند. برای سایت خود تبلیغات کنید تا رفت و آمد به آن‌ را افزایش دهید.

در پایان نکته مهمی که باید ذکر شود :
این است اگر تصمیم به ایجاد سایت یا وب‌سایت دارید، باید توجه داشته باشید که برای انجام هر بازی باید قواعد آن را بدانید و رعایت کنید، اگر وب سایت می‌خواهید باید به روز باشید، باید آموزش‌های لازم را برای تمامی کارکنان و مخصوصاً خودتان (بعنوان مدیر) برگزار کنید، توجه داشته باشید اگر فرض کنیم برای وب سایت تنها یک ویژگی وجود دارد آن ویژگی (به روز بودن) است.

منبع : شرکت توسعه نسل وب
 

zalzalak_amir

عضو جدید
ادامه این تاپیک( فروشگاه آنلاین24 خودم)

ادامه این تاپیک( فروشگاه آنلاین24 خودم)

در ادامه این تاپیک البته باید اضافه بشه که:

1-برای فروشگاه آنلاین خود مجوز های لازم را بگیرید تا بازدید کنندگان به آن اعتماد کنند.
2-طبق قرار داد با سازمان پست جمهوری اسلامی،اگر هزینه خرید توسط مشتری به پستچی داده شود و فاکتور تحویل داده شود،هم خریدار ریسک سرقت های اینترنتی را کم کرده و هم اعتمادش به فروشگاه افزایش میابد.
3-محصولات باگارانتی و مطابق قوانین جمهوری اسلامی ایران را عرضه کنید،گارانتی معتبر و جوابگویی مناسب به مشتری توسط تامین کننده اجناس اعتبار خوبی برای فروشگاه به ارمغان خواهد آورد.
4-سعی کنید تبلیغات هدفمندی داشته باشید و جامعه هدفتان را طوری تعیین کنید که بتوانید بازخورد خرید هایشان و میزان رضایتشان را بسنجید.


در طی 12 روز راه اندازی فروشگاه آنلاین 24و تبلیغات در برخی سایت ها مثل باشگاه مهندسان و دو سایت دیگر و البته تبلیغات در چند گروه فیسبوکی بین دوستان و آشنایان
تا بتوانم بازخورد خرید هایشان را داشته باشم میزان بازدید از سایت به طور میانگین بین 40تا100بازدید کننده در روز بوده.با توجه به تخفیف 20 درصدی و رنج قیمت اجناس بین 4000تا ...
تومان فقط و فقط دو سفارش خرید داشته ایم که نشان دهنده عدم اعتماد بازدید کنندگان و شاید کمی کاهش قدرت خرید دوستان است!؟
ولی باز امیدوارم دوستان استقبال داشته باشند تا گزارش دوم از تجارت الکترونیک جدیدم یعنی فروشگاه آنلاین 24 را منتشر کنم.

:gol:
فعلا شکست نخوردم ولی اوضاع مطلوب نیست...
 

zalzalak_amir

عضو جدید
سلام مجدد از فروشگاه آنلاین 24...

به نسبت سابق به خاطر اعتمادهای مشتریان به ضریب ثابتی رسیده ایم.

گرچه هنوز جای رواج فروشگاه آنلاین 24 ما در بین دوستان وجود دارد عده ای از باشگاه مهندسان به عنوان مشتریان ثابت ما بدل شده اند
که دستشان را به گرمی میفشارم.
به نسبت ماه های اول اوضاع مطلوبتر شده است ولی ثبات آن باید حفظ شود .

امید وارم دوستان باشگاه مهندسان با تست اولین خرید های خود به جمع ما اضافه شوند و به کسب ما رونق دهند.

گزارشهای بعدی را منتشر خواهم کرد...
;)
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

hbigdeli

عضو جدید
رأی گیری الکترونیکی (electronic voting یاe-voting) شامل ابزارهای الکترونیکی است که هم برای اخذ رأی وهم شمارش آراء به کار می روند.

فناوری های رأی گیری الکترونیکی می تواند شامل موارد ذیل باشد:

کارت پانچ
سامانه های رأی گیری اسکن نوری
باجه های رأی گیری ویژه:

- سامانه های رأی گیری الکترونیکی خوداتکا با قابلیت ذخیره ی مستقیم
- سامانه های DRE

از دیگر فناوری هایی که در رأی گیری الکترونیکی به کار گرفته می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مخابرهتعرفه ی اخذ رأی
رأی از طریق تلفن، شبکه رایانه‌ای خصوصی و یا اینترنت

به طور کلی، رأی گیری الکترونیکی را می توان به دو نوع اصلی تقسیم بندی کرد:

رأی گیری الکترونیکی که به صورت فیزیکی توسط نمایندگان دولتی یا مقامات مستقل انتخاباتی نظارت می شوند. (به عنوان مثال دستگاههای رأی گیری الکترونیکی در ایستگاههای رأی گیری)؛
رأی گیری الکترونیکی از راه دور که در آن رأی گیری تنها با حضور رأی دهنده انجام می پذیرد، و به صورت فیزیکی توسط نمایندگان دستگاههای دولتی نظارت نمی‌شود (به عنوان مثال رأی دهی شخص از طریق کامپیوتر شخصی، تلفن همراه و یا ارتباط تصویری از طریق اینترنت).

فناوری رأی گیری الکترونیک می تواند شمارش آراء مأخوذه را تسریع بخشد و قابلیت دسترسی رأی دهندگان معلول ، به انتخابات را بهینه کند. با این وجود، همچنان بحث و جدل هایی بر سر آن وجود دارد که رأی گیری الکترونیکی و مخصوصا روش رأی گیری DRE می تواند تقلب در انتخابات را تسهیل نماید
 
بالا