تبدیل انرژی امواج سرگردان به انرژی الکتریکی

آبـی

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
محققان دانشگاه توکیو قصد داشتند انرژی هدر رفته از اجاق های مایکروویو را به سمت سایر دستگاه ها هدایت کنند. حالا دانشجویان دانشگاه دوک (Duke University) هم دست به کار شده اند و دستگاهی را ساخته اند که تمامی سیگنال های مایکروویو محیط اطراف را جمع آوری کرده و در قالب جریان الکتریکی در اختیار تلفن ها و سایر دستگاه های الکترونیکی قرار می دهد.
دو دانشجوی دانشگاه دوک در ساخت دستگاه خود از متامتریال ها بهره گرفتند. متامتریال ها موادی مصنوعی هستند که به خاطر خواص نامتعارفشان کاربردهایی در علم مهندسی مایکروویو پیدا کرده اند. این دستگاه قادر است گونه های مختلف انرژی های موجی را دریافت و برای مصارف مختلف، به انرژی الکتریکی تبدیل کند.
آن ها با استفاده از مواد رسانای فایبرگلس و مس در مدار دستگاه خود، توانستند امواج مایکروویو را به 7.3 ولت انرژی الکتریکی تبدیل کنند. باید در نظر داشته باشید که یک شارژر یو اس بی که برای شارژ تلفن ها و دوربین ها استفاده می شود، 5 ولت انرژی الکتریکی را در اختیار قرار می دهد.
این دو دانشجوی جوان تصمیم دارند بر روی تعبیه این فناوری در تلفن های هوشمند کار کنند. تصور این که تلفن های هوشمند و تبلت هایمان به صورت وایرلس و پی در پی، از طریق انرژی ناشی از سیگنال های برج های مخابراتی تلفن همراه شارژ شود، بسیار جذاب خواهد بود.
محققان اعتقاد دارند در آینده می توان انرژی الکتریکی مورد نیاز بسیاری از دستگاه ها را از طریق جمع آوری و تبدیل امواج ماهواره ها، اصوات و وای-فای به دست آورد. شاید لازم باشد شرکت های سازنده تلفن های هوشمند، تبلت ها و ابزارهای پوشیدنی، در کنار اقداماتی که برای افزایش طول عمر باتری انجام می دهند، کمی هم به ایده های جایگزین و ارزان قیمت تر فکر کنند و در این زمینه ها سرمایه گذاری بیشتری انجام دهند.منبع : نارنجیwww.narenji.ir
 
بالا