تبادل نظر و اطلاعات در مورد اكونومايزر ديگ بخار (اورژانسي اورژانسي)

tofighi1

عضو جدید
بنده نيازمند اطلاعات لازم در رابطه با اكونومايزر ديگ بخار از جمله محاسبه ، نصب ، راه اندازي و ... هستم.
از تمامي دوستان محترم درخواست مي كنم تمامي اطلاعات در اين زمينه رو در اختيارم بذازين.
با تشكر توفيقي:gol:
 

tofighi1

عضو جدید
شكايت

شكايت

دوستان چه خبرتونه....؟!:(
بابا مارو نا اميد كردين ( مرديم از بي پاسخي):warn:
من فكر مي كردم يه روزه جوابمو بگيرم ولي از قرار معلوم تحويل نمي گيرين
ولي نااميد نيستم (منتظرم)
دمتون گرم:gol:
 

mr.rahjou

کاربر فعال
نقش اكونومايزر در ديگ ها ● عمده ترين پرت انرژی حاصل از سوخت در ديگها ته مانده حرارتی است كه در محصولات احتراق باقی مانده و با دمايی بين 200c الی 400c از دودكش خارج مي گردد.● برای بازيافت اين انرژی هدر شده و صرفه جويی در سوخت می توان از اكونومايزر استفاده كرد.● اين وسيله كه در طرحهای مختلف ساخته می شود و در واقع يك نوع مبدل حرارتی است در مسير گازهای داغ خروجی از دودكش و سيال تزريقی به ديگ قرار می گيرد.● براي توضيح بيشتر مثال زير آورده می شود :.● فرض شود ديگ بخار ما با سه تن ظرفيت معادل 1.620.000 KCAL/HR می باشد كه برای اين ديگ مشعلی به ظرفيت حدود (1.800.000-2.000.000 ) نياز داريم كه بر اساس بازدهي سوخت حدودا معادل 200 m3/h گاز يا پنجاه گالن گازوئيل در ساعت مصرف می نمايد .با راندمان متعارف حدود 80% ديگ ها در يك شيفت كاری 8 ساعته حدود 300m3 گاز و يا 300 lit گازوئيل از طريق دودكش هدر می شود در حالی كه يك دستگاه اكونومايزر بسته به نوع طراحی می تواند بيش از نيمي از اين پرت انر‍ژی را جذب كند .تصور بفرمائيد با قيمت سوخت امروزه نصب اكونومايزر سود آورترين سرمايه گذاری در روند توليد و خدمات شما می باشد .● فشار كاری اكونومايزر بر مبنای حداكثر فشار مجاز كاركرد ديگ شما طراحي مي گردد.. ● بدنه مبدل Economaizer به وسيله پشم سراميك عايق كاری شده و با ورق گالوانيزه رنگی پوشش میگردد. ● اكونومايزر در مدار لوله تغذيه ديگ ( بعد از پمپ و شير يكطرفه ) قرار گرفته و آب تزربقی به ديگ بعد از عبور از اكونومايزر با افزايش دمايي بين 40 الي 60 درجه سانتي گراد به ديگ تزريق مي گردد. اطلاعات بیشتر :www.hvac-eng.ir
 

tofighi1

عضو جدید
با تشكر از mr.rahjou عزيز
متشكرم از پاسختون البته اگر بشه بنده بيشتر مشتاقم تا در رابطه با نقطه شبنم در اكونومايزر اطلاعاتي كسب كنم و همچنين ببينم مي تونيم با همديگه در رابطه با اينكه چطور ميشه اكونومايزري طراحي كرد كه نقطه شبنم درش به وجود نياد و خاصيت اسيديش به دستگاه آسيب نرسونه تبادل اطلاعات داشته باشيم؟
ازتون ممنون ميشم اگه كمكم كنيد
 

mr.rahjou

کاربر فعال
بنده در خدمتم.

جواب را بصورت پیغام خصوصی برایتان ارسال کردم.
 

m.baradaran

عضو جدید
با تشكر از mr.rahjou عزيز
متشكرم از پاسختون البته اگر بشه بنده بيشتر مشتاقم تا در رابطه با نقطه شبنم در اكونومايزر اطلاعاتي كسب كنم و همچنين ببينم مي تونيم با همديگه در رابطه با اينكه چطور ميشه اكونومايزري طراحي كرد كه نقطه شبنم درش به وجود نياد و خاصيت اسيديش به دستگاه آسيب نرسونه تبادل اطلاعات داشته باشيم؟
ازتون ممنون ميشم اگه كمكم كنيد

با سلام و درود عملکرد مهم دیگر اکونومایزر،گرم کردن سیال ورودی به دیگ بخار،جهت جلوگیری از شوک های حرارتی تیوپ های بویلر می باشد.و همچنان که از نامش پیداست بهره وری اقتصادی در تولید بخار دارد(به دلیل جذب انرژی گرمایی دود خروجی).
موردی که در رابطه با نقطه شبنم اشاره کردید،کاملا درست و نگران کننده است.
در این مورد لازم می دانم عرض کنم با توجه به وجود گوگرد در سوخت مایع،زمانی که بویلر با سوخت مایع بهره برداری می شود،لازم است جهت جلوگیری از تشکیل اسید سولفوریک که فوق العاده خطر ناک است حتما دود خروجی در خروجی دودکش،باید از نقطه شبنم اسید سولفوریک بالاتر باشد(140 درجه سانتیگراد).اما در سوخت گاز طبیعی درجه حرارت دود می تواند تا حدود 110 درجه هم پایین بیاید.
ضمنا لازمه بگم بحث نقطه شبنم فقط مربوط به پوسته بیرونی لوله ها می شود و به سیال داخل ارتباطی ندارد.
با سپاس:برادران
 

Similar threads

بالا