تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

تاپیک مرجع و آموزش نرم افزار CATIA

  • ضعیف

    رای: 37 12.1%
  • متوسط

    رای: 38 12.5%
  • خوب

    رای: 114 37.4%
  • عالی

    رای: 116 38.0%

  • مجموع رای دهندگان
    305

بابک1668

عضو جدید
با سلام
من یکی از تمرین های که به نظر پیچیده تر از همه بود را برای شما طراحی کردم و فایل کتیا او به علاوه pdf اموزشی اون رو برای شما تهیه کردم
اگر شد فیا ویدئویی مربوطه را هم در صورت نیاز آپلود می کنم.
امیدوارم که مفید واقع گردد
برای باز کردن فایل کتیا لازمه ورژن کتیا CATIA P3 V5-6R2015 یا بالاتر باشه اگر نبود فایل با فرمت stp که در فایل فشرده قرار دادم رو با دراپ اند دراپ وارد محیط کتیا یا هر نرم افزار طراحی دیگر وارد کنید تا تبدیل و نمایش داده شود
بقیه تمرینا رو به خودتون می سپارم

لینک دانلود فایل کتیا + آموزشی :
http://iranmechanization.persiangig.com/Catia/Part No. 025 Catia File + Learning.rar/dl
سلام آقا جواد خیلی لطف کردی راستش من تقریبا دستورات کتیا رو بلدم اما موقع استفاده نمیدونم باید کدوم یکی استفاده شه نمیدونم چه جوری باید تسلط پیدا کنم تو این لینک تمرین ها هست که من هیچکدومو نمیتونم انجام بدم
www.uplod.ir/ltu76efvyoac/tamren.zip.htm
 

javadv

عضو جدید
سلام آقا جواد خیلی لطف کردی راستش من تقریبا دستورات کتیا رو بلدم اما موقع استفاده نمیدونم باید کدوم یکی استفاده شه نمیدونم چه جوری باید تسلط پیدا کنم تو این لینک تمرین ها هست که من هیچکدومو نمیتونم انجام بدم
www.uplod.ir/ltu76efvyoac/tamren.zip.htm
ممنون
شما اگر می خواهید خودتون تمرینارو انجام بدید باید از کتابهای خود آموز که تمرینای زیادی دارند استفاده کنی و همراه با کتاب یا آموزشی خودتون هم با کتیا قطعات را طراحی کنید
بعد از این مراحل تازه خودتون می تونید یک قطعه را تجزیه، تحلیل کنید که چطور تو کتیا بسازینش.
تازه بعضی قطعات هستند که باید طراح تجسم قوی داشته باشه تا بتونه متوجه بشه چی هست
در کل اگر تلاشتون رو بیشتر کنید و ابتدا با کتاب یا ویدئو آموزشی شروع کنید تسلط بیشتری پیدا می کنید.
 

پوریا کر

عضو جدید
سلام دوستان.....

چطوری میشه تو محیط دوبعدی یا سه بعدی حروف تایپ کرد به طوری که بشه اون حروف رو pad کرد...

سلام اول تو محیط drawing با استفاده از ایکون Tهرچی خواستی تایپ کن بعد همونو سیو کن بعد محیط پارت رو بنداز پایین صفحه وبعد همون نوشته رو دوباره باز کن و ی کپی ازش بگیر بعد برو تو محیط پار همونو کپی کن البته این کپی و پیس رو با کیبورد کنجام بده بعد از اینکه تو محیط پارت کپیش کردی باید بگردی و پیداش کنی و بعد هر جا خواستی میراری و اونو پد میکنی البته قبل از کپی کردن حتما باید اون صفحه ای ک میخوای نوشته روش بیفته رو در حال انتخاب بزاری.
 

emperor69

عضو جدید
سلام

آموزش وارد کردن نقاط از اکسل به کتیا را در اینترنت دیدم
حالا چطور میتونم برعکسش انجام بدم؟ یعنی نقاط را با اکسل وارد کتیا کردم
حالا فایل اکسل گم کردم، میخوام از کتیا به اکسل برگردانم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
 

hossein21

عضو جدید
سلام

من یه سری فایل های مدلسازی و کنترل و هدایت ROV در اختیار دارم، کسی که این کارو انجام داده گزارش واسم ننوشته

حالا یه نفر میخام این فایل های شبیه سازی که متلب هستن رو ببینه و برام گزارش کاملی از روند شبیه سازی بنویسه.

کسی میتونه این کارو برام انجام بده؟؟؟؟؟

هزینش هم در خدمتم. ضمنا پروژه دانشجویی نیست.
 

behzadra

عضو جدید
معرفي مجموعه نرم‌افزاری 3DPLM.2-V6-R2013x

معرفي مجموعه نرم‌افزاری 3DPLM.2-V6-R2013x

معرفي مجموعه نرم‌افزاری 3DPLM.2-V6-R2013x
این مجموعه نرم­افزاری یکپارچه جدیدترین نسخه جامع، تست‌شده و قابل‌استفاده ورژن 6 مدیریت سه‌بعدی چرخه عمر محصول یا
­­ 3DPLM.2 تحت پلتفرم V6 ارائه‌شده توسط شرکت Dassault Systems است که در سال 2013 به بازار جهانی معرفی شد و شامل نرم­ افزارهای زیر است:

CATIA.­V6: Computer Aided Three-dimensional Interactive Application Version .6
ENOVIA.V6:Enterprise in Ovation VIA Version .6

SIMULIA.V6:Component Application Architecture Version .6

DELMIA.V6: Digital Enterprise Lean Manufacturing Interactive Application Version .6

3D.LIVE.V6: Accelerate Innovation with Online 3D Collaborative Intelligence.Version.6

ENOVIA.VPM.V6: Enterprise in Ovation VIA In Virtual Product Management.Version.6
بعد از وارد بازار شدن نسخه نرم‌افزاری 3DPLM.2، به دلیل رقابت شدید داخل بازارهای جهانی، شرکت‌های معتبر دنیا برای بقای خودشان توی بازار جهانی، به ابزارهای تکنولوژیک مانند سیستم PLM روی­ آوردن و به‌سرعت نسبت به نصب، راه‌اندازی و استفاده کاربردی از آن اقدام کردند و به‌جرئت می­توان گفت در حال حاضر هیچ شرکت بزرگی در دنیا نیست که از این مجموعه نرم‌افزاری استفاده نکند و تمام آن‌ها پیشرفت‌هایی که در سال‌های اخیر در طراحی و صنعت به وجود آمده را مرهون مفهوم مدیریتی PLM و مجموعه نرم‌افزاری آن هستند. در تمام زمینه­ های صنعت مانند فولادسازی، الکترونیک، صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو، هواپیما­سازی و سایر بخش‌های صنعت، شرکت‌های معتبر دنیا مانندBOEING, GEM, SMS.DEMAG, AIRBUS, Nokia, Panasonic, Buhler, Toyota, Samsung و هزاران شرکت بزرگ و کوچک دیگر این تکنولوژی و مجموعه نرم‌افزاری رو به‌طور سازمان‌یافته‌ای مورداستفاده قراردادند.

مي توان گفت که در این مجموعه تمامی نرم‌افزارهایی که از شروع به کار شرکت تا سال 2012 خریداری، توسعه و یا تولید شدند وجود داشتند و یا با قسمت‌های مختلف نرم‌افزارهای فوق ادغام‌شده بودند. به‌طور خلاصه در این مجموعه نرم‌افزار Catia.V6 شامل محیط‌های طراحی سه‌بعدی قابل تعامل با کاربر­، طراحی و مدل‌سازی سه‌بعدی، شبیه‌سازی دینامیکی سیستم‌ها و تجهیزات صنعتی و بهینه­سازی آن‌ها و محیط‌های یکپارچه در تمام مراحل فرآیند توسعه محصول است. نرم­افزار ­Catia.V6 با رویکردی تخصصی و چند رشته‌ای، طیف کاملی از قابلیت‌های طراحی مجازی را ارائه‌‌ داده و برخلاف بخش مهندسی سنتی در سازمان‌ها، امکان همکاری مؤثر در بخش طراحی را باهدف افزایش نوآوری و ابتکار برای سایر تیم­های طراحی به‌طور هم‌زمان فراهم می‌کند. علاوه بر تکمیل امکانات و رفع مشکلات موجود در ورژن قبلی نرم‌افزار یعنی Catia.V5 ورژن 6، در یک محیط گرافیکی فوق‌العاده زیبا و کاربرپسند با استفاده از ماژول جدید Systems امکان شبیه‌سازی دینامیکی واقعی تمامی مجموعه‌های صنعتی را به‌صورت مجازی فراهم نموده است. این ماژول با استفاده از قدرت شبیه‌سازی نرم‌افزار Dymola و همچنین کتابخانه جامع عملگرهای مکانیکی، برقی، هیدرولیک و پنوماتیک و زبان Modelica و ایجاد محیط RFLP در نرم‌افزار Catia.V6 امکان بررسی عملکرد و رفتار واقعی هر نوع سیستم را به‌وسیله شبیه‌سازی واقعی قبل از ساخت فراهم نموده است.
نرم‌افزار Enovia.V6 نیز به‌عنوان سرور و هسته مرکزی پیاده‌سازی راهکار PLM می‌باشد که باعث ایجاد بانک اطلاعاتی واحد و مشترک از داده‌های طراحی، مدیریت منابع انسانی، تیم‌های طراحی، پروژه‌ها و داده‌های محصول و همچنین تهیه خودکار انواع لیست‌های مواد (BOM) از داده‌های طراحی‌شده در نرم‌افزار Catia می‌گردد. با استفاده از این نرم‌افزار سایر افراد عضو در تیم­های طراحی می‌توانند با نقش‌های مختلف در پروژه‌ها و دپارتمان‌های متفاوت یک سازمان روند توسعه یک محصول را که تمامی داده‌های آن در زمینه­­های مختلف در یک دیتابیس واحد پیش ببرند. همچنین ساختار استفاده از سایر نرم‌افزارهای مجموعه که در فوق معرفی شدند را نیز فراهم می‌نمایند.

نرم­ افزار Simulia وظیفه شبیه­ سازی رفتار محصول در دنیای واقعی، سرعت بخشیدن به روند ارزیابی عملکرد محصول، بررسی المان محدود قابلیت اطمینان و ایمنی مواد و محصولات قبل از ساخت و تولید نمونه­ های فیزیکی را دارد. نرم­افزار Delmia نیز ابزارهای قدرتمندی را برای شبیه‌سازی و بهینه‌سازی فرآیند ساخت و تولید، بررسی کیفیت محصول و فرآیند تولید و ایجاد کارخانه مجازی با محیطی سه‌بعدی به همراه تجهیزات، انسان‌ها و ربات‌ها در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این مجموعه نرم‌افزار 3Dlive وظیفه به اشتراک­گذاری آنلاین دانش مهندسی در تولید محصول را با سایر سازمان‌ها، طراحان و افراد درگیر در چرخه عمر محصول را دارد و کمک می‌کند از طراحی محصولات به‌سادگی، سریع، کامل و با هزینه کمتر مستندات فنی تولید شود. نرم­افزار Enovia.VPM نیز وظیفه مدیریت مجازی چرخه عمر محصول را در نرم‌افزارهای فوق با ابزارها و محیط‌های یکپارچه دارد.


اطلاعات بیشتر: WWW.DASME.CO
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
اندازه ایکون های داخل نرم افزار برام خیلی کوچیک نشون داده میشه . به چه روشی میتونم اندازشون رو بزرگتر کنم ؟
 

saeid_sr11

عضو جدید
سلام دوستان
میخواستم بپرسم بالاترین ورژن کتیا چی هست؟
وآیا رو ویندوز 10 نصب میشه یانه؟

 

kevin_ario

عضو جدید
سلام
ببخشید توی کتیا V5 چه جوری میشه روی سطوح منحنی نوشته یا شکلی رو ایجاد کرد؟
 

behzadra

عضو جدید
با سلام و احترام

به استحضار می رسانم بعد از گذشت چندسال تلاشه همه جانبه، برای اولین بار در کشور:

***کتاب اموزش کاربردی مدیریت چرخه عمر (PLM) با نرم افزارهای catia.v6 و enovia.v6 منتشر شد***


این مجموعه ترکیبی و ارزشمند از دو نرم افزار کتیا و انوویا به همراه دیتابیس واحد اطلاعاتی sql اخرین تکنولوژی مدیریت چرخه عمر شرکت داسو است که بطور گسترده در شرکت های بزرگ دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و بصورت کاملا تست شده و با اتوران اختصاصی عرضه شده تا هم سازمانها و شرکتها و هم تمامی کاربران معمولی، دانشجویان و اساتید نیز بتوانند از آن استفاده کنند و جایگیزینی بسیار مناسب برای ورژن قبلی آن یعنی catia.v5 است.
این دو نرم افزار هسته اصلی و مرکزی مجموعه نرم افزاری مدیریت یکپارچه سه بعدی چرخه عمر محصول با نام 3DPLM.2 را تشکیل داده و وظیفه انجام فعالیتها در حوزه های PDM یا مدیریت اطلاعات و CAD-CAE یا طراحی و مهندسی به کمک کامپیوتر را برعهده دارند..نرم افزارهای دیگر از این مجموعه delmia هست که در حوزه CAM و Simulia.Abaqus در حوزه تخصصی CAE فعالیت کرده و همگی با هم در یک محیط گرافیکی و دیتابیس واحد اطلاعاتی فعالیتهای مختلف در چرخه عمرمحصول را انجام می دهند.
برای درک بهتر اینطور میتوان گفت که کاربران با استفاده از این مجموعه تمامی قابلیت های نرم افزارهای abaqus، 3dvia و delmia را در محیط گرافیکی نرم افزار catia در کنار سایر قابلیتها و ماژول های بسیار پیشرفته تر خوده نرم افزار catia از منوی start در کتیا قابل دسترس هستند و به راحتی میتوان به عنوان مثال از محیط پارت در نرم افزار کتیا به محیط تحلیل المان محدود رفته و تحلیل استحکامی قطعه مدل شده را انجام داد.
امیدوارم با اینکار خدمت کوچکی به شما کاربران نرم افزار کتیا و جامعه صنعتی کشور کرده باشيم...

لينك انتشارت سيماي دانش (تهيه و معرفي كتاب):

http://www.simayedanesh.ir/product/...M-با-نرم-افزارهای-CATIAV6-&-ENOVIAV6-جلد-اول/


PLM Book 20.jpg
 

ir3ds

عضو جدید
تمرين محيط Part Design كتيا

تمرين محيط Part Design كتيا

در قسمت‌هاي قبلي از سري آموزش‌هاي محيط Part Design نرم‌افزار كتيا چند تمرين را انجام داديم و با روند طراحي در نرم‌افزار CATIA آشنا شديم (آموزش کتیا). در اين آموزش مي‌خواهيم يك مدل سه‌بعدي ديگر را به صورت مشترك با استفاده از محيط‌هاي Sketcher، Part Design و Wireframe and Surface Design كتيا ترسيم كنيم. با ما در اين آموزش تصويري و گام به گام تمرين محيط Part Design كتيا همراه باشيد…تذكر: جهت مشاهده ساير تمرينات محيط پارت كتيا مي‌توانيد به صفحه ويژه آموزش محيط Part Design كتيا مراجعه فرماييد.مسير Strat > Mechanical Design > Part Design را انتخاب و نام قطعه را در پنجره New Part مشخص كرده و وارد محيط Part Design نرم‌افزار كتيا شويد. از روي درخت مشخصات، صفحه xy را انتخاب كرده و بر روي آيكن Sketch كليك كنيد تا با اين صفحه وارد محيط طراحي دوبعدي Sketcher كتيا شويد. در صفحه Sketch يك دايره به قطر 60mm و يك دايره به قطر 15mm در مبدأ ترسيم كنيد.
[h=2]آموزش نحوه استفاده از ابزار Multi-Pad در محيط Part Design نرم‌افزار كتيا[/h]با كليك كردن بر روي ابزار Exit Workbench، از محيط Sketcher خارج و وارد محيط Part Design شويد. در محيط Part Design ابزار Multi-Pad از جعبه‌ابزار Sketch-Based Features كتيا را انتخاب كنيد. در پنجره باز شده، ....آموزش كامل در لينك زيرآموزش كتيا - تمرين
 

ramin1986

عضو جدید
سلام خدمت همه دوستان عزیز **
دوستان دنبال یه نرم افزار هستم که قدرت محیط سطح سازیش به اندازه کتیا باشه و قدرت drafting ش به اندازه محیط نقشه کشی اینونتر باشه ؟؟
به نظرتون داریم همچین نرم افزاری ؟؟ الان تو محیط کارمون باید تو کتیا سطحمون را بکشیم و بعد به محیط نقشه کشی بریم و dwg بگیریم و تو محیط اتوکد نقشه بدیم چون محیط نقشه کشی کتیا ضعیف هستش .
 

ake

عضو جدید
سلام دوستان من میخام شاتون پرایدو تو کتیا بکشم کسی فایل امادشو نداره یا روششو نمی دونه منطظور تو کدوم محیط ها باید کشید نقشهشو دارم
ایدی تلگرامم @ayoldouzz ممنون میشم اگه کمک کنین
 

amin242

عضو جدید
سلام
کدوم نسخه از کتیا از لحاظ نصب و کرک درست هستش و امکان استفاده ازش هست؟ تا الان دو نسخه 2016 و 2017 رو گرفتم و هر دو مشکل داشتن
 

mehd0551

عضو جدید
سلام
کدوم نسخه از کتیا از لحاظ نصب و کرک درست هستش و امکان استفاده ازش هست؟ تا الان دو نسخه 2016 و 2017 رو گرفتم و هر دو مشکل داشتن
نسخه v5r21 رو بگیر نصب راحتی داره .نسخه 2016 و 2017 ای که گرفته ای به احتمال زیاد v5v6 , ویا v6 هستش روش نصب این دو تا یکم سخته و عملا نیاز به نصب این ورژن از نرم افزار رو در حال حاضر تو کشورمون نداریم.
چون همون ورژن قبلی v5r21 هم چنان تو تمام دنیا در حال استفاده هستش.
 

masood86

عضو جدید
سلام
من sequence ها را ساختم ولی نمی تونم بصورت فیلم خروجی بگیرم
یعنی میتونم تو خود کتیا با simulation player فیلم ببینم ولی نمی تونم ذخیره کنم
وقتی simulation را هم می زنم خالی هست.
لطفا کمک کنید.
 

masood86

عضو جدید
DMU Fitting
محیطی است که امکان شبیه سازی فرآیندهای سوار یا پیاده کردن قطعات یک مجموعه را بر اساس ترتیب فرآیند و زمان بندی مورد نیاز آنها فراهم می کند. در این میز کاری کتیا، ابتدا باید مسیر و قدم های نصب برای هر قطعه را توسط دستور track تعریف کرد. با کمک compass باید قطعه را در فضای مورد نیاز حرکت داده و جابجای و یا چرخش لازم را به آن داد. برای هر حرکت باید توسط بخش record موقعیت (shot) را ذخیره کرد و در منوی اصلی زمانی که باید قطعه در رسیدن به این موقعیت صرف کند shot time را تعریف کرد.
پس از تعریف مسیر و زمان حرکت هر قطعه، توسط دستور sequence ترتیب انجام حرکت های مختلف قطعات تعریف می شود که می تواند به موازات هم یا پشت سر و ... تعریف شود. یک sequence در واقع تعریف کننده مجموعه ای از حرکت هاست که در قطعات مختلف در زمان های مختلف رخ می دهد.
دستورهای دیگر این میز کاری، تعریف تغییرات رنگ و نحوه نمایش قطعات در طول یک sequence، محاسبه و ایجاد حجمی از فضایی که قطعه در هنگام جابجایی از فضای اطراف خود اشغال می کند sweep volume، تولید خودکار نما و حرکت انفجاری قطعات exploded view و دستور بسیار جالب path finder برای یافتن مسیر بستن یا باز کردن یک قطعه در مجموعه فشرده ای از قطعات با رعایت عدم برخورد با قطعات دیگر است.

همینطور برای هر یک از sequence ها یا track های ایجاد شده می توان فیلم حرکتی آنها را توسط دستور simulation ایجاد و در کتیا ذخیره کرد.

سلام
من sequence ها را ساختم ولی نمی تونم بصورت فیلم خروجی بگیرم
یعنی میتونم تو خود کتیا با simulation player فیلم ببینم ولی نمی تونم ذخیره کنم
وقتی simulation را هم می زنم خالی هست.
لطفا کمک کنید.
 

ir3ds

عضو جدید
روند صحیح آموزش کتیا


در دنیای امروز که فراوانی اطلاعات ما را احاطه کرده است، انتخاب یک روند مناسب و حرکت در مسیر آن برای یادگیری هر موضوعی ضروری است. آنچه مسلم است اگر از ابتدا مسیر حرکت را بدانیم و مبدأ و مقصد را بشناسیم و سپس قدم در راه بگذاریم، با خیالی آسوده‌تر و با گام‌هایی استوارتر پیش خواهیم رفت. ضمن اینکه در هر نقطه از مسیر، می‌توانیم موقعیت خود را مشاهده کنیم و میزان پیشرفت خود را بسنجیم. این موضوع فارغ از مسئله مورد بررسی، یک اصل کلی است، خواه فراگیری یک ورزش جدید باشد یا یک ساز موسیقی یا یک نرم‌افزار تخصصی! در این میان استفاده از تجربه افرادی که این مسیر را پیموده‌اند می‌تواند کمک شایانی برای نوآموزان باشد. در همین راستا بر آن شدیم تا شرح مختصری از روند صحیح آموزش کتیا برای فراگیران بیان کنیم.

من یک مهندس مکانیک هستم

می‌خواهیم بدانیم که به‌عنوان یک مهندس مکانیک باید چه توانایی نرم‌افزاری داشته باشیم. پیش‌تر در مطلبی جداگانه لیستی از نرم‌افزارهای مهندسی مکانیک را همراه با حوزه استفاده آن‌ها معرفی کردیم (اینجا: نرم‌افزارهای مهندسی مکانیک). همان‌طور که مشاهده کردید با خیل عظیمی از نرم‌افزارها روبرو هستیم که هر یک توانمندی خاصی دارند. حال ممکن است این نرم‌افزارها قابلیت‌های همدیگر را پوشش دهند، برخی ساده‌تر، برخی دقیق‌تر و برخی گران‌تر باشند. اما به‌عنوان یک مهندس مکانیک توانمند باید بر تعدادی از این نرم‌افزارها تسلط داشته باشیم. ذکر این نکته ضروری است که شاید آینده شغلی ما هیچ نیازی به این نرم‌افزارها نداشته باشد، اما فراموش نکنید که ما می‌خواهیم در مورد یک مهندس مکانیک توانمندصحبت کنیم.چرا آموزش کتیا ؟

فرض کنید می‌خواهیم مساحت یک شکل نامتعارف را حساب کنیم. اگر با مهندسان نسل قبل (افرادی که مانند ما در احاطه نرم‌افزارهای متنوع نبوده‌اند و شاید دانشی راجع به بسیاری از توانایی‌های نرم‌افزارها ندارند و البته نه همه آن‌ها) سروکار داشته باشید، خواهید دید که به هر روش ممکن، با ضرب و تقسیم و اندکی تقریب، مساحت این شکل را برای شما محاسبه می‌کنند. اما یک مهندس مکانیک توانمند می‌تواند این کار را بسیار دقیق و سریع به کمک یک نرم‌افزار مدل‌سازی نظیر کتیا انجام دهد.
چرا نرم‌افزار کتیا را برای طراحی مناسب‌تر می‌دانیم؟

پیش‌تر در مطلبی تحت عنوان نبرد بزرگان: مقایسه نرم‌افزارهای طراحی CAD، تعدادی از نرم‌افزارهای طراحی را مورد بررسی و مقایسه قرار دادیم و بیان کردیم از بین نرم‌افزارهای اشاره شده، نرم‌افزار CATIA V5 را می‌توان با اطمینان بیشتری برای شروع انتخاب کرد. نرم‌افزار کتیا در سال‌های اخیر در ایران به‌شدت مورد توجه صنعت و دانشگاه قرار گرفته است و همچنین از لحاظ قدرت و توانایی دارای قابلیت‌های فراوانی در زمینه طراحی مکانیکی، طراحی سطوح پیچیده، ورق‌کاری، ماشین‌کاری، طراحی مکانیزم، طراحی ارگونومی، مهندسی معکوس و … است.در واقع نرم‌افزار کتیا از لحاظ قابلیت، اکثر نرم‌افزارهای طراحی دیگر را پوشش می‌دهد. به‌بیان‌دیگر آموزش CATiA شما را تقریباً از سایر نرم‌افزارهای طراحی بی‌نیاز می‌کند. اما مثلاً نرم‌افزار SOLIDWORKS (سالیدوکس) ضمن اینکه برای مدل‌سازی ممکن است ساده‌تر از کتیا باشد اما به هیچ وجه قابلیت‌های شگفت‌انگیز کتیا را در طراحی سطوح پیچیده ندارد. همه این عوامل در کنار محیط کاری مقبول و لذت‌بخش کتیا، می‌تواند این نرم‌افزار را به‌عنوان گزینه مناسبی برای طراحی CAD معرفی کند.

آموزش جامع طراحی و مدل‌سازی با کتیا – دوره مقدماتی


دوره مقدماتی آموزش کتیا شامل چهار محیط اصلی است. ابتدا باید محیط طراحی دوبعدی Sketcher را فرابگیرید (آموزش محیط Sketcher کتیا). سپس می‌توانید وارد محیط طراحی قطعه Part Design شوید (آموزش محیط Part Design کتیا). پس از طراحی قطعات، برای مونتاژ محصول می‌توانید از محیط Assembly Design (آموزش محیط مونتاژ کتیا) و برای تهیه نقشه‌های دوبعدی از محیط Drafting (آموزش محیط Drafting یا همان نقشه‌کشی کتیا) استفاده کنید.آموزش جامع طراحی و مدل‌سازی با کتیا- طراحی سطوح

محیط‌های طراحی سطوح کتیا در مجموعه Shape قرار دارند. در این مجموعه ابتدا باید محیط Generative Shape Design کتیا را به‌عنوان یک محیط پایه فرابگیرید. پس از آن برای توسعه توانمندی‌ها و متناسب با نیاز خود می‌توانید محیط‌ FreeStyle کتیا و محیط Imagine & Shape کتیا را نیز یاد بگیرید. ضمن اینکه در صورت نیاز به طراحی بر اساس عکس، باید از محیط ساده Sketch Tracer نرم افزار catia به‌عنوان یک ابزار مقدماتی برای این منظور استفاده کنید... منبع: آموزش کتیا

نظر شما چیست؟

 

yones66

عضو جدید
راهنمايي نحوه مدلسازي

راهنمايي نحوه مدلسازي

سلام


دوستان کسي ميدونه اين شکل رو چطور مدلسازي کنم؟؟ ممنون ميشم کسي راهنماييم کنه

IMG_20180107_181919_714.jpg
 

iman761

عضو جدید
عزیزم شما این مدل (عکس) رو ببر تو نرم افزار اتوکد بعدش روی عکس شروع کن به حاشیه هارو با کرو و کمان کشیدن و برای اینکه تقارن داره شکلت نیمه ی شرقی یا غربی اش رو بکش و بعد MIRROR کن و در انتها با پسوند DXF یا هر پسوندی که کتیا یا سالیدورک بشناسه SAVE کن و بعدش به راحتی میتونی اسکچ رو صلب کنی
اگر سوال دیگه ای داشتی در خدمتتم
 

yones66

عضو جدید
عزیزم شما این مدل (عکس) رو ببر تو نرم افزار اتوکد بعدش روی عکس شروع کن به حاشیه هارو با کرو و کمان کشیدن و برای اینکه تقارن داره شکلت نیمه ی شرقی یا غربی اش رو بکش و بعد MIRROR کن و در انتها با پسوند DXF یا هر پسوندی که کتیا یا سالیدورک بشناسه SAVE کن و بعدش به راحتی میتونی اسکچ رو صلب کنی
اگر سوال دیگه ای داشتی در خدمتتم


مرسی

ولی من بحث دو بعدیشو نمیگم چطور و به چه روشی سطح صلب رو اعوجاج بدیم و مدل بدیم که خوشکل دربیاد. یقینا یک اکسترود ساده قشنگ نیست این منظورمه.
 

yones66

عضو جدید
دوستان کسی روش نصب و فایل های مورد نیاز نصب کتیا نسخه 6 رو داره بفرسته برام؟
 

yones66

عضو جدید
سلام دوستان

یه کانال خوب تلگرام برای اموزش کتیا و .... هر چی بخوای پیدا کردم گفتم بزارم بدردتون خواهد خورد

catiap3@
 

john zink

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان
کسی فیلم آموزشی در خصوص نحوه ترسیم فنر و بلبرینگ توی محیط کتیا داره؟
ممنونم
 

Similar threads

بالا