تاپیک سوالات مصالح و دیتیل های ساختمان

oak

عضو جدید
رو بسته ، تصویر سازه ی خرپایی رو تو پست قبلی گذاشتم، دیتایل عایق رطوبتیش رو میخوام :)
در ضمن تشکر بابت مطلب در مورد کفپوش سالن های ورزشی
 

_*Bahar*_

کاربر فعال تالار مهندسی معماری ,
کاربر ممتاز
سلام دوستان کسی دیتیل دیوار آجری بدون ملات رو داره؟
 

setaremashreghi

عضو جدید
دوستان میشه بگید برای کف ودیوار اتاقی که سالمند در اون زندگی میکنه و همچنین راهرویی که از اون استفاده میکنه چه مصالحی مناسبه ؟
 

hamedzjg

عضو جدید
دوستان میشه بگید برای کف ودیوار اتاقی که سالمند در اون زندگی میکنه و همچنین راهرویی که از اون استفاده میکنه چه مصالحی مناسبه ؟

سلام
سوال جالبی مطرح کردید..
درمورد کف بهترین حالت و پیشنهاد برای سالمند شاید سیستم گرمایش از کف باشه (درصورتی که امکان اجرا باشه ) و مصالح پوشاننده هم بهتره سنگ و سرامیک نباشه و از پارکت یا لمینیت که نسبت به سنگ و سرامیک ضریب انتقال حرارت پایین تری دارند استفاده کرد ( تا احساس ناخوشایند از سردی تماس پا با کف جلوگیری بشه) و نسبت به سنگ و سرامیک خطر لیز خوردن پایینتر میاد.

در مورد دیوار و راهرو هم ماهیت دیوار بهتره عایق حرارتی مناسب اجرا بشه و در طرح معماری هم در جداره دیوار طبق نظر و سلیقه معمار برجستگی های نواری با طراحی زیبا لحاظ بشه تا بشه در مواقعی شاید جای دست گرفتن سالمند فراهم بشه.
سوال جالبی بود-با تشکر
 

azam2007

عضو
ورق گالوانیزه چیست؟
آهنی است که با روی پوشانده شده باشد. این آهن ، حتی اگر پوشش آن هم شکستگی پیدا کند، از زنگ زدن محفوظ می‌ماند. ماهیت آهن گالوانیزه در آهن گالوانیزه ، بین آهن و روی ، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند و آهن به عنوان کاتدبکار می‌رود. روی در آند اکسید می‌شود چون فلزی پست‌تر یا فعالتر از آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن است و پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد. حلبی در حلبی هایی که از آن ، قوطی می‌سازند، عمل معکوسی انجام می‌شود.

این آهن ، حتی اگر پوشش آن هم شکستگی پیدا کند، از زنگ زدن محفوظ می‌ماند. ماهیت آهن گالوانیزه در آهن گالوانیزه ، بین آهن و روی ، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می‌شود که در آن روی به جای آهن به عنوان آند بکار می‌رود و آهن به عنوان کاتد. روی در آند اکسید می‌شود چون فلزی پست‌تر یا فعالتر از آهن است و دارای پتانسیل احیاء کمتری از آهن است و پتانسیل اکسید بیشتری از آن دارد.در حلبی ، بر روی آهن ، پوشش قلع بکار رفته است و عمل معکوس آهن گالوانیزه انجام می‌شود. چون آهن فلزی فعالتر از قلع است و پتانسیل احیاء قلع بیشتر از آهن است و به عنوان کاتد در حلبی به کار می‌رود و آهن آند می‌شود. البته در صورتی که پوشش قلع بشکند، خوردگی آهن در زیر این پوشش پیش می‌رود. علت استفاده از آهن گالوانیزه آهن گالوانیزه ، آهنی است که با روی پوشانده شده باشد.

خوردگی یا زنگ زدن آهن فقط در حضور اکسیژن و آب صورت می‌گیرد. در جایی بر سطح جسم آهنی، اکسایش آهن انجام می‌شود و آند را تشکیل می‌دهد و در جایی دیگر سطح آن جسم که (O2(g و H2O وجود دارد، کاهش انجام می‌شود و کاتد را تشکیل می‌دهد و در نتیجه این عمل، ایجاد یک سلول ولتایی یا پیل ولتایی یا الکتروشیمیایی بسیار کوچک است. الکترونهای تولید شده در ناحیه آندی در میان آهن بسوی ناحیه کاتدی حرکت می‌کند.

کاربرد:
از آهن گالوانیزه در ساختن لوازمی مثل لوله بخاری ، کانال کولر ، کابینت آشپزخانه ، شیروانی منازل ، لوله‌های آب و هر جا که احتمال خوردگی آهن و خسارت وجود دارد، استفاده می‌شود. اصطلاح فولاد (Steel) برای آلیاژهای آهن که تا حدود ۱،۵ درصد کربن دارند و غالبا با فلزهای دیگر همراهند، بکار می‌رود. خواص فولاد به درصد کربن موجود در آن ، عملیات حرارتی انجام شده بر روی آن و فلزهای آلیاژ دهنده موجود در آن بستگی دارد.
ورق گالوانیزه به دو صورت کلی رول فرم و فابریک در کارخانه تولید می شود.

ورق های رول فرم گالوانیزه با ضخامت های ۱۸ صدم میلی متر تا ۶ میلی متر و با دو عرض ۱۰۰ سانتی متر و ۱۲۵ سانتی متر تولید می شوند.

ورق های فابریک گالوانیزه هم به دو صورت فابریک ۲۰۰۰*۱۰۰۰ میلی متر و فابریک ۲۵۰۰*۱۲۵۰ میلی متر تولید می شوند .

وزن عمومی رول ها بسته به عرض رول یا ضخامت و کارخانه تولید کننده بین ۵ تا ۷ تن می باشد.
فولاد گالوانیزه(به انگلیسی: Galvanized Steel) به فولاد گالوانیزه شده توسط روی گفته می‌شود.

معرفی خصوصیات ورق گالوانیزه
عرض : ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰
کوتینگ : ۱۰۰ – ۱۲۰ – ۱۸۰ – ۲۲۰ – ۲۷۵
ضخامت : ۰٫۱۸ – ۰٫۴۰ – ۰٫۹۰ – ۲ – ۶
وزن کویل : ۳٫۵ الی ۱۲ تن
قطر داخلی کویل : ۵۷۰ الی ۶۲۰
کرم دار ( به انگلیسی : Chromated )
بدون روغن ( به انگلیسی : Unoiled )
ورق گالوانیزه فابریک کوتاه

کوتینگ چیست ؟
کوتینگ (به انگلیسی : Coatting ) میزان پوشش روی در دو سطح ورق و واحد آن gr/m2 میباشد.
ورق گالوانیزه دستگاه رول باز کن

مزایای ورقهای گالوانیزه چیست؟
استفاده از ورقهای گالوانیزه ۱۰ فایده خواهد داشت که عبارتند از:
۱-هزینه کمتر: برای انجام عملیات گالوانیزینگ، در مقایسه با سایر روشهای معمول جلوگیری از خوردگی، نیاز به هزینه کمتری خواهد بود.

۲- هزینه کمتر برای تعمیرات و نگهداری: حتی در شرایطی که انجام عملیات گالوانیزینگ در مقایسه با سایر روشهای جلوگیری از خوردگی، هزینه برتر است، اجرای آن به دلیل عدم نیاز به تعمیرات پرهزینه‏، توصیه می شود.

۳- طول عمر زیاد: طول عمر ورقهای پوشش داده شده با روی‏ در محیط های کاملا خورنده، در حدود ۲۰ تا ۳۰ سال است.

۴- اعتبار: استانداردهای مختلف در خصوص گالوانیزینگ ورقهای فولادی، درزمینه ایجاد پوششهای نازک بحث می کنند و این نشان دهنده آن است که طول عمر و نحوه عملکرد لایه روی‏، برای مصرف کننده قابل اعتماد است.

۵- دوام پوشش: پوشش ایجاد شده از طریق گالوانیزه به دلیل داشتن یک ساختار متالورژیکی خاص، دارای مقاومت مناسب در برابر صدمات مکانیکی، سایش و خوردگی خواهد بود.

۶- محافظت در برابر صدمات محیطی به صورت اتوماتیک: پوششهای گالوانیزه به دلیل آنکه در فولاد نفوذ کرده و به عنوان کاتد عمل می کنند، به همین دلیل خواهد توانست مقاطع ریز موجود در روی سطح فولاد را در برابر صدمات محیطی و خورندگی، محافظت نمایند.

۷- محافظت کامل: پوشش ایجاد شده می تواند کلیه نقاط و سطوح فولاد را اعم از گوشه ها، جاهای کوچک و فرورفتگیها پر نموده و از خوردگی آنها جلوگیری کند. در این زمینه هیچ پوششی بهتر از پوشش گالوانیزه عمل نخواهد کرد.

۸- بازرسی آسان: پوشش گالوانیزه را به راحتی و بدون نیاز با هیچ آزمایش مخربی و تنها از طریق چشم می توان کنترل و بازرسی نمود (در شرایط خاص که نیاز به ارائه تضمین برای کنترل کیفیت است، نیاز به آزمایشهای مخرب می باشد). special uses .

۹-رسیدن به هدف در زمان کوتاه: در صورتی که نیاز باشد از ورقهای گالوانیزه در محل استفاده شود، در این حالت نیاز به صرف زمان برای آماده سازی سطح، رنگ کردن و یا بازرسی نخواهد بود.

۱۰-محافظت کامل توسط پوشش گالوانیزه: پروسه گالوانیزه وابسته به شرایط آب و هوائی نمی باشد.
 

azam2007

عضو
پروفیل UPVC در صنعت ساختمان و برای تولید قاب پنجره های دوجداره مورد مصرف قرار گرفته می شود

پروفیل UPVC در صنعت ساختمان و برای تولید قاب پنجره های دوجداره مورد مصرف قرار گرفته می شود

پروفیل UPVC در صنعت ساختمان و برای تولید قاب پنجره های دوجداره مورد مصرف قرار گرفته و با توجه به عدم امكان رنگی كردن سطوح پروفیل مطابق با استاندارد های مصرف کننده (‌سطح مربوط به نمای ساختمان) عملاً بكارگیری این ماده در مقایسه با ماده جایگزین آن كه پروفیل آلومینیومی میباشد كمتر بوده و با توجه به ضعف آلومینیوم درخصوص انتقال دما ، جایگزین شدن پروفیل UPVC به جای آلومینیوم تأثیر بسزائی در كاهش مصرف انرژی گرمائی ساختمان خواهد داشت .
با افزایش اهمیت بهینه سازی مصرف انرژی ، استفاده از پروفیل های UPVC در ساخت قاب پنجره های دوجداره ، بعنوان یكی از مواد اولیه صنایع ساختمان مورد توجه مهندسین قرار گرفت اما از آنجا كه این محصول فقط با رنگ سفید قابل تولید میباشد و دارای تنوع رنگ با کیفیت مناسب نیست عملا تامین سلیقه رنگی مصرف كننده برای سازندگان پنجره های UPVC میسر نبود . لذا این واحد تولیدی جهت رفع نیاز بازار ، ماده رنگی بر پایه اپوكسی پلی استر برای پوشش دهی و رنگی كردن سطوح پلیمری UPVC به بازار عرضه نمود كه نه تنها باعث تنوع رنگ در این محصول شود بلكه از پروفیل در مقابل اشعه UV و شرایط اب و هوائی سخت نیز محافظت نماید .
برنامه تحقیق در دو مبحث لایه استر و لایه رویه شروع شد و نیازمندی های این دو لایه بصورت مجزا مورد بررسی قرار گرفت و طی این بررسی نفوذ لایه استر به داخل UPVC و مقاومت لایه رویه در مقابل اشعه UV بعنوان شاخص های كیفی مورد توجه قرار گرفت . لازم به ذكر است كه این تحقیقات حدود 18 ماه بطول انجامید و سهم عمده این زمان صرف انجام تست های دوام و مقاومت در برابر اشعه uv شده است .
لایه آستر این پوشش برپایه اپوكسی پلی استر بوده و بصورت گرم بروی قطعه پلیمری اعمال میگردد و جهت افزایش میزان چسبندگی لایه آستر بروی قطعه پلیمری ، از حلالی مناسب جهت نفوذ رزین به داخل UPVC استفاده شده است و رنگ رویه این پوشش نیز حاوی پیگمنت های مقاوم در برابر اشعه UV بوده كه ثبات رنگی پوشش را به حداكثر ممكن افزایش داده و طی نتایج حاصل از تست های شبیه سازی شده حداقل 10 سال عمر برای این پوشش در شرایط سخت آب و هوایی تخمین زده شده است ، بنابراین گارانتی پوشش رنگی اعمال شده برروی پروفیل های UPVC از تاریخ تولید به مدت 10 سال در خصوص مقاومت دربرابر اشعه UV خورشید و پوسته شدن رنگ (چسبندگی فیلم مطابق با استاندارد PEU D251075 تست Cross Hatch 6151 سایز 2 میلیمتر Grade A) در كلیه مناطق آب و هوایی ایران از تعهدات این شركت میباشد.

با توجه به وجود ماشین آلات و ابزارهای مناسب تولید و همچنین ماهیت مواد اولیه ، قابلیت تولید و پوشش ایجاد شده به شرح ذیل می باشد:

1. رنگ آمیزی هر وجه پروفیل با رنگهای متمایز و متنوع مطابق با درخواست مشتری .

2. امکان رنگ آمیزی درب و پنجره آماده (قبل از نصب) جهت حذف ضایعات پروفیل رنگی

3. رنگ آمیزی دستگیره ها و دیگر متعلقات درب و پنجره .

4. اعمال رنگ با ضخامت کاملا یکنواخت بر روی پروفیل های با مقاطع متفاوت

5. بالا بودن مقاومت پوشش اپوکسی پلی استر به ضربه و کاهش نگرانی های مرتبط به جابجائی پروفیل یا پنجره بعد از اعمال رنگ.

لازم به ذكر است كه جهت رنگی كردن خمیر UPVC میتوان پیگمنت های معدنی را با خمیر UPVC در زمان اكسترود مخلوط نمود و معایب آن در مقایسه با روش فعلی به شرح ذیل میباشد :

- كاهش میزان چسبندگی پلیمربا توجه به وجود پیگمت معدنی در بین ملكولهای پلیمریزه شده . ( ترك خوردگی پلیمر Upvc بعد از چند سال در مقابل نور خوردشید )

- کمرنگ بودن شید های رنگی با توجه به محدودیت میزان مصرف پیگمنت در خمیر UPVC

- رنگی شدن كلیه سطوح پروفیل (‌هر 4 وجه ) ، بدون توجه به رنگ و تزئینات داخلی ساختمان.

- قیمت بالای آن با توجه به رنگی شدن كل شاخه پروفیل در مقایسه با روش جدید .

- عدم تنوع رنگ در رنگ آمیزی. (با توجه به محدودیت پیگمنت های معدنی)

- عدم امكان انتخاب شید رنگ مطابق با محل مصرف یا سلیقه مصرف کننده قبل از تولید پروفیل .

لینک:http://www.upvccenter.com/Article-Detail/فن-آوری-Upvc/187
 

setaremashreghi

عضو جدید
با تشکر از همه کسایی که پاسخگو هستن

راهنمایی میخاستم که در مناطقی که خیلی گرد و خاک هست بهتره از چه نوع پنجره هایی استفاده بشه ؟؟
 

Rah Pardaz

همکار مدیر تالار مهندسی عمران متخصص راهداری
کاربر ممتاز
با تشکر از همه کسایی که پاسخگو هستن

راهنمایی میخاستم که در مناطقی که خیلی گرد و خاک هست بهتره از چه نوع پنجره هایی استفاده بشه ؟؟

درود بر شما .........

شهرستان سبزوار از جمله شهرهای کویری در خراسان هستش ........ که گرد و خاک ....... حکایت آشنای این شهر است .......... می توان ادعا کرد....... در چند پروژه ای که از پنجره های دوجداره استفاده شده ......... بسیار عالی رضایت دوستان استفاده کننده رو جلب کرده .......

حذف گرد و خاک - و به حداقل رساندن سر و صدا .......... در پنجره های دو جداره .......تضمین شده است ......
 

حیفا

عضو جدید
سلام دوستان.من دیتیل نصب ال سی دی به کنافو میخوام.کسی میتونه راهنمائیم کنه؟
 

مجتبی1361

کاربر فعال مهندسی عمران ,
چگونه دیوار کناف را برای بار های کنسولی تقویت کنیم؟گاهی این سوال مطرح میشود که آیا دیوارهای کناف برای محیط هایی مانند فروشگاه که در آن قفسه های سنگین وجود دارد قابل استفاده می باشد ؟
در جواب به این سوال باید گفت کارشناسان کناف وظیفه دارند در طراحی ساختار ( باتوجه به جداول مربوط به نصب بارهای طرّه ای مندرج در مرجع فنی کناف ایران) ، کاربری بخشی را که قرار است اجرا کنند به دقت بررسی نموده و در مورد نحوه صحیح سازه گذاری و ابعاد و نوع سازه های دیوار ، همچنین تعداد لایه های پانل، اطلاع لازم را به مجری طرح برسنانند.
لازم به ذکراست دیوار های با یک لایه پانل کناف باتوجه به نحوه استاد گذاری (البته بسته به نوع قفسه یا کابینت ) تا 100 کیلو گرم و در ساختارهای با 2 لایه پانل تا 120 کیلو گرم قابلیت بارگذاری دارد.


فواصل استاد ها در دیوار های معمولی کناف هر 60 سانتی متر می باشد ، اما در صورت کاهش این فواصل به 40 یا 30 سانتی متر استقامت دیوار در مقابل بارهای کنسولی افزایش می یابد ( همچنین امکان تعداد نقاط اتصال قفسه با دیوار افزایش می یابد )


در این زمینه سوالی پیش می آید که استفاده کننده چگونه پی ببرد که سازه ها در کجای دیوار قرار دارند تا قفسه ها را دقیقا در آن نقاط اتصال دهد؟ در جواب باید گفت : مجری دیوار کناف باید در پایان کار ، نقشه سازه گذاری را در اختیار بهره بردار قرار دهد تا وی بتواند بدون دغدغه بارهای مورد نظر را در محل سازه ها اعمال نماید .http://www.saghfeknauf.blogfa.com/
 

سیامک ترکاشون

متخصص مباحث اجرایی عمران
کاربر ممتاز
رو بسته ، تصویر سازه ی خرپایی رو تو پست قبلی گذاشتم، دیتایل عایق رطوبتیش رو میخوام :)
در ضمن تشکر بابت مطلب در مورد کفپوش سالن های ورزشی


همکار محترم-سلام
اگر این سالن سقف بسته است که تیرچه بلوک روی خرپاها رد می شود یا تیر فلزی که سقف تخت ومستوی باشد با پوکه معدنی و ایزوگام -اگر این طور است بگویید تا دیتایل داده شود. این در حال حاضر بعلت وجود این مصالح وکادر مجری فراوان سریعترین روش در بازار کار است.
 

somebody

عضو جدید
سلام کسی میدونه فرق بین فایبر سمنت با آکوئاپنل(پانل سیمانی شرکت کناف)چیست؟ و هر کدوم چه ویژگیهائی داره؟
 

setaremashreghi

عضو جدید
دوستان میشه بگید برای کف و سقف کاذب خانه سالمندان چه مصالحی استفاده کنم ؟؟برای کف تو فکر پارکت هستم خوبه ؟؟؟

بعد به بخش درمانی هم تو خانه سالمندان دارم برای کف اون چه مصالحی مناسبه ؟
 

سارا نصیری

عضو جدید
دیتیل نمای ساختمان

دیتیل نمای ساختمان

سلام دوستان
میخوام جزییات فاز 2 درب الکترونیکی پارکینگو بکشم.یک:(م مشکل دارم.کسی جزییاتشو نداره؟:cool:
 

DDDIQ

مدیر ارشد
دوستان میشه بگید برای کف و سقف کاذب خانه سالمندان چه مصالحی استفاده کنم ؟؟برای کف تو فکر پارکت هستم خوبه ؟؟؟

بعد به بخش درمانی هم تو خانه سالمندان دارم برای کف اون چه مصالحی مناسبه ؟

سلام دوست خوبم
برای کف پوش خانه سالمان به صورت کلی باید از مصالحی استفاده کنید که اصطکاک لازم برای حرکت سالمندان رو فراهم کنه و خیلی صاف وصیقلی نباشه و باعث لیز خوردن افراد نشه
از این تاپیک [ضوابط ونمونه های طراحی] فضایی برای سالمندان و یا این پست #23 هم استفاده بفرمائید

* کف پوش پارکت لیز میشه چون باید هر از چند وقت یکبار باید با واکس مخصوص پولیش هم بشن ولی نمونه هایی از کف پوش چوبی لیز نیستن



سلام دوستان
میخوام جزییات فاز 2 درب الکترونیکی پارکینگو بکشم.یک:(م مشکل دارم.کسی جزییاتشو نداره؟:cool:

سلام دوست خوبم
میتوانید از تاپیک های مختلف ایجاد شده در همین تالار برای کامل کردن دیتیل هاتون استفاده بفرمائید

به عنوان نمونه
[دیتیل های ساختمانی] دیتیل های نما
[دیتیل های ساختمانی] دیتیل های در و پنجره

و پستی در همین تاپیک دیتیل در و پنجره #9
یک پست دیگر هم براتون ضمیمه کردم >>>> #10
 

saeed17284

عضو جدید
دوستان سلام
دوستان مواد تشکیل دهنده ضد یخ بتن که توی مصالح فروشی های سطح شهر میفروشن چیه.؟
تو کیسه های پلاستیک هستش.
 

Arezoya

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان منظور از ارتفاع تیر چیه؟ارتفاع ستون خب میشه طولانی ترین بخشش نسبت به بقیه جاهاش(حالا کاری با تعریفش ندارم ینی ارتفاع ستون رو میدونم)ارتفاع تیر همون بخشیه که دهانه رو پوشش میده یا نه؟
 

Mohandes salman

عضو جدید
دوستان منظور از ارتفاع تیر چیه؟ارتفاع ستون خب میشه طولانی ترین بخشش نسبت به بقیه جاهاش(حالا کاری با تعریفش ندارم ینی ارتفاع ستون رو میدونم)ارتفاع تیر همون بخشیه که دهانه رو پوشش میده یا نه؟

اگه درست متوجه شده باشم و درست گفته باشم 02.jpgاین ارتفاع تیر هست
 

baran72

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام....دوستان کسی توضیحات و دیتیل اتصال دانه لوبیایی داره
ی قسمت کارم اتصال سقف بتنی و شیشه ای دارم با زاویه بزرگتراز قائم ...گفتن اینا باید با اتصال دانه لوبیایی متصل بشن...میشه راهنمایی کنید
 

m.h.z.m

عضو جدید
کاربر ممتاز

saleh.h

عضو جدید
دیتایل تیرچه بتنی و کرومیت

دیتایل تیرچه بتنی و کرومیت

سلام وقت دوستان بخیر. دوستان در مورد دیتایل تیرچه بتنی و کرومیت لطفا راهنمایی بفرمایید . اگر جدول آماده ای دارید ممنون میشم
 

sheida.1372

عضو جدید
بام حوضچه ای

بام حوضچه ای

سلام مهندسین عزیز کسی جزئیات اجرای بام حوضچه ای رو داره؟؟؟؟لطفا اگه دارید بذارید ممنون میشم:D:gol::gol:
 

Moonlight3311

عضو جدید
جزئیات و دتایل سنتی

جزئیات و دتایل سنتی

سلام دوستان لطفا اینجا هر عکسی از دیتایل های قدیمی و سنتی بنا ها که دارید آپلود کنید که بقیه هم استفاده کنن . یا اگه تاپیک مشابه اش هست لطفا راهنمایی کنید . سپاس :gol:
 

saeed3952

عضو جدید
دوستان فوری دتایل و نوع نمایش تو پلان های فاز2پنجره های upvcرو میخام
 

HaQiQaT

عضو جدید
کاربر ممتاز
درخواست : دیتیل خرپای فضایی

درخواست : دیتیل خرپای فضایی

سلام
دوستان گرام
آیا کسی دیتایل نحوه اتصالات(سقف،دیوارو...) در سازه خرپای سه بعدی مثلثی رو داره بهم بده؟
راسیتش من فوری تا روز دوشنبه 29 خرداد لازم دارم.
خیر از جوونیتون ببینید اگه کارمو راه بندازین :cry::gol:
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

selda62

عضو جدید
عایق صوتی

عایق صوتی

سلام دوستان، من دنبال متریالی هستم که عایق صوتی باشه ولی عایق حرارتی نباشه، چی استفاده کنم بهتره؟
 

Similar threads

بالا