تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
"""قوانین دانشگاه های روزانه"""

"""قوانین دانشگاه های روزانه"""

[FONT=&quot]دوستان عزیز میخوام بدونم که در دانشگاه های روزانه میتوان درسی رو چندین بار برداشت و حذف کرد؟یعنی اگر بار اول درسی رو برداشتیم، برای گرفتن همان درس برای بار دوم، پولی باید پرداخت کنیم؟برای بار سوم چطور؟ممنون میشم راهنمایی کنین[/FONT]​
 

mir48

عضو جدید
سلام
من میخوام بدونم حدوداً چه مقدار مواد شیمیایی مصرفی (آمین - فسفات و اکسیژن زدا) جهت یک ساعت کارکرد بویلر مثلاً 5 تن لازم است.(دیگ بخار فایر تیوبه). راستش کارفرما خواسته.
ممنونم دوستان
 

aftab-110

عضو جدید
راهنمایی

راهنمایی

با سلام خدمت دوستان و سروران گرامی



یک دستگاه مکنده گرد و خاک mdf داربم با 10 عدد پره و قطر کل پره 420 mm از نوع سانتریفیوژ بکوارد با موتور 3 hp تک فاز


پولی سر موتور d 82 و سرشافت پره d 50 است البته قطر موثر شماره تسمه هم 320*9*9 است

مشکل این است که بعد از خاموش کردن تمام بدنه موتور و شافت آن در حدود 80 -60 درجه داغ میشود در صورتی که بیشتر از 1 دقیقه بیشتر روشن نمیباشد


مشکل از چیست........
:(
 

anishtain4

عضو جدید
دوستان عزیز میخوام بدونم که در دانشگاه های روزانه میتوان درسی رو چندین بار برداشت و حذف کرد؟یعنی اگر بار اول درسی رو برداشتیم، برای گرفتن همان درس برای بار دوم، پولی باید پرداخت کنیم؟برای بار سوم چطور؟ممنون میشم راهنمایی کنین

تو دانشگاه های روزانه شما فقط موقع حذف و اضافه می تونید حذف کنید، خارج از این زمان باید حذف پزشکی کنید، پس امکان حذف راحت وجود نداره.
هرچند بار که بخواید می تونید یه واحد رو بردارید و حذفش کنید، تنها حالت هایی که باید پول بدین اینه که یا بیشتر از ۱۴۱ واحد بردارید (یا خودتون جویای علم باشید یا اینکه معدلتون کلتون مشروط باشه و مجبور شید اینقدر واحد بردارین تا بشه فارق التحصیل بشین) یا اینکه ترم های مجازتون بیشتر از حد طول بکشه که الان فکر کنم از ترم ۱۱ کارشناسی و مطمینم که از ترم ۶ ارشد ازتون پول می گیرن.
 

anishtain4

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان و سروران گرامی



یک دستگاه مکنده گرد و خاک mdf داربم با 10 عدد پره و قطر کل پره 420 mm از نوع سانتریفیوژ بکوارد با موتور 3 hp تک فاز


پولی سر موتور d 82 و سرشافت پره d 50 است البته قطر موثر شماره تسمه هم 320*9*9 است

مشکل این است که بعد از خاموش کردن تمام بدنه موتور و شافت آن در حدود 80 -60 درجه داغ میشود در صورتی که بیشتر از 1 دقیقه بیشتر روشن نمیباشد


مشکل از چیست........
:(

دوست عزیز فک کنم مشکل شما برقی باشه، طبیعاتا فکر نمی کنی که حرارت از طریق تسمه و پولی به بدنه موتور منتقل میشه؟ یه جایی یه اتصال برقی داری که باعث میشه جریان زیاد بیاد داخل موتور و گرمش کنه. از بچه های برق بپرسی احتمال زیاد می تونن بهت کمک کنن
 

aftab-110

عضو جدید
دوست عزیز فک کنم مشکل شما برقی باشه، طبیعاتا فکر نمی کنی که حرارت از طریق تسمه و پولی به بدنه موتور منتقل میشه؟ یه جایی یه اتصال برقی داری که باعث میشه جریان زیاد بیاد داخل موتور و گرمش کنه. از بچه های برق بپرسی احتمال زیاد می تونن بهت کمک کنن

ممنون از توجهتان ولی تسمه اشتباه تایپ شد 9.5 * 835 است همان طور که میدانید تسمه باید 160 درجه یا 45 درصد از محیط پولی را بگیرد با این حال ممکن است با پولیهای 50 و82 این نظم به هم خورده باشد به نظر شما اگر تسمه را کوتاهتر کنم تا زاویه تسمه بازتر شود بهتر نیست ؟
بهترین شماره تسمه که حد اکثر توان موتور را انتقال دهد در این حالت چقدر باشد ؟
 

bahrami1678

عضو جدید
با سلام خدمت دوست عزیزم AFTAB-110
1- عزیز جان شما اول از دستگاه یک آمپراژ ساده میگیری. هم برق ورودی رو چک میکنی. اگر نرمال بود بعد تازه میری سراغ بقیه موارد. و اگر نرمال نبود دو حالت داره : 1-آمپر زیاد میکشه. دلیلش یا اتصاله یا سیستم انتقال حرکت مشکل داره. ( مثلا شماره تسمه ، کوپلینگ، ناهم محوری، و ... ) 2- آمپر کم میکشه یا به اصطلاح هرز میگرده. دلیلش باز می تونه سیستم انتقال حرکتت باشه.
2- دستگاه شما احتمالا یک خازن 5 یا بالاتر هم باید داشته باشه. از سالم بودن اون هم اطمینان حاصل کن. اگر باز OKبود برو مرحله بعد
3- تسمه رو در بیار تا موتور در حالت بی باری کار کنه. همون یک دقیقه ای که میگی کار کنه. حالا دما رو چک کن. اگر خنک بود که مشکل از اینجای کار به بعده ولی اگر نبود یکی از موارد بالا میلنگه. البته این مرحله رو می تونی در آغاز کار و قبل از هر کار دیگه ای انجام بدی ولی به خاطر راحت بودن مراحل بالا و سخت بودن درآوردن و جا زدن تسمه اینطوری پیشنهاد دادم.
اگه ناقصه ببخش. چون سر کارم و در حال خوردن صبحانه اینا رو برات نوشتم. عجله ای شد
موفق باشی
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
تو دانشگاه های روزانه شما فقط موقع حذف و اضافه می تونید حذف کنید، خارج از این زمان باید حذف پزشکی کنید، پس امکان حذف راحت وجود نداره.
هرچند بار که بخواید می تونید یه واحد رو بردارید و حذفش کنید، تنها حالت هایی که باید پول بدین اینه که یا بیشتر از ۱۴۱ واحد بردارید (یا خودتون جویای علم باشید یا اینکه معدلتون کلتون مشروط باشه و مجبور شید اینقدر واحد بردارین تا بشه فارق التحصیل بشین) یا اینکه ترم های مجازتون بیشتر از حد طول بکشه که الان فکر کنم از ترم ۱۱ کارشناسی و مطمینم که از ترم ۶ ارشد ازتون پول می گیرن.
من شنیدم که برای ارشد از ترم 7 به بعد اخراج میشن!!اصلا واقعا راسته؟نمیشه تمدیدش کرد؟حالا پول بگیرن اخراج نکنن!!!راستی یک واحدو هر زمان که بخوای میتونیم حذف کنیم؟جریان 141 واحد چیه؟نفهمیدم.ارشد که 32 واحد باید بگذرونیم،ممنون که بهم کمک میکنین،ممنون،ازتون استفاده کردم،ممنون
 

anishtain4

عضو جدید
ممنون از توجهتان ولی تسمه اشتباه تایپ شد 9.5 * 835 است همان طور که میدانید تسمه باید 160 درجه یا 45 درصد از محیط پولی را بگیرد با این حال ممکن است با پولیهای 50 و82 این نظم به هم خورده باشد به نظر شما اگر تسمه را کوتاهتر کنم تا زاویه تسمه بازتر شود بهتر نیست ؟
بهترین شماره تسمه که حد اکثر توان موتور را انتقال دهد در این حالت چقدر باشد ؟

منظور من این بود که کلا از سیستم برقش هست. من سیالات هستم، از سیستم های انتقال قدرت سر رشته ای ندارم متاسفانه
 

anishtain4

عضو جدید
من شنیدم که برای ارشد از ترم 7 به بعد اخراج میشن!!اصلا واقعا راسته؟نمیشه تمدیدش کرد؟حالا پول بگیرن اخراج نکنن!!!راستی یک واحدو هر زمان که بخوای میتونیم حذف کنیم؟جریان 141 واحد چیه؟نفهمیدم.ارشد که 32 واحد باید بگذرونیم،ممنون که بهم کمک میکنین،ممنون،ازتون استفاده کردم،ممنون

فک کنم آره، ترم ۶، ۷ رو پول میگیرن، بیشتر از این بشه دیگه اخراج می کنن مگه اینکه بره کمسیون و از این چیزا.
عرض کردم واحد رو بعد از حذف و اضافه فقط میشه حذف پزشکی کرد.
۱۴۱ واحد منظورم لیسانس بود.
 

natanaeal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
همراهی جهت بررسی بنیادی و زیر ساختی فلومترها + شبیه سازی این دستگاه

همراهی جهت بررسی بنیادی و زیر ساختی فلومترها + شبیه سازی این دستگاه

با عرض سلام و احترام

غرض از تحریر چنانکه از عنوان تاپیک مخص میباشد از همه مطلعین از این دستگاه تقاضا مندم جهت بررسی بنیادی و زیر ساختی فلومترها + شبیه سازی این دستگاه بنده رو همراهی بفرمایید.

:gol:ناتانائیل از همراهی شما سپاسگذار خواهد بود:gol:
 

rasul_321

عضو جدید
با سلام خدمت دوستان
لطفا کمک کنید
1-چنانچه جهت جریان در ونتوری عوض شود ،افت فشار چه تغییری می کند؟
2-در جت آب بالا یا پایین آمدن ضریب کشسانی فنر چه تاثیری دارد؟
3-با دبی جرمی،افت فشار در سرریز مثلثی و سرریز مستطیلی چگونه است؟
4-افت فشار در شیرهای گیت و والف چگونه است؟
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
اقا یکی لطفا توضیح بده حل تشابهی چیه من گیر کردم بد جور

دوست عزیز با یه مثال توضیح میدم.یعنی این که وقتی ما میخواهیم روی جسم بزرگی(مثلا کشتی روی دریا یا هواپیما) بررسی کنیم که چه فشاری و چه نیرویی و.... در یه شرایط خاص به آن وارد میشود.با توجه به این که درست کردن هواپیما به این بزرگی و هزینه بالای ساخت آن،ابتدا یه مدل کوچکی از آن هواپیمای بزرگ درست میکنیم که البته باید تشابه هندسی و سینماتیکی و دینامیکی را با مدل بزرگ یعنی هواپیما داشته باشد.تشابه هندسی یعنی متناسب بودن اضلاع دو جسم(هواپیما و مدل کوچک شده هواپیما)،تشابه سینماتیکی یعنی متناسب بودن سرعت،تشابه دینامیکی یعنی متناسب بودن نیروی وارده.خلاصه همین مدل کوچک شده رو داخل تونل باد قرار میدهند و در نهایت اگه بخوام خودمونی بگم هر بلای سر این مدل آمد همون بلا هم سر هواپیمای اصلی میاد،و این طوری هواپیما رو طراحی میکنن تا از طراحی مطمئن شن و سرمایه گذاری روی آن را شروع میکنن.چون باید ابتدا از درست بودن طرح اطمینان حاصل کنن.
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام

یه مقاله یا لینکی درباره فرایند ساخت کمک فنر و ترمز ABS میخوام

ممنوم
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
سلام دوستان،خواستم بدونم آیا هر دانشگاهی که معتبرتر باشه، پاس کردن دروس نیز در آن دانشگاه سخت تر هست؟موندم از بین طراحی گاربردی فردوسی مشهد و گیلان و صنعتی بابل کدومو انتخاب کنم.از یکی شنیدم دانشگاه فردوسی خیلی سخت میگیره مخصوصا مکانیک،درسته؟آخه میخوام در حین تحصیل کار کنم و سابقه کاری برام بشه،دوست دارم راحت تر درسا رو پاس کنم و دانشگاه سخت نگیره و وارد کار شم.یه سوال دیگه: از نظر تدریس بهتر دروس،آن دانشگاهی که معتبرتره و رزومه اساتید بهتره،خوبه؟یا زیاد فرقی نداره؟ ممنون میشم که راهنماییم کنین.
 

anishtain4

عضو جدید
سلام دوستان،خواستم بدونم آیا هر دانشگاهی که معتبرتر باشه، پاس کردن دروس نیز در آن دانشگاه سخت تر هست؟موندم از بین طراحی گاربردی فردوسی مشهد و گیلان و صنعتی بابل کدومو انتخاب کنم.از یکی شنیدم دانشگاه فردوسی خیلی سخت میگیره مخصوصا مکانیک،درسته؟آخه میخوام در حین تحصیل کار کنم و سابقه کاری برام بشه،دوست دارم راحت تر درسا رو پاس کنم و دانشگاه سخت نگیره و وارد کار شم.یه سوال دیگه: از نظر تدریس بهتر دروس،آن دانشگاهی که معتبرتره و رزومه اساتید بهتره،خوبه؟یا زیاد فرقی نداره؟ ممنون میشم که راهنماییم کنین.

بدون شک بزن فردوسی. کسایی که میگن درسا سخته کسایی هستن که اصلا نمی خونن، من تا حالا کسیو ندیدم که بگه دانشگاه ما راحت میگیره، از بچه های رودهن که تو کل تهران معروفه هم بپرسی دانشگاهتون چطوره میگن یه دو جین استاد داریم در سطح بین المللی که مثل دانشجوهای MIT‌ دارن از ما کار می کشن. نتیجه اخلاقی اینکه شما درس رو بیخیال نشین سخت نمیشه براتون.

به خاطر دو سه سال کار ناقص دانشگاه پایین انتخاب نکن چون این دانشگاه بعدا تو کار پیدا کردن خیلی به کمکت میاد، از اون گذشته اگه بری شهر کوچیک کاری نمی تونی انجام بدی که بخوای سابقه داشته باشی، مثلا تو بازار کار مشهد رو با بابل یکی می کنی؟ به هر دوتا شهر سفر کردی؟

اگرم نمی خوای اصلا درس بخونی و همه وقتت رو کار کنی اصلا خودت رو الاف نکن بری دانشگاه، من لوله کش دیپلمه میشناسم ix55 سوار میشه، تو مهندسای اطرافت بشمار چندتاشون می تونن الان پراید بخرن؟ برو دانشگاه فردوسی و انرژی اصلیتو بزار رو درس، ضرر نمی کنی، برای پوشش هزینه هات و اینکه تو باغ باشی با یه دفتری هم نیمه وقت همکاری کن، ولی دوران دانشجویی وارد کار اجرا نشو
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
""" انتخاب رشته دانشگاه های شرایط خاص"""

""" انتخاب رشته دانشگاه های شرایط خاص"""

[FONT=&quot]سلام دوستان،خواستم بدونم دانشگاه هایی مثل دانشگاه صنعتی مالک اشتر(تدیل انرژی) و دانشگاه امام حسین(طراحی کاربردی) که به صورت نیمه متمرکز(مصاحبه،انجام آزمایشات،و...) دانشجو پذیرش میکنن رو باید در انتخاب چندم قرار دهیم؟یا فرقی ندارد؟ممنون[/FONT]​
 

farmotar

عضو جدید
سلام به دوستان, برای محاسبه نیروی وارد بر شیر راهنمایی می خواستم...خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
 

anishtain4

عضو جدید
سلام دوستان،خواستم بدونم دانشگاه هایی مثل دانشگاه صنعتی مالک اشتر(تدیل انرژی) و دانشگاه امام حسین(طراحی کاربردی) که به صورت نیمه متمرکز(مصاحبه،انجام آزمایشات،و...) دانشجو پذیرش میکنن رو باید در انتخاب چندم قرار دهیم؟یا فرقی ندارد؟ممنون

من جای شما بودم دانشگاه امام حسین رو اصلا در لیست انتخاب هام قرار نمی دادم، مالک اشتر هم پایین مایینا
 

anishtain4

عضو جدید
سلام به دوستان, برای محاسبه نیروی وارد بر شیر راهنمایی می خواستم...خیلی ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

اگه نیروی وارد بر جداره ی شیر منظورتونه باید آزمایش بشه یا حل عددی.
اگه نیروی وارد بر فلنج ها منظورتونه هر شیری یه افت فشاری داره، این میشه اختلاف فشار ورودی و خروجی شیر که در سطح مقطع لوله ضرب کنید نیروی وارد بر شیر رو میده
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من جای شما بودم دانشگاه امام حسین رو اصلا در لیست انتخاب هام قرار نمی دادم، مالک اشتر هم پایین مایینا
سلام دوست عزیز،مگه دانشگاه امام حسین چه مشکلی داره؟ممنون میشم راهنمایی کنین
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
داداش تو بگو من از کی تحقیق کنم!!هیچکی رو ندارم!!

امیر صبرکن رتبه ات بیاد بعد -دانشگاه های وابسته خوب نیست مهندسی مکانیک نخوندی که افسر بشی؟
مال وزارت دفاع هست بورسیه شم خیلی وقته حذف شده برای قبولی هم گزینش میشی
 

anishtain4

عضو جدید
همونطور که امین گفت این دانشگاها برای مهندسی اصلا خوب نیستن، دانشگاه امام حسین که بری انگار رفتی حوضه، برای کسی که خیلی خیلی فوق العاده مذهبی نباشه مثل زندان می مونه، تاکید می کنم حتی اگه یه مقدارم مذهبی باشی نمی تونی کنار بیای، باید خیلی مذهبی باشی. امیدوارم گرفته باشی چی میگم؟
 

amir-sky

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
دوستان گرفتم،اوکی،آقا امین از ما دلخور نشو،میدونم زیاد گیر میدم:smile:،ارثی هستش،ولی خداییشم هم کسی رو ندارم،راستشو بخواین پام هم شکسته گچ گرفتم،14 اردیبهشت قراره برم باز کنمش.به هر حال باز ممنون از مرامتون،ممنون
 
آخرین ویرایش:

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
دوستان گرفتم،اوکی،آقا امین از ما دلخور نشو،میدونم زیاد گیر میدم:smile:،ارثی هستش،ولی خداییشم هم کسی رو ندارم،راستشو بخواین پام هم شکسته گچ گرفتم،14 اردیبهشت قراره برم باز کنمش.به هر حال باز ممنون از مرامتون،ممنون
خدا نکنه من در خدمتم-از طرف منم یه یادگاری رو پات بنویس-به جای جست و جو تو دانشگاه ها سعی کن روی گرایش ها بحث کنی و جست و جو تا هم گرایش و هم زمینه فعالیتتو مشخص کنی
 

سعییید

عضو جدید
سلام به همه مهندسای عزیز
دوستای گلم کسی راجع به رابطه انتقال حرارت و ترمودینامیک مقاله ای داره؟
 

Similar threads

بالا