تاپيك سوال و درخواست (محل پاسخ گويي به نياز هاي اعضا)

anishtain4

عضو جدید
با سلام به دوستان
مراحل انتخاب پمپ آب از روی کاتالوک رو کسی می دونه؟

روش افت فشار ثابت:
شما اول باید یه عددی به اسم درصد افت فشار بدست بیاری، دبی مورد نظرت رو بدست بیار، قطر لوله های آهنی و پلیمری تو همین فایل اومده باهاش افت فشار رو به ازای ۱۰۰ متر یا ۱۰۰ فوت بدست میاری:
http://www.mediafire.com/?ay1owrk6stzgps2
طول لوله هاتو حساب می کنی در ۱.۵ ضرب می کنی، تقسیم به ۱۰۰ ضربدر عددی که از فایل بدست اومده. بعد دبی کل و افت فشار کل رو داری، حالا از رو کاتالوگ پمپ نمودار عملکردش رو نگاه می کنی و اولین پمپی رو انتخاب می کنی که این نقطه سمت چپش بیافته.
 

anishtain4

عضو جدید
سلام
دوستان عزیز مرجع سیالات شیمزه یا استریتر؟
دانشگاه ما یکی شیمز یکی استریتر
فرقی باهم دارن؟
کدوم بهتره و اکثر دانشگاه ها کدومو درس میدن؟

والا تا جایی که من دیدم بیشتر استریتر رو عمرانی ها درس می دن، البته شیمز هم همچین آش دهن سوزی نیست. بهترین مرجع سیالاتی که من دیدم وایت هست که دو جلدیه و حسابی جا میندازه برای آدم
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
سلام
دوستان عزیز مرجع سیالات شیمزه یا استریتر؟
دانشگاه ما یکی شیمز یکی استریتر
فرقی باهم دارن؟
کدوم بهتره و اکثر دانشگاه ها کدومو درس میدن؟

فرقی نداره . ولی داخل دانشگاه ما هم از همشون درس دادن . ولی رشته مکانیک دیدم وایت درس دادن . و فقط ی استاد رشته مکانیک بود استریتر درس میداد

وایت بخونی بهتره
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
والا تا جایی که من دیدم بیشتر استریتر رو عمرانی ها درس می دن، البته شیمز هم همچین آش دهن سوزی نیست. بهترین مرجع سیالاتی که من دیدم وایت هست که دو جلدیه و حسابی جا میندازه برای آدم

فرقی نداره . ولی داخل دانشگاه ما هم از همشون درس دادن . ولی رشته مکانیک دیدم وایت درس دادن . و فقط ی استاد رشته مکانیک بود استریتر درس میداد

وایت بخونی بهتره

مرسی دوستای عزیز
متاسفنه دانشگاه ما وایت درس ندادن واسه همینم اولین بار بود که اسمشو از شما شنیدم
یکی سیالات1 استریتر دیگری شیمز
دیگری 2 شیمز و اون دیگریش استریتر(شیر تو شیره)
بازم مرسی(تشکر نداشتم شرمنده)
 

maghsodlo

عضو جدید
با سلام کسی در مورد نحوه انتخاب پکیج اطلاعاتی داره؟آیا انتخابش مانند آب گرم کن است؟
 

maghsodlo

عضو جدید
با سلام نحوه سایز زدن لوله های ابگرم در لوله کشی شوفاژ چگونه است؟ اگر کتابی در این زمینه با پروژه انجام شده وجود دارد لطفا" معرفی کنید​
 

farzin1370

عضو جدید
مرسی دوستای عزیز
متاسفنه دانشگاه ما وایت درس ندادن واسه همینم اولین بار بود که اسمشو از شما شنیدم
یکی سیالات1 استریتر دیگری شیمز
دیگری 2 شیمز و اون دیگریش استریتر(شیر تو شیره)
بازم مرسی(تشکر نداشتم شرمنده)

من فاکس خوندم
انصافا عالیه
 

MohammadAli.E

عضو جدید
http://iran-eng.com/images/misc/quote_icon.png نوشته اصلي بوسيله Ahmad.Mahboubi http://iran-eng.com/images/buttons/viewpost-left.png
سلام
دوستان عزیز مرجع سیالات شیمزه یا استریتر؟
دانشگاه ما یکی شیمز یکی استریتر
فرقی باهم دارن؟
کدوم بهتره و اکثر دانشگاه ها کدومو درس میدن؟

من وایت و استریتر رو ندیدیم

ولی شمیز و فاکس رو دارم و مانسون رو هم دیدم.

میخوای یک کتاب خوب داشته باشی اول مانسون بعد فاکس ولی کتابی رو که استاد میگه رو بخرید که از همون سوال میده. مکانیک سیالات تا دلت بخواد کتاب هست ولی این چند تا معروفن.

یه چیز دیگم هست خیلی با هم فرق ندارن همشون شبیه هم هستن این جوری نیست که بگی مانسون خوبه شمیز آشغاله . نه همشون خوبن چون همشون معروفن و همین که هر استادی یکی رو میپسنده نشان از خوب بودن همه ی این کتاب ها داره.
 

Ahmad Engineer

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من وایت و استریتر رو ندیدیم

ولی شمیز و فاکس رو دارم و مانسون رو هم دیدم.

میخوای یک کتاب خوب داشته باشی اول مانسون بعد فاکس ولی کتابی رو که استاد میگه رو بخرید که از همون سوال میده. مکانیک سیالات تا دلت بخواد کتاب هست ولی این چند تا معروفن.

یه چیز دیگم هست خیلی با هم فرق ندارن همشون شبیه هم هستن این جوری نیست که بگی مانسون خوبه شمیز آشغاله . نه همشون خوبن چون همشون معروفن و همین که هر استادی یکی رو میپسنده نشان از خوب بودن همه ی این کتاب ها داره.

سلام
دوست عزیز یکی میگه استریتر
یکی شیمز
من اصلا اسم وایتو فاکس ومانسون رو نشنیده بودم
میخوام یه کتابی باشه که روون باشه و خوب توضیح بده
بیشتر منظورم برای یادگیریه نه کنکور
ممنونم
 

maghsodlo

عضو جدید
سلام
دوست عزیز یکی میگه استریتر
یکی شیمز
من اصلا اسم وایتو فاکس ومانسون رو نشنیده بودم
میخوام یه کتابی باشه که روون باشه و خوب توضیح بده
بیشتر منظورم برای یادگیریه نه کنکور
ممنونم
اگر برای کنکور ارشد می خواهی بخونی سیالات فاکس (جلد قرمزی داره) رو بگیر در کنارش جزوات کمک آموزشی موسسات را بخون
 

amir-sky

عضو جدید
کاربر ممتاز
رتبه مکانیک دانشگاه

رتبه مکانیک دانشگاه

با سلام میخواستم بدونم رتبه مکانیک دانشگاه های بوعلی سینا و صنعتی بابل و صنعتی شاهرود و صنعتی سهند تبریز و ارومیه و صنعتی ارومیه رو باه مقایسه کنید و کدام در مقطع ارشد تبدیل انرژی به تریب بگوییید که بهتر هست با تشکر
 

amir-sky

عضو جدید
کاربر ممتاز
موقعیت کاری

موقعیت کاری

میخواستم بدانم که موقعیت کاری رشته مهندسی خودرو-تربیت دبیر شهید رجایی تهران-سیستم محرکه(روزانه یا شبانه) خوب هست؟و میشه امیدوار بود که در صنعت خودرو کار پیدا کرد؟برای دانشگاه تبریز چطور؟ولی دوست دارم در تهران تحصیل کنم، نسبت به علم و صنعت و خواجه نصیر چطوره؟لطفا توضیح دهیدممنون
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
با سلام میخواستم بدونم رتبه مکانیک دانشگاه های بوعلی سینا و صنعتی بابل و صنعتی شاهرود و صنعتی سهند تبریز و ارومیه و صنعتی ارومیه رو باه مقایسه کنید و کدام در مقطع ارشد تبدیل انرژی به تریب بگوییید که بهتر هست با تشکر
طبیعتا نظرات مختلف و متضادی رو میبینی برای همین بهترین فرد خودت هستی مسایلی از قبیل دوری و نزدیکی و موقعیت کاری و فلان
اما به نظر من
سهند-بابل-شاهرود-بوعلی-ارومیه-صنعتی ارومیه
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
میخواستم بدانم که موقعیت کاری رشته مهندسی خودرو-تربیت دبیر شهید رجایی تهران-سیستم محرکه(روزانه یا شبانه) خوب هست؟و میشه امیدوار بود که در صنعت خودرو کار پیدا کرد؟برای دانشگاه تبریز چطور؟ولی دوست دارم در تهران تحصیل کنم، نسبت به علم و صنعت و خواجه نصیر چطوره؟لطفا توضیح دهیدممنون



تربیت رجایی روزانه اش برای کارکنان اموزش و پرورشه
اما در کل برای رشته هایی که فقط تو یک زمینه خاصن باید جایی بخونی که مرتبط با بازار کار باشه مثلا اکثر اساتید علم و صنعت تو گرایش های موتور و تعلیق جزو نوابغ رشته و مرتبط و مغز متفکر صنعتند برای همین دانشگاه های علم و صنعت و خواجه نصیر رو در نظر بگیر
 

amir-sky

عضو جدید
کاربر ممتاز
منظورم از نظر رتبه علمی در رشته مکانیک بود،مخصوصا گرایش تبدیل انرژی
 

amir-sky

عضو جدید
کاربر ممتاز
روزانه تربیت رجایی واسه غیر آموزش پرورشی ها هم هست،آخه فک نکنم واسه علم و صنعت یا خواجه نصیر تو گرایش خودرو رتبه بیارم،یعنی تربیت رجایی واسه بازار کار به درد نمیخوره؟بعضیا میگن واسه کار برای این رشته فارغ التحصیلای علم و صنعت و خواجه رو میگیرن،نمیدونم چکار کنم
 

amir-sky

عضو جدید
کاربر ممتاز
ولی به این گرایش(مهندسی خودرو)خیلی علاقه دارم،به نظرم تبدیل انرژی هم رشته خوبیه،ولی کلی هست یه جورایی عمومی تر هست،ولی خودرو تخصصی تره و دید و فکرم نسبت بهش بیشتر باز هست.یعنی بااین مدرک نمیشه در یکی ازنمایندگی های سایپا یا ایران خودرو مشغول به کار شد؟
 

amir-sky

عضو جدید
کاربر ممتاز
رتبه لازم واسه گرایش مهندسی خودرو-سیستم محرکه برای علم و صنعت و خواجه نصیر و تربیت دبیر شهید رجایی(روزانه و شبانه)چقدر هست؟ممنون میشم که بگین؟
 

amir-sky

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]سلام ببخشید راست گفتی تربیت دبیر روزانه اش واسه آموزش پرورشی هاست ولی همون شبانه هم اگه بازار کارش خوب باشه خوبه.[/FONT]
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
روزانه تربیت رجایی واسه غیر آموزش پرورشی ها هم هست،آخه فک نکنم واسه علم و صنعت یا خواجه نصیر تو گرایش خودرو رتبه بیارم،یعنی تربیت رجایی واسه بازار کار به درد نمیخوره؟بعضیا میگن واسه کار برای این رشته فارغ التحصیلای علم و صنعت و خواجه رو میگیرن،نمیدونم چکار کنم
اره خب - تا نتیجه کنکور نیومده نمیتونی حدس بزنی کجا قبول میشی
 

maghsodlo

عضو جدید
میخواستم بدانم که موقعیت کاری رشته مهندسی خودرو-تربیت دبیر شهید رجایی تهران-سیستم محرکه(روزانه یا شبانه) خوب هست؟و میشه امیدوار بود که در صنعت خودرو کار پیدا کرد؟برای دانشگاه تبریز چطور؟ولی دوست دارم در تهران تحصیل کنم، نسبت به علم و صنعت و خواجه نصیر چطوره؟لطفا توضیح دهیدممنون
در زمینه خودرو اگر دنبال درآمد بالا هستی بدنبال خدمات پس از فروش باش افرادی را می شناسم که تا روزی 200،000 تومان درامد خالص دارند برای اینکار نیازی به مدرک تحصیلی از دانشگاههایی با رتبه بالا نیست زبان فنی خودت را خیلی قوی کن
 

amir-sky

عضو جدید
کاربر ممتاز
[FONT=&quot]من کارشناسیم مکانیک سیالاته ولی خیلی دوست دارم واسه ارشد، مهندسی خودرو-سیستم محرکه بخونم،از یه لحاظ خودرو سیستم کاملی هست و تقریبا موضوعات سیالاتی داره مثلا یکیش تهویه خودرو،اینو گفتم که میخواستم بگم این رشته خیلی از سیالات و تبدیل انرژی{ارشد}دور نیست،بعضیا میگن که اصلا بازار کار خوبی نداره،آیا این طرز فکر درسته؟به نظرم جاهای زیادی میشه کار کرد،تدریس در موسسات،تدریس در دانشکده های خودرو،کار در یکی از نمایندگیهای سایپا یا ایران خودرو و...و از یه لحاظ چون لیسانسم مکانیک هس میتونم مهندس ناظر پروژه هایی بشم با وجود علاقه ای که دارم حتی دوست دارم به صورت پزوهشی نیز رو مسایل خودرو کار کنم.[/FONT]
[FONT=&quot]کلا دوست دارم رو رشته ای که دوست دارم کار کنم و پول درآرم،خواستم نظرتونو بدونم که آیا تغییر گرایش به خودرو کار اشتباهی هست؟تصوراتم در مورد آینده کاری این گرایش اشتباهه؟اصلا آینده کاری داره؟ممنون میشم که راهنماییم کنین.والسلام[/FONT]
 

amir-sky

عضو جدید
کاربر ممتاز
در زمینه خودرو اگر دنبال درآمد بالا هستی بدنبال خدمات پس از فروش باش افرادی را می شناسم که تا روزی 200،000 تومان درامد خالص دارند برای اینکار نیازی به مدرک تحصیلی از دانشگاههایی با رتبه بالا نیست زبان فنی خودت را خیلی قوی کن

ممنون دوست عزیز،اولین نفری هستین که نگفتین این رشته بدرد نمیخوره
 

امید-ت

عضو جدید
سلام به مهندس های عزیز.
میخواستم درباره پدیده سرمایش موضعی در سیستم های گرمایش از کف بیشتر بدونم.
اگه مطلبی مقاله ای کتابی دارین لطفا به ایمیلم بفرستین.خیلی مهمه.ممنون.
calligrapher_man@yahoo.com
 

novina86

عضو جدید
سلام بچها من رشته مکانیک پیام نورم،تازه ترم دو هستم،بنظرتون همینو ادامه بدم یا تو این سه ماه باقیمونده برا کنکور بخونم؟؟
 

behzadk2019

کاربر فعال تالار مهندسی مکانیک
کاربر ممتاز
سلام بچها من رشته مکانیک پیام نورم،تازه ترم دو هستم،بنظرتون همینو ادامه بدم یا تو این سه ماه باقیمونده برا کنکور بخونم؟؟

سلام .
رشته مکانیک رشته خوبیه . اول بگید ببینیم شما اگر نخواید اینو ادامه بدید چ رشته ای در نظرتونه ؟؟؟
اینطوری بهتر میشه جواب داد
 

MEHDISH12

عضو جدید
دوستان هم رشته ای گل خودم ....خیلی شدید موندم برا ادامه تحصیلم گرایش سیالات رو انتخاب کنم یا جامدات..من ترم 6 هستم الان..
من به طراحی یه کم بیشتر علاقه دارم اما بازار کار و بخصوص جایی که زندگی میکنم سیالات بیشتر میگرن تا جامدات .چی کار کنم..خواهشا دوستان مشاوره بدید...اگه پیام خصوصی بدید بهتره..
 

Similar threads

بالا