تاپيكي متفاوت و منحصر به فرد براي مهندسين گرانقدر ايران زمين

تاپيكي متفاوت و منحصر به فرد براي مهندسين گرانقدر ايران زمين


  • مجموع رای دهندگان
    169
وضعیت
موضوع بسته شده است.

reza2011

عضو جدید






* افزايش قيمت سيمان از فردا 2 مهر 1391 *


بعد از مدت ها شایعه و حرف و حدیث در مورد افزایش 45 درصدی ، قیمت سیمان برای سومین مرتبه در 7 سال اخیر افزایش یافت تا شاید قادر به پوشش هزینه های اضافی ناشی از اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها باشد. براساس

این گزارش ، انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان امروز اول مهر ماه به همه شرکت های سیمانی ، افزایش قیمت 22 درصدی سیمان را ابلاغ کرد .

در این ابلاغیه با موضوع افزایش قیمت سیمان که با امضاء مسلم دبیر انجمن سیمان به همه شرکت های سیمانی ارسال شده ، آمده است :

احتراماً عطف به مصوبه 60.163349 مورخ 25 شهریور 91 کمیته ماده یک طرح جامع سیمان مبنی بر تفویض قیمت گذاری و مسئولیت بازار به انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان و به استناد مصوبه مورخ 29 شهریور 91

هیئت مدیره محترم ، بدینوسیله
جدول ذیل با لحاظ 22 درصد افزایش در قیمت پایه انواع سیمان ابلاغ می شود.


جدول ذیل نحوه محاسبه قیمت انواع سیمان خاکستری فله و پاکتی را به ریال نشان می دهد :


نوع سیمانقیمت قبلی کارخانه ( فله )قیمت جدید کارخانه ( فله )
تیپ 325-1553000674660
سیمان پوزولانی568000692960
تیپ 2
568000
692960
تیپ 425-1
578000
705160
تیپ 5584000711260
تیپ 525-1603000735660


* در خصوص پاکت به ازاي هر تن سیمان پاکتی مبلغ 124000 ریال مازاد بر قیمت فله تا اطلاع ثانونی تعیین می گردد.

* مبلغ عوارض و مالیات بر ارزش افزوده از خریدار اخذ و به قیمت های فوق الذکر و در فاکتور فروش درج گردد.


* تاریخ اجرای این مصوبه از روز یکشنبه مورخ 2 مهر 91 می باشد.


تاريخ خبر : 1 مهرماه 1391

 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید


دوست گرانقدر در اين تاپيك پست نزنيد . هر گونه درخواست , انتقاد و يا پيشنهاد را فقط در تاپيك انتقادات و پيشنهادات مطرح فرماييد

دوست گرانقدر كليه پست هاي اين تاپيك داراي پسورد ميباشد كه براي دريافت آن ميتوانيد پيغام خصوصي ارسال فرماييد

دوست گرانقدر از شما سپاسگذارم كه به قوانين اين تاپيك احترام ميگذاريد و از شما درخواست ميكنم در نظر سنجي بالاي صفحه شركت فرماييد



 

reza2011

عضو جدید





* طراحی سامانه هشدار زلزله تهران *


گروه ژاپنی فعال در پروژه هشدارسریع زلزله تهران ، قصد دارند از فاصله زمانی بین دو موج زلزله ( موج p که موج پیشرو محسوب می‌شود و خطر آنچنانی ندارد و موج S که موج مخرب و اصلی به حساب می‌آید ) استفاده کرده و با

شناسایی موج اول، اخطار آمدن موج دوم را اعلام کنند. تجربه ژاپن در «اطلاع لحظه‌ای از وقوع زلزله» که آخرین بار در مارس 2011 مردم این کشور را از آستانه زلزله‌و‌سونامی ویرانگر آگاه کرده بود، قرار است در تهران پیاده‌سازی شود.

پیش‌تر دو نهاد دولتی هر کدام به صورت مستقل در نظر داشتند با اختراع سامانه‌ای که بتواند دقایقی قبل از زلزله‌، علایم اخطاری از خود ساطع کند، زلزله‌بزرگ تهران را پیش‌بینی کنند.

برای این منظور سازمان زمین‌شناسی کشور وابسته به وزارت صنایع در سال86 با تعبیه یک دستگاه در کوه‌های توچال تهران انتظار داشت حرکت گسل‌های تهران را پیش از آنکه به زمین‌لرزه در داخل پایتخت منجر شود رهگیری کند.

سه سال بعد مرکز تحقیقات راه ساختمان و مسکن نیز از طراحی سامانه‌ای در مجاورت پارک پردیسان خبر داد و مدعی شد این سامانه قادر است زلزله را 24 ساعت قبل از وقوع، هشدار دهد. در این سال‌ها زلزله‌بزرگ نه آمده و

نه قابل پیش‌بینی بوده که صحت عملکرد این دو دستگاه را مورد آزمون قرار دهد. به همین خاطر سازمان مدیریت بحران شهر تهران صرف‌نظر از راستی‌آزمایی آنچه در داخل کشور برای رهگیری زلزله‌بزرگ ساخته‌شده، همکاری با

یک گروه معتبر ژاپنی را شروع کرده که به واسطه آن، قرار است تهران به سامانه هشدار سریع زلزله تجهیز شود.
آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن – جایکا, به موجب قرارداد همکاری با تهران که از 6 ماه پیش به جریان افتاده و

مدت زمان انجام آن 35 ماه تعریف شده است، می‌خواهد امکان هشدار زلزله‌بزرگ را از 2 تا حداکثر 20 ثانیه قبل از وقوع، برای مسوولان پایتخت فراهم کند.


شبیه این سامانه، در زلزله سال گذشته فوکوشیمای ژاپن، 30 ثانیه قبل از شروع زمین‌لرزه از طریق پیامک به تلفن‌همراه مردم، علامت هشدار ارسال کرده بود. گروه ژاپنی فعال در پروژه هشدارسریع زلزله تهران، قصد دارند از فاصله

زمانی بین دو موج زلزله استفاده کرده و با شناسایی موج اول، اخطار آمدن موج دوم را اعلام کنند.


چند سالی است که هم مردم، هم رسانه‌ها و هم مسوولان، جسته و گریخته از احتمال وقوع زلزله بزرگ در تهران می‌گویند. برخی کارشناسان هم پا فراتر گذاشته و اعلام کرده‌اند براساس الگوی تاریخی وقوع زلزله در

پایتخت، هر 150 سال یکبار , زمین لرزه‌ای بزرگ شهر تهران را با خاک یکسان کرده است. حالا با گذشت نزدیک به 170 سال از آخرین زلزله بزرگ تهران، به نظر می‌رسد که زلزله بزرگ 20 سال تاخیر کرده است و همین

مساله این گمان را در ذهن برخی تشدید کرده است که ممکن است تاخیر به وجود آمده مقدمه زلزله‌ای بزرگ‌تر با شدت تخریب بیشتری باشد.



در مناطقی که پرونده کامل زلزله‌های گذشته را داشته باشند اگر آنها را به صورت آماری در کنار هم قرار دهند، اصطلاحا می‌توان دوران بازگشت را براساس سوابق تاریخی حدس زد. اما باید توجه داشت که اساسا

زلزله‌های بزرگ، دوران بازگشت چند هزار ساله دارند؛ یعنی مثلا در مورد بم 2200 سال مدرک موجود بود که در آنجا زلزله اتفاق نیفتاده بود. از طرف دیگر تا ما مقدار جمع شدن انرژی و نیروها در یک منطقه را به صورت

دقیق نداشته باشیم ارقام و پیش‌بینی‌ها به صورت احتمالی و با اما و اگر خواهد بود؛ به غیر از کشورهای انگشت شماری که در آنها به صورت مستمر و طولانی، انباشته شدن انرژی را رصد می‌کنند، در بقیه مناطق

زلزله خیز، نوعا حرف‌هایی که در این باره زده می‌شود، کلی گویی‌هایی از این قبیل است که با استناد به گذشته منطقه زلزله‌خیز، با ارقام و آمارهایی از آینده این مناطق خبر می‌دهند.






یک کار جامع و کاملی که در مورد زلزله تهران انجام شده از سوی محققان ژاپنی با عنوان پژوهشی مرسوم به « جاییکا » انجام شده است، در این مطالعه تهران به ریز پهنه‌هایی تقسیم شده است که هر پهنه

ویژگی‌های خاص خود را به لحاظ زمین شناسی دارد، اما مهم‌ترین بحثی که در رابطه با زلزله احتمالی تهران مطرح شده این است که بعضا در محیط‌هایی که تحرک گسلی در آن اتفاق می‌افتد، حالتی با

عنوان « تشدید » ایجاد می‌شود .

تشدید موجی از تحرکات گسلی است که پس از بروز زلزله ممکن است به فراخور شرایط خاص هر منطقه 20 برابر خود را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهد‌؛ در این مطالعات حتی ساختمان‌های بلندمرتبه، متوسط

یا کوتاه مرتبه، به لحاظ شدت تخریب دسته‌بندی شده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که اگر زلزله‌ای اتفاق بیفتد در جنوب تهران شدت تخریب بیشتر خواهد بود؛ و برخلاف آنچه که ما فکر می‌کنیم اگر ساختمان‌ها بلند

باشند شدت تخریب بیشتر است، این امر به صورت مستقیم با قدرت تشدید زلزله ارتباط دارد به نحوی که ممکن است میزان تخریب در ساختمان‌های کوتاه بسیار بیشتر از ساختمان‌های بلند باشد.




پس از گذشت شش ماه از حضور اعضای گروه آژانس همکاری بین‌المللی جایکا در سازمان مدیریت بحران تهران برای ارزیابی پروژه سیستم سریع زلزله و توسعه سیستم شتاب نگاری زلزله در سطح شهر تهران اولین نشست

تخصصی با حضور نمایندگان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مهم تهران روز گذشته برگزار شد. محسن نادی، قائم مقام سازمان مدیریت بحران به عنوان رییس پروژه جایکا از عملیاتی شدن سیستم اطلاعات شدت لرزه‌ای تا پایان سال

و آغاز مطالعات سیستم هشدار سریع زلزله در فاصله زمانی 2 تا 20 ثانیه اولیه پس از وقوع زلزع در 29 ماه باقی مانده از زمان پروژه خبر داد و اعلام کرد: در فاز اول اجرای پروژه در تنها دستگاه‌ها و سازمان‌های حیاتی شهر مثل

اداره‌های آب، برق و گاز به این سیستم مجهز خواهند شد تا در صورت وقوع زلزله تمامی شریان‌های حیاتی به صورت اتوماتیک قطع شوند.


نادی، رییس پروژه جایکا اظهار کرد: با توجه به شرایط شهر تهران بنا نداریم در چندین سال آینده سیستم هشدار سریع زلزله را به صورت عمومی راه‌‌اندازی کنیم؛ چرا که امکان هرج و مرج در شهر وجود دارد اما ممکن است در

سال‌های بعد این سیستم به صورت آژیر هشدار تنها چند ثانیه پس از وقوع زلزله به مردم امکان پناه گرفتن دهد. او ادامه داد: البته در حال حاضر قطع شریان حیاتی یا هشدار در کارخانه‌ها و پالایشگاه‌های اطراف تهران برای

جلوگیری از وقوع خطرات احتمالی بعد از زلزله مثل آتش‌سوزی به همان اندازه اهمیت دارد.


او تصریح کرد: با توجه به کانون رخداد زلزله فاصله دو موج اول و دوم زلزله متفاوت خواهد بود که احتمالا این فاصله بین 2 تا 20 ثانیه در نوسان است که البته 20 ثانیه مطلوب‌ترین حالت ممکن خواهد بود.نادی در خصوص هزینه اجرای

این پروژه برای شهر تهران نیز گفت: هزینه اجرای پروژه چندان بالا نیست، به خصوص برای کارخانه‌هایی مثل پالایشگاه تهران اما با این وجود بنا نداریم قیمت اجرای پروژه را اعلام کنیم؛ چون مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت.

در این باره مظفری معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران نیز عنوان کرد: برای انجام مطالعات فرصت چندانی نداریم، چون در صورت بروز حادثه تنها شهر تهران دچار حادثه نمی‌شود بلکه کرج، شهریار و سایر

شهرهای اطراف تهران نیز آسیب خواهند دید.

سوگیو ایمامورا کارشناس سیستم هشدار سریع زلزله گروه جایکا درباره چگونگی راه اندازی و اجرای سیستم هشدار سریع زلزله در تهران گفت: قبل از راه اندازی سیستم باید طرح را با شرایط تهران بررسی کنیم تا قابلیت راه اندازی

آن قطعی شود.



هشدار سریع چند ثانیه قبل از وقوع زلزله کار می‌کند. زمان سیستم برای هشدار از زمانی آغاز می‌شود که زلزله در نقطه اولیه (P) اتفاق می‌افتد. این سیستم موج اولیه را شناسایی می‌کند موج اولیه از طریق

سنسوری که در نزدیک کانون زلزله نصب شده است ثبت و ارسال می‌شود و فورا پس از تحلیل و آنالیز اولیه می‌توان تخمین بزنیم که مرکز زلزله در کجا قرار دارد. علاوه بر این می‌توان با استفاده از این سیستم بزرگی

زلزله را شناسایی کنیم. اگر بتوانیم محل زلزله و بزرگی آن را تخمین بزنیم می‌توانیم برآورد کنیم چه زمانی موج ویرانگر یعنی موج دوم به نقطه دیگر خواهد رسید. در مجموع اگر بتوانیم موج اولیه را درست شناسایی

کنیم چند ثانیه قبل از اینکه موج زلزله به ما برسد ثانیه‌هایی زمان خواهیم داشت.



بايد توجه داشت كه در در زلزله‌هایی که فاصله دو موج آنها خیلی کم است زمان کافی برای ارسال هشدار وجود ندارد. همه شرایط به فاصله منطقه هدف و مرکز زلزله بستگی دارد. مثلا اگر دقیقا زلزله در زیر پای ما اتفاق افتد

معلوم است که ما هیچ زمانی برای هشدار دادن نداریم. متاسفانه در تهران بيشتر گسل ها در داخل شهر واقع شده و همين موضوع قابليت سيستم هشدار سريع را تا حد زيادي پايين خواهد آورد . لذا ممكن است پس از انجام

مطالعات نهايي به اين نتيجه رسيد كه امكان اجرايي براي سيستم هشدار سريع در تهران وجود ندارد .






 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید


* خانه ارواح *


گفته می شود در منطقه سنت پل، مینه سوتا عمارتی بزرگ وجود دارد که سالهاست خالی از سکنه است. این خانه بزرگ و رعب انگیز ، در سال 1883 ساخته شد و تا سال 1915 مردمانی در آن زندگی می کردند.قضیه از آنجایی

شروع شد که خدمتکار مخصوص افراد خانه در یک شب بارانی در یکی از اتاقهای خانه خود را به دار آویخت و پس از آن دیگر آرامشی در این خانه حاکم نشد.

ساکنان خانه نیز پس از مدتی از این مکان گریختند و به جایی امن پناه بردند. گردشگرانی نیز همه روزه برای بازدید از این خانه به این مکان ترسناک می آیند،انها نیز مانند سایر مردم اعتراف می کنند که صداهایی شبیه به

خش خش می شنوند.

همچنین بسیاری از افراد ادعا می کنند مردی سفیدپوست با کت و شلوار مشکی و دستکشی در دست را بارها در این مکان به وضوح دیده اند. آنها معتقد بودن که شبها و حتی گاهی در طی روز صداهای عجیب و غریبی از این

خانه به گوش می رسید.همسایه های آنها نیز گهگداری صداهایی وحشتناک می شنیدند.






اکنون سالهاست که این خانه خالی از سکنه بوده و صاحبان آن نیز بارها اقدام به فروش این خانه کرده اند، اما به دلیل بدنامی این خانه و مشهور بودنش به “خانه ارواح” کسی جرات به خرید عمارت گریگز حتی به قیمتی بسیار

اندک، ندارد. در سال 2009 شخصی تصمیم به خرید این خانه 10 خوابه به قیمت 700,000 دلار را داشت اما پس از تحقیقات محلی به سرعت از تصمیمش منصرف شد. قیمت اصلی این خانه 1.1 ميليون دلار است.

گفته می شود روح حداقل هفت تن ازساکنان وصاحبان سابق این خانه همچنان به آنجا رفت و آمد دارند و جالب است که هر کدام یکی از اتاق ها را برای این منظور انتخاب کرده اند. برای مثال روح مستخدمه ای که درسال 1915

خودکشی کرد در طبقه چهارم منزل رفت و آمد می کند ولی چارلز وید باغبان سابق خانه هنوز هم به گردگیری کتابهای کتابخانه علاقه دارد و روح او گاهی کتابها را از قفسه ها جابجا می کند.روح افسر جنگ های داخلی امریکا

چونسی گریگز هم گاهی در درگاه منزل با لباس کامل دیده شده و یک مرد سپید مو با کت شلوار مشکی هم گاهی به کسانی که در طبقه دوم بودند ادای احترام کرده است.






دوخبرنگار محلی که گویا به این شایعات اعتقادی نداشتند تصمیم گرفتند یک شب را در طبقه چهارم منزل بگذرانند ولی گویا ارواح چندان موافق این مسئله نبوده و آنها به ناچار در ساعت چهار صبح بدون اینکه حتی یک لحظه

بخوابند از خانه فرار کرده اند.
:biggrin:


 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید





سید احمد صادقی در مورد برنامه‌ریزی برای روسازی نوین جاده‌ها و تغییر در نحوه اجرا، تصریح کرد: از این پس برنامه داریم برای روسازی جاده‌‌ها، اجرای تمامی لایه‌های جاده تا لایه نهایی، با بتن انجام شود و تنها در لایه نهایی

آسفالت به کار رود. وی ادامه داد: مشتقات نفتی و قیر بسیار گران و پرهزینه است بنابراین باید به سمتی حرکت کرد که کیفیت به طور کامل حفظ شود و در کنار آن قیمت تمام‌شده اجرا نیز کاهش یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: به همین دلیل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، به سمت روسازی با روش‌های دیگر روی آورد که یکی از این روش‌ها استفاده از «روسازی بتنی» است.


مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در این راستا به عنوان نمونه در محور مواصلاتی جنگل ویژه گلستان در استان گلستان، حدود 8 کیلومتر از جاده به همین طریق ساخته و چنین روسازی

نوینی به عنوان پایلوت اجرایی شد که نتایج بسیار موفقیت‌آمیزی داشت. معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه از این پس برنامه داریم که رویه‌های آسفالتی را به صورت بتنی اجرایی کنیم، اضافه کرد: این مورد موجب کاهش

هزینه‌های اجرا خواهد شد ضمن آنکه کیفیت ساخت و عمر محور نیز افزایش می‌یابد.


مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: این طریق اجرا دو ویژگی خاص دارد، یکی آنکه قیمت تمام شده پروژه را کاهش می‌دهد، ضمن آنکه موجب دوام رویه جاده خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: همچنین هزینه‌های نگهداری جاده‌ نیز پس از اجرای این طرح، در سال‌های بعد کاهش بسزایی خواهد یافت. صادقی با بیان اینکه هم‌اکنون عمر متوسط آسفالت جاده‌‌ها در

کشور 10 سال است، اضافه کرد: این امر قطعاً موجب افزایش عمر آسفالت به بیش از 10 سال خواهد شد.


تاريخ خبر : 5 مهر 1391

 

reza2011

عضو جدید



دفترامور مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی در اطلاعیه ای اعلام کرد بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان محترمی که نسبت به سوالات آزمونهای ورود به حرفه مهندسان و کاردانهای فنی ساختمان

و تعیین صلاحیت حرفه‌ای معماران تجربی شهریورماه 91 اعتراض دارند می‌رساند، لازم است ضمن درج
مشخصات کامل فردی و آدرس خود، اعتراض خود را با ذکر توضیحات کامل از جمله نوع آزمون، رشته آزمونی،

شماره سوال و چگونگی ابهام یا دلایل اعتراض را از طریق نمابر شماره 88922240 - 021 حداکثر تا تاریخ 15 مهر 91 به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال نمایند.


 

reza2011

عضو جدید


دوست عزيز در اين تاپيك پست نزنيد * چنانچه صحبت يا انتقاد و پيشنهادي مرتبط با تاپيك داريد فقط در تاپيك انتقادات و پيشنهادات مطرح فرماييد








Tekla Structures Manual
Size : 36.14MB
Download Now

POST 81



دوست عزيز در اين تاپيك پست نزنيد * چنانچه صحبت يا انتقاد و پيشنهادي مرتبط با تاپيك داريد فقط در تاپيك انتقادات و پيشنهادات مطرح فرماييد


 

reza2011

عضو جدید

reza2011

عضو جدید


دوست گرانقدر كليه پست ها داراي پسورد ميباشد . بعد از دانلود فايل مورد نظر , براي دريافت پسورد يك پيغام خصوصي حاوي شماره پست هاي مورد نظر خود كه در داخل پست درج شده است را ارسال فرماييد











33.61MB


505PAGE

POST 83




دوست گرانقدر كليه پست ها
داراي پسورد ميباشد . بعد از دانلود فايل مورد نظر , براي دريافت پسورد يك پيغام خصوصي حاوي شماره پست هاي مورد نظر خود كه در داخل پست درج شده است را ارسال فرماييد


 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید


دوست عزيز در اين تاپيك پست نزنيد * چنانچه صحبت يا انتقاد و پيشنهادي مرتبط با تاپيك داريد فقط در تاپيك انتقادات و پيشنهادات مطرح فرماييد









Example 1
Modeling Bridge Foundation
Example 2
CSI Bridge Software
Example 3
POST 84




دوست عزيز در اين تاپيك پست نزنيد * چنانچه صحبت يا انتقاد و پيشنهادي مرتبط با تاپيك داريد فقط در تاپيك انتقادات و پيشنهادات مطرح فرماييد


 

reza2011

عضو جدید


* اجراي كند طرح احياي درياچه اروميه *


عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه طرحهای احیای دریاچه ارومیه به کندی در حال اجراست گفت: خروج دریاچه ارومیه از شرایط بحرانی باید از مهمترین اولویت‌های اجرایی دولت قرار گیرد.

کمال الدین پیرموذن در گفتگو با مهر ضمن اشاره به بررسی مشکلات دریاچه ارومیه در نشست فراکسیون محیط ‌زیست مجلس، افزود:‌ دولت باید با تأمین اعتبارت، اختصاص آب از طریق رودخانه ارس و تعطیل کردن چاه‌ های غیرمجاز،

تبدیل کاربری و تغییر تکنولوژی کشاورزی در منطقه برای نجات این دریاچه قدم بردارد.



در تصاوير زير مراحل اجرايي پل ميانگذر درياچه اروميه نشان داده شده است كه يكي از عوامل خشك شدن درياچه اروميه عنوان شده است .



















پل ميانگذر درياچه اروميه از مركز اين درياچه عبور كرده و سطح درياچه را به 2 قسمت تقسيم كرده است .










این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بارندگی‌های اخیر تاثیری بر دریاچه ارومیه نداشته است، بر افزایش مشارکت های مردمی در اجرای پروژه نجات دریاچه ارومیه تاکید کرد و گفت: اجرای طرح های بزرگی همچون

انتقال آب میان حوزه ای با توجه به شرایط خاص فنی پروژه ها و توپوگرافی اطراف دریاچه زمانبر است که به همین منظور باید در خصوص طرح های کوتاه مدت نظیر مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی اقدامات

سریعی صورت گیرد. عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اخبار و اطلاعاتی که از وضعیت دریاچه ارومیه به ما رسیده است مطلوب نبوده است، تصریح کرد: همچنین بازدید نمایندگان و جمعی از مسئولان

کشوری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه در دستور کار برنامه های آتی قرار دارد و گزارشی از وضعیت و اقدامات برای نجات دریاچه ارائه می شود.


مشت عثمان كوچكترين جزيره اين درياچه ميباشد كه وضعيت تراز آب در روي جزيره در سال 1375 در تصوير سمت راست و ميزان افت سطح آب تا سال 1389 در تصوير سمت چپ نشان داده شده است .







وی با اعلام اینکه اجرای طرح‌ های احیای دریاچه ارومیه به کندی صورت می‌ گیرد، گفت: اجرای طرح‌ های احیای دریاچه ارومیه از سوی سازمان آب و همچنین جهاد کشاورزی انجام می ‌شود که متأسفانه کمبود اعتبار باعث کندی

اجرای طرح‌ ها است لذا خروج دریاچه ارومیه از شرایط بحرانی باید از مهمترین اولویت ‌های اجرایی دولت قرار گیرد. همچنین حسن عباس نژاد - مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی در رابطه با آخرین وضعیت دریاچه ارومیه به تازگی

اعلام کرده که متأسفانه 70 درصد مساحت این دریاچه خشک شده است و به عبارت دیگر 300 هزار هکتار از مساحت آن به شوره ‌زار تبدیل شده است که این موضوع نشانگر وضعیت حاد دریاچه ارومیه بوده و لازم است در روند اجرایی

طرح‌ های احیای دریاچه تسریع صورت گیرد. بر اساس آخرین آمارهای اعلامی از سوی محیط زیست آذربایجان غربی هم اکنون سطح تراز دریاچه ارومیه 1270.65 سانتیمتر است که نشان دهنده تشدید وضعیت بحرانی این دریاچه

ارزشمند است وضعیتی که روز به روز بر وخامت آن افزوده می شود.







تاريخ خبر : 8 آبان 91

 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید






* نحوه محاسبه نرخ واقعي اجاره بها *


برخی مشاوران املاک، با مخفی نگه داشتن فرمول محاسبه اجاره بها، راز تعیین مبلغ اجاره آپارتمان‌ها را برای آنکه به نفع مالکان کار کرده باشند، هرگز برای اجاره نشین‌ها باز نمی کنند !

شاید این سوال برای همه 6 میلیون خانوار اجاره نشین در کشور وجود داشته باشد که: «بنگاهی‌ها چگونه یک رقم مشخصی را برای اجاره بها تعیین می‌کنند و مبنای محاسبه آنها چیست؟

پاسخ این پرسش : «اجاره بهای واقعی یک آپارتمان عبارت است از یک چهارم تا یک ششم قیمت واقعی آن آپارتمان.»


یکی از مشاوران املاک فعال دراین باره به دنیای اقتصاد گفت: معمولا در بازار اجاره موجرانی که به فرمول یک چهارم تا یک ششم آشنا هستند اجاره واحدشان را این چنین محاسبه می‌کنند و آن دسته از مالکانی که با فرمول آشنا

نیستند یا به دلایلی ترجیح نمی دهند نرخ اجاره واحدشان را از این راه محاسبه کنند، اجاره‌بها را بر اساس بازه‌ای که در بازار اجاره مسکن هر محله مشخص شده است، تعیین کنند. برای مثال، واحدهای 50 متری بین 14 تا 20 میلیون

تومان به عنوان رهن کامل به بازار معرفی می‌شوند و این بازه قیمت از لحاظ نوع امکانات، عمر بنا، کیفیت محله و حتی نیاز مالی مالک فراهم شده است.


وی در ادامه خاطر نشان کرد : مالکانی که نرخ اجاره واحدشان را بر اساس فرمول (یک چهارم تا یک پنجم) محاسبه می‌کنند در طول سال معمولا فرمول را تغییر می‌دهند.

صالحی تاکید کرد: معمولا اکثر موجران نرخ اجاره واحدشان را در فصل تابستان به دلیل حجم بالای متقاضیان بر اساس یک چهارم تعیین می‌کنند، اما از سوی دیگر در فصول پاییز یا زمستان وابسته به کسادی بازار اجاره از فرمول

یک پنجم یا حتی از یک ششم هم استفاده می‌کنند.



تاريخ خبر : 8 آبان 91

 

reza2011

عضو جدید


مقالات عمران










دوست عزيز در اين تاپيك پست نزنيد * چنانچه صحبت يا انتقاد و پيشنهادي مرتبط با تاپيك داريد فقط در تاپيك انتقادات و پيشنهادات مطرح فرماييد


POST 85

 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید




* نقشه هاي ساخت برج ايفل *


برج ایفل از شناخته‌شده‌ ترین بناهای دنیاست که 41 سال مرتفع‌ترین سازه ساخت بشر به شمار می‌آمد، اما این سازه زیبا روی کاغذ چگونه بود؟



قبل از هر چيز 2 تصوير بسيار زيبا از اين برج بسيار زيبا تقديم كليه دوستان ميشود . جهت مشاهده تصوير با كيفيت بسيار بالا روي هر عكس كليك نماييد .













برج ایفل یکی از مشهورترین بناهای جهان است که در سال 1889 و در نمایشگاه جهانی به مناسبت صدمین سال انقلاب فرانسه به معرض نمایش در آمد. این سازه جالب 325 متر ارتفاع دارد و وزن آن حدوداً 7200 تن است، برای

بالا رفتن از برج ایفل باید 1665 پله را پیمود تا بتوان منظره زیبای شهر پاریس را از فراز آن دید.


در زیر نقشه های ساخت این برج را می‌بینید که البته محاسبات و اعداد ارقام آن , امروز شاید دیگر به کار نیاید اما دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.









براي مشاهده كليه نقشه ها با كيفيت بالا روي تصاوير كليك نماييد .


 

reza2011

عضو جدید






:biggrin: كوچكترين آسمان خراش جهان :biggrin:


کوچکترین آسمان خراش دنیا که ارتفاع آن حیرت بسیاری را بر انگیخت در تگزاس آمریکا و در سال 1919 ساخته شد.



کوچکترین آسمان خراش دنیا با ارتفاع 12 متر و چهار طبقه در تگزاس آمریکا واقع شده است . اما چرا به این ساختمان 12 طبقه کوتاه ترین ‌آسمان خراش دنیا می گویند. این ساختمان که به ساختمان «مک ماهون» مشهور است

توسط مهندسی به نام «جی دی مک ماهون» و با جذب سرمایه 200 هزار دلار معادل 2.5 میلیون دلار امروزی ساخته شده است .











مک ماهون برای ساخت این آسمان خراش از مردم دعوت به سرمایه گذاری کرد و مطابق با نقشه ای طرح خود را برای آن ها ارائه داد، اما بعد از ساخت ساختمان و مردم با یک ساحتمان 4 طبقه 12 متری مواجه بودند نه یک

آسمان خراش 146 متری که وعده داده شده بود. اما بعد از شکایت سرمایه گذاران مک ماهون به آنها گفت که ساختمانی که او وعده ساخت آن را داده به همین اندازه بوده و نه بزرگتر از این و با نشان دادن قرار داد به آنها گفت

که مقیاس های اندازه گیری روی نقشه و قرار داد بر اساس اینچ بوده و نه متر و آنها خود این قرار داد را امضا کرده اند.



از آنجایی که مطابق نقشه اندازه ها درست بود مالباختگان بیچاره از طریق قانونی هم راه به جایی نبردند و قاضی پرونده مطابق با نقشه و از سر ناچاری مهندس کلاهبردار را بی گناه معرفی کرد و مک ماهون با پولهای مردم گریخت.

نکته عجيب تر ماجرا این بود که این آسمان خراش حتی پله هم نداشت و مالکان آن برای بالا رفتن از طبقات باید از نردبان استفاده می کردند. :biggrin:

از آن تاریخ به بعد این ساختمان باعث شرمندگی مردم بود و امروز این ساختمان در فهرست آثار تاریخی تگزاس و اماکن ملی آمریکا به ثبت رسیده است.










دوست عزيز در اين تاپيك پست نزنيد * چنانچه صحبت يا انتقاد و پيشنهادي مرتبط با تاپيك داريد فقط در تاپيك انتقادات و پيشنهادات مطرح فرماييد


 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید





آلودگی هوا در تمام دنیا به یک مشکل بسیار بزرگ تبدیل شده است و بسیاری از شرکت‌ها به دنبال آن هستند تا این مشکل را به گونه‌ای برطرف کنند.

یکی از مهمترین عللی که باید از آلودگی هوا دوری کرد مشکلاتی است که برای بدن انسان ایجاد می‌کند و همچنین به سلامت ما آسیب می‌رساند. معمولاً در مواقعی که آلودگی بسیار شدید است حتی باز کردن پنجره نیز

می‌تواند کار خطرناکی باشد، اما با طرح "تنفس واقعی" این مشکل به طور کامل حل خواهد شد. "تنفس واقعی" طرحی از یک پنجره است که توسط Yu-Cheng Wang طراحی شده است و می‌تواند هوا را قبل از ورود به خانه

برای شما تصفیه کند و به هیچ عنوان نمی‌گذارد تا هوای آلوده وارد فضای داخلی اتاق شود.



این طرح به صورت یک پنجره دو جداره است که در میان جداره‌های آن گلدان‌هایی قرار گرفته‌اند؛ هوای آلوده به زیر گلدان‌ها هدایت می‌شود و سپس توسط آنها تصفیه می‌شود؛ این هوا وارد جداره میان شیشه شده و توسط

یک فن به داخل اتاق می‌آید.










این شیشه کاملاً از انرژی پاک استفاده می‌کند به طوری که حتی فن آن نیز دارای یک پنل خورشیدی برای شارژ است و به باتری و یا برق نیازی ندارد؛ این پنجره به عنوان یکی از طرح‌های برتر در حوزه سلامت در نمایشگاه‌های

متفاوت بوده است.




دوست عزيز در اين تاپيك پست نزنيد * چنانچه صحبت يا انتقاد و پيشنهادي مرتبط با تاپيك داريد فقط در تاپيك انتقادات و پيشنهادات مطرح فرماييد



 

reza2011

عضو جدید






نام منطقه
نام استان
زمان وقوع زلزله
تاريخ وقوع زلزله
بزرگي زلزله
عمق زلزله ( km )
ورزقان
آذربايجان شرقي
9:56:33AM
1391/8/17
5.5
10

* واحد عمق زلزله كيلومتر ميباشد .

* كانون زلزله در فاصله 5 كيلومتري منطقه ورزقان از استان آذربايجان شرقي تعيين شده است .
* براي مشاهده موقعيت جغرافيايي منطقه , روي نام استان كليك كنيد . موقعيت منطقه زلزله زده با
مشخص شده است .

* آخرين گزارش ها حاكي از آن است كه تعداد 51 نفر در اين زلزله زخمي شده اند كه حال 5 تن از آنان وخيم گزارش شده است .






 

reza2011

عضو جدید






نام منطقه
نام كشور
زمان وقوع به وقت محلي
تاريخ وقوع زلزله
زمان وقوع به وقت تهران
بزرگي زلزله
عمق زلزله ( km )
OFFSHORE
گواتمالا
10:35:50AM
1391/8/17
8:05:50PM
7.4
41.6

* واحد عمق زلزله كيلومتر ميباشد .

* گواتمالا يكي از فقيرترين كشورهاي آمريكاي مركزي است كه شمار جرائم جنايي در آن در سطح جهاني بالاست .
* براي مشاهده موقعيت جغرافيايي منطقه , روي نام كشور كليك كنيد . موقعيت منطقه زلزله زده با
مشخص شده است .

* آخرين گزارش هاي دريافتي حاكي از آن است كه در اثر زلزله فوق بيش از 50 نفر كشته و 150 نفر مفقود و صدها تن زخمي شده اند .

* گواتمالا كشوري در آمريكاي مركزي است كه از شمال و غرب با مکزیک ، در شرق با بلیز و از جنوب با کشورهای السالوادور و هندوراس همسایه‌ است .






 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید






نام منطقهنام كشورزمان وقوع به وقت محليتاريخ وقوع زلزلهزمان وقوع به وقت تهرانبزرگي زلزلهعمق زلزله ( km )
MYANMAR
ميانمار
7:42:38AM
1391/8/21
4:42:38AM
6.8
9.8

* واحد عمق زلزله كيلومتر ميباشد .

* آخرين گزارش هاي دريافتي حاكي از آن است كه در اثر زلزله فوق تا اين لحظه 14 نفر كشته شده اند .
* براي مشاهده موقعيت جغرافيايي منطقه , روي نام كشور كليك كنيد . موقعيت منطقه زلزله زده با
مشخص شده است .
* براي مشاهده موقعيت منطقه از جهت خطر زلزله روي نام منطقه كليك كنيد . با تغيير رنگ بندي از رنگ روشن به سمت رنگ تيره , خطر وقوع زلزله شديد در منطقه افزايش مي يابد . موقعيت منطقه با
مشخص شده است .






 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید


* امضایی که ساختمان شد *

مرکز فرهنگی حیدر علی اف در باکو، مهر ماه امسال پذیرای رئیسان جمهور و

مقامات بلند پایه 10 کشور عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو بود که در

دوازدهمین اجلاس سران این سازمان در پایتخت آذربایجان گردهم آمده بودند.


مرکز فرهنگی حیدر علی اف ، بنای مدرنی است که به تازگی در پایتخت

جمهوری آذربایجان ساخته شده است، زاها حدید معمار عرب عراقی الاصل

یکی از معروف ترین معماران زن معاصر، طراح این بنای عظیم و دیدنی است.

گفته می شود، معمار این بنا، در طراحی آن از امضای حیدر علی اف

رئیس جمهور فقید جمهوری آذربایجان الهام گرفته است .

زاها حدید، ملیتی عراقی-بریتانیایی دارد و در تاریخ 31 اکتبر 1950 در بغداد به دنیا آمده است. حیدر علی اف پس از 10 سال تصدی

پست ریاست جمهوری آذربایجان در سال 2003 در سن 80 سالگی از دنیا رفت، پس از او پسرش الهام علی اف ، رئیس جمهور

آذربایجان شد که ریاست وی تا به امروز ادامه دارد. کشور آذربایجان بیش از 9 میلیون نفر جمعیت دارد ،بیشتر جمعیت این کشور

مسلمان شیعه هستند که اکثر آنها به زبان ترکی آذربایجانی حرف می زنند.


واحد پول جمهوری آذربایجان
منات است و در حال حاضر معادل یک یورو و حدود

چهار هزار تومان ایرانی ارزش دارد، به همین دلیل این کشور برای ایرانی ها،

بشدت گران به نظر می رسد، بنابر این اکثر مسافران ایرانی با دست خالی و

بدون سوغاتی از باکو به ایران برمی گردند.

باکو در کناره دریای خزر شهری است تمیز و آراسته با ساختمان ها و مراکز

خرید نوساز و پرطمطراق ولی در جای جای شهر ساختمان ها و مجتمع های

آپارتمانی فرسوده خود را به رخ می کشند.


باکو 2 میلیون نفر جمعیت دارد، نظافت این شهر ظاهرا به عهده
زنها است، شاید

رمز تمیزی شهر نیز همین باشد چرا که تقریبا تمام رفتگرهای باکو
زن هستند.

یک زن رفتگر تقریبا ماهانه 300 منات حقوق می گیرد.

در ادامه مجموعه تصاوير بسيار زيبا و با كيفيتي از اين سازه بسيار زيبا خدمت

مهندسين محترم تقديم ميشود كه توصيه ميكنم حتما دانلود كنيد .
 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید


:cry: احتمال ریزش ساختمانهای یک خیابان :cry:



در جریان گودبرداری یک پارکینگ عمومی در خیابان هرمزان خیابان کمیل منطقه 10 شهرداری تهران، پلاک‌های اطراف این گودبرداری برای رعایت احتیاط و حفظ جان شهروندان تخلیه شدند.

بنا بر اطلاعات واصله، علت تخلیه پلاک‌های اطراف این زمین که پروانه ساخت یک پارکینگ عمومی را دارد، آبرفتی و سست بودن خاک این منطقه است که می‌تواند خطرساز باشد. از سوی دیگر با توجه به اینکه حجم گسترده‌ای از

املاک واقع در منطقه 10 شهرداری تهران، جزو بافت فرسوده محسوب می‌شود و فاقد استحکام بناست، شهرداری و مدیریت بحران منطقه و سازمان آتش‌نشانی در جریان احداث این پارکینگ، نسبت به تخلیه خانه‌های اطراف طی

مدت گودبرداری اقدام کرده است. یک مقام مسئول در شهرداری تهران با بیان اینکه محاسبات فنی و زمین‌شناسی و بررسی نقشه‌های این پروژه و نیز پروانه صادر شده برای آن نشان می‌دهد که هیچ مشکلی از این نظر وجود ندارد،

به ایسنا، گفت: از آنجا که مجریان این پروژه هنگام خاک‌برداری متوجه در معرض خطر قرار گرفتن ساختمان‌های مجاور شده‌اند، برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی، به ساکنان این املاک توصیه کرده‌اند که نسبت به تخلیه در طول

ایام گودبرداری اقدام کنند.


وی اضافه کرد: برابر اصول مربوط به قوانین و مقررات ایمنی ساختمان، در پروژه‌های این چنینی، مجریان موظف هستند که حتی در برابر کوچک‌ترین خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را اندیشیده و خانه‌های اطراف را تخلیه کنند.

البته طبیعتا باید فکری برای اسکان ساکنان این خانه‌ها در ایام تخلیه صورت بگیرد.








این مقام مسئول در شهرداری تهران اعلام کرد که اگر قرار باشد زمان تخلیه خانه‌های اطراف این پروژه طولانی شود، شهرداری برای پیش‌بینی تمهیداتی به منظور اسکان ساکنان این املاک اقدام خواهد کرد. عصر روز گذشته

گودبرداری در زمین یک‌هزار مترمربعی به عمق حدود 15 متر در خیابان کمیل نرسیده به هرمزان سبب اعزام نیروهای امدادی و شهرداری به محل حادثه شد.
نیروهای امدادی پس از حضور در محل متوجه شدند که چند ساختمان

در ضلع‌جنوبی و شرقی این زمین قرار دارند که احتمال ریزش آنها وجود دارد که با توجه به حساسیت موضوع ساکنان ااین ساختمان‌ها را خارج کردند.
در جریان این حادثه به هیچ یک از افراد آسیبی وارد نشده و این زمین نیز

پس از ایمن‌سازی و رفع خطر به عوامل شهرداری تحویل داده شد.




تاريخ خبر : 23 آبان 1391
 

reza2011

عضو جدید
Blood Lake In Japan


یکی از مکان های عجیب و غریب دنیا معروف به دریاچه خون است که این دریاچه در (بپوو) شهری در یکی از جزایر ژاپن واقع است . این منطقه از ذرات داغی تشکیل شده است ، چشمه ای از آب گرم که

سال هاست در حال جوشیدن است و یک دریاچه تشکیل داده است . آهن زیاد موجود در چشمه آب گرم ، آب را به صورت قرمزی غیر آرامش بخش و حتی ترسناک و به رنگ خون تبدیل می کند . و

همچنین باعث میشود عمق چشمه را بیشتر از حد معمول خود نشان دهد. فراوانی عنصر آهن سبب تغییر رنگ سنگ ها به رنگ قرمز نیز در اطراف آن می شود .






بخار آب یا گازی که از ترکیب جوشیدن آهن موجود در آن به وجود می آید و سطح چشمه را فرا گرفته است باعث ایجاد ترس و دلهره در وجود شما می شود زیرا صحنه ای همچون مواد مذاب آتشفشان را

تداعی می کند که در حال جوشیدن است .

ترسی که بعد از دیدن این منظره احساس می شود باعث شده است که بومیان این منطقه به چشمه آب گرم ، لقب « جهنم» را بدهند .
 

reza2011

عضو جدید






* اعلام نتايج آزمونهاي نظام مهندسي *



بر اساس اطلاعيه دفتر مقررات ملي ساختمان , از تاريخ 1 آذرماه 1391 نتايج آزمون ورود به حرفه مهندسان , كاردانهاي فني ساختمان و معماران تجربي در سامانه ثبت نام آزمونها قابل مشاهده است .

دوستان گرانقدر براي دسترسي به اين سامانه از لينك هاي زير استفاده نماييد :
 
آخرین ویرایش:

reza2011

عضو جدید


**** زيباترين تونل هاي جهان ****

تونل‌ها محلی برای عبور خودروها یا آدم‌ها هستند که البته گاهی اوقات دارای شگفتی‌های خاصی می‌شوند . در دنیا تونل‌های بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام از آنها دارای ویژگی‌ها و زیبایی‌های خاصی هستند؛ در این میان

البته برخی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که در دیگر تونل‌ها پیدا نمی‌شوند.



تونل طبیعت :

این تونل قطار در منطقه کلوین در اکراین است و از آن به عنوان تونل طبیعت نام می‌برند؛ چراکه سراسر آن از گیاهان پوشیده شده است و حتی روی ریل قطار نیز پر از گل‌ها و سبزه‌های بسیار زیاد است؛ بسیاری از مردمی که به

اکراین سفر می‌کنند حتماً از این تونل دیدن می‌کنند.






تونل توهم :

این تونل یکی از زیباترین تونل‌های دنیاست و از زیر رودخانه هوانگپو در شانگهای چین گذر می‌کند؛ تمام دیواره‌های این تونل از کپسول‌های شیشه‌ای در رنگ‌های متفاوت ساخته شده است و نزدیک به 640 متر نیز طول دارند .

این شیشه‌ها با برخورد نور قطار , رنگ‌های متفاوت تولید می‌کنند و از همین رو به آن تونل توهم گفته می‌شود.





تونل نور :

این تونل در تگزاس قرار دارد و به عنوان تونل نورانی دنیا شناخته می‌شود؛ این تونل همیشه با نزدیک به 4 میلیون لامپ کوچک تزئین شده است و همیشه در طول شبانه روز روشن است؛ این چراغ‌ها در رنگ‌های متفاوت

باعث شده‌اند تا زیبایی خاصی در فضای تونل وجود داشته باشد؛ بسیاری از جهانگردان می‌گویند این تونل به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های تگزاس است.








تونل فروشگاهي :


تصور کنید وارد یک تونل بسیار بزرگ می‌شوید و روی دیوارهای آن محصولات به نمایش در آمده‌اند؛ این دقیقاً همان ایده‌ای است که تا سال 2014 در روتردام هلند به پایان خواهد رسید؛ در این فروشگاه که در داخل بزرگترین تونل

دنیا قرار دارد و روی دیوارهای آن نیز ال سی دی هایی وجود دارد که محصولات را در اندازه‌های بسیار بزرگ نشان می‌دهد.








تونل باغي :


در شهر کیتاکایشو در ژاپن تونلی قرار دارد که به یکی از زیباترین تونل‌های دنیا شهرت دارد؛ این تونل تمام با گل تزئین شده است و به نوعی می‌توان از آن به عنوان خوشبوترین تونل دنیا نیز یاد کرد؛ این تونل همیشه مملو

از جمعیت است و کسی نیست که از آن بازدید نکند.







تونل زير آبي :

اين تونل در مركز L'Oceanografic در پنسيلوانياي اسپانيا واقع است . اين تونل در واقع يك آكواريوم بزرگ است كه بازديدكنندگان ميتوانند از داخل اين تونل شاهد تصاوير بسيار زيبايي از موجودات دريايي باشند .






 

reza2011

عضو جدید





* طرح جديد استاديوم المپيك توكيو *

طرح جدید استادیوم جدید المپیک توکیو علاوه بر طراحی منحصر به فرد، از انطباق کامل با مناظر اطراف و سیستم خطوط جاده‌ای پایتخت این کشور برخوردار است.

معماران برجسته ای از سراسر جهان در رقابت طراحی استادیوم ملی ژاپن شرکت کردند که در نهایت طرح ارائه شده توسط « زاها حدید » بعنوان طرح برتر انتخاب و معرفی شد. این ورزشگاه که ظاهری شبیه کلاه ایمنی

دوچرخه سواران دارد ، مجهز به سقف شیشه‌ای برای تأمین نور در طول روز و جمع‌آوری آب در هنگام بارندگی است که دومین نمونه پس از استادیوم Cowboys ‌در آرلینگتون ایالت تگزاس محسوب می شود.



استادیوم ملی جدید ژاپن گنجایش 80 هزار نفر را داشته و می تواند شانس این کشور برای کسب میزبانی مسابقات المپیک تابستانی 2020 را افزایش دهد. از دلایل اصلی انتخاب این طرح، هماهنگی کامل طراحی با مناظر

اطراف محل احداث ورزشگاه و انطباق با سیستم جاده‌ای توکیو عنوان شده است. ورزشگاه جدید در محل استادیوم فعلی المپیک توکیو که متعلق به سال 1964 میلادی است، احداث می شود. بودجه پیش بینی شده برای

احداث استادیوم المپیک توکیو 1.6 میلیارد دلار پیش بینی شده است که تا سال 2019 میلادی به بهره برداری خواهد رسید.






* براي مشاهده تصاوير با وضوح بالا روي تصاوير كليك نماييد .



 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا