[تاسیسات مکانیکی] رادیاتور های دکوراتیو فلزی

mpb

مدیر تالار مهندسی معماری
مدیر تالار


رادیاتورها و فن کوئلها ( بخش ظاهری سیستم گرمایش – سرمایش ) به عنوان بخش اساسی و لاینفک از تاسیسات ساختمان همواره ناخوشایند و جاگیر بوده و کابوس طراحان و معماران به شمار می روند . رادیاتورها و فن کوئلهای دکوراتیو حاصل نو آوری و پیشرفت در صنعت تاسیسات هستند که افزون بر عملکرد بهینه ، دارای ویژگی دکوراتیو و تزیینی نیز هستند .
فلزات در انواع مختلف همواره ماده منتخب سازندگان رادیاتور بوده اند. آلومینیوم ، فولاد و چدن شاخص ترین فلزات مورد استفاده در رادیاتور ها به شمار می روند و هر یک دارای معایب و مزایایی هستند ولی امروزه استیل نیز در ساخت رادیاتورها استفاده می شود .


ویژگیها رادیاتورهای فلزی نسل جدید
■ هماهنگ با کلیه سیستم های گرمایش مرکزی با امکان تبدیل به سیستم برقی(بدون نیاز به سیستم گرمایش مرکزی)
تا 20% صرفه جویی در مصرف انرژی
سرعت واکنش بالا(تغییر دکا در کوتاه ترین زمان
توان خروجی بالا
فوق نازک(ضخامت 8 میلی متر)
رنگ آمیزی مکانیزهEcologinal Epoxy Resinبا استفاده از رنگ آمیزی های گیاهی و غیر رسمی استانداردRALاروپا
پراکندگی یکنواخت حرارت در تمام سطح رادیاتور
مقاوم در برابر خوردگی و رسوبات
حداقل میزان هواگرفتگی
مدل ها،رنگ ها و پرداخت های متنوع
مدل و ابعاد سفارشی
امکان نورپردازیLED
کنترل از راه دور هوشمند(سیستم برقی)
دارنده استاندارد ضد آبIP64(سیستم برقی)
قابل انطباق با خانه هوشمند و قابل اتصال به سیستم های انرژی تجدیدپذیر(سیستم برقی)
امکان نصب به صورت عمودی و افقی
نصب آسان


نمونه از رادیاتورهای فلزی دکوراتیو
■ رادیاتورهای ضد زنگ استیلی Vista

این طرح از مقاطع مکعبی استیلی ضدزنگ است که طرحهای جدید و زیبا و به نظر سنگین که متفاوت از رادیاتورهای سنتی است به وجود آورند.این رادیاتورهای سبک و براق برای قسمتهای زیرین پنجره های عمیق و یا فقط به عنوان دکوراسیون در قسمتهای مختلف خانه مورد استفاده قرار می گیرند. این مدل دراندازه های طولی 5cm و 150cm , 100cm نسبت به محیط و میزان گرمایش، ارائه شده است.



■ رادیاتورهای عمودی تزئینی

این نوع رادیاتور در مقایسه با انواع مشابه خود بسیار هوشمندانه و زیبا جلوه گر می شود. لوله های موج مانند در کنارهم جنبش خاصی به طرح داده اند. این طرح خاطره ای از بخارات ناشی از گرما در ذهن آدمی القاء می کند. در اندازه های مختلفی ارائه شده و گردش آب در آن بسیار راحت صورت می گیرد. در طرحهای صیقلی و رنگی موجود می باشد. تا خود را با انواع دکوراسیون ها مطابقت دهد.




■ رادیاتورهای فنری گرم و درخشان از شرکت Bisque

این رادیاتورهای مدرن شکل جدیدی از گرمایش های فنری هستندو حس فضایی جدیدی به محیط می بخشند. در دیوار نصب می شوند و کاربریهای متفاوتی را ایجاد می کنند. در اندازه های متفاوت و رنگهای متنوعی عرضه می شوند. به قطر 20cm و در طولهای متغیر 65cm تا185cm ارائه می شوند.






■ رادیاتورهای رنگی مانند رادیاتور دالیس

کار مبتکرانه و ممتاز گروه Zehnder در طراحیرادیاتورهای جدید، شکل و فرمهای خسته کننده رادیاتورهای قدیمی را به شکلی زیبا تغییر داده است.طراحان میلانی (Santiago Miranda, Perry king) رادیاتورهای موج مانندی که بافت شان بصورت خطوط بلندی است طراحی کرده اند و در رنگهای بسیار زنده و پر طراوت ارائه کرده اند. این رادیاتورهای موج مانند دیواره های صاف و خسته کننده را به محیط های فعال و زنده و متحرک تبدیل می کنند و استفاده از تکنولوژی برتر در جهت استفاده بهینه از این رادیاتورها بر زیبایی و جذابیت این طرحها افزوده است و باعث شده اند عناصری مدرن به طراحی داخلی معاصر راه پیدا کنند.





منبع :consbank.com
 
بالا