تازه و جذاب از دنیای کشاورزی...!

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
طراحی جدید یک لامپ دیوارکوب بزرگ جدید برای افراد فضای کافی را برای چمنکاری در داخل اتاقها یا سالنهای خانه به وجود خواهد آورد.




این طراحی مبتکرانه چراغ علفی یا چمنی نام دارد و با ترکیبی از خلاقیت در طراحی و عناصر طبیعی محیط خانه ها را گرم و سبز خواهد کرد.

این چراغ از جنس PVC بوده و نمایشگاهی مناسب برای گیاهانی مانند چمن است که معمولا در داخل خانه های مسکونی جایی برای حضور ندارند. نور لامپ این چراغ علاوه بر روشن کردن محیط خانه به رشد چمنهای کاشته شده نیز کمک می کند.

جایگاه های ویژه خاک و آب در این چراغ قرار داده شده اند که در کنار نور لامپ زیستگاهی مناسب را برای رشد گیاه در داخل محیط خانه به وجود می آورد.
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
کوچکترین گیاه زینتی دنیا در ابعاد 1.5 در 2.8 سانتی متر در استرالیا تولید شد. این گیاه بسیار زیبا در قالب یک دسته کلید کوچک که دارای یک کپسول میباشد ارائه شده است . این گیاه کوچک بنا بر گفته محققان استرالیایی فقط به توجه و آب نیاز دارد و در طول عمر خود که بستگی به شرایط نگهداری آن دارد می تواند به عنوان دسته کلید . نشانگر لب تاپ . آویز آینه خودرو و غیره باشد . این اکو سیستم کوچک با طبیعت سازگار بوده و برای آن ضرری ندارد . بنا بر گفته فروشندگان این گیاه زیبا و جالب در صورتی که نیاز اصلی این گیاه یعنی آب فرا هم باشد مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد و در صورتی که گیاه شما بمیرد میتوانید آنرا تعویض کرده و یا پول خود را پس بگیرید .


 

jimmi

عضو جدید
براي عشق كشاورزي ها: گردنبند گیاهی

براي عشق كشاورزي ها: گردنبند گیاهی

گردنبند گیاهی


طراحی ای بسیار جالب- می توانید دی کسید کربن کافی گیاه را با تنفستان فراهم کند و مطمئبن باشید که با بیرون رفتنتان نور کافی را دریافت خواهند کرد و شاید قطراتی از آبی که هنگام نوشیدن از دهانتان چکه می کند، آب مورد نیاز آن ها را نیز تامین نماید! در هر حال چنین گردنبندی باعث می شود که به گیاهان و عناصر طبیعی دیگر ارزش بیشتری بدهیم.


برگرفته از سایت:www.inewidea.com
 

yasse_sepid

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
چه خوشگله:w21:
شبیه گل گوشتیه گیاهش!

به نظرتون چطوری میشه گلدونشو درست کنیم؟!؟!؟!
 

زهرا فرشید

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
چه خوشگله:w21:
شبیه گل گوشتیه گیاهش!

به نظرتون چطوری میشه گلدونشو درست کنیم؟!؟!؟!
اگه دقت کنی از این وسایل کوچیک و فانتزی دور برمون زیاد تو اسباب بازیا یا وسایل لوکس و تزینی دقت کنی میبینی
اما اینو که تو عکس گذاشته قطعا سفارشی ساختن
باید از بچه های مواد و متلوژی بخاییم برامون تولی کنن :دی
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
ابزار کشاورزی بسیار جالب !





این محصول ساخت Black & Decker بوده و نام ان Alligator هست. برای هرس کردن شاخه هایی تا قطر ۴ اینچ کاربرد دارد که البته مجهز به یک موتور ۴٫۵ آمپری نیز میباشد. قیمت آن حدود ۱۰۰ دلار است. فکر می کنم کشاورزان زحمت کش عاشق چنین چیزی باشند.
البته فکر نکنم زیاد جدید باشه، شاید قبلا هم دیده باشید اینو!
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
احتمال وجود گياهان سياه و خاكستري‌رنگ در سيارات دو خورشيدي!

احتمال وجود گياهان سياه و خاكستري‌رنگ در سيارات دو خورشيدي!

آسماني با دو خورشيد، تصويري مطلوب براي فيلم‌هاي علمي - ‌تخيلي است، اما يك دانشمند دانشگاه «سنت اندروز» با مطالعه چگونگي تاثير منظومه‌هاي دو خورشيدي بر حيات سياره آنها دريافته كه حيات گياهي در اين سيارات احتمالا به رنگ سياه يا خاكستري خواهد بود.
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، فتوسنتز(عمل تبديل نور خورشيد به انرژي)، پايه حيات اصلي روي زمين است. اين فرآيند، منبع انرژي گياهان و همچنين در مرحله بالاتر چرخه حيات، حيوانات است.
با وجود دو منبع نوري، اين گونه حيات ممكن است به استفاده از تمام خورشيدها خو گرفته يا امكان دارد شكل‌هاي مختلفي به وجود بيايد كه از نور يك خورشيد خاص استفاده كنند. اين انتخاب احتمالا بيشتر براي گياهاني اتفاق مي‌افتد كه بخش‌هايي از سطوح آنها براي مدتي طولاني با نور يك خورشيد روشن شده‌ است.
جك اومالي جيمز، دانشمند دانشگاه سنت اندروز اين نتايج را در جلسه ملي نجوم راس در ولز در تاريخ 19 آوريل مطرح كرد. وي با كمك چند تن از استادان دانشگاه‌هاي سنت اندروز، داندي و اوپن به تحقيق در مورد اين طرح پرداخته است.
وي اظهار كرد: اگر در منظومه‌اي با دو يا چند ستاره، سياره‌اي وجود داشته باشد، احتمالا چندين منبع انرژي براي عمل فتوسنتز وجود خواهد داشت. دماي يك ستاره، رنگ آن و در نتيجه رنگ نور استفاده شده در مرحله فتوسنتز را تعيين مي‌كند. بسته به رنگ نور ستارگان، گياهان به شيوه‌هاي مختلف تكامل پيدا مي‌كنند.
گفته مي‌شود كه ستارگان خورشيدمانند از سيارات فراخورشيدي برخوردار بوده و كوتوله‌هاي قرمز رايج‌ترين نوع ستاره در كهكشان ما هستند كه اغلب در منظومه‌هاي چند ستاره‌اي حضور دارند.
بيش از 25 درصد ستاره‌هاي خورشيدمانند و 50 درصد كوتوله‌هاي قرمز در منظومه‌هاي چند خورشيدي يافت مي‌شوند.
در شبيه‌سازي‌هاي اين تيم تحقيقاتي، سيارات شبيه زمين دور دو خورشيد نزديك به هم يا يكي از دو خورشيد كه با فاصله از هم قرار دارند گردش مي‌كنند. آنها همچنين روي تلفيق اين دو سناريو به شكل دو ستاره نزديك به هم و ستاره سوم در فاصله دورتر كار كردند.
اومالي جيمز اظهار كرد: شبيه‌سازي‌هاي ما نشان مي‌دهد كه سيارات در منظومه‌هاي چند ستاره‌يي ممكن است ميزبان شكل‌هاي عجيب از گياهاني كه ما روي زمين مشاهده مي‌كنيم باشند. براي مثال گياهاني كه در معرض نور خورشيدهاي كوتوله قرمز قرار دارند ممكن است در چشم ما سياه به نظر برسند كه كل طيف طول موج مرئي براي استفاده از حداكثر نور در دسترس جذب مي‌كنند. آنها حتي ممكن است از نورهاي مادون قرمز يا ماوراي بنفش نيز در روند فتوسنتز استفاده كنند.
 

seyyedalizeinali

عضو جدید
این لیوان های خوردنی به طور کامل از آگار خوراکی ساخته شده و در سه طعم خوشمزه موجود است.
این لیوان ها از آگار و عصاره جلبک دریایی است و به همین دلیل در طبیعت هم برای رشد گیاهان مفید می باشد.








- تاکسل
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
این لیوان های خوردنی به طور کامل از آگار خوراکی ساخته شده و در سه طعم خوشمزه موجود است.
این لیوان ها از آگار و عصاره جلبک دریایی است و به همین دلیل در طبیعت هم برای رشد گیاهان مفید می باشد.
- تاکسل





روی عکسها کلیک کنید تا بزرگ بشه!
 

Phyto

مدیر تالار مهندسی كشاورزی
مدیر تالار
[h=1]رستورانی مخصوص عاشقان گل و گیاه[/h]
برای غذا خوردن در خارج از خانه همیشه به دنبال محلی می گردیم که فضایی زیبا و خودمانی داشته باشد. همچنین محیط یک رستوران برای انتخاب آن بسیار مهم است برخی به دنبال رستورانی می گردند که فضای سبز خوبی داشته باشد تا آرامش بیشتری بگیرند.
رستوران دارها سعی می کنند با ساخت محیطی قشنگ به همراه موسیقی زنده یا اضافه کردن یک بخش روباز به رستوران خود زیبایی آن را دو چندان کنند. عده ای نیز تلاش دارند تا فضای داخلی را به هر نحوی که شده متفاوت بسازند و مشتری های خاص جذب کنند.

هر مشتری که اولین قدم را در رستوران "مس پروونسال" می گذارد فکر می کند وارد یک گلخانه خارج شهری شده است که محل پرورش انواع گیاهان خانگی و دارویی است اما این رستوران یک محل برای آرامش گرفتن و صرف غذا در جنوب فرانسه است.



این رستوران بسیار خاص و به جرات می توان گفت منحصر به فرد است. تقریبا تمام فضای آن به غیر محل های قدم زدن و میزها با گل پوشانده شده است. در این رستوران حتی پیدا کردن منوی غذاها نیز کار سختی است زیرا در میان گل ها پنهان شده است.

این رستوران برای افرادی ساخته شده است که علاقه بسیاری به گل و گیاه دارند زیرا تقریبا تمامی گونه های گل که در فرانسه و شاید اروپا وجود داشته دارد در این رستوران دیده می شود. بر روی تمامی میزها نیز گل و گیاه های مختلف وجود دارد. به گفته صاحب آلمانی این رستوران تمامی گل هایی که وزد پژمرده می شوند روزانه تعویض می شوند.













 

nazi jooon

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
آیا می‌دانید،‌ کوچکترین هندوانه جهان تنها 3 سانتی طول و 2 سانتی‌ متر قطر دارد.تصاویری که مشاهده می‌کنید، تصاویری از کوچکترین هندوانه جهان است.شاید تصور کنید که این هندوانه حاصل دستکاری ژنتیکی انسان‌ها باشد، در حالی‌که باید گفت، این هندوانه کاملا طبیعی است و میوه یکی از قدیمی‌ترین درختانی است که در آمریکای جنوبی می‌روید و «پپکینو ملون» نامیده می‌شود.

این هندوانه تنها 3 سانتی طول و 2 سانتی‌ متر قطر دارد و کاملا مشابه هندوانه‌های عادی است.اما درون آن به رنگ سبز است و طعمی مشابه خیار دارد.​







 

مارجين

کاربر فعال مهندسی کشاورزی ,
کاربر ممتاز
گیاه چراغ خواب تولید شد / عکس

گیاه چراغ خواب تولید شد / عکس



محققان آمریکایی موفق به تولید گیاهی شده اند که بدون استفاده از جریان الکتریسیته، نور تولید می کند. به گزارش آلامتو به نقل از ایرنا، این گیاه که در میسوری تولید شده با استفاده از فناوری مهندسی ژنتیک تولید شده است و نام تجاری آن Starlight Avatar است. این گیاه برای تولید نور به هیچ ترکیب شیمیایی و نور فرابنفش نیاز ندارد و عمر طبیعی آن در حدود ۲ تا ۳ ماه است و در تمام این مدت نور تولید می کند.
نور این گیاه شب تاب از یک باکتری دریایی و توسط ژنوم کلروپلاست تولید می شود.







محققان امیدوارند که این گیاه به تولید انبوه برسد و جایگزین لامپ های برق در محوطه سازی های تزیینی شود چراکه لامپ های موجود در محوطه های تزیینی، گازهای گلخانه ای تولید می کنند. نور این گیاه سبز آبی است؛ اما پیش بینی می شود که در آینده ای نزدیک بتوان گیاهانی با خاصیت تولید نورهای متفاوت پرورش داد.
تحقیقات بر روی این پروژه حدود ۱۰ سال به طول انجامیده است و قرار است درپایان ماه جاری ۲۰ گلدان از این گیاه با قیمت پایه ۱ دلار به مزایده گذاشته شود.
 
Similar threads

Similar threads

بالا