تازه های سرویس پک یک VS 2010

Sarp

مدیر بازنشسته


تازه های سرویس پک یک VS 2010 - یکپارچگی با IIS Express

در مورد تنظیمات دستی IIS Express که یک نسخه ی سبک IIS 7.5 قابل اجرا بر روی ویندوز XP نیز می باشد، پیشتر در این سایت مطلبی را مطالعه کرده اید. اکنون که سرویس پک یک VS 2010 ارائه شده، دیگر نیازی به آن تنظیمات دستی نبوده و امکان استفاده یکپارچه و خودکار از این نسخه ی ساده شده IIS 7.5 به شرح زیر وجود دارد:
ابتدا نیاز است تا هر دو مورد سرویس پک یک VS 2010 و همچنین IIS Express به صورت جداگانه نصب شوند. سپس:
الف) ابتدا از منوی Tools ، گزینه ی Options را انتخاب کنید. در صفحه ی باز شده در قسمت Projects and solutions ذیل گزینه ی Web projects نیاز است تا یکبار مجوز استفاده از IIS express صادر شود:



ب) اکنون بر روی نام پروژه در Solution explorer موجود در Visual studio کلیک راست کرده و گزینه ی Use IIS Express را انتخاب نمائید:



به این صورت تنظیمات لازم به صورت خودکار اعمال خواهد گردید و جهت مشاهده آن ها می توان به خواص پروژه، برگه ی Web مراجعه کرد:



نکته مهم

نسخه ی RTM ویژوال استودیوی 2010 تنظیمات فوق را که در تصویر ملاحظه می کنید، ندارد. به عبارتی پس از اعمال تغییرات فوق باید دقت داشت سایرینی که قرار است از پروژه ی شما استفاده کنند نیز باید پیشنیازهای ذکر شده را رعایت نمایند و یا جهت توزیع سورس می توان مجددا بر روی نام پروژه کلیک راست کرده و اینبار گزینه ی Use Visual Studio Development Server قدیمی را انتخاب کرد.

تازه های سرویس پک یک VS 2010 - حالت جدید کامپایل پروژه های VB

یکی از مشکلاتی که استفاده از VB.NET به همراه دارد عدم ارائه VB Runtime assembly در سکوهای کاری مختلف است؛ برای مثال جهت Windows Phone 7 و XNA. به همین جهت استفاده از این زبان و امکانات آن در سکوهای کاری یاد شده با مشکل روبرو بوده و سرویس پک یک VS 2010 با ارائه حالت ویژه ای از کامپایل، امکان قرار دادن اسمبلی یاد شده در فایل اجرایی نهایی را میسر کرده است. برای این منظور تنها کافی است سطر ذیل به فایل vbproj اضافه گردد:
کد:
[LEFT]  <VBRuntime>Embed</VBRuntime>
[/LEFT]
یا باید به دستورات خط فرمان کامپایل پروژه، سوئیچ زیر اضافه شود:
کد:
[LEFT]  /vbruntime*
[/LEFT]
بدیهی است این مورد تنها جهت سکوهای کاری که به همراه VB Runtime assembly ارائه نشده اند مفید است (و حتی لازم نیست تغییرات فوق را به صورت دستی اعمال کنید؛ زیرا پروژه های جدید VS 2010 SP1 مخصوص سکوهای کاری یاد شده به صورت خودکار این تغییرات را اعمال خواهند کرد).

تازه های سرویس پک یک VS 2010 - پشتیبانی از HTML5 و CSS3

یکی دیگر از قابلیت های جدیدی که پس از نصب سرویس پک یک VS 2010 در اختیار علاقمندان خواهد بود، پشتیبانی از HTML5 و CSS3 است.
ابتدا باید آن را فعال کرد. برای این منظور به مسیر ذیل مراجعه کنید:
کد:
[LEFT]  Tools -> Option -> Text Editor -> HTML -> Validation
[/LEFT]


و یا اینکار را از طریق نوار ابزار HTML Source Editing نیز می توان انجام داد:



به این صورت Intellisense ویرایشگر VS.NET امکان شناسایی و کار ساده تر با عناصر HTML 5 را نیز فراهم کرده؛ همچنین استفاده از مواردی مانند موارد ذیل هم مجاز و بدون مشکل خواهد بود:
کد:
[LEFT]  <input type="email" runat="server" /><asp:TextBox type="datetime" runat="server" ID="txtDateTime" />
[/LEFT]
در مورد CSS3 ...
اگر به منوها مراجعه کنید حتی پس از نصب SP1 نیز به ظاهر خبری از آن نیست! به نظر مدخل رجیستری آن فراموش شده و باید به صورت دستی اینکار صورت گیرد:
کد:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\VisualStudio\9.0\Packages\{A764E895-518D-11d2-9A89-00C04F79EFC3}\SchemasFrom  there add a Key: Schema 5
Add two string values:
Keyname: File
Value: css30.xml
Keyname: Friendly Name
Value: CSS 3.0
و یا افزونه ی CSS 3 Intellisense Schema نیز چنین امکانی را فراهم می سازد.
علاوه بر این، سرویس پک یک برنامه Expression Web نیز قابلیت های ذکر شده را به همراه دارد.

منبع: وحید نصیری (dotnettips.info)
 
بالا