تازه ترین اخبار فناوری اطلاعات

HOSSEINSAFAEI

کاربر بیش فعال
هک وب‌سايت بانك اطلاعات قوانين كشور



وب‌سايت بانك اطلاعات قوانين كشور از سوي گروه "هكرهاي كرجي " هك شد.


به گزارش تابناک برپايه اين خبر اين تيم هكري هدف خود را از اين اقدام اعلام ضعف امنيتي سايت‌هاي ايراني مطرح كرده‌اند.


پيش از اين "هكرهاي كرجي " به سايت ناصر حجازي نيز حمله كرده بودند.


اين گروه همچنين در پيغامي تاكيد كرده‌اند قرار است طي چند روز آيند با حمله به وب‌سايت برخي از وزارتخانه‌ها موضوع امنيت در فضاي مجازي را به مسئولين امر گوش‌زد كنند.


قابل ذكر است وب‌سايت بانك اطلاعات قوانين توسط معاونت آموزش دادگستري كل استان تهران در سال 1381 با ماهيت اطلاع رساني درباره قوانين كشور شامل تمام قوانين مصوبه، آيين نامه‌ها، تصويب نامه‌ها و آرا وحدت رويه جهت استفاده حقوقدان‌ها، قضاوت و عموم مردم راه‌اندازي شده است.
 

HOSSEINSAFAEI

کاربر بیش فعال
وزير ارشاد: در *****ینگ اخير برخي سايت‌ها دخالت نداشتيم


وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: ما دخالتي در آنچه اخيرا درباره *****ينگ برخي سايت‌ها اتفاق افتاده كه بيان شد از سوي وزارت ارشاد صورت گرفته است نداشتيم و حتا از آن با خبر و مطلع نيز نبوديم. بنابراين آنچه در جلسات مرتبط اتفاق مي‌افتد اين است كه مسائل بررسي مي‌شود و در نهايت هرچه جمع نظر دهد بر اساس آن عمل مي‌شود.
به گزارش ایسنا محمدحسين صفارهرندي كه در حاشيه جلسه دولت در جمع خبرنگاران سخن مي‌گفت درباره اظهارات برخي كانديداها مبني بر تخريبشان در بعضي سايت هاي اينترنتي اظهار كرد: تكليفي كه به‌عنوان يك عضو كميته مربوط به رسيدگي به جرائم اينترنتي يا احيانا كميته *****ينگ بر عهده ماست در حد يك راي در كنار آراي ساير اعضاست.
او افزود: كساني هم گمان مي‌كنند كه در حق آن‌ها ظلمي در حال اتفاق افتادن است، مي‌توانند با طرح شكايت از طريق دستگاه‌ قضايي موضوع را پيگيري كنند.

وي ادامه داد: ***** شدن سايت‌ها هم مربوط به تصميم‌گيري همان كميته است. اگر كميته به اين برداشت برسد كه بايد ***** شود، اقدام مي‌كند. البته از آنجا كه شخصا در جلسات كميته *****ينگ حضور نداشتم، نمي‌دانم تا به حال موردي به اين دليل ***** شده است يا خير.
وزير ارشاد تصريح كرد: به گمانم شهروندان، تشكل‌ها و نهادها بايد از حقي كه براي ادعا و پيگيري در اين زمينه دارند، استفاده كنند و از آن صرف نظر نكنند.

پنجشنبه، 3 اردیبهشتماه 1388
 

HOSSEINSAFAEI

کاربر بیش فعال
سرقت اطلاعات پروژه نظامي آمريكا توسط هكرها

طبق گزارش وال استريت ژورنال، هكرها به رايانه‌هاي وزارت دفاع آمريكا نفوذ كرده و ترابايت‌ها داده حاوي اطلاعات طراحي در مورد جديدترين هواپيماي نظامي اين كشور را دانلود كردند.
به گزارش ايسنا، فايل‌هاي به سرقت رفته همگي به جنگنده ضربتي مشترك و سيستم‌هاي الكترونيكي آن مربوط هستند كه بر اساس گزارش وال استريت ژورنال، ممكن است براي دفاع عليه اين جنگنده مورد استفاده قرار بگيرند؛ با اين حال فايل‌هاي مهم‌تر به دست هكرها نيافتاده‌اند زيرا رايانه‌هايي كه در آن‌ها ذخيره شده بودند به اينترنت متصل نبود.
اين گزارش پرسش‌هاي زيادي را برانگيخته است. به عنوان مثال چگونه نفوذگران موفق شده‌اند ترابايت‌ها داده را پيش از كشف شدن دانلود كنند چراكه دانلود يك ترابايت داده با استفاده از اتصال داده نسبتا سريع مانند DSL يا مودم كابلي ممكن است هفته‌ها طول بكشد.
طبق اين گزارش، با توجه به اينكه محققان منبع انجام اين حملات را در چين شناسايي كرده‌اند، ممكن است اين كشور در سرقت اين اطلاعات دست داشته باشد اما هويت دقيق افراد عامل اين حمله هنوز مشخص نشده است.
 
بالا