تاریخچه سیستم عامل اندروید

با سلام هدف از این مقاله آشنایی با نگاه کلی اندروید و اهداف آن است. در این مقاله از پیدایش اندروید خواهید خواند و هم چنین با نگاهی به پیشینه آن , چشم انداز اندروید را بررسی خواهیم کرد از آنجا که سال ۲۰۱۴ سال سرنوشت سازی برای این پلت فرم است تز تیم عنصر های کلیدی آن نقاط ضعف و قوت و البته انگیره های آن سخن خواهیم گفت.
[h=1]نگاهی بر اندروید[/h] اندروید یک پلت فرم اپن سورس جامع می باشد که برای دستگاه های همراه طراحی شده است. اندروید متعلق به Open Handenst alliance و فدرت را مدیون گوگل است. هدف اصلی این اتحادیه ” تسریع روند نو آوردی در دنیای گجت های همراه و ارائه تجربه کاربری برتر با هزینه کمتر و قدرت بیشتر” می باشد و اندروید , ابزار انجام این کار است.

بنابر شواهد موجود , اندروید موفق شده است که انقلابی در دنیای دستگاه های همراه ایجاد کند; چرا که برای اولین بار یک پلت فرم واقعا اپن سورس داریم که سخت افزار و نرم افزار را از یکدیگر جدا کرده است. به این ترتیب شار و طیف گستنده تری از دستگاه ها قدر به اجرای اپلیکشن های یکسان خواهند بود که منجر به شکل گیری یک اکوسیستم عظیم برای توسعه دهندگان و مصرف کننده میشود.
شاید بهتر باشد برخی از وازه هایی را که در توصیف اندروید به کار بردیم با نگاه دقیق تری مورد بررسی قرار دهیم.
 

Similar threads

بالا