تاثیر معجزه آسای روغن زیتون و کاهو در کاهش فشار خون

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
تاثیر معجزه آسای روغن زیتون و کاهو در کاهش فشار خون



تحقیقات متخصصان انگلیسی نشان می دهد که رژیم غذایی حاوی روغن های غیر اشباع و سبزیجات به ویژه ترکیب روغن زیتون و کاهو نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد.



به گزارش ایرنا از هلث، در چربی های غیر اشباع یک یا چند پیوند دوگانه در زنجیره اسید چرب وجود دارد. زمانی که پیوند دوگانه در این نوع چربی بوجود می آید، هیدروژن حذف می شود. روغن زیتون، آووکادو، آجیل، روغن بادام زمینی و روغن کانولا حاوی چربی غیر اشباع هستند.

در این مطالعه آمده است که ترکیب روغن زیتون و کاهو معجون فوق العاده ای برای کاهش فشار خون است، همچنین توصیه شده است که از رژیم غذایی مدیترانه ای استفاده شود. رژیم مدیترانه ای به طور معمول شامل چربی های اشباع نشده مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو، همراه با سبزیجاتی مانند کرفس، اسفناج و هویج است.

این سبزیجات غنی از نیتریت و نیترات هستند و ترکیب این دو گروه غذایی باعث تشکیل اسیدهای چرب نیترو می شود. این مطالعه که با حمایت بنیاد قلب انگلیس انجام شده نشان می دهد که ورود اسیدهای چرب نیترو به بدن باعث ترشح آنزیم محلول Epoxide Hydrolase می شود که تنظیم کننده فشار خون است. نتایج این تحقیقات در شماره اخیر نشریه PNAS منتشر شده است.



کلمات کليدی: روغن زیتون،کاهو،فشار خون
 

Similar threads

بالا