تاثیر عمیق آی‌پاد بر سلامت سالمندان مبتلا به زوال عقل

F@tima s332

عضو جدید
کاربر ممتاز

[h=2]همه می دانند که آی‌پاد صنعت موسیقی را متحول کرد. اما هیچ کس تا کنون از تاثیر عمیق و پنهانی که این دستگاه بر سلامت سالمندان مبتلا به بیماری زوال عقل می‌گذارد صحبتی نکرده است.[/h] [h=4] آزمایش بر روی تاثیرات آی پاد بر حافظه ، از زمانی آغاز شد که یک مددکار اجتماعی به نام دان کوهن، در سال 2008 ، 200 آی پاد را بین چندین خانه سالمندان محلی توزیع کرد.
کوهن به Mashableگفته بود: من می دانستم که گوش دادن به موسیقی یکی از فعالیت های مورد علاقه سالمندان در این مکان هاست ، پس از خودم پرسیدم که اگر هرسالمند یک آی پاد شخصی داشته باشد ، آیا ما می توانیم بهره های دیگری هم از این دستگاه ببریم؟
هنگامی که کوهن برای هر بیمار، آهنگ هایی را پخش کرد که آنها در دوره جوانی خود به آن گوش می کردند مشاهده کرد که سالمندان به شکل فزاینده ای اجتماعی تر، فعال تر و شاد تر شده اند.
مشاهده تاثیر عمیق آی پاد بر بیماران مبتلا به زوال عقل که به رهبری کوهن و به منظور مشاهده تاثیر این دستگاه بر روی حافظه صورت گرفت، یک سازمان غیر انتفاعی را تشویق کرد، به خانه های سالمندان آی پاد هدیه کند. کوهن هم اکنون در تلاش است تا با جمع آوری کمک های خیریه ، یک میلیون آی پاد برای سالمندان تهیه کند.
کار این سازمان نشان می دهد که پخش موسیقی های شخصی برای بیماران مستقر در خانه های سالمندان تاثیر فوق العاده بالایی در بهبود کیفبت زندگی این اشخاص دارد. کوهن درباره مزایای استفاده از آی پاد می گوید:در خانه های سالمندان شما معمولا آن چیزی را می شنوید که برایتان پخش می کنند اما وقتی که ما برای هر شخص آهنگی که خودش می پسندید را پخش کردیم، او آرام تر و خوشحال تر شد.
هم اکنون کوهن می داند که بیش از 50 خانه سالمندان در 15 ایالت آمریکا، با استفاده از طرح او برای سالمندانشان به صورت فردی از طریق آی پاد موسیقی پخش می کنند. این میزان روز به روز بیشتر هم خواهد شد چرا که وی توصیه کرده جوانانی که به ملاقات سالمندان خود می آیند از آی پاد هایشان برای آنها موسیقی پخش کنند.

منبع


[/h]
 
بالا