تاثیر دعا درتعجیل فرج آقا امام زمان (عج)

tara75

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
امام صادق(ع) مي‏فرمايد: «دعاي پنج دسته مستجاب نمي‏شود:

1 ـ مردي كه با همسرش سازش اخلاقي ندارد و ادامه زندگي زناشويي براي آنان غير ممكن است، ولي به جاي اينكه از راه قانوني طلاق استفاده كند، دعا مي‏كند كه خدا او را از آن گرفتاري نجات دهد!

2 ـ صاحب برده و بنده كه برده‏اش سه مرتبه گريخته و صاحبش هر مرتبه به زحمت او را پيدا كرده ولي از سر خود دور نكرده و نفروخته است و براي بار چهارم فرا مي‏كند و او دست به دعا بر مي‏دارد و از خدا مي‏خواهد كه بنده‏اش را پيدا كند.

3 ـ شخصي كه از كنار ديواري شكسته كه مشرف به سقوط و خراب شدن است، مي‏گذرد و به جاي آنكه با شتاب و سرعت از آنجا بگذرد ايستاده و دعا مي‏كند كه آن ديوار بر سرش خراب نشود.

4 ـ مردي كه به ديگري قرضي داده، ولي بر اين قرض دادن شاهد و گواهي نگرفته است و دعا مي‏كند كه بدهكار طلب او را بدهد.

5 ـ مردي كه در خانه نشسته و به دنبالِ كار و كسب نرفته است و هميشه از خدا روزي و ثروت بخواهد.
 

omid20110

کاربر فعال تالار اسلام و قرآن ,
کاربر ممتاز
- مقصود از (ماء معين) حضرت مهدى عليه السلام است:
«قل ارأيتم ان اصبح ماءكم غوراً فمن يأتيكم بماء معين» ملك، 30
بگو به من خبر دهيد اگر آبهاى سرزمين شما در زمين فرو رود چه كسى مى‏تواند آب جارى و گوارا را در دسترس شما قرار دهد .
قال ابوجعفرعليه السلام: هذه نزلت فى الامام القائم‏عليه السلام...
آيه شريفه درباره امام قائم نازل شده است . (نورالثقلين، ج 5، ص 387)
 

tara75

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
اثبات علمی تاثیر دعا و نیایش در زندگی



دلایـل زیـادی وجود دارد که ثابت می کـنـد دعـا مؤثر است.
بسیـاری از تحقیـقات عـلـمی صحــت این مطلب را نشـان
میدهند.

تحقیقی که در سال 1993 برروی 10،000 کارمند دولتی در
طول 26 سال انجام گرفت،نشان داد که افراد متدین بسیار
کـمتر از افـراد کافر، بـه خـــاطر مشکلات قلبی-عروقی جان
می سپارند. و در تحقیقی که در سال 1995 در یک کالج بر روی 250 نفر بعد از جراحی قلب باز انجام گرفت، اینطور نتیجه گیری شد که آندسته از افراد که ارتباطات مذهبی و حمایت اجتماعی داشته اند، 12 مرتبه کمتر از آنها که فاقد آن بوده اند، جان سپرده اند.

در تلاش برای درک افسردگی ناشی از بستری شدن در بیمارستان، محققان یک دانشگاه 1000 بیمار بستری شده در بیمارستان که عادت به انجام امور مذهبی از قبیل نماز و دعا داشته اند را از سال 1987 تا 1989 مورد بررسی قرار داده و دریافته اند که این افراد بسیار بهتر از دیگران با مشکلات سلامتی خود کنار می آیند.

یک مرکز اخیراً هیئتی را برای تشخیص مزایا و فواید ادغام داروهای متعارف با درمان های رفتاری و تکنیک های تمدد اعصاب برای درمان فشارخون، تشکیل داده است. این گروه دریافتند که ترکیب این دو روش درمانی با یکدیگر، که نماز و دعا یکی از اجزاء مهم آن بود، می تواند باعث پایین آوردن سرعت تنفس ، ضربان قلب، و فشارخون فرد شود.

دانشگاه مکزیکو مشغول مطالعه بر روی قدرت دعا و نماز برای درمان افراد الکلی است. همچنین تحقیقی نیز درمورد دعا و درمان در دانشگاه باستیر در حال انجام است. مطمئناً دنبال کردن یک شیوه زندگی مذهبی و روحانی می تواند باعث بهبود و ارتقاء سلامتی شود. افراد دیندار و مذهبی معمولاً بسیار کمتر به دنبال خطراتی مثل سیگار، الکل و همبستر شدن با افراد ناشناس می روند. اما، درک عملکرد شفاعت و دعای دیگران برای افراد کافر و بی اعتقاد بسیار دشوار است.

در مهمترین و گسترده ترین تحقیقات مربوط به تاثیر شفاعت و دعا، متخصص قلب شناس، راندولف بیرد، روی 393 بیمار بستری شده در واحد مراقبت های بیماری کرونری قلب در بیمارستان عمومی سان فرانسیسکو، بررسی هایی انجام داده است. برای برخی از این بیماران توسط گروه های خانگی، دعا و نیایش هایی انجام شده، اما برای برخی این دعا و نیایش انجام نگرفت. کلیه مردان و زنان بیمار مورد مراقبت های پزشکی یکسان قرار گرفتند. در این تحقیق، نه پزشکان و پرستاران و نه خود بیماران نمی دانستند که دعا و نیایش برای کدامیک از بیماران انجام می شود.

نتایج این تحقیق بسیار چشمگیر بوده و موجب تعجب بسیاری متخصصین و دانشمندان قرار گرفت. نتایج تحقیق نشان داد که آندسته از بیمارانی که مراقبت های پزشکی آنان با دعا و نیایش برای سلامت آنها ادغام شده بود، نیاز به داروی کمتری داشته و تجهیزات تهویه به مدت زمان کمتری برای آنها استفاده شده و وضعیت سلامتی آنها نیز نسبت به سایر بیماران بسیار بهتر بوده است.




منبع:www.mardoman.net
 

tara75

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
۱ـدعا برای فرج ،موجب فرج خواهد شد.
۲ـموجب زیاد شدن نعمتهای پروردگار خواهد شد.
۳ـموجب ناراحتی و اضطراب شدید شیطان میشود.
۴ـدعا برای فرج تعظیم در برابر پروردگار و بزرگ داشتن دین او است.
۵ـدعا برای فرج آن حضرت ،موجب دعا کردن متقابل امام عصر برای دعا کننده است.
۶ـدعا برای فرج موجب استجابت دعاهای شخص دعا کننده برای خودش میشود.
۷ـدعا برای فرج اداء اجر رسالت پیامبر اکرم (ص) است.زیرا بر اساس آیه قرآن پیامبر اجر رسالتش را فقط دوست داشتن واظهار محبت به اهل بیتش قرار داد (سوره شوری آیه ۲۳)و دعا برای فرج بالاترین اظهار محبت به پیامبر اکرم (ص)وامامان بزرگوار مخصوصا امام عصر است.
۸ـموجب آمرزیده شدن گناهان میشود.
۹ـدعا برای فرج وفا نمودن به عهد و پیمان با پروردگار و امامان بزرگوار است.
۱۰ـدعا کننده برای فرج به ثواب های احسان به والدین حقیقی می رسد .بر اساس روایات بسیار پیامبر اکرم و امیرالمومنین و ائمه هدی والدین حقیقی و روحی انسان میباشند و دعا نمودن برای فرج احسان به والدین حقیقی و روحی انسان می باشد .۱۱ـدعا کننده برای فرج اگر قبل از ظهور آن حضرت از دنیا برود میتواند برای یاری آن حضرت در وقت ظهور به دنیا برگردد.
۱۲ـدعا برای فرج اظهار محبت باطنی به آنحضرت است.۱۳ـدعا برای فرج موجب نجات از فتنه های آخرالزمان است .


مطلب فوق برگرفته از صفحه ۲۱۸ کتاب راهی به سوی نور نوشته آفای علی رضا نعمتی میباشد.
 

tara75

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
[FONT=times new roman, times, serif]حضرت محمد (ص) فرمود :[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]هر مسلمانی که دعا کرده و خدا را بخواند ، البته در صورتی که خواسته اش مشروع باشد[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]حتماً یکی از این سه نعمت به او داده خواهد شد:[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]اول : خواسته اش را برآورده خواهد کرد .[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]دوم : ذخیره آخرتش قرار دهد .[/FONT][FONT=times new roman, times, serif]سوم : پیامد ناگواری را از او دور کند .[/FONT]یاران گفتند اگر چنین است فراوان دعا کنیم . فرمود فراوان دعا کنید.
 

Similar threads

بالا