تاثير امواج تلفن همراه بر افزايش دما در ناحيه سر

aftab

عضو جدید
کاربر ممتاز
پژوهشگران دانشكده مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي امير كبير موفق به بررسي تغييرات دمايي سر انسان در اثر امواج الكترومغناطيسي منتشر شده از تلفن همراه به عنوان يك منبع حرارتي شدند.

"شاهرخ شجاعي" كارشناس ارشد مهندسي پزشكي و مجري طرح در گفت و گو با ايرنا گفت: استفاده از تلفن همراه باعث ساطع شدن امواجي در كنار سر مي شود كه مقداري از اين امواج توسط سر جذب مي شود و همين امر به افزايش دماي ناحيه سر در استفاده كنندگان از تلفن همراه منجر مي شود. وي گفت: در اين بررسي ميزان جذب امواج ساطع شده از گوشي تلفن همراه با پارامتر SAR كه مخفف نرخ جذب ويژه است اندازه گيري شد تا مشخص شود چه ميزان از اين امواج جذب سر مي شود. وي يادآور شد: بالاترين دما زماني كه بين 15 دقيقه تا نيم ساعت از تلفن همراه استفاده مي شود ، به سر وارد مي شود. اين مدت استفاده از گوشي تلفن همراه به ميزان 3/0 درجه سانتي گراد ، دماي سر را بالا مي برد. هدف از انجام اين تحقيق آن است كه به منظور حفظ سلامتي كاربران ، بايد تمام ويژگي هاي گوشي هاي تلفن همراه از جمله فركانس ها و ميزان حرارت توليدي ويژه هر گوشي مشخص شود تا به سمت بهينه سازي توليدات در اين زمينه پيش برويم.وي با اشاره به اين كه اغلب در بروشورهاي تلفن همراه مقدار جذب ويژه (SAR ) بايد نوشته شود گفت: با انجام اين كار و اعلام مقدار جذب ويژه تلفن همراه مي توان مشخص كرد كه آيا اين مقدار جذب ويژه در محدوده مجاز قرار دارد يا خير. شجاعي اضافه كرد: انجام چنين اقدامي و سرمايه گذاري در جهت عملي كردن اين طرح تحقيقاتي كمك مي كند تا از خطرات جدي ناشي از استفاده از تلفن همراه جلوگيري كرد. وي اضافه كرد: بر مبناي اين بررسي اولين و مشخص ترين اثر امواج الكترومغناطيس روي سر، افزايش دماست.

شجاعي در خصوص مراحل اين تحقيق اظهار داشت: در اين تحقيق با استفاده از يك روش حل اختلاف محدود پايا ابتدا ميزان جذب ويژه شبيه سازي شده در سر مشخص شد سپس با استفاده از معادلات حاكم سيالاتي و انتقال حرارت كانتورهاي دماي سر با در نظر گرفتن شرايط ، مورد محاسبه قرار گرفت. لينک خبر: http://www.khorasannews.com/news.aspx?07_17422_11_2865.XML
منبع خبر: خراسان
 

yoosef951

عضو جدید
سال 500،2004 دانشمندان آلمانی نامه ای به صدر اعظم وقت آلمان ، گرهارد شرودر نوشتند که مضمون آن این بود :« چرا اجازه می دهید آنتن ها ی BTS در نزدیکی خانه شهروندان نصب شود ، در حالی که همه از مضرات آن آگاهی دارند ؟»
آنها نوشته بودند :«آقای شرودر چرا شما بجه و خانواده خود را در معرض امواج موبایل قرار نمی دهید ؟نکند می خواهید بگویید نمی دانید که این امواج سرطان زا هستند؟»
واقعیت این است که درباره مضرات استفاده بیش از حد از تلفن همراه ، بسیار نوشته شده است؛ ولی هشدارها جدی گرفته نمی شوند و در رفتار عموم مردم تاثیر چندانی نمی گذارند . مدتی قبل ، در رسانه ها ، نام یک ایرانی به عنوان مخترع الیاف ضد نفوذ امواج موبایل (EWAII) مطرح شد . نام او علی جاسب بود.
مردی که تقریبا تمامی رسانه های آلمانی مانند رادیو HRI و HR3، روزنامه صبح برلین ، تت زد، BestBest، رادیو انرژی ، تلوزیون بایرن و ... با او مصاحبه کرده بودند . می خواستیم با او درباره اختراعش صحبت کنیم ، خوشبختانه در ایران بود .
در اولین تماس با او فهمیدیم قضیه می تواند مهم تر از این ها باشد. علی جاسب یک پژوهشگر حرفه ای در موضوع تشعشعات تلفن همراه بود و طبیعتا به خاطر اختراعش، کیفی که 99.9999 درصد از امواج مضر موبایل را می گیرد ، سالها بود که درباره مضرات این امواج مطالعه می کرد .
او بعد از آن قضیه نامه 500 دانشمند به صدر اعظم آلمان را تعریف کرد ، گفت (من ایران و ایرانی را دوست دارم و برای کمک به هموطنانم به ایران آمدم تا آنها را از مضرات موبایل آگاه کنم.)
-اصلا چطور ایده ساخت پارچه ضد نفوذ امواج الکترومغناطیسی موبایل به ذهن شما رسید ؟
-من هم مثل بقیه جوانان که علاقه مند به موبایل هستند ، از ابتدایی ترین سیستم ها و گوشی هایی که به بازار آمد ، شروع به استفاده از آنها کردم. اگر خاطرتان باشد اولین گوشی های موبایل بسیار بزرگ بودند ، خود گوشی 40 سانتی متر بود و آنتن های 20سانتی متری داشت. بعد از مدتی متوجه شدم که هنگامی که با موبایل صحبت می کنم ، سر یا چشم هایم درد می گیرند. این مساله را با چند نفر از اساتید و دوستان هم دانشگاهی هایم در میان گذاشتم و شروع به تحقیقات وسیعی درباره امواج الکترومغناطیسی که در گستره (range ) امواج موبایل هستند و زیان های آن برای انسان کردم
 

Similar threads

بالا