تابلوی هنری بچه های باشگاه مهندسان

وضعیت
موضوع بسته شده است.

سمانه آسمونی

عضو جدید
کاربر ممتاز
چاروق

چاروق

نام صنایع دستی:چاروق
شهر:زنجان
توضیحات : چاروق از صنایع دستی زنجان است و عبارت از پاپوش و پای افزار است که از قدیم الایام مورد استفاده بوده و باشاکال مختلف و تهیه و ساخته می شده و قسمت اعظم ساختمان آن درقدیم از چرم بوده است.
در فرهنگ معین تحت عنوان چاروق چنین نوشته شده است« چارق { ترکی = چارغ = چاروق} کفش چرمی که بندها بساق پا پیچیده می‌شود. پا تا به، پالیک. در اصطلاح محلی ترکی زنجان چاروق را (چارخ) تلفظ می‌کنند.

 

پیوست ها

  • zanjan.jpg
    zanjan.jpg
    77.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

ایلناز71

عضو جدید
سلام
مرسی از تاپیک.خیلی تجربه خوبی بود.
ولی! من از مشهد بدم میاد و مشهدیا بی هنرن و هیچ صنایع دستی خاصی ندارن مگه اینکه بریم سمت طرقبه:D
با تشکر:smile:



صنایع دستی خراسان رضوی



گلیم بافی
در میان عشایر و روستاییان خراسان، گلیم بافی به عنوان یک فعالیت خانگی معمول است. مناطق عمده گلیم بافی در استان خراسان، شهرستان های مشهد، قوچان و شیروان است.
ابریشم بافی کلات
از مهمترین هنرهای سنتی و صنایع دستی، هنر ابریشم بافی است که در خراسان رضوی در منطقه کلات و روستای زاوین رواج دارد. روستای زاوین مرکز بافت ابریشم محسوب می گردد.
شعر بافی
شعربافی یا دست بافی در استان خراسان، از گذشته های دور، یکی از مشاغل صنعتگران بوده است. این صنعت در بیش تر شهرهای استان خراسان، به ویژه در شهرستان های مشهد، سبزوار و تربت حیدریه، به صورت خانگی و کارگاهی دیده می شود. فعالیت های برک بافی، فرت بافی و ابریشم بافی را نیز می توان در این رده قلمداد کرد که عمده تولیدات آن ها حوله، چادر شب، بقچه و… است.
نمد بافی
در میان عشایر خراسان، صنعت نمد مالی از رونق فراوانی برخوردار است و دو مرکز اصلی تولید آن، شهرهای مشهد و قوچان می باشند.
برک بافی
یکی دیگر از بافته های خراسان رضوی برک است. این بافته در کارگاههای برک بافی بشرویه از پشم شتر بافته می شود.
سبد و حصیر بافی
یکی از صنایع دستی مهم و پردازشی که با هزینه بسیار ناچیز، ساخته هایی را می آفرینند، سبد و حصیر بافی است. مواد اولیه این تولیدات، کاه و شاخه های نازک درختان است و مرکز اصلی آن روستاهای اطراف طرقبه در استان خراسان می باشد. به دلیل توریستی بودن منطقه طرقبه، بازار این تولیدات از موقعیت مطلوبی برخوردار است. برای بافت سبد، از چوب درختچه بید مشک استفاده می شود که هم ظریف و هم باریک است و هم چنین خاصیت انعطاف پذیری آن زیادمی باشد. صنایع ظریف حصیر بافی، در میان مسافرینی که به این استان سفر می کنند و هم چنین اهالی منطقه، جایگاه ویژه ای دارد.
پوستین دوزی
یکی از صنایع مهم استان خراسان پوستین دوزی است. در شمال استان، سردی هوا موجبات پیدایش و گسترش این صنعت را فراهم آورده است. پوستین دوزی در میان عشایر کوچ نشین استان از اهمیت به سزایی برخوردار است.
وجود دو کوه سنگی در دامنه ی کوههای جنوب مشهد سبب شده تا صنعتگران حکاک روی سنگ، همواره مواد اولیه ی مورد نیاز خود را در دسترس داشته باشند. جنس این سنگ ها از مواد آذرین می باشد و رنگ آن سیاه است.
سنگ تراشی و قلم زنی روی سنگ
از جمله فعالیت های هنری در شهر مشهد، یکی هم سنگ تراشی است که سابقه ای دیرینه دارد. عمده تولیدات مصنوعات سنگی عبارت اند از:
قندان، هاون، ظرف دیزی و انواع مجسمه های سنگی.
فیروزه تراشی
شهر نیشابور که به شهر فیروزه شهرت دارد، دارای معادن ارزشمندی از فیروزه می باشد که از قرن ها پیش مورد بهره برداری قرار گرفته اند. فیروزه تراشی یکی از حرفه های قدیمی در استان خراسان است. تراش فیروزه به اشکال پیکانی و مسطح از جمله تراش هایی است که طرفداران فراوان دارد. فیروزه یکی از سوغاتی های مهم استان خراسان است و بازار مطلوبی نه تنها در استان، بلکه در سطح کشور دارد.
سفالگری
یکی از صنایع دستی مهم در ایران سفالگری است که در شهرهای حاشیه کویر ایران از موقعیت مناسبی برخوردار است. مرکز اصلی این صنعت در استان خراسان، در شهرستان گناباد به ویژه روستای مند است. مهم ترین تولیدات این صنعت انواع گلدان و ظروف سفالین می باشد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
اطلاعیه : اولین مسابقه ی هنری ِ تابلو باشگاه مهندسان ایران

اطلاعیه : اولین مسابقه ی هنری ِ تابلو باشگاه مهندسان ایران










با سلام و احترام حضور شما عزیزان همراه ِ تابلوی هنری باشگاه مهندسان ایران . . .:gol:

بدین وسیله ، به استحضار شما دوستان ِ خوبم میرسونم که از این پس ، جمع بندی و ساخت و ارائه ی تابلو در هر مرحله ، به مسابقه گذاشته میشه ، و بهترین و زیباترین اثر ، به عنوان تابلوی اون مرحله معرفی میشه ، و طبیعتاً به هنرمندی که تابلوی طراحی شده ش اول بشه ، جوایزی تعلق خواهد گرفت .
آثار سایر شرکت کنندگان نیز ، در تاپیک ِ مجزای مسابقات ِ هنری تابلو ( که بزودی افتتاح میشه ) ضبط و آرشیو خواهند شد .
بدین ترتیب ،از این به بعد بازه ی زمانی ِ شروع و پایان هر مرحله از تابلو ، منظم تر خواهد شد و به صورت ِ دوره های یک ماهه ، مراحل ، تجدید ِ موضوع می شوند .



___________________________________________



  • موضوع مسابقه :

شرکت کنندگان محترم ، می بایست تمامی ِ تصاویر ارسالی در هر مرحله رو ، با ایده و ذوق هنری و اصول گرافیکی و ... ، تبدیل به یک تصویر و تابلو نموده ، و اون رو آماده ی ارائه کنند . ( برای دیدن ِ نمونه می توانید به دوره های پیشین رجوع بفرمائید ) .

تابلوی هنری شماره 5 باشگاه مهندسان ایران - صنایع دستی


توجه داشته باشید که تابلویی که شما ارائه خواهید کرد ، ترکیبی از عکس هایی هست که دوستان در همین تاپیک ، و در ادامه ی مرحله ی پنجم فرستادن . تصاویر شامل پست ِ #329 تا پست ِ #362هست .




  • نکات مهم در داوری و انتخاب ِ تابلوی شماره 5 :

- موضوع تابلو
-توضیحات و بیان ِ ایده ها ( اختیاری اما تاثیر گذار )
-رنگ بندی
- ترکیب بندی و ساختار
-خوانایی و وضوح
-گرافیک
- خلاقیت
-و ...



  • زمان مسابقه :

از امروز جمعه 1392/03/24 ، تا یک هفته دیگه، جمعه 1392/03/31 فرصت دارید ، تا تابلوی طراحی شده رو آماده کنید و بفرستید .




  • نحوه ارسال آثار :

تصویر ِ تابلو رو از یک آپلود سنتر معتبر به علاوه خود ِ باشگاه ، آپلود بفرمائید ، و برای بنده ، با عنوان ِ مناسب ، به صورت پیام خصوصی ارسال کنید .




  • جوایز مسابقه :

با توجه به اینکه مرحله ی اول برگزاری هست ، برای افزایش انگیزه و القای اعتماد به نفس ، به سه تابلوی برتر ، جوایزی اهدا خواهد شد ، اما در نهایت ، تابلوی اول ، تابلوی اصلی خواهد بود .

- نفر اول : 200 امتیاز - معرفی در تاپیک ِ برندگان مسابقات ِ تالار هنر
- نفر دوم : 150 امتیاز
- نفر سوم : 100 امتیاز
- باقی آثار شرکت کنندگان هم به نشان ِ ارزش و احترام ، در تاپیک ِ مرجع مسابقات، معرفی و آرشیو می شوند .

.
.
.
.
.
.
تاپیک به صورت موقت قفل خواهد بود ، و بعد از معرفی ِ تابلوی این مرحله ، موضوع ِ بعدی شروع خواهد شد .
از حضور ِ گرم و همیشگی ِ همه ی شما عزیزان سپاسگزارم . موفق و پیروز باشید . :gol:











با سلام

به اطلاع میرسونم که بنا به درخواست دوستان ِ خوبم که به دلایلی نرسیدن تابلو رو ارائه بدن و وقت خواستن ، مهلت ارسال آثار رو 3 روز تمدید می کنم .

امیدوارم این سه روز ، فرصت مناسبی برای تکمیل آثار و حضور در مسابقه باشه .

شاد و باطراوت باشید . . .:gol:
 
آخرین ویرایش:

E . H . S . A . N

مدیر تالار مهندسی معماری مدیر تالار هنـــــر
مدیر تالار
تابلــــــــــــوی شمـــــــاره ی 5 بچه های باشگـــــــــاه مهندســـــــــان ایران - صنایع دستی

تابلــــــــــــوی شمـــــــاره ی 5 بچه های باشگـــــــــاه مهندســـــــــان ایران - صنایع دستی

با سلام و احترام . . .:gol:

تابلوی شماره ی 5 رو حضور دوستان ِ خوبم ارائه میدم ، که ماحصل ِ برگزاری مسابقات ِ تابلوی هنری هست ، که مسلما در جریان جزئیاتش قرار دارید .
یکی از جوایز این مسابقات این هست که تابلوی طراحی شده ی نفر اول ، به عنوان تابلوی اون مرحله معرفی میشه ؛

دوره 5: تابلــــــــــــوی شمـــــــاره ی 5 بچه های باشگـــــــــاه مهندســـــــــان ایران - صنایع دستی
طراح : خانوم مهندس همراهی

HamrahiTabloSanayeDasti03.04.92.jpg



در ادامه ، لازم به یادآوری است که برای تسهیل در امر برگزاری مسابقات ، تصمیم گرفته شد که از این پس ، هر مرحله رو به طور مجزا در یک تاپیک جداگانه برگزار کنیم ، و بعد لینک ِ مراحل ِ بعد ، به تاپیک ِ اصلی اضافه خواهد شد .در نتیجه ، از این به بعد ، برای پیگیری مراحل بعدی تابلوی هنری بچه های باشگاه مهندسان ایران ، به تاپیک های مربوط به خودشون مراجعه بفرمائید که در ویترین تالار در حال برگزاری است و بعد از اتمام هر دوره به تالار هنرهای تجسمی منتقل خواهند شد .
همچنین ، لینک های مرتبط باتابلو های هنری رو اعم از مسابقات ، نظرسنجی ها ، آرشیو ، معرفی برندگان و .. رو در اینجا قرار میدم تا رجوع به اونها ، ساده و سریع باشه .


  • آرشیو دوره های قبل :







.
.
.
مثل همیشه ، منتظر حضور و مشارکت شما خوبان هستیم .
شاد و پایدار باشید . :gol:
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.
بالا