بیلبوردهای سخنگو با رنگ رسانا در راهند!

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز
» سرویس: علمي و فناوري - فناوري
کد خبر: 92030703824
سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۶




گروهی از دانشجویان که چهار سال پیش یک رنگ رسانای برق را برای پروژه هنری خود ابداع کرده بودند، اکنون شاهد کاربرد جهانی محصول خود هستند.
به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، دانشجویان رویال کالج هنر ماده‌ای را ساختند که به انسان اجازه می‌دهد تا گزینه نوری کارا را مستقیما بر روی دیوار اعمال کند، بدون اینکه نیازی به پریز، کابل یا سیم کشی باشد.
این رنگ مانند نوعی سیم کشی مایع بوده که برخلاف سیمهای رایج، قابل اعمال بر روی هر سطح از جمله کاغذ، پلاستیک، فلز و حتی پارچه است.
این محصول از لحاظ ظاهر شبیه شکلات مایع بوده اما به محض مواجهه با هوا خشک می شود.
اگرچه سازندگان این رنگ ادعایی در مورد اختراع کردن یک جوهر رسانا به عنوان اولین گروه در جهان ندارند اما بطور قطع در ابداع شیوه های جدید استفاده از آن پیشگام هستند.
در همان سالها کارهای زیادی در ارتباط با تزریق دستگاههای الکترونیک در زیر پوست انجام می‌شد. این دانشجویان برای پروژه نهایی خود کار بر روی ساخت یک فناوری کمتر تهاجمی را آغاز کردند که قابل رنگ‌آمیزی بر روی پوست باشد.
آنها ابتدا به سراغ سایت ویکیپدیا رفتند که تقریبا اکثر چیزهایی که باید برای ساخت مواد رسانا می‌دانستند به آنها ارائه کرد. پس از نهایی شدن فرمول رنگ، این تیم به دنبال آن برآمدند که چگونه می‌توان این رنگ را در محصولات دنیای واقعی اعمال کرد.
اولین چیزی که آنها ارائه کردند، خود رنگ به شکل خام بود که در دسترس سایر مخترعان قرار گرفت.
امروزه قوطی‌ها و قلمهای این رنگ در اینترنت به فروش رسیده و در فروشگاه‌های الکترونیکی در سراسر جهان نیز ارائه می‌شود. پروژه‌های انجام شده توسط کاربران این رنگ شامل همه چیز از چرخهای رنگی تعاملی گرفته تا اسباب بازیهای الکتریکی خانگی میشوند.
با این فناوری شاید در آینده بتوان بیلبوردهای سخنگو، دیوارهای تعاملی و کارتهای خوشامدگویی که در دست کاربران زنده می شوند را مشاهده کرد.
انتهای پیام
رنگ رسانا با قابلیت روشن کردن سطوح بدون سیم کشی و پریز
 

Similar threads

بالا