بک لینک سازی در سئو

sitedar1

عضو جدید
اگر در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو یا همون سئو چیزی خوندید یا مطالعه کردید، حداقل یک بار با اصطلاح Backlink برخورد کردید. بک لینک یا "لینک ورودی" زمانی ایجاد می شه که یک وب سایت به سایتی دیگر پیوند دارد پس لینک بین دو وب سایت و مجموعه ای از صفحات و دامنه هایی که به یک وب سایت لینک می شن ، backlink است. این مقوله برای سئو بسیار ارزشمنده چون این بک لینک ها نماینده اعتماد به نفس یک سایت برای سایتی دیگه ست. به طور اساسی، بک لینک ها برای وب سایت شما مثل یه سیگنال یا علامت که تاییدی بر محتوای شماست برای موتورهای جستجو عمل می کنن. اگر تعداد زیادی از وب سایت ها به یک سایت مشابه لینک داشته باشن، موتورهای جستجو نتیجه می گیرن که محتوا ارزش این پیوندها رو داره و سایت مورد نظر رو در لیست SERP قرار میده. بنابراین، به دست آوردن این بک لینک ها می تونه تاثیر مثبتی بر موقعیت رتبه بندی سایت و یا قابلیت جستجو داشته باشه. به دست آوردن بک لینک برای سئو خارج از سایت یک جزء ضروری و حیاتیه، به فرآیند به دست آوردن این بک لینک ها link earning یا link building میگن.
بعضی از بک لینک ها ذاتاً از بقیه ارزشمند تر و مهم ترن، پیوند های بک لینک از سایتهای قابل اعتماد، محبوب و معتبر، مطلوب ترین لینک هایی هستن که برای کسب درآمد، در نظر گرفته می شن. حتی فقط ذکر اسم شما در وب سایت های با کیفیت بالا، نام تجاری شما را افزایش میده. همونطور که برخی بک لینک ها به سایت شما ارزش بیشتری میده، لینک هایی که برای پیوند به سایت های دیگه هم می زنید ارزش های متفاوتی داره. وقتی صحبت از لینک سازی میشه سخته که بدونیم از کجا شروع کنیم و اینجائه که تحقیقاتی در زمینه بازخورد رقابتی انجام می شه.
[h=2][/h][h=2]انواع بک لینک ها[/h]در این قسمت یک سری اصطلاح در زمینه بک لینک ها وجود داره که بد نیست بدونید :
· Link Juice ­ـ وقتی که یک صفحه وب به هر یک از مقالات شما یا صفحه اصلی وب سایت شما لینک می شه، یک Link Juice تشکیل میشه. این نوع لینک به رتبه بندی مقاله و تکمیل اختیارات دامنه کمک می کنه.
· No-Follow Link ـ هنگامی که یک وب سایت به وب سایت دیگری لینک میکنه، اما لینک دارای برچسب بدون دنباله است، این نوع از لینک رو داریم. لینک های بدون پیوند در مورد رتبه بندی صفحه مفید نیستند چون هیچ همکاری انجام نمیدن. به طور کلی، یک وب مستر برای پیوند به یک سایت غیر قابل اعتماد از لینک بدون پیوند استفاده می کنه.
· Linking Root Domain ـ این به تعداد بک لینک هایی اشاره میکنه که به وب سایت شما از یک دامنه منحصر به فرد اختصاص پیدا می کنه. حتی اگر یک وب سایت ده بار به وبسایت شما لینک شده باشه، تنها به عنوان یک دامنه ریشه مرتبط در نظر گرفته می شه.
· Low-Quality Links ـ لینک های کم کیفیت لینک هایی هستند که از سایت های برداشت شده، سایت های خودکار یا سایت های اسپم میان. این لینک ها بیشتر مخرب هستن تا مفید، این یکی از دلایلیه که موقع خرید بک لینک ها باید مراقبش باشید.
· Internal Links ­ـ لینک هایی که از یک صفحه به صفحه دیگه با یک دامنه مشابه پیوند می خورن لینک های داخلی نامیده میشن. به این پروسه پیوند داخلی یا ارتباط برقرار کردن میگن.
· Anchor Text ­ـ متنی که برای لینک ها استفاده می شه، متن لنگر است. بک لینک های Anchor Text برای رتبه بندی کلمه های کلیدی خاص بهترین انتخاب هستن.


[h=2]چرا باید بک لینک سازی کنیم؟[/h]
[h=3]1- بهبود رتبه بندی[/h]بک لینک ها یا لینک های برگشتی به رتبه بندی در موتور های جستجو کمک می کنه. اگر هر کدوم از مطالب شما لینک های طبیعی و واقعی دریافت کنه، این محتوا به طور طبیعی در موتورهای جستجو رتبه بندی بالاتری رو دریافت میکنه. پس هدف شما باید ایجاد لینک های طبیعی به صفحات یا پست هایی باشه که کاربرها رو به صفحه اصلی وب سایت شما برسونه.

[h=3]2- فهرست سازی سریعتر[/h]بک لینک ها اجازه گشتن و کشف کردن سایت شما رو به ربات موتورهای جستجو میده، برای وب سایت های جدید خیلی مهمه که این اتفاق براشون بیفته چون به کشف سریعتر و فهرست شدن اون سایت کمک میکنه.

[h=3]3- ارجاع ترافیک[/h]یکی از مزایای اصلی بک لینک ها اینه که به ارجاع ترافیک کمک می کنند. معمولا، ترافیک ارجاعی مورد هدفه و دارای میزان بازده پایین است.


[h=2]بک لینک سازی[/h]درباره لینک هایی که در وب سایت خودتون قرار دادید صحبت نمی کنم، هرچند این "لینکهای داخلی" واقعا اهمیت دارند و اغلب زیر مجموعه هستن اما بیاید به ساخت بک لینک ها توجه کنیم. جاهای کمی برای بک لینک سازی وب سایت شما وجود داره و این کار سختی های خودش رو داره اما شما باید بهینه سازی Google و سئو رو بالاخره شروع کنید. نباید وایستید تا مردم تصمیم بگیرن وب سایت شما رو ببینن و بهش بک لینک بزنن، پس این مقاله رو بخونید و خودتون دست به کار بشید.

[h=3]1- مکان های آسان[/h]اکثر رسانه های قدرتمند اجتماعی مثل Facebook و YouTube یک کد کوچک به نام "تعقیب نکردن" به بیشتر جاهای سایت خودشون اضافه میکنن، همونطوری که از اسمش میشه فهمید داره به موتورهای جستجو میگه که اگر کسی خواست تو سایت ما بک لینک سازی کنه، اون رو نادیده بگیرید. اگر شما داخل وب سایتتون برچسب "no follow" نداشته باشید، اسپمر ها (کسایی که مطالب اسپم و کپی تولید می کنن) هزاران صفحه و اکانت جعلی میسازن و به صفحه شما بک لینک می زنن که این برای اعتبار وب سایت شما خوب نیست. این برچسب ارتباطی که بین دو وب سایت مورد نظر می خواید ایجاد کنید رو از بین میبره و مقوله بک لینک سازی از منظر سئو رو مختل میکنه.
لینک های زیر در زمینه بک لینک سازی واقعی و قانونی هستن و برای بهینه سازی توسط گوگل تایید شده اند :
· پروفایل های گوگل
یک لیست تجارتی محلی برای تمام مشاغل و اداره هاتون ایجاد کنید، از کلمات کلیدی که هدف شماست در پروفایل و توضیحات استفاده کنید. این کار برای رهایی از برچسب "no follow" است و نتایج خوبی در جستجوها داره، یک مکان قدرتمند، آسان و موثر برای ساختن بک لینک هاست.

· Linkedin
یک پروفایل برای شرکت و همچنین پروفایل های فردی برای کارکنان کلیدی و بنیانگذاران بسازید. برای تنظیم اولین لینک وب سایت برای ایجاد متن دلخواه سفارشی "other" رو انتخاب کنید، از دو تا لینک اضافی ای که در اختیارتون قرار میده هم استفاده کنید.

· Digg
Digg برای تولید ترافیک عالیه، با اینکه نیروگاه محکمی نبود اما هنوز هم یک جامعه بزرگه. به علاوه، شما می توانید مقالاتی را که میخواهید ترویج کنید بهش ارائه کنید و لینک ها و پیوندهایی برای موتورهای جستجو به این مقاله ها اضافه کنید.

· Foursquare
باید یک پروفایل در Foursquare داشته باشید به عنوان یک لینک مرتبط با اکانت شما.

· Reddit
این یک سایته ارسال مقاله در ورژن Digg، بسیار فعال با کاربران بسیار جذاب است و لینکهایی که ارسال میکنید از ویژگی no follow در امانند.

· Squidoo
هر چقدر و با هر موضوعی که دوست دارید می تونید تو این سایت lens بسازید، لنز Squidoo اساسا یک صفحه وب است که دیدگاه شخصی شما را در مورد موضوعات مورد نظر با جهان به اشتراک میذاره. Squidoo ابزار انتشاراتی را فراهم می کنه که شما را قادر به سازماندهی موضوعات و کسب درآمد از کمسیون های تبلیغاتی و اقلام مرتبط با موضوع می کنه.

· Stumbleupon
یک سایت کشف مقاله که بسیار شلوغ و محبوبه. درایوها چشم انداز قابل توجهی در سراسر وب دارند و لینک های ارسال شده هم از طریق کاربرها دنبال میشن.

· Yelp
یک پروفایل در این سایت بسازید و لینک هایی که در این پروفایل قرار بدید حتما دنبال میشن حتی لینک هایی که در قسمت نظرات هستن.

· YouTube
با توجه به اینکه میدونید این سایت دومین سایت محبوب جهانی است پس یک کانال YouTube سفارشی برای شرکت خودتون ایجاد کنید. با توجه به اینکه هر کامنت و لینکی در توضیحات این سایت با برچسب no follow قرار می گیره اما YouTube به شما یک لینک در پروفایلتون میده که شامل این ویژگی نیست.

· Hubpages
نوشتن مقالات در مورد موضوعات انتخابی خود، با لینک های سفارشی و متن های لنگر از جمله ویژگی های این سایت است. پتانسیل قابل توجهی در اینجا وجود داره و فقط یکم از جدید ترین ورژن پاندای گوگل کم ارزش تره.

وقتی که از گوگل، لینکدین، لیست های محلی و اساسا تمام صفحات و پروفایل های اجتماعی شما حرف میزنیم، یک پروفایل کامل بسیار قدرتمندتر عمل میکنه. اینها فقط اطلاعاتی هستن که به موتورهای جستجو برای شناخت بیشتر سایت شما کمک می کنن بنابراین تمام جزئیات را پر کنید و کلمات کلیدی اصلی را در پروفایل ها وارد کنید. همه اینها کمی زمان میبره و کار سختیه، اما اگر این کارو درست انجام بدید، گوگل مجموعه ای غنی تر از سایت های خودش رو به صورت یکپارچه و قدرتمند به شما نشون میده.

[h=2]چطور برای وب سایت خود بک لینک بسازیم؟[/h]اولاً که این کار یک کار تخصصیه پس پیشنهادم به شما اینه که این کار رو به شرکت های مربوطه و موفق در این راه مثل دارکوب بسپارید اما اگر که دوست دارید در کنارش خودتونم یاد بگیرید و این کار رو انجام بدین پس مقاله رو ادامه میدیم :

[h=3]به هیچ کس اعتماد نکن[/h]به راهنمایی هایی که از منابع نامشخص می خونید تکیه نکن، اگر کسی راز اول بودن در رتبه بندی گوگل با کلمات کلیدی رقابتی رو بدونه خیلی بعیده که اون رو با کسی در میون بذاره. همیشه تحقیق ها و آزمایش های خودتونو انجام بدید. با یک مبلغ خیلی کم شما می تونید یک وب سایت برای تست انواع لینک ها ایجاد کنید و مطالعات خودتون رو داشته باشید.

[h=3]با صبر و حوصله بک لینک سازی کنید[/h]اگر وب سایت خودتونو ساختید احتمال پیروزی سریع و طبیعی تقریباً صفره. در عوض، شما باید یک سری از لینک ها رو ایجاد کنید و ترافیک مربوط به وب سایت خودتون رو مدیریت کنید. یکی از روش های معمول، نوشتن پست های مهمان در وب سایت های معتبره. وقتی که در سایت های دیگه مقاله می نویسید فقط به این خاطر نباشه که دنباله بک لینک هستید، این روش اخیرا مورد هجوم قرار گرفته، اما با استراتژی مناسب شما می توانید ایستادگی کنید :
· فقط دنبال وب سایت هایی نباشید که یک صفحه به اسم "برای ما بنویسید" دارن، بهترین وب سایت ها برای بک لینک گرفتن دقیقاً اونایی هستن که از این قبیل صفحه ها ندارن.
· فقط برای وب سایت های بسیار معتبر بنویسید، وقتتون رو با وب سایت هایی که از نظر سئو از سایت شما پایین ترن هدر ندید چون لینک شما ارزش بسیار کمی پیدا میکنه و همچنین ممکنه که لینک شما بدون اطلاع قبلی حذف بشه.
· برای هر وب سایت بیشتر از یک بار بنویسید، در غیر این صورت، معلوم میشه که شما فقط برای ساختن backlink ها دارید می نویسید.
· لینک های Nofollow عالین! البته برای سئو خوب نیستن اما برای ترافیک و follower بیشتر در رسانه های اجتماعی خیلی مفیدن.
· پست هایی که در وب سایت های دیگران میزارید رو بهش نظارت کنید، از ابزارهای سئو استفاده کنید و تمام بک لینک ها رو مدیریت کنید. گاهی اوقات مدیریت سایت ها لینک های شما رو حذف می کنن یا از قابل دنبال کردن به غیرقابل دنبال کردن تغییرشون میده که در اینصورت شما باید در جریانش باشید.
· همیشه در قسمت بیوگرافی نویسنده مقاله تون، لینک شبکه های اجتماعی خودتون رو بنویسید.

با توجه به تکنیک های بالا و رعایت همه نکاتی که گفتم، قول میدم که در سئو سایتتون نتایج عالی می گیرید. سایتتون رو به ما بسپارید تا بهترین بک لینک سازی در سئو رو داشته باشید.

طراحی سایت و سئو با دارکوب
 
بالا