بچه ها کمک کمک ککککککککککککممممممممممممم ممممممککککککککککککککککککک کککککککککک

باران 87

عضو جدید
بچه ها من مطالبی درباره ساخت الکترود جوشکاری میخوام.برای نوشتن گزارش کاراموزی لازم دارم.تا یه هفته دیگه هم میخوام تحویل بدم.
 

ali30589

عضو جدید
بببببببففففررررررمممممممم ااااااا

بببببببففففررررررمممممممم ااااااا

با سلام خدمت شما دوست عزيز:
كل مطالبي كه مربوط به ساخت الكترود موجود مي باشد همين يك ذره است.(مرجعش هم كتاب جوشكاري قوس الكتريكي فني و حرفه اي است)
روشهای ساخت الکترود :
روش E یا Solid Extrusion :در این روش فلاکس را بصورت خمیر در می آورند ویا قشار روی الکترود می کشند . کنترل ضخامت پوشش بسیار ساده است وبه وسیله قالبهایی که مفتول از داخل انها رد می شود ، انجام می گیرد .تولید این روش زیاد است وبه طور معمول،درهر دقیقه 200 الکترود تولید می گردد . از جمله معایب این روش استحکام کم پوشش در شرایط حمل ونقل است . چنانچه ضرورت ایجاد کند که الکترود را خم کنیم ، در قسمت هم شده پوسته ترک می خورد واحیاناً قسمتی از آن جدا می شود (از خم کردن الکترود حتی المقدور باید خودداری کرد ) پوسته از فلز جدا نشود .
روش R یا Reinforcement : در این روش تقویت کننده هایی در پوشش به کار میروند که سبب می شوند الکترودها اولاً در شرایط حمل ونقل بیشتر مقاوم باشند ودر مواقع خم کردن (اگر ضرورت پیدا کرد) این نوع الکترودها بیشتر در دستگاههای نیمه اتومات یا اتومات بکار می برندکه طول آنها استاندارد شده نیست . اگر کاربرد الکترود در دستگاههای نیمه اتومات باشد تقویت کننده را از جنس فلز الکترود و به صورت سیم نازک انتخاب می کنند و آن را بصورت مارپیچ در اطراف فلز می پیچند ، در الکترود دستی نخ تابیده شده مخصوص استفاده می کنند وسپس پوشش را روی آن می کشند .
روش D یا Dipping : با اینکه روشی قدیمی است ، ولی بعضی از انواع الکترودها مانند آلومینیوم وآلیاژهای ان ومنیزیم وآلیاژهای آن را به این روش می سازند ؛ زیرا روش E نمیتواند کاربرد درستی برای این نوع آلیاژ داشته باشد . عمل پوشش دادن به این صورت است که مفتول الکترود را چندین مرتبه در ولی به تناوب در محلول فلاکس می گذارند وهر بار تقریباً آن را خشک می کنند تا بتدریج پوسته ضخیمی برروی آن کشیده شود .
اميدوارم راضي شده باشيد
از طرف جوشكار خسته
 
آخرین ویرایش:
بالا