به 7 دلیل از همین فردا پیاده روی را شروع کنید

love.1982

کاربر بیش فعال
کاربر ممتاز
به 7 دلیل از همین فردا پیاده روی را شروع کنید


پیاده روی یکی از ورزش هایی است که امروزه برای همه شناخته شده است و از آنجا که بسیار ساده بوده و نیاز به وسایل خاصی ندارد، مورد استقبال بسیاری از افراد است.

شادابی، حفظ تناسب اندام و کسب آرامش از جمله تاثیرات این ورزش به حساب می آید. اما فواید پیاده روی تنها به این چند مورد خلاصه نمی شود؛

پس بد نیست دیگر تاثیرات آن را با هم مرور کنیم:


1- پیشگیری از ابتلا به سرطان
تحقیقات علمی نشان می دهد کسانی که پیاده روی می کنند نسبت به بقیه کمتر مبتلا به سرطان می شوند. به عنوان مثال احتمال بروز سرطان سینه در خانم هایی که به طور مداوم این ورزش را دنبال می کنند، دو بار کمتر از بقیه است. از آنجا که پیاده روی گوارش و فعالیت روده ها را تسهیل می کند، مسلما احتمال ابتلا به سرطان روده نیز کاهش می دهد.

2- خواب آور طبیعی و مؤثر
به طورکلی ورزش مشروط بر اینکه نزدیک به ساعت خواب انجام نشود، خواب راحت و آرامی را برای فرد به همراه دارد. توصیه می شود افرادی که دچار اختلالات خواب هستند، شب ها پیاده روی کنند.

3- خوش اخلاق شدن
تمرینات ورزشی ترشح برخی مواد مانند آندروفین وسروتونین که تاثیرات مثبتی بر خلق و خو دارد را تسریع می کند. یکی از راهکارهای عالی برای بیماران مبتلا به افسردگی پیاده روی است تا به این ترتیب مصرف داروها را کمتر کنند.

4- داروی مقابله با آرتروز
تاثیر و دلیل پیاده روی در کاهش ابتلا به آرتروز امروزه کاملا شناخته شده است. دویدن، ماهیچه ها و استخوان ها را تقویت می کند و همچنین عملکرد مفاصل را نیز بهبود می بخشد. به همین دلیل است که پیاده روی کلیدی طلایی برای کاهش دردهای استخوانی به حساب می آید.

5- تاخیر اندازی پوکی استخوان
دویدن به استخوان ها کمک می کند تا سلول ها بازسازی شود. در نتیجه استخوان ها محکم تر و مقاوم تر شده و تحلیل بافت استخوانی را به تاخیر می اندازد. پوکی استخوان بیماری است که امروزه 20% خانم ها گرفتار آن هستند.

6- کلید پیشگیری از دیابت
دیابت نوع 2 بیماری است که در حال حاضر رو به گسترش است. پیاده روی نیز مانند دیگرتمرینات ورزشی سلاحی محافظ در برابر این نوع عفونت است؛ به شرطی که دیگر عوامل خطرزا مثل سابقه فامیلی، مصرف بالای مواد قندی و... را نیز مدنظر داشته باشیم.

7- بیماری های قلبی عروقی
روشن است که پیاده روی با تمام فاکتورهای زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی مقابله می کند. دویدن مداوم کلسترول خوب خون را افزایش می دهد و فشار خون، چاقی خصوصا چربی های ناحیه شکم و اضطراب را کم می کند. علاوه بر اینها، پیاده روی سهم قابل توجهی در کاهش ابتلا به بیماری های قلبی عروقی دارد.


قدس آنلاین
منبع: www.Esante.fr
 
Similar threads

Similar threads

بالا