به عنوان یک مهندس صنایع کدام شرکت/برند ایرانی را بسیار موفق میدانیدکه نقش مهندسین صنایع در آن برجسته است؟

babak 123

عضو جدید
کاربر ممتاز
در مورد شرکت های تولیدی نظری ندارم اما ایران خودرو وسایپا و اصولا شرکت های تولیدی چندان هم از هم لحاظ مهندسی صنایع موفق نبودند اگر به تراز نقدینگی این شرکت ها نگاهی کنید می بییندکه با وجود این که حتی کمک های دولتی هم دریافت کرده این شرکت ها بدهی های زیادی دارند و حتی برخی ورشکسته هستند
در بین شرکت های مهندسی - تامین - اجرا EPC برخی از شرکت های خصوصی مثل نارگان - سازه - ایریتک و کیسیون خوب هستند - البته اخیرا سهام برخی از این شرکت ها هم توسط بخش دولتی یا نظامی خریداری شده است و روند رشد را متوفق و حتی معکوس کرده است .
مشکل اصلی این کشور مدیریت است که بسیار سلیقه ای و بدون دانش است و تصمیمات غیر منطقی و اشتباهات مکرر حتی می تواند بهترین شرکت ها را به سرعت نابود کند .
مهندسینی که معمولا زیر بار مجموعه ای از مدیران نالایق گرفتار شده اند و سعی می کنند خود را از وضعیت موجود نجات دهند .
 

linktaz

کاربر بیش فعال
در مورد شرکت های تولیدی نظری ندارم اما ایران خودرو وسایپا و اصولا شرکت های تولیدی چندان هم از هم لحاظ مهندسی صنایع موفق نبودند اگر به تراز نقدینگی این شرکت ها نگاهی کنید می بییندکه با وجود این که حتی کمک های دولتی هم دریافت کرده این شرکت ها بدهی های زیادی دارند و حتی برخی ورشکسته هستند
در بین شرکت های مهندسی - تامین - اجرا EPC برخی از شرکت های خصوصی مثل نارگان - سازه - ایریتک و کیسیون خوب هستند - البته اخیرا سهام برخی از این شرکت ها هم توسط بخش دولتی یا نظامی خریداری شده است و روند رشد را متوفق و حتی معکوس کرده است .
مشکل اصلی این کشور مدیریت است که بسیار سلیقه ای و بدون دانش است و تصمیمات غیر منطقی و اشتباهات مکرر حتی می تواند بهترین شرکت ها را به سرعت نابود کند .
مهندسینی که معمولا زیر بار مجموعه ای از مدیران نالایق گرفتار شده اند و سعی می کنند خود را از وضعیت موجود نجات دهند .
بله.واقعا درسته.اما مهندسيني كه فرموديد به راحتي نميتونند از اين وضع نجات بدهند و شايد سالها خون دل بخورند!نه اينكه آنها هم بتوانند يك شبه فيل هوا كنند!اما در برنامه ريزي هاي بلند مدت تفكرات بسيار بهتري دارند.اگر توجه كنيد در كارخانجات معمولا باندهاي كارگري هميشه قدرتمند تر از باندهاي مهندسي بوده!شايد در يك شركت كارگرها سالها باقي بمانند اما مهندسين زيادي بيايند و بروند!
مهندسين هم از زيردستان ضربه ميخورند هم از مافوق!
و به نظر بنده(نظر شخصي)تحريم واقعا شرايط شركتهاي مارو بسيار بحراني كرده.چراكه ما يه كشور رو به توسعه با نرخ رشد پايين هستيم و اگر نتوانيم پا به پاي رشد اروپا و امريكا پيش بريم پس از مدتي بسيار بسيار عقب ميمونيم.چرا كه ما زير ساخت دانش نداريم و لااقل بايد از دانش اونها استفاده كنيم تا از وضع موجود عقب تر نريم و در كنار اون به فكر زير ساخت خودمون هم باشيم و اونو رشد بديم.اگر قرار باشه بگيم فقط خودمون ميتونيم يه تنه بياييم بالا،بزودي بايد افسوس بخوريم!
براي مثال:شركت فولاد آلياژي يزد و ديگر شركتهاي فولادي ايران  قادر به توليد تسمه فولادي با عرض بيشتر از 150 ميليمتر نيست و اگر شركتي نياز داشت بايد از خارج وارد كنه حالا فكر كنيد تحريم هم هستيم و كسي نده!دانش توليد اونو هم نداريم و كسي نميده.و 2 روزه هم دانش اون به دست نمياد.تا ما دانش توليد اونو بدست بياريم بايد چكار كنيم؟ميدونيد چه صدمه به صنعت ميزنه همين يه مثال ساده؟لااقل بايد بتونيم واردكنيم اما به فكر توليد اون هم باشيم.
اما هيچكدومو نداريم.
بهر حال ضعف مديريت بيداد ميكنه و فعلا كه ديد مثبتي نسبت به زمينه رشد و بها دادن به مهندسين وجود ندارد.بايد زمينه براي رشد فراهم باشه وگرنه شنا كردن در خلاف جهت آب است.بايد طوري به بك مهندس جوان فرصت داده شود كه از 100 ايده مبتدي و غير معقول لااقل ممكنه يك ايده خوب استخراج بشه.اما امان از انتظار براي لقمه آماده...!!!
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز

مشکل اصلی این کشور مدیریت است که بسیار سلیقه ای و بدون دانش است و تصمیمات غیر منطقی و اشتباهات مکرر حتی می تواند بهترین شرکت ها را به سرعت نابود کند .
مهندسینی که معمولا زیر بار مجموعه ای از مدیران نالایق گرفتار شده اند و سعی می کنند خود را از وضعیت موجود نجات دهند .

کاملا با این حرف موافقم . ما در ایران اصلا مدیر تربیت نمی کنیم و نمی دانیم مدیر خوب چی کسی است .
به نظر شما بهترین مدیر چه کسی است ؟ یک مدیر خوب چقدر می تواند در جهت توسعه سازمان فعالیت کند ؟
بزارید با یک مثال جلو برم
مسئول ایمنی پرواز چه کسی است ؟ خلبان ؟
نه مسئول ایمنی پرواز طراح آن است که باید تمامی وضعیتی که ممکن است در پرواز پیش آید را از قبل شناسایی کند و راه حلی برای آن بیابد . نه اینکه خلبان وسط هوا به فکر چاره باشد !
در مدیریت هم همین هست . تنها تفاوت این است که مدیر هم طراح است و هم تصمیم گیرنده .
البته امروزه با اندیشیدن تدابیری به مدیران کمک می کنند .
اگر سازمان به درستی طراجی شود به همان سمت خواهد رفت حتی اگر یک مدیر ضعیف در راس باشد ، رفتار سازمان او را به آن سمت سوق می دهد (برگرفته از سخنان جی فاستر)

اما تعریفی که ما از مدیر داریم این است که همه تصمیمات را خودش بگیرد یا به قول همیشه جلو چشم باشد و در سازمان ناگهان حرکتهای جهشی ایجاد کند که مطابق با رفتار سازمان نیست .
همان کاری که ریئس جمهور خواست انجام بده که می گفت ما با سرعت جت میرویم و پایین دستان با اتومبیل !
این یعنی سازمان آمده نیست و به آن یادنگرفته که با سرعت رو به جلو برود به جای اینکه او را مجبور به حرکت با سرعت جت کنیم به او یاد بدهیم خودش با سرعت جت برود چه ما باشیم چه نباشیم .
این رو هم بگم که مهندسینی که دانش درستی از علم مدیریت ندارن و فقط در مقاطغ بالا میایند و مدرک مدریت می گیرند هم هیچ کمکی نمی توانند بکنند .
به نظر من مدیریت را باید از دبیرستان آغاز کرد .
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
راستی یه شرکت خوبی که به عنوان یک مشتری ازش استفاده کردم و به نظرم زیاد بد نبود شرکت هوایی ماهان بود .
اونچیزی که من دیدم و شنیدم بهترین شرکت هوایی هستش .
حتی خدماتش به کاکنانش هم خیلی خوبه . مثلا با ماشین اون هم فکر کنم مگان یا تو همین رنج میرن دنبال خلبانانشون .
جالبه ماشین ها رد درشون هم مارک داره .
در طول سفر هم خوبه ! امکاناتش بدک نیست . البته یه پرواز داشتم که 5 ساعت تاخیر داشت زیاد دست اونا نبود .
در کال می خواستم یاد این شرکت رو هم بکنم .
به ظر من به عنوان یه مهندس صنایع تنها شرکتی می تونه بگه موفقم که مشتریان ازش راضی باشن .
اعداد و ارقام و گزارش داخلی شرکتها به نظرم زیاد ملاک نیست . اونم تو ایران .
 

mona fard

عضو جدید
با کره ی جنوبی موافقم.چون خیلی شبیه این افراد هستم از نظر ظاهر
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام من یکذره دیر اومدم توی این بحث من نمیخوام شعار بدم ولی باورکنین که ما یکذره به خودمون بد بینیم با اینکه میدونیم ما 30 ساله که توی تحریمم و هنوز هم تقریبا با یک عنوان دیگه روی پای خودمون ایستادیم و داخل و اوضاع کاری ایران افتضاح و هر کسی که پسر خاله یا پسر عموش بیکار میشه سر کارش در یک شرکت مشخص میشه ولی هنوز هم باید امیدوار باشیم
رمز موفقیت اصلی دست ماست فقط باید درست شناسایی و انتخابش کنیم اصلا چرا همیشه خارجی ها (دیگر کشورها) شاخصه ها و متدو های ما که خیلی وقت پیش به ما گفته شده رو بیان و به کار بگیرن چرا خود ما استفاده نکنیم
مگر اصل CRM
غیر از رک وراست بودن و خوش اخلاق بودن با مشتری نیست خوب فلسفه سی ار ام همینه دیگه که کوروش گفته بود راستگو باش تا استقامت داشته باشی
یا چقدر امام علی ع و حضرت محمد ص درباره خوش اخلاقی سخن گفتن
اصلا اقا جون زمان قدیم که نمی تونستن رک و راست بگن اقا در 1400 سال بعد از این روش برای مدیریت استفاده کنید و ... خوب اونا فلسفه و ریششو گفتن این وظیفه ماست که پیدا کنیم و درست انجام بدیم
من فکر کنم 2 سال پیش یک تایپک زدم درباره فرق حلال با کیفیت
همه فکر کردن که من جزو دارم میگم اما من فلسفه این دو تا که مشترک بودن و گفتم هدف هر دو جلب رضایت مشتری در کیفیت و جلب رضایت مشتری و خدای مشتری در حلال خرودن و پول حلال در اوردن همین . معذرت میخوام زیاد نوشتم :smile:
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
سلام من یکذره دیر اومدم توی این بحث من نمیخوام شعار بدم ولی باورکنین که ما یکذره به خودمون بد بینیم با اینکه میدونیم ما 30 ساله که توی تحریمم و هنوز هم تقریبا با یک عنوان دیگه روی پای خودمون ایستادیم و داخل و اوضاع کاری ایران افتضاح و هر کسی که پسر خاله یا پسر عموش بیکار میشه سر کارش در یک شرکت مشخص میشه ولی هنوز هم باید امیدوار باشیم
رمز موفقیت اصلی دست ماست فقط باید درست شناسایی و انتخابش کنیم اصلا چرا همیشه خارجی ها (دیگر کشورها) شاخصه ها و متدو های ما که خیلی وقت پیش به ما گفته شده رو بیان و به کار بگیرن چرا خود ما استفاده نکنیم
مگر اصل CRM
غیر از رک وراست بودن و خوش اخلاق بودن با مشتری نیست خوب فلسفه سی ار ام همینه دیگه که کوروش گفته بود راستگو باش تا استقامت داشته باشی
یا چقدر امام علی ع و حضرت محمد ص درباره خوش اخلاقی سخن گفتن
اصلا اقا جون زمان قدیم که نمی تونستن رک و راست بگن اقا در 1400 سال بعد از این روش برای مدیریت استفاده کنید و ... خوب اونا فلسفه و ریششو گفتن این وظیفه ماست که پیدا کنیم و درست انجام بدیم
من فکر کنم 2 سال پیش یک تایپک زدم درباره فرق حلال با کیفیت
همه فکر کردن که من جزو دارم میگم اما من فلسفه این دو تا که مشترک بودن و گفتم هدف هر دو جلب رضایت مشتری در کیفیت و جلب رضایت مشتری و خدای مشتری در حلال خرودن و پول حلال در اوردن همین . معذرت میخوام زیاد نوشتم :smile:


سلام دوست عزیز
به نظر من مهمترین عاملی که ما نیاز داریم تا با اون پیشرفت کنیم فقط یک چیز است ! اونم هم دلی هست !!!!
چک نکن اگر این از بالا تا پایین حکومت باشه هیج مشکلی دیگه جلو ما نمیمونه و ما حلش می کنیم !
این موضوع بارها در موضوعات مختلف امتحان شده ! در مسئله 8 سال جنگ و پرواز F14 ها !!!!
وایا اینهمه سپاهی و بسیجی بدون هیچ چشم داشتی می رفتن تو جبهه !!!!!
حالا چی ؟ همه به فکر خودشون هستن از مسئول تا مردم !

در مورد کیفیت و حلال ؟؟؟؟ تایپیکش کجاست ؟؟؟
یکی آپش کنیم ! خوبه برای بحث کردن .

به نظر من در بعضی موضوعات مشترک هستن ولی لزوما به هم ربطی ندارن !!!
 

jaz

عضو جدید
دوست عزیز!لطفا اروپا و امریکا رو اصلا مقاسه نکنید با ایران!اونا jit رو به معنی تمام دارند اجرا میکنند اما اگر من نوعی اگر بخوام استارتشو هم بزنم ،حتی استارتش باعث بیکاری کارگران میشه!
بعدشم چه فرصتی دوست من؟تحریم فرصت چیه؟بنده تاریخ 15/1/90 درخواست یک سری لوله دادم واسه قطعه خاصی،اما به علت تحریم هنوز ندادند.لید تایمش 6 ماهه بوده!باید مواد به موقع باید تا بشه کاری کرد.تا کارگر کار داشته باشه و امیدوار باشه.تا برنامه ریزی من درست از کار در بیاد.تا محصول به موقع حاضر بشه.خوب من روی این کار حساب کردم.گفتم اگر این مواد بیاد اینقدر تولید میکنیم اینقد کار ایجاد میشه،اما نرسید.الانم نرسیده!
پس مجبورم موجودی انبار نیمه ساخته امو همیشه در سطح بالائی نگه دارم تا در این مواقع به کمکم بیاد و جلوی بیکاری کارگران منو بگیره.در نتیجه WIP من میره بالا!خواب سرمایه بالا!
اگر هم نخوام قطعه بخوابونم باید قید کارگرها رو بزنم،بگم تعدیل نیرو!برای 6 ماه.به نظر شما این فرصته؟
من کاملا" باهات موافقم دوست من
من همیشه سر این موضوع با استادام بحث داشتم که در حال حاضر و با شرایط کنونی برنامه ریزی پروژه کار خیلی سختی شده و کنترل موجودی از اون سختتر
یه زمان میشد براساس اطلاعاتی که از سیکل های گذشته جمع میکردیم کنترل موجودی خوبی رو به نمایش بذاریم اما با شرائط کنونی فکر نکنم بشه تضمین دقیقی رو موجودی برنامه ریزی شده انبار داشت
 

V A H ! D

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع ,
کاربر ممتاز
فولاد مبارکه اصفهان
ایران خودرو


.
.
.

بطور کلی میگم که دوستان لطف کنن دلایلشون رو هم ذکر کنن!!

که آیا اگر فولاد مبارکه اصفهان و یا اسنوا و ... مد نظرشونه چراییش رو بگن!!:cool:

بازم ممنون به خاطر همکاری تون ... ;)
 

mohsen_522

عضو جدید
عجب تاپیک جالبی شده اینجا!

راستش من با نظر دوستانی که میگن فولاد مبارکه موافقم.اما در عین حال فک میکنم شرکت های تولیدی رو باید با خودشون مقایسه کرد نه با تولیدی های فولاد .حتی به نظر من خودروسازی ها هم خیلی این وسط جایی ندارن .راستش من کارآموزیم رو تو یه قطعه سازی گذروندم.چیزی که من اونجا برای کنترل کیفیت دیدم یه فاجعه بین المللی بود :D رسما مال 50 سال قبل بود. من فک میکنم توی تولیدی های خودرو کشورمون به دلیل حمایتبی حد و حصر از این صنعت شدیدا مشکل داریم . این سه چرخه هندی ها رو دیدین . کارخونه تویوتا همزمان با این کارخونه این سه چرخه ها افتتاح شده .اما سیاست ژاپن این بود که بازارش رو آزاد بزاره در حالی که سیاست هندوستان دقیقا عکس بود .(یعنی همین سیاست الان ما ) بعد 40 سال تویوتا جزو 5 خودروساز اول دنیاست اما اون کارخونه هندی هنوز داره سه چرخه میزنه !

جالب اینجاست که برای بخش خصوصی دقیقا عکسه . یه کارخونه تو همدان برای قند و شکر هست. این کارخونه تا چند سال پیش مال سپاه بود . برای حمایت از بخش خصوصی تعرفه واردات چغندر قند (اگه اشتباه نکنم) بالای 100% بود .اما به محض این که کارخونه واگذار شد این رقم به نزدیک 20% رسید ! سه سال پیش هم که به هپکو رفته بودم دقیقا همین سناریو بود . حالا تحریم ها و فشار فزاینده به صنعتمون هم جدا (برای این بحث دوستان یه تاپیک جدا بزنن به نظرم خوبه)
اما در کل اگه بخوام از یه شرکت اسم ببرم (بدون توجه به شرایط بازار و...) فولاد مبارکه رو باید نام ببرم .البته بدون توجه به این که واقعا شرایطش قابل مقایسه نیست
سلام دوست عزیز
به نظر من مهمترین عاملی که ما نیاز داریم تا با اون پیشرفت کنیم فقط یک چیز است ! اونم هم دلی هست !!!!

این موضوع بارها در موضوعات مختلف امتحان شده ! در مسئله 8 سال جنگ و پرواز F14 ها !!!!
وایا اینهمه سپاهی و بسیجی بدون هیچ چشم داشتی می رفتن تو جبهه !!!!!

شرایط جنگ با صلح فرق میکنه علی جان . شوری که تو حالت جنگی هست نمیتونه 50 سال دووم بیاره . راستی این قضیه F14 ها چیه ؟
 

linktaz

کاربر بیش فعال
سلام دوست عزیز
به نظر من مهمترین عاملی که ما نیاز داریم تا با اون پیشرفت کنیم فقط یک چیز است ! اونم هم دلی هست !!!!
چک نکن اگر این از بالا تا پایین حکومت باشه هیج مشکلی دیگه جلو ما نمیمونه و ما حلش می کنیم !
این موضوع بارها در موضوعات مختلف امتحان شده ! در مسئله 8 سال جنگ و پرواز F14 ها !!!!
وایا اینهمه سپاهی و بسیجی بدون هیچ چشم داشتی می رفتن تو جبهه !!!!!
حالا چی ؟ همه به فکر خودشون هستن از مسئول تا مردم !

در مورد کیفیت و حلال ؟؟؟؟ تایپیکش کجاست ؟؟؟
یکی آپش کنیم ! خوبه برای بحث کردن .

به نظر من در بعضی موضوعات مشترک هستن ولی لزوما به هم ربطی ندارن !!!

موفقیت علاوه بر تلاش و کوشش ، زمینه هم میخواد.کار فرهنگ میخواد...

ببخشید سپاهی و بسیجی؟!!
جنگ؟!
کلا مخالف این پستتم.!:razz:
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
موفقیت علاوه بر تلاش و کوشش ، زمینه هم میخواد.کار فرهنگ میخواد...

ببخشید سپاهی و بسیجی؟!!
جنگ؟!
کلا مخالف این پستتم.!:razz:

واسه چی؟ او هشت سال مگه ما کار داشتیم که اومدن حمله کردن ؟؟

حالا هم قضیه همین هست !!!
ما که کاری نداریم و ...
اگر ما تفکر بسیجی داشته باشیم خیلی از مشکلاتمون حل میشه !
اما متاسفانه فراموش شده و یا کمرنگ !!!
برید به تاریخ جنگ نگاه کنید !!
کشور چطور نگه داشته شد ؟؟

عجب تاپیک جالبی شده اینجا!

راستش من با نظر دوستانی که میگن فولاد مبارکه موافقم.اما در عین حال فک میکنم شرکت های تولیدی رو باید با خودشون مقایسه کرد نه با تولیدی های فولاد .حتی به نظر من خودروسازی ها هم خیلی این وسط جایی ندارن .راستش من کارآموزیم رو تو یه قطعه سازی گذروندم.چیزی که من اونجا برای کنترل کیفیت دیدم یه فاجعه بین المللی بود :D رسما مال 50 سال قبل بود. من فک میکنم توی تولیدی های خودرو کشورمون به دلیل حمایتبی حد و حصر از این صنعت شدیدا مشکل داریم . این سه چرخه هندی ها رو دیدین . کارخونه تویوتا همزمان با این کارخونه این سه چرخه ها افتتاح شده .اما سیاست ژاپن این بود که بازارش رو آزاد بزاره در حالی که سیاست هندوستان دقیقا عکس بود .(یعنی همین سیاست الان ما ) بعد 40 سال تویوتا جزو 5 خودروساز اول دنیاست اما اون کارخونه هندی هنوز داره سه چرخه میزنه !

جالب اینجاست که برای بخش خصوصی دقیقا عکسه . یه کارخونه تو همدان برای قند و شکر هست. این کارخونه تا چند سال پیش مال سپاه بود . برای حمایت از بخش خصوصی تعرفه واردات چغندر قند (اگه اشتباه نکنم) بالای 100% بود .اما به محض این که کارخونه واگذار شد این رقم به نزدیک 20% رسید ! سه سال پیش هم که به هپکو رفته بودم دقیقا همین سناریو بود . حالا تحریم ها و فشار فزاینده به صنعتمون هم جدا (برای این بحث دوستان یه تاپیک جدا بزنن به نظرم خوبه)
اما در کل اگه بخوام از یه شرکت اسم ببرم (بدون توجه به شرایط بازار و...) فولاد مبارکه رو باید نام ببرم .البته بدون توجه به این که واقعا شرایطش قابل مقایسه نیست


شرایط جنگ با صلح فرق میکنه علی جان . شوری که تو حالت جنگی هست نمیتونه 50 سال دووم بیاره . راستی این قضیه F14 ها چیه ؟


منم تو قطعه سازی ها بودم !
قبول دارم شرایط خیلی بده !
در مورد F14 ها واقعا نمیدونی !!
به گفته همه گارشناسا فقط تا دو هفته عملیاتی بودن ! اما هنوز هم عملیاتی هستن ! این هواپیما هم فقط در اختیار تو ارتش تو کل دنیا بوده ! نیروی دریایی امریکا و نیروی هوایی ایران !

این هواپیما جز پیشرفته ترین هواپیمای تاریخ دنیا هست !
قرار بود در اوایل انقلاب این الماس گران قدر رو به هند بفروشیم ! که خوش بختانه افرادی بودن مثل شهید بابائی که قدرشون رو میدونستن !


در کل اگر ما بخواییم می تونیم !
جهان هم با ما دیگه نمیتونه بجنگه ! همین ! یعنی مردم دنیا نمی تونن ! اصلا نمیخوان ..
 

melika02

عضو جدید
تو شرکتایی که من میشناسم ایرانسل و زرسیم رو موفق میدونم. که مغز متفکر ایرانسل آقای جراحی اگه اشتباه نکنم هستن که یه مهندس صنایعند و مدیر عامل زرسیم هم با استفاده از دانش مهندسی صنایع و پیاده کردن سیستم ایزو تونسته خیلی خیلی موفق باشه.
 

mohsen_522

عضو جدید
منم تو قطعه سازی ها بودم !
قبول دارم شرایط خیلی بده !
در مورد F14 ها واقعا نمیدونی !!
به گفته همه گارشناسا فقط تا دو هفته عملیاتی بودن ! اما هنوز هم عملیاتی هستن ! این هواپیما هم فقط در اختیار تو ارتش تو کل دنیا بوده ! نیروی دریایی امریکا و نیروی هوایی ایران !

این هواپیما جز پیشرفته ترین هواپیمای تاریخ دنیا هست !
قرار بود در اوایل انقلاب این الماس گران قدر رو به هند بفروشیم ! که خوش بختانه افرادی بودن مثل شهید بابائی که قدرشون رو میدونستن !


در کل اگر ما بخواییم می تونیم !
جهان هم با ما دیگه نمیتونه بجنگه ! همین ! یعنی مردم دنیا نمی تونن ! اصلا نمیخوان ..

در مورد f14 ها خیلی باهات موافق نیستم علی جان (البته ببخشید ها):gol:
این که در اوایل جنگ گفته میشد تا دو هفته عملیاتی اند خب یه مانور تبلیغاتی بود (یه دروغ بزرگ ) بعد از جنگ هم یه بار f14 ها رو بردیم پاکستان متخصص های آمریکایی برامون اورهال کردن (آمریکا اون موقع میخواست با این کار به ایران نزدیک بشه) .....اما الان عملا f14 آماده مثل اول انقلاب نداریم متاسفانه ! چون نه قطعات یدکی درست و حسابی داریم نه به ساختار رادارهای پیشرفتش دست پیدا کردیم و بدتر از همه این که تمامی موشک های فونیکسی که قبل انقلاب خریدیم تا حالا از شرایط عملیاتی خارج شدن (عمده ترین قدرت f14 به موشک های فونیکس که فقط رو f14 نصب میشه ) .یه مدت پیش شنیدم قصد دارن یه سری از f114 ها رو کلا تغییر بدن .یعنی موتور و قطعات میگ 31 رو روش بزارن و مهمات روسی براش استفاده بکنن . f14 هم الان هواپیمای خیلی خوبیه (به شرط عملیاتی بودن) اما جلوی هواپیماهایی مثل F22 و F35 قطعا هیچ حرفی برای گفتن نداره
کلا همه ی این حرفا رو گفتم تا بگم همه چی با روحیه ی انقلابی و جهادی درست نمیشه.روحیه جهادی خیلی خوب و عالیه ولی این لازمه ونه کافی. اقتصاد باید مجال نفس کشیدن داشته باشه
(ببخشید نمیخام بیش از این تو این تاپیک در این مورد صحبت کنیم چون احساس میکنم داره اسپم میشه اگه یه تاپیک جداگانه برای این موضوع بزارن خیلی خوبه)
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
در مورد f14 ها خیلی باهات موافق نیستم علی جان (البته ببخشید ها):gol:
این که در اوایل جنگ گفته میشد تا دو هفته عملیاتی اند خب یه مانور تبلیغاتی بود (یه دروغ بزرگ ) بعد از جنگ هم یه بار f14 ها رو بردیم پاکستان متخصص های آمریکایی برامون اورهال کردن (آمریکا اون موقع میخواست با این کار به ایران نزدیک بشه) .....اما الان عملا f14 آماده مثل اول انقلاب نداریم متاسفانه ! چون نه قطعات یدکی درست و حسابی داریم نه به ساختار رادارهای پیشرفتش دست پیدا کردیم و بدتر از همه این که تمامی موشک های فونیکسی که قبل انقلاب خریدیم تا حالا از شرایط عملیاتی خارج شدن (عمده ترین قدرت f14 به موشک های فونیکس که فقط رو f14 نصب میشه ) .یه مدت پیش شنیدم قصد دارن یه سری از f114 ها رو کلا تغییر بدن .یعنی موتور و قطعات میگ 31 رو روش بزارن و مهمات روسی براش استفاده بکنن . f14 هم الان هواپیمای خیلی خوبیه (به شرط عملیاتی بودن) اما جلوی هواپیماهایی مثل F22 و F35 قطعا هیچ حرفی برای گفتن نداره
کلا همه ی این حرفا رو گفتم تا بگم همه چی با روحیه ی انقلابی و جهادی درست نمیشه.روحیه جهادی خیلی خوب و عالیه ولی این لازمه ونه کافی. اقتصاد باید مجال نفس کشیدن داشته باشه
(ببخشید نمیخام بیش از این تو این تاپیک در این مورد صحبت کنیم چون احساس میکنم داره اسپم میشه اگه یه تاپیک جداگانه برای این موضوع بزارن خیلی خوبه)

اینجا زیاد جای بحث تخصصی هواپیما نیست ! در مورد F14 ها این بگم ! در اواسط جنگ که موشک فونیکس تموم شد و این هواپیماها تا حدود زیاد زمین گیر شده بودن دو هواپیمای ترابری از ارتش امریکا و اسرائیل شامل تجیزات هوایمای F4, F14 تو تبریز میشینن که مذاکراتشو آقای هاشمی رفسنجانی انجام داده بود! هواپیمای امریکایی وسایلش تحویل گرفته میشه و تخلیه میشه و هواپیمای اسرائلی بدون اینکه فطعه ازش خارج بشه دوباره برگردونده میشه !
این بحث دوباره چند سال پیش هم تو ایران داغ شد که هاشمی دوباره توضیح داد .
حالا چرا امریکا به ایران این قطعات رو داد خیلی جای بحث داره فقط این نیست که ما نیاز داشتیم

در مورد روحیه بسیجی و سازندگی همگان تو ارتش ایران می دونن که تمام مسئل مربوط هواپیما ها کاملا ریز نظر افسرای امریکایی بود و اینکه میگفتن در دو هفته ایران نمی تونه دیگه هواپیما رو عملیاتی کنه یک حقیقت بود که اما متخصصین ایران به این باور رسیدن شاید سخت و شاید با هزینه اما رسیدن
در مورد موتور هواپیمای F14 اینو بگم یک موتور بسیار پرمصرف و دارای چالاکی بسیار کمی هست و به" پیرزن قورقورو " معروف هست ! علتی هم که به فکر تعویضش هم هستن همین هست .
مثلا در مورد ارتش اسرائیل هم که مثلا پیشرفته هست هنوز از F4 استفاده میکنه ! پس میشه گفت وضعیت ما بد نیست . که بگیم عقب هستیم.
دیگه نمیخوام ادامه بدم ! چون بحثش اصلا اینجا نیست !
ولی اینو بدون مهمترین چیز اینه که چه کسی پشت این تجهیزات میشینه و با چه انگیزه ای !

من این روحیه رو باور کردم و هرجا هم وارد شدیم دیدیم که نتیجه گرفتیم !
من کاستی ها رو میبینم اما دلیلی نمیشه که پیشرفت رو نبینم ! من به شعار یک عده که هر روز یک گروه میان و میرن کار ندارم !
من به مردم کار دارم .
به قدرتشون !
به باورهاشون ! و ....
به همین علت میگم میتوانیم !
من همیشه به 8 سال دفاعمون از ایران می بالم !! شاید این 8 سال رو بشه با 2500 به راحتی عوض کرد !! چون یه عده با دست خالی با تموم دنیا جنگیدن !! و یک وجب خاک عزیزشو ندادن !!
و زیر بار زور نرفتن ! زیر بار حرف یک عرب مست !! زیر بار یک غربی از خدا بی خبر !
 
آخرین ویرایش:

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
هم از علی جان معذرت میخوام و هم از محسن جان راسشو بخواین من با نظرات علی موافقم پدر من در زمان شاه در نیروی هوای بود پدرم میگه که زمان نچندان دور مردی بود به نام تیمسار خاتم مرد شریفی که نه به شاه کار داشت نه به امریکا اینطوری که من شنیدم یکروز وارد سربازخانه میشه خودتون میدونید تمسار یعنی چی نمیدونم سربازی رفتید یا نه ادم از سرگرد میترسه چه برسه به تیمسار ایشون دستورمیده که سربازها پوتین هایشون رو در بیارن و سربازها همین کار ار انجام میدن وقتی میبینه که بیشتر سربازها از داشتن جوراب محروم هستند و بیشترشون از این بابت به بیماری های عفونی دچار شده اند دستور به استحقاقی میدهند (در یک زمان معین وسایل نظامی به سرباز و کادر داده میشود) این دستور در زمانی بوده که امریکا اسرائیل انگلستان امور کلی نیرو هوایی رو در دست داشتند اما با این همه فشار طرف مردمان ایران بود نه استکبار و بالا دستان این داستانو برای این گفتم که اثار معنوی یک فرد به طوری قوی و ژرف مشاهده کنید که در اوایل رفتن شاه اولین اورگانی که به امام پیوست سربازان تربیت شده تمسار خاتم بودنند همون تمساری که خودشو سرباز میدونست و همونی که افسرانی امثال بابایی و ستاری و خضرایی و غفور جدی و...که واقعا از جون و مالشون و خانواده شون گذشتن .نه من و نه هر ایرانی با غیریت نمذاریم که ایران عقب بمونه بچه های دهه 50 و 60 به نسل سوخته معرفی شدند چرا (من هنوز یادم نرفته موقعی رو که جمعی از شهیدان به شهرها میاوردند و من و خانواده ام منتظر پیکر دایم می شودیم هنوز یادم نرفته نوای محمد نبودی هنوز یادم نرفته چطوری دایم جلوی چشمانم به خاطر شیمیای شدن داشت جلوم مثل شمع اب میشود
بخدا از 6 سال پیش بیشتر فکرم مربوط به اینه که نذارم خون شهیدان پای مال بشه .هنوز عطش انتقام توی وجودمه تقصیر از خودمون که گذاشتیم این اتفاقات بیفته.
ببخشید نمی خواستم اینطوری بشه ولی این حرف توی دلم سنگینی میکرد
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
هم از علی جان معذرت میخوام و هم از محسن جان راسشو بخواین من با نظرات علی موافقم پدر من در زمان شاه در نیروی هوای بود پدرم میگه که زمان نچندان دور مردی بود به نام تیمسار خاتم مرد شریفی که نه به شاه کار داشت نه به امریکا اینطوری که من شنیدم یکروز وارد سربازخانه میشه خودتون میدونید تمسار یعنی چی نمیدونم سربازی رفتید یا نه ادم از سرگرد میترسه چه برسه به تیمسار ایشون دستورمیده که سربازها پوتین هایشون رو در بیارن و سربازها همین کار ار انجام میدن وقتی میبینه که بیشتر سربازها از داشتن جوراب محروم هستند و بیشترشون از این بابت به بیماری های عفونی دچار شده اند دستور به استحقاقی میدهند (در یک زمان معین وسایل نظامی به سرباز و کادر داده میشود) این دستور در زمانی بوده که امریکا اسرائیل انگلستان امور کلی نیرو هوایی رو در دست داشتند اما با این همه فشار طرف مردمان ایران بود نه استکبار و بالا دستان این داستانو برای این گفتم که اثار معنوی یک فرد به طوری قوی و ژرف مشاهده کنید که در اوایل رفتن شاه اولین اورگانی که به امام پیوست سربازان تربیت شده تمسار خاتم بودنند همون تمساری که خودشو سرباز میدونست و همونی که افسرانی امثال بابایی و ستاری و خضرایی و غفور جدی و...که واقعا از جون و مالشون و خانواده شون گذشتن .نه من و نه هر ایرانی با غیریت نمذاریم که ایران عقب بمونه بچه های دهه 50 و 60 به نسل سوخته معرفی شدند چرا (من هنوز یادم نرفته موقعی رو که جمعی از شهیدان به شهرها میاوردند و من و خانواده ام منتظر پیکر دایم می شودیم هنوز یادم نرفته نوای محمد نبودی هنوز یادم نرفته چطوری دایم جلوی چشمانم به خاطر شیمیای شدن داشت جلوم مثل شمع اب میشود
بخدا از 6 سال پیش بیشتر فکرم مربوط به اینه که نذارم خون شهیدان پای مال بشه .هنوز عطش انتقام توی وجودمه تقصیر از خودمون که گذاشتیم این اتفاقات بیفته.
ببخشید نمی خواستم اینطوری بشه ولی این حرف توی دلم سنگینی میکرد

واقعا حمیدجان ، سردارهای جنگ ، مردان جنگ بی ادعا بودند! واقعا این مردم از همه چیزشام گذشتند که امروز به اینجا رسیدیم !!
اگر ما امروز جرات میکنیم که خودمان رو تو هرچیز با بهترینها مقایسه کنیم ! ارتشمان رو درمقابل ارتش امریکا و دانشمان را در مقابل جهان ، سیاستمان را درمقابل زور به رخ بکشیم فقط و فقط به خاطر شهدایی هست که در این راه دادیم !!
هربار که به خاطره و یا یادی از شهدا و کسانی که برای این مملکت از مال و خانواده و جانشان گذشتن را منیشنوم نمیتونم جلو سیل اشکهام رو بگیرم !!

میدونید آنها باور کرده بودند که خدا پشتشان هست و با دست خالی میشود !!! که شد !!
حالا ما هم اگر باور کنیم ، با تحریمهای یک طرفه آنان باز هم میشود !! (اسلام با تحریم مخالف هست و جهت یادآوری میگم که ما اصلا تحریم رو قبول نداریم )

نمیدونم به کشور های عربی سفر کردید یا نه ؟؟
کشوری مثل عربستان که روزانه 10 میلیون بشکه نفت استخراج میکنه !! اما جوانهاشون رو دید ؟؟ اصلا به چی فکر میکنند !!
ما فکر میکنیم اونها خوش بخت هستند !! پول دار ، پیشرفته ، بدون تحریم و .....
آیا اینطوری هست !! اون چیزی که من دیدم هرگز اینطور نبوده !

در بحث صنعت هم اولین چیز خواستن هست ! هروقت بخواهیم خواهیم داشت !
علم اگر در ثریا باشد ..........
 

linktaz

کاربر بیش فعال
فكر كنم از مبحث اصلي يكم دور شديد.بحث روي برند است.!
لطفا ...
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
بله بله بله حتما من یک برند دیگه هم معرفی میکنم که حداقل در منطقه خراسان رضوی اولین کارخانه ای بود که انبار کاملا اتوماتیک و بدون دخالت انسان داشت خیلی جای تعجب بود برای من انبارداری میکانیکی اون هم در خراسان واقعا خوشحال شدم اسم شرکت اب معدنی سقا است این شرکت اولین شرکتی هست که اب معدنی با حجم 19.5 لیتری ایران را تولید کرد و همچنین داری سفارش دهی و سفارش گیری فعلی و خلاقی هست به طوری یکسری ظرف ها اب معدنی را به خانه ها اختصاص می دهند و نصب میکنند و دوره ای این ظرف ها رو جایگزین ظرفهای اب معدنی دیگر میکنند:gol:
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
بله بله بله حتما من یک برند دیگه هم معرفی میکنم که حداقل در منطقه خراسان رضوی اولین کارخانه ای بود که انبار کاملا اتوماتیک و بدون دخالت انسان داشت خیلی جای تعجب بود برای من انبارداری میکانیکی اون هم در خراسان واقعا خوشحال شدم اسم شرکت اب معدنی سقا است این شرکت اولین شرکتی هست که اب معدنی با حجم 19.5 لیتری ایران را تولید کرد و همچنین داری سفارش دهی و سفارش گیری فعلی و خلاقی هست به طوری یکسری ظرف ها اب معدنی را به خانه ها اختصاص می دهند و نصب میکنند و دوره ای این ظرف ها رو جایگزین ظرفهای اب معدنی دیگر میکنند:gol:

یعنی منظورت سیستم AGV(automatic guided vehicle)1 هست ؟؟
تا اونجایی که من شنیدم این سیستم قرار بود تو سایپا انجام بشه ، حتی ساختمانش هم اماده شد !
به این صورت که انبار به طور کاملا اتوماتیک توسط روباتها اداره میشدند !!
اما از اونجا که مسائل تحریمی پیش اومد دیگه ادامه پیدا نکرد کامل بشه !
حالا هم همون سیستم هست فط به جای روبات آدم فعالیت میکنه :biggrin:
 

mohsen_522

عضو جدید
یعنی منظورت سیستم AGV(automatic guided vehicle)1 هست ؟؟
تا اونجایی که من شنیدم این سیستم قرار بود تو سایپا انجام بشه ، حتی ساختمانش هم اماده شد !
به این صورت که انبار به طور کاملا اتوماتیک توسط روباتها اداره میشدند !!
اما از اونجا که مسائل تحریمی پیش اومد دیگه ادامه پیدا نکرد کامل بشه !
حالا هم همون سیستم هست فط به جای روبات آدم فعالیت میکنه :biggrin:

خود این استفاده از انسان به جای روبات یه بحث کاملا خلاقانه است !:D
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
یعنی منظورت سیستم AGV(automatic guided vehicle)1 هست ؟؟
تا اونجایی که من شنیدم این سیستم قرار بود تو سایپا انجام بشه ، حتی ساختمانش هم اماده شد !
به این صورت که انبار به طور کاملا اتوماتیک توسط روباتها اداره میشدند !!
اما از اونجا که مسائل تحریمی پیش اومد دیگه ادامه پیدا نکرد کامل بشه !
حالا هم همون سیستم هست فط به جای روبات آدم فعالیت میکنه :biggrin:

نمیدونم من پارسال توی درس مدیریت انبارداری به این مبحث رسیدم که انبار به سه روش اداره می شود 1 کاملا دستی 2 نیمه اتوماتیک یا نیمه میکانیکی 3 تمام اتوماتیک یا تمام میکانیکی
فکر کنم ریشه انبارداری در تمام اتوماتیک هم از انبارهای کالا های پتروشیمی شروع شد اگر اشتباه نکنم حالا اگر وقت کردم یک سری به جزوه هام میزنم
در روش نیمه اتوماتیک از لیفتراک و دو سه تا از وسایل انبارداری استفاده میشود بعد چند تا عکس میزارم ولی باید پیداشون کنم
باتشکر:gol:
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
نمیدونم من پارسال توی درس مدیریت انبارداری به این مبحث رسیدم که انبار به سه روش اداره می شود 1 کاملا دستی 2 نیمه اتوماتیک یا نیمه میکانیکی 3 تمام اتوماتیک یا تمام میکانیکی
فکر کنم ریشه انبارداری در تمام اتوماتیک هم از انبارهای کالا های پتروشیمی شروع شد اگر اشتباه نکنم حالا اگر وقت کردم یک سری به جزوه هام میزنم
در روش نیمه اتوماتیک از لیفتراک و دو سه تا از وسایل انبارداری استفاده میشود بعد چند تا عکس میزارم ولی باید پیداشون کنم
باتشکر:gol:
این روش که من منظورم هست بیشتر تو انبار های که اجناس متنوع با تیراژ بالا هست استفاده میشه . مخصوصا در خودرو سازی خیلی پر کاربرده !!
یه بار بحثش تو کلاس حمل و نقل انجام شد !!



انبار دار درخواست رو دریافت میکنه از طریق شبکه دستور آماده سازی رو میده و ربوتها اونو تهیه میکنند و تحویل میدن ! لیفتراکها به طور خودکار و با توجه به کمترین مسیر که و هزینه تنظیم شده اند .
 

hamid051

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
اره هم این شیوه که گفتی هست هم اینکه محصولات پس از بسته بندی در نوار نقاله ای قرار میگیرند که به انبار منتقل میشوند بعد مستقیما در جاهای مخصوص خود قرار میگیرند نمونه بارز این موضوع پارکینگ طبقاتیکه در المان هست می باشد
54.jpg
58.jpg
 

sed ali

کاربر فعال تالار مهندسی صنایع
کاربر ممتاز
اره هم این شیوه که گفتی هست هم اینکه محصولات پس از بسته بندی در نوار نقاله ای قرار میگیرند که به انبار منتقل میشوند بعد مستقیما در جاهای مخصوص خود قرار میگیرند نمونه بارز این موضوع پارکینگ طبقاتیکه در المان هست می باشد
مشاهده پیوست 107634
مشاهده پیوست 107635


آره
همینجور هست ! (چقدر جالب من درمورد پارکینگ تا بحال ندیده بودم و نشنیده بودم که به این سبک باشه )
راستی این پایلوت هایی که برای آوردن جنس هستند دارای ظرفیت چند تکیه کالا هستن ، و با یه برنامه ریزی می تونن بهترین کارایی رو داشته باشند . یعنی در هر دو مسیر رفت و برگشت بار داشته باشند .
به نظر من خیلی روش جالب و دقیق و مطمئنی هست !!
 
بالا