به شدت نگران افت کیفیت آموزش پزشکی هستم

naghmeirani

مدیر ارشد
عضو کادر مدیریت
مدیر ارشد

62637275.jpg

به شدت نگران افت کیفیت آموزش پزشکی هستم/ مسئولان این نگرانی را جدی بگیرند

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه به شدت نگران افت کیفیت آموزش پزشکی هستم، گفت: به جرات می گویم آموزش پزشکی کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر دنیاست، خواهش می کنم مسئولان کمک کنند این وضعیت مطلوب خراب نشود.

حسین قناعتی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با تاکید بر اینکه باید تناسب بین کیفیت و کمیت در پزشکی دانشجویان پزشکی حفظ شود، اظهار کرد: ما برای اینکه بخواهیم به هر دلیلی ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی در کشور را افزایش بدهیم، این اقدام اشتباه است و برای این مخالفت خود دلایلی دارم.
وی در ادامه تصریح کرد: باید زیرساخت هایی نظیر کلاس های درس، امکانات آموزش مجازی، آزمایشگاه، تخت های آموزشی، استاد و سایر امکانات آموزشی برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را داشته باشیم. در حال حاضر تمامی امکانات آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی محدود است و افزایش بیش از وضعیت فعلی ظرفیت پذیرش دانشجو موجب کاهش کیفیت آموزش دانشجویان خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: به شدت نگران افت کیفیت آموزشی دانشجویان پزشکی در کشور هستم. با توجه به اینکه پزشکی در ایران یکی از افتخارات ایران در دنیا است و به جرات می گویم آموزش پزشکی کشور ما جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است، بر این اساس خواهش می کنم مسئولان کمک کنند این وضعیت مطلوب خراب نشود.
قناعتی یادآور شد: ما در موقعیت های مختلف نظر و مخالفت خودمان در خصوص افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان پزشکی را اعلام کردم، اما متاسفانه این نظرات تاثیرگذار نبوده است. امیدوارم مسئولان تصمیم بگیر نگرانی های ما را جدی بگیرند و در تصمیمات خود در حوزه افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو تجدید نظر کنند.
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ۱۵۰۰ دانشجوی خارجی داریم، ادامه داد: بیشتر از این تعداد ظرفیت پذیرش دانشجوی خارجی را نداریم، باید ابتدا در این زمینه ظرفیت سازی صورت بگیرد و ما در این دانشگاه نیازمند جذب استاد، افزایش فضای فیزیکی و بودجه برای جذب دانشجویان خارجی هستیم.
انتهای پیام
 
بالا