بهینه سازی سایت برای یاهو

expert212

عضو جدید
یاهو تقریبآ قدیمی ترین موتور جستجو حرفه ای جهان میباشد که سهم قابل توجهی از جستجو های اینترنتی شامل 25% را به خود اختصاص داده است! بله تعجب کردید؟ ! با اومدن گوگل بسیاری از جستجو ها به سوی این غول بزرگ دنیای موتورهای جستجو سرازیر شدند ولی همچنان موتورهای جستجو مثل یاهو و MSN درصد زیادی از جستجو های کاربران را در اختیار آنها قرار میدهند. در نتیجه شما نباید تنها برای یک موتور جستجو گوگل سایت خودتون رو سئو و بهینه سازی کنید بلکه موتورهای جستجو یاهو و MSN نیز باید در نظر گرفته شوند.

در گذشته بهینه سازی همزمان سایت برای موتور های جستجو متفاوت ممکن بود باعث نابودی سایت در موتور جستجوی دیگر شود بدین ترتیب که هر موتور جستجویی الگوریتم خاص خودش رو داشت و شما زمانی که برای یک موتور جستجو سایت رو بهینه سازی میکردید به احتمال زیاد در موتور جستجوی دیگر از نتایج بسیار عقب میموندید یا حذف میشدید. با گذشت زمان و تکمیل الگوریتم های موتورهای جستجو ( هنوز هم بطور مداوم در حال آپدیت کردن هستند ولی الان تقریبآ الگوریتمی که ارائه دادن الگوریتم حرفه ای و با باگ های کمتر هست. ) امکان بهینه سازی همزمان در چندین موتور جستجو بعد از گذشت سال ها فراهم شده و شما میتونید سایت خودتون رو در این موتورهای جستجو بهینه سازی کنید بدون اینکه در موتور جستجوی دیگر خطری شامل حال سایت شما شود. ( در عین حال این کاملآ طبیعی هست که در برخی از متدهای موجود در الگوریتم های گوگل و یاهو تفاوت هایی یافت شود ولی میتوان به سادگی فاکتورهایی که در دو موتور جستجو در تضاد هستند را حذف و برای بقیه موارد تصمیم گرفت. )
تفاوت های الگوریتم یاهو با گوگل
مثل تمامی موتور های جستجو یاهو هم برای چک کردن محتوای سایت ها و گرفتن نتایج محتوا از اسپایدر استفاده میکنه اول اونها رو بررسی میکنه و بعد در دیتا بیس خودش ذخیره میکنه و در مرحله بعد داده های سایت رو پردازش میکنه و در آخرین مرحله با توجه به محتوا و تمامی شرایط سئو به اونها رتبه میده ( اینکار در کمترین زمان ممکن انجام میشه ) . اسلارپ یاهو دومین اسپایدر بات فعال جهان هست که میتونید فعالیت های زیادی رو همزمان زیر نظر داشته باشه. این بات از نظر کارکرد الگوریتم با سایر بات های موجود تفاوت زیادی نداره و تقریبآ تمامی مواردی که برای سئو لازمه ( مواردی که بصورت کلی در انتهای کتاب از الگوریتم گوگل یاد شده ) رو در الگوریتم خودش گنجانیده. زمانی که سایت شما از لحاظ سئو در وضعیت خوبی نباشد ( به اصطلاح عنکبوتی نباشه ) ( اسپایدر یاهو در اینجا با این کلمه ازش یاد شده ) یقین داشته باشید که در بقیه موارد هم سایت شما نمیتونه جزء سایت هایی که در نتایج بالایی یاهو نشان داده میشه باشه .

اسلارپ در بعضی موارد حتی میتونه از بات گوگل هم فعال تر باشه بخاطر اینکه یاهو پیج های بیشتری رو نسبت به گوگل ایندکس میکنه و از این لحاظ کارکردش بیشتره ! ( ولی حقیقتآ گوگل بهتره J ) یکی از مهمترین تفاوت های بین موتور جستجو یاهو و گوگل “سند باکس” گوگل هست که زمانی که گوگل بخاطر تغییرات یا مشکل های پیش آمده برای سایت اون رو به سند باکس خودش میفرسته ممکنه حتی ماه ها طول بکشه تا اون سایت از سند باکس در بیاد ولی برای یاهو زمان بسیار کمتری میبره تا سایت رو از سند باکس خودش دربیاره . در سال 2006 گوگل با توجه به تغییرات زیادی که در الگوریتم خودش ایجاد کرد توانست این موتور جستجوی عظیم ( یاهو ) را از میدان رقابت خارج کند و در حال حاضر بین این دو موتور جستجو تفاوت های بسیاری وجود دارد.
یکی از تفاوت های مهم دیگر بکار گیری کلمات کلیدی در سایت است که شما میتونید در موتور جستجو یاهو حتی با بکار گیری کمترین مسائل سئو بهترین نتیجه رو بگیرید ! بصورت مثال اگر شما تایتل ( سرتیتر ) و Url خودتون رو دقیقآ با توجه به معانی یکی بکار ببرید میتونید در اون کلمه ( اگر رقابت زیاد نباشه ) جزء 10 سایت برتر نتایج موتور جستجو یاهو باشید ! ولی همانطور هم که میدانید این موضوع در موتور جستجو گوگل بسیار متفاوت است و هرچند کلمه کلیدی شما بسیار ساده باشد شما باید نکات بسیار بیشتری را برای بدست آوردن اون رتبه رعایت کنید ( کلمات کلیدی مرتبط با کلمه اصلی در نتایج تاثیر گذار خواهند بود و در این بین سایت هایی که از لحاظ قدمت و سئو و بصورت کلی دارای ریشه قوی تری هستند در نتایج ابتدایی موتور جستجو گوگل نمایش داده خواهند شد. )
یکی دیگر از تفاوت های آشکار بین دو موتور جستجو یاهو و گوگل اهمیت دادن با “دسته بندی ” های سایت است بدین صورت که این موضوع در یاهو بسیار با اهمیت است و بصورت بار ها در جاهای مختلف بر آن تاکید دارد ولی در گوگل چنین موضوعی آنچنان که در یاهو مهم است اهمیت ندارد ( خوب حق داره گوگل اهمیت کمتری بده ! موتور جستجویی با این سطح الگوریتم … )

چگالی کلمات کلیدی در یاهو و گوگل هم با یکدیگر تفاوت زیادی دارند بدین صورت که شما در یاهو میتوانید به نسبت گوگل چگالی بیشتری ( بیشتر از 8% چگالی کلمات کلیدی در گوگل را بکار ببرید . ) ولی پیشنهاد میشود زمانی که اقدام به بهینه سازی سایت خود برای موتور های جستجو کردید حداقل ها را در این شرایط بکار ببرید که در تمامی موتور های جستجو بصورت همزمان نتیجه لازم رو بدست بیارید.

یاهو و گوگل هرکدام روش متفاوتی را در سال های اخیر برای سیستم امتیاز دهی خود معرفی کردند . یاهو تولبار ( نوار ابزار ) و گوگل برای سایت های خودش پیج رنک ( که الان دیگه تاثیری نداره ) رو معرفی کرد . که این حرکت از سوی گوگل کاربران را بیشتر به بهینه سازی درست طبق الگوریتم خودش برای این موتور جستجو ترغیب کرد. بکار گیری پیج رنک در نمایش رتبه بندی سایت ها در زمان خودش بسیار تاثیر گذار بود بدین ترتیب که سایتی که پیج رنک 2 را بدست میاورد به مراتب از سایتی که پیج رنکی نداشت در نمایش نتیجه جستجو ها برتر بود. زمانی که یاهو در سال 2004 تولبار خودش رو راه اندازی کرده بود آیکونی برای نمایش پیج رنک و رتبه اون سایت مورد نظر و صفحات داخلی در نظر گرفته بود که با گذر زمان این تولبار از سیستم کلی یاهو پاک شد . ولی هنوز هم نوار ابزار هایی برای استفاده و چک کردن رتبه های سایت ها موجود است که بیشتر آنها امروزه توسط مرورگر ها ( با توجه با در نظر گرفتن امتیازات موتورهای جستجو و الگوریتم آنها ) بصورت افزونه ساخته میشوند.
مرجع : سئو سایت
 

Similar threads

بالا