بهره‌برداري از اولين پارک حيات وحش خصوصي خاورميانه در نيشابور

*** s.mahdi ***

مدیر بازنشسته
کاربر ممتاز

» سرویس: استان ها - خراسان رضوي
کد خبر: 91060804699
چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۵


مالک و مدير اولين پارک حيات وحش خصوصي خاورميانه، گفت: اولين پارک خصوصي خاورميانه و کشور با اعتبار21 ميليارد ريال در نيشابور به بهره‌برداري رسيد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، حصاري امروزهشتم شهريورماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: پارک طبيعي حيات وحش "چشمه خسرو" نيشابور با وسعت 50 هکتار در فاصله حدود 40 کيلومتري شرق اين شهرستان و در مجاورت روستاي چشمه خسرو در حاشيه جاده نيشابور به مشهد قرار گرفته است.

وي اضافه كرد: اين پارک در فاز اول تعداد 250 حيوان، جانور و پرنده از 23 گونه مانند انواع مارهاي زنده سمي، پرندگان شامل کبک، قرقاول، طاووس و انواع طوطي‌ها و برخي حيوانات ديگر از جمله شتر، بز، قوچ، آهو و ميش را نگهداري مي‌کند.

او گفت: سعي شده تا با راه‌اندازي موزه حيوانات تاکسيدرمي شده و بخش فسيل‌شناسي، بعد علمي و آموزشي اين مجموعه را به‌ ويژه براي دانش آموزان و زيست‌شناسان نيز تقويت کند.

وي با بيان اينکه در اين مجموعه اتاق قرنطينه حيوانات نيز در نظر گرفته شده است، اظهار كرد: در فاز اول امکان پرورش برخي حيوانات از جمله سگ، مار و موش در اين پارک به صورت طبيعي وجود دارد.

اين فعال بخش محيط‌ زيست نيشابور، زيستگاه حيات وحش ويژه پستانداران اين پارک را به مساحت 9 هکتار عنوان کرد و افزود: در روزهاي تعطيل نيز مردم نيشابور و مسافراني که به اين شهرستان مي‌آيند مي‌توانند با حضور در فضاي دو هکتاري درياچه مصنوعي اين پارک ماهيگيري کنند.

حصاري به ديگر بخش‌هاي اين پارک نظير دو برج نور، سه آبشار و آب‌نما، برج کبوتر، رستوران و سردخانه اشاره کرد و از امکان اقامت مسافران و گردشگران در 15 سوئيت احداثي در دامنه تپه‌هاي موجود در اين پارک خبر داد.

او خاطرنشان کرد: در صورت نياز به اجراي فازهاي بعدي توسعه، امکان افزايش مساحت اين پارک تا 250 هکتار نيز فراهم است.

وي درباره راه‌اندازي باغ پرندگان نيز گفت: قرار است باغ پرندگان فعلي اين پارک که در مرحله آزمايشي است، از 150 متر به دو هکتار افزايش يابد.
 
بالا