بهترین مزایای زالو درمانی

bamanaa

عضو جدید
مزایای زالو درمانی: از گذشته مرسوم بوده است که از زالو برای درمان بسیاری از بیماری ها بوسیله خونخواری آن ها، استفاده می کرده اند. باور کنید یا نه به نظر می رسد که زالو گاهی بهترین جایگزین در درمان شیمیایی بیماری ها می باشد و حتی تأثیر همان داروهای شیمایی را دارد. این روش سنتی هنوز هم برای درمان بیماری ها پر رونق است. می توانید مقاله زالو درمانی در طب مدرن را نیز مطالعه نمایید.
بهترین مزایای زالو درمانی

مزایای زالو درمانی

از زالو درمانی برای درمان کدام بیماری ها می توان استفاده کرد و اینکه زالو چگونه به ما کمک خواهد کرد و مزایای زالو درمانی چیست….
درمان بیماری عروق

در بزاق زالو موادی شناخته شده است که برای درمان بیماری یا پیشگیری از آن مفید می باشد. بزاق زالوها دارای بیش از صد ماده زیست فعال سودمند است. یکی از اجزای موجود درون بزاق، هیرودین است که به عنوان ضد انعقاد خون عمل می کند. جزء بعدی کالین است که این ماده انعقاد خون را مهار می کند. ترومبوز که می تواند فیبریون را دفع نماید. بزاق زالو همچنین دارای یک فاکتور مهار کننده بنام فاکتور xa می باشد. این ترکیب باعث کاهش اثر انعقادی، فاکتور انعقاد خون می گردد. هیالورونیداز که غلظت مایع بینایی را می تواند افزایش دهد. برای اثر واژینوز، بزاق زالو ها دارای استیل کولین وشبه هیستامین و همچنین مهار کننده کربوکسی پپتیداز A نیز است. این سه مورد می توانند جریان خون را از طریق انجماد عروقی افزایش دهند. این ها تنها بخشی از اجزای بسیار مفید درون بزاق زالو می باشد.

موارد نام برده در بالا، همگی با هم سعی می کنند که غلظت خون را کاهش داده تا در نهایت جریان خون بهتر شود. خون غلیظ باعث تشکیل لخته شده و همچنین فشار خون را در فرد افزایش می دهد. این لخته ها می توانند به قسمت های مختلف بدن رفته و یک رگ را مسدود کرده و باعث سکته مغزی یا حمله قلبی شوند. یکی از مشکلاتی که خون غلیظ ایجاد می کند اینست که اندام های دفاعی، به ویژه انگشتان دست و پا، خونی را که دارای اکسیژن کافی و مواد مغذی مورد نیازشان است را دریافت نکنند. بنابراین مولکول ضد انعقاد بزاق زالوها حیاتی اند، چرا که به طور طبیعی باعث کاهش غلظت خون و مهار انعقاد پلاکت می شود.
بیماران مبتلا به بیماری قلب و عروق (عروقی محیطی) زالو را در مناطق مختلف بدنشان قرار می دهند. زیرا زالو جریان خون را بهبود می بخشد.
درمان بیماری قلبی عروقی

از ابتدای قرن بیستم میلادی، مردم از بزاق زالو بخاطر اثرات ضدانعقادی سیستمیکی که دارد برای درمان بیماری های قلبی_عروقی استفاده می کنند. زمانی که یک فرد مبتلا به سکته مغزی یا حمله قلبی، استفراغ می کند، پزشک معالج زالو درمانی را تجویز می کند. همچنین هیرودین بزاق زالو، مکانیسم رفلکس سگمنتال را تحریک کرده که این نیز به درمان بیماری قلبی_عروقی کمک می کند.
درمان ریزش مو و طاسی

چگونه می توان از طریق زالو درمانی به افرادی که دچار ریزش مو شده اند کمک کرد؟

از آنجایی که زالو تراپی گردش خون را افزایش می دهد، پس زمانی که زالو ها در مناطق ریزش مو و طاس قرا می گیرند، با افزایش گردش خون در منطقه مورد نظر، تحویل مواد مغذی به سلول های آن منطقه را تسریع کرده و فولیکول مو را ایجاد می کند و در نهایت به رشد مو کمک می کند.
افراد مبتلا به ریزش موی ناشی از عفونت های قارچی یا شوره سر، می توانند از ترکیب ضد باکتری موجود در بزاق زالو ها سود ببرند.
درمان آرتروز با زالو

حدود ۶۰۰ نوع زالو در سراسر جهان شناخته شده که فقط ۱۵ نوع آن به عنوان زالوی دارویی در درمان آرتروز و بیماری های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

مفصل آرتروز ابتدا پاکسای می شود سپس زالو های طبی روی مناطق دارای مشکل قرار می گیرند.(مزیت پرورش زالوی طبی) این یک فرآیند ساده و طبیعیست و حسی مشابه نیش پشه دارد، زیرا زالو یک بی حس کننده طبیعی را ترشح می کند. زالو داری یک فرآیند طبیعی است که خون آلوده را از بین می برد و در عین حال، اجزای درمانی و آنزیم ها را از بزاق خود آزاد می کند، زالو با تأثیر مواد درمانی و آنزیم ها موجب کاهش التهاب و درد مفصل می شود.

زالو های طبی حدود یک ساعت (زمان می تواند متغیر باشد) برای درمان بیماری، زمان لازم دارند. بیماران در طول پروسه درمان، احساس آرامش دارند. بعد از زالو درمانی، منطقه نیش، پاکسازی می شود.
به طور متوسط هر ۶ تا ۸ ماه در صورت لزوم، بهتر است که زالو درمانی تکرار شود. بهبود درد و التهاب مفصلی روز بعد از زالو درمانی مشاهده می شود. نه تنها راهی آرام برای درمان آرتروز بوده بلکه قرن هاست که درمان جهانی محسوب می شود.
درمان دیابت (مزایای درمانی برای بیماران دیابتی)

یکی از مهمترین مواد شناسایی شده در بزاق زالو، هیرودین است که این ماده مکانیسم لخته شدن خون را سرکوب می کند. اگر به یاد داشته باشید پیش از این گفته شد که بیماران دیابتی دارای خون غلیظ هستند که خطر ابتلا به لخته شدن خون را در آن ها افزایش می دهد. اختلال لخته شدن خون در گردش عمومی به طور کلی خطری جدی برای هر کسی است که منجر به مرگ سریع می شود. پس سرکوب لخته شدن خون امری ضروری است.
هیرودین علاوه بر سرکوب لختگی خون دارای اثر رقیق کنندگی خون نیز است. با رقیق کردن خون، گردش خون را تسهیل کرده و فشار بر قلب و عروق را کاهش می دهد.
درمان مشکلات گوش و شنوایی

زالو درمانی می تواند به ۳ تا از شایع ترین مشکلات گوش و شنوایی نظیر: افت ناگهانی شنوایی، وزوز گوش و گوش درد کمک کند.

زالو درمانی چگونه به درمان مشکلات گوش و شنوایی کمک می کند؟

افرادی که از بیماری های نام برده رنج می برند می توانند از مزایای زالو درمانی استفاده کنند، بخصوص زمانی که مشکلات گوش و شنوایی از طریق یک عفونت یا مشکل عروقی ایجاد می شود.
در ابتدا زالو ماده بی حس کننده را برای کاهش درد نیش، آزاد می کند سپس، آنزیم ها و مواد مفید بزاق را به درون جریان خون آزاد کرده که برای جلوگیری از انعقاد خون و سرکوب لختگی کاربرد دارند. آنزیم های آنتی باکتریایی برای از بین بردن باکتری هایی که مشکلات گوش را بوجود آورده اند، آزاد می شوند. این آنزیم ها همچنین موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و عفونت های بیشتری را نابود می کنند.

ادامه دارد…
 
Similar threads
Thread starter عنوان تالار پاسخ ها تاریخ
"Pejman" مزایای استفاده از کنسانتره 5% گوشتی علوم دامی 0

Similar threads

بالا