بهترین فصل کاشت مو

[h=1][/h]


بهترین فصل کاشت مو : بایست دانست که در مورد ریزش موی آندوژنیک یا هورمونی-ارثی همه درمان‌ها تا زمانی که استفاده می‌شوند، موثرند دربردارنده ماینوکسیدیل یا فیناستراید.
تنها درمانی که در حال حاضر همیشگی است کاشت موست به‌این معنا که از ناحیه پشت‌ سر که موها حساس به هورمون نمی باشند و نمی‌ریزند، موها برداشته شده و به ناحیه جلوی سر یا ناحیه فاقد مو پیوند زده می‌شوند.
نحوه برداشت 2 نوع است یا یک نوار از پشت سر برداشته شده و بعد موها دانه‌به‌دانه زیر میکروسکوپ جدا می‌شوند و بعد به جلوی سر پیوند می‌شوند. این روش FUT نام دارد.
در روش دوم موها دانه‌به‌دانه با پانچ از پشت سر برداشته شده و به جلوی سر منتقل می‌شود که به این روش FAT خوانده می‌شود. هر کدام از این روش‌ها، برتری‌ها و معایب خاص خود را دارند اما حسن روش اول این است که اولا موها کمتر تلف می‌شوند و ثانیا نتیجه نهایی طبیعی‌تر خواهد بود.
برتری شیوه دوم این است که تیغ جراحی نیست پس جوشگاه خاص کاشت مو در پشت‌سر وجود نخواهد داشت، هرچند تراکم موهای سر به هر حال کم خواهد شد.




در این روش خطر تلف شدن موها بیشتر است، به این علت که جداسازی آن‌ها زیر میکروسکوپ و واحد‌به‌واحد انجام نمی‌شود پس برخی موهای کاشته شده ممکن است فاقد سلول‌های زایا باشند و در نهایت بریزند و رشد نکنند.
بهترین زمان برای کاشت مو پس از 30 سالگی است که میزان و سرعت ریزش مو کاملا معین شده باشد. فرد ایده‌آل برای کاشت مو کسی است که موهای پشت سرش پرپشت و پرتراکم باشد و ناحیه ریزش مو محدود به جلوی سر باشد. ناحیه فرق سر ناحیه خوبی برای کاشت مو نیست. تا زمانی که تراکم مو خیلی کم نشود، بهتر است کاشت مو به تعویق انداخته شود و فرد از دارو درمانی استفاده کند.
کاشت مو را میتوان در همه فصول انجام داد و از این لحاظ برتری نیست نکته پراهمیت مراقبت های لازم در چند روز پس از کاشت مو است مانند استراحت کردن در دو روز اول، انجام شستشوی مرتب و روزانه سر، پرهیز از انجام فعالیتهای شدید فیزیکی در یک هفته پس از انجام کاشت مو.
منبع:
کاشت مو

 

masoud1313

عضو جدید
((در تکمیل مقاله بالا))
کاشت مو به روش FUT و کاشت مو به روش FIT دو نوع تکنیک کاشت مو می باشند که برای پیوند موی طبیعی از این دو روش استفاده می شود .


در مواقعی که این دو روش با یک دیگر استفاده می شوند به آن کاشت موی ترکیبی گفته می شود.


در ادامه این دوروش را به صورت کامل توضیح داده ایم:


ما به شما پیشنهاد میکنیم اگر تصمیم به کاشت مو دارید این مقاله را مطالعه نمایید.


معمولا زمانی که فرد دچار ریزش مو میشود بعد از انجام درمان های گیاهی و دارویی جواب لازم را نمیگیرد به انجام کاشت مو فکر میکند.


ما به شما توصیه می کنیم که قبل از اینکه بانک مویتان ضیعف شود ، پیوند مو انجام دهید.


کاشت مو به روش Fut
در این روش یک فلپ(یا نوار باریکی به ابعاد ۱٫۵*۱۶ از پشت گوش سمت راست تا پشت گوش سمت چپ) برداشته می شود.


باکمک میکروسکوپ های دیجیتال (مانیتوری) یا (لنزی) گرافت ها از بافت چربی جدا گشته ومتناسب با نیاز طاسی سر مریض تقسیم و جدا سازی می شوند و در قسمت جلوی سر (خط رویش مو) کاشته میشود که این روش یکی از ظریف ترین روش های پیوند مو می باشد.


کاشت مو به روش fut
fut.jpg


گرافت ها به صورت تکی تکی یا دوتا دوتا در قست جلوی سر کاشته می شود.


برای قسمت میانی یا همان کف سر از گرافهای ۳ تا ۳ تایی تا چند تایی استفاده می شود.


در این روش به صورت میانگین۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار تار مو بدست می آید.


کاشت مو به روش Fit
تکنیک برداشت دانه ای و کاشت به صورت تکی ، با استفاده از دستگا ه هندپیس یا هلدر دستی انجام می شود.


این روش یکی از جدیدترین روش های پیوند موی طبیعی در علم پزشکی و زیبایی در نظر گرفته شده است.


از قسمت پشت سر که عاری از هورمون ریزش و یا ژن ریزش مو است برداشت شده و کاشته می شود از این روش برای افرادی که دارای موهایی با تراکم کم هستند یا قسمت طاسی در پشت سر یا ( ورتکس ) دارند در نظر گرفته می شود .


کاشت مو به روش fit


کاشت مو به روش fit


این تکنیک تعدادی برابر با ۴۰۰۰-۶۰۰۰ هزار تار موی یا ۲۰۰۰ گرافت قابل برداشت در اختیار پزشک قرار می دهد که هر گرافت برداشت شده چند شاخه ای بوده (۲-۶) تار مو در هر گرافت که متناسب با ژن بیمار است برداشت می شود و جز یکی از پرتراکم ترین کاشت ها محسوب می شود.


کاشت مو به روش ترکیبی
در این روش که کاملا از نام آن مشخص است از هر دو روش Fut و Fit استفاده می کنند .


کار در این مورد به این شکل می باشد که اول روش Fut انجام می شود و بعد از پایان از روش Fit استفاد می شود.


کاشت مو به روش ترکیبی
futfue.jpg
این روش به خاطر تراکم بالایی که نسبت به روش های تکی دارد برای کسانی مورد استفاده قرار می گیرد که طاسی بیشتری دارند و یا افرادی که می خواهند سرشان از تراکم بیشتری بر خوردار باشد پیشنهاد می شود.


طراحی خط کاشت مو در آقایان
طراحی خط کاشت مو یکی از قسمت های مهم پیوند مو می باشد ، زیرا خط رویش مو اگر متناسب با چهره ی بیمار طراحی نشده باشد کل ارزش کاشت از بین می رود و چهره ی زیبایی ندارد .


بر این اساس برای طراحی خط رویش مو نقاطی اندازه گیری می شود و متناسب با آن نقاط طراحی خط رویش مو انجام می شود ، که خط رویش مو حالت قرینگی داشته باشد و متناسب باچهره ی هر فرد و سلیقه ی فرد قابل تغییر است .


بعضی از افراد علاقه دارند که خط رویش موهایشان از حالت طبیعی پایین تر باشد که این علاقه در بعضی از ملیت ها بیشتر دیده میشود مانند عراق و عربستان و… .


برای پیوند مو بهترین خط رویش ، خط رویشی است که به صورت M برای مردان طراحی می شود.در قسمت شقیقه ها به حالت کرو یا حالت قوسی شکل طراحی می شود.


این خط رویش مو یکی از طراحی های طبیعی و مناسب برای سنین پایین تر است .


اگر طراحی خط کاشت درست نباشد با بالا رفتن سن موهای خود فرد شروع به ریزش کرده و چهره ی زیبایی ندارد.


طراحی خط کاشت مو در بانوان
خط رویش مو در خانم ها متفاوت بوده و به صورت نیم دایره طراحی می شود.


قابل ذکر است که خط رویش مو در ابتدا متناسب با اندازه گیری های تعیین شده طراحی می شود .


بعد از طراحی بیمار خط رویش خود را ملاحضه کرده و نظر های بیمار مورد توجه قرار می گیرد و تغییرات لازمه انجام می شود و زمانی که مورد تایید بیمار بود عمل شروع خواهد شد.


هزینه کاشت مو
برای تخمین هزینه کاشت مو معمولا نمی توان بدون ویزیت کردن بیمار هزینه را اعلام کرد .


اول از هر چیزی در قیمت دادن به بیمار مقدار بانک مو ی بیمار است و باید توسط پزشک چک شود و بعد از بازدید و مشخص کردن بهترین روش کاشتی که از کدام روش و یا از روش ترکیبی باشد ، می توان هزینه پیوند مو را اعلام کرد.


معمولا در حالت عادی هزینه کاشت مو در حدود سه میلیون تا شش میلیون تومان می باشد البته با احتساب هزینه کلینیک و مواد مصرفی برای بیمار این مبلغ محاسبه می شود.


توصیه های قبل از کاشت مو:
۱:از مصرف سیگار و قلیان یک هفته قبل از انجام کاشت اجتناب نمایید.


۲:یک هفته قبل از انجام کاشت از مصرف قرص هایی که خون را رقیق می کنند اجتناب نمایید. (طبق نظر پزشک مربوطه).


۳:از مواد مخدر و مشروبات الکلی یک هفته قبل از انجام کاشت استفاده نکنید.


۴:از مصرف میوه و جگر و یا قرص هایی که باعث بالا بردن جریان خون می شوند حداقل ۱۲ساعت قبل از انجام کاشت اجتناب نمایید.


۵: بیماران دیابتی و یا کسانی که از داروهای کنترل کننده قند خون استفاده میکنند لازم است قبل از انجام کاشت مشاور خود را در جریان گذاشته و از یک هفته قبل از کاشت از رژیم دیابتی استفاده نمایند.


۶:بیماران قلبی-عروقی جهت انجام کاشت لازم است از پزشک مربوطه تاییدیه دریافت نمایند.


۷:لطفا کسانی که دارای موهای سفید هستند شب قبل از انجام کاشت موهای خود را رنگ نمایند.


۸:لطفا شب قبل از کاشت دوش بگیرید, شام سبک میل نمایید.


۹: از خوردن صبحانه هایی که دارای چربی بالا هستند(مثل کله پاچه, تخم مرغ و ..) خودداری نمایید.
 

Similar threads

بالا