بهترین سیستم های مدیریت محتوای رایگان کدامند؟

webdesign

عضو جدید
[h=1][/h]

سیستم های مدیریت محتوا (CMS) برای راه اندازی وب سایت ها حکم شاه کلید را دارند. امروزه انواع مختلفی از سیستم های مدیریت محتوا با طرح های متنوع برای نیازهای گوناگون وبمسترها وجود دارند که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. انتخاب بهترین سیستم های مدیریت محتوا از بین موارد موجود کار ساده ای نیست. در واقع نمی توان هیچ سیستمی را بهترین دانست. انتخاب کاملا سلیقه ای و با توجه به نیازهای اختصاصی است.
البته برخی از سیستم های مدیریت محتوا برای وبلاگ نویسان گزینه مناسب تری هستند و برخی دیگر برای سایت های تخصصی و پیچیده تر پیشنهاد می شوند. سایت های چند زبانه از سیستم های مدیریت محتوای به خصوصی استفاده می کنند که بازدهی بهتری دارند. سایت های فروشگاهی با سیستم مدیریتی دیگری احساس راحتی دارند. برنامه نویسان و طراحان وب، سیستمی را انتخاب می کنند که انعطاف پذیری بیشتری دارد و نیازهای بیشتری را برطرف می کند.
به طور کلی برای کسانی که می خواهند کسب و کار خود را آغاز کنند و نیاز به امکانات حرفه ای ندارند استفاده از سیستم های مدیریت محتوا رایگان بهترین انتخاب خواهد بود.
3- سیستم مدیریت محنوای Drupal
این سیستم در سال 2001 به همت دو دانشجوی هلندی توسعه پیدا کرد. خیلی زود Drupalتبدیل به یک پلتفرم محبوب و قدرتمند تحت وب، برای شبکه های اجتماعی شد. امکان ثبت نام کاربران، تعریف انواع محتوا و ویرایش آن، طبقه بندی محتوا و ایجاد پیوند، امکان سطوح دسترسی و بسیار از امکانات کاربردی در سیستم مدیریت محتوای Drupal در نظر گرفته شده است.
پیچیدگی Drupal مهم ترین موردی است که برنامه نویسان بر آن تاکید دارند. به این معنی که Drupal برای کاربران عادی و غیر منخصص قابل نصب و استفاده نیست. این سیستم توسط شرکت های معتبری استفاده می شود ولی در سطح عمومی چندان موفق نبوده است.
2- سیستم مدیریت محتوا Joomla
در لیست بهترین سیستم های مدیریت محتوا بدون شک، جوملا جایگاه ویژه ای دارد.گروه مایکرو در استرالیا با نرم افزار مامبو، در سال 2001 معرفی کردند. بعدها جوملا با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP ساخته و جایگزین مامبو شد. امکان جستجو، ذخیره سازی، حمایت از زبان های بین المللی، نظرسنجی و بسیاری از امکانات جوملا مورد توجه وبلاگ نویسان قرار گرفت.
افزونه های رایگان که برخی اختیاری و برخی هم زمان با نصب، اجرا می شوند به همراه قالب های زیبا از ویژگی های جذاب آن است. جوملا کاربری ساده ای دارد و با زبان فارسی نیز سازگاری دارد به همین دلیل بسیاری از سایت های شخصی یا دولتی از سیستم مدیریت محتوای جوملا برای اطلاع رسانی، سایت های خبری، آموزشی، تجاری و مذهبی استفاده می کنند. البته جوملا به دفعات هک شده و سایت های جوملایی بارها هدف حملات هکرها قرار گرفته اند که این موضوع نگران کننده است.
1-محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا WordPress
در بین کاربران فراسی زبان وردپرس بیش از دیگر سیستم های مدیریت محتوا محبوب شده است. پوسته های رایگان، ماژول ها و افزونه های جذاب وردپرس و پشتیبانی از آمارگیر، ویراستاری و تاریخ خورشیدی در محبوبیت وردپرس بین ایرانی ها بی تاثیر نبوده است. پلاگین های بسیاری برای نصب روی وردپرس وجود دارد و برای اجرای بهینه این سیستم حداقل نیاز به نصب 5 پلاگین می باشد. مشکلی که با نصب پلاگین های وردپرس ایجاد می شود، کم شدن سرعت سایت است که چندان مناسب نیست. این سیستم کاربر پسند نیز در صورت عدم بروز رسانی پلاگین ها می تواند هک شود.
به نظر شما کدام سیستم مدیریت محتوا ، برطرف کننده نیازهای کسب و کارتان است؟

منبع: بهترین سیستم های مدیریت محتوای رایگان کدامند؟
 
بالا