بهترین زمان ورزش در زمستان پایان روز است....

mahdieh1991

عضو جدید
کاربر ممتاز
هادی گلزاری مکمل در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه همدان، اظهار کرد:

ورزش در طب سنتی ایران اهمیت فراوانی دارد به طوری که حکیم بوعلی سینا در کتاب قانون در بحث تدابیر مشترک، مهمترین تدبیر را در درجه نخست، ورزش کردن و سپس تدبیر غذا و تدبیر خواب می داند و از این رو سخن خود را با تدبیر ورزش آغاز می کند.


گلزاری خاطرنشان کرد:
حیات بدون غذا محال است و غذایی که تمامی آن جذب عضو شود معمولا وجود ندارد، بلکه در هر مرحله از مراحل هضم بخشی از آن به صورت ماده زاید درمی آید و طبیعت می کوشد آن را از طریق مدفوع، ادرار و عرق از بدن دفع کند.


وی ادامه داد: همیشه تعداد کمی از این فضولات دفع نمی شود و در بدن باقی می ماند که به مرور زمان در بدن تجمع پیدا کرده سبب بیماری می شود و بدین جهت چاره ای جز این نیست که آنها را از بدن بیرون برانیم بنابراین بهترین راه برای دفع این مواد زاید، ورزش و حرکت بدنی است.


وی افزود:
ورزش حرکتی است تابع اراده، هرگاه که فرد حرکت می کند، اندام ها از حرکت گرم می شوند و حرارت غریزی ایجاد می شود و مفاصل، رباطها و عضلات محکم می شوند.

گلزاری درباره زمان ورزش نیز گفت: بهترین زمان ورزش از نگاه حکمای طب سنتی در فصل بهار نزدیک ظهر و در تابستان اول روز و در زمستان آخر روز است.


وی اظهارکرد: ورزش، حرارت ملایم پدید می آورد و به دفع مواد زائد کمک می کند.


این متخصص گیاهان دارویی اضافه کرد: اندام بدن بر اثر ورزش برای پذیرش غذا آمادگی بیشتری می یابند زیرا مواد زاید آنها دفع شده و جای غذا خالی مانده است.


گلزاری در پایان تصریح کرد: با توجه به اثر ورزش در دفع مواد زائد می توان گفت که ورزش تأثیری مستقیم در پیشگیری و درمان بیماری های قلبی، عروقی، سرطان، افسردگی و دیابت خواهد داشت.


isna
 

Similar threads

بالا