بهترین زمان ورزش تردمیل

hypergymco

عضو جدید
بعضی از افراد معتقدند بهتر است؛ اگر صبح زود به صورت آهسته و کم فشار بدوند و بدن خود را گرم کنند و پس از آن کم کم به انجام حرکات سنگین تر ورزشی بپردازند. به این ترتیب بدن آنها آمادگی بیشتری کسب کرده و برای انجام کار روزانه محیا میشود.اما عده ای هستند که نمی توانند از خواب صبح بگذرند و پیش از ظهر هم به دلیل گرمای هوا ورزش نمی کنند.این افراد بیشتر مایل هستند تا شبها و بعد از شام ورزش کنند.از آنجاییکه هنوز ارتباط خاصی بین ساعت ورزش و سوزاندن کالری پیدا نشده است شما می توانید در هر ساعتی از روز که مایل هستید به ورزش کردن بپردازید.

تنظیم ساعت بدن

بدن هر فرد بر اساس شیوه زندگی و عادت او نظیر ساعت خوابیدن یا بیدار شدن او تعیین میشود،تغییر این ریتم و جابجایی این ساعات کار ساده ای نیست.این تنظیم ساعت بر اساس الگوی شبانه روز و نحوه چرخش زمین تعیین می شود و بر بسیاری از شرایط فیزیکی بدن از جمله سطح هورمونها، تعداد ضربان قلب، فشار خون و دمای بدن تاثیر گذار است و تغییر هر یک از این شرایط به شیوه ای در هماهنگی و آمادگی بدن برای ورزش کردن موثر و پر رنگ است.

یکی از راههای انتخاب زمان مناسب برای ورزش هر فرد این است که از ساعت بدن خود کمک بگیرد تا زمان مناسب برای پیاده روی یا دویدن بر روی تردمیل را به او نشان دهد در واقع این همان ساعتی ست که شما در آن بیشتر از بقیه ساعات شبانه روز مایل به ورزش کردن هستید.

البته عوامل دیگری نظیر شرایط کاری و نحوه زندگی و زمانی که وقت آزاد دارید تا از تردمیل خود استفاده کنید در این انتخاب موثر می باشد.به هر حال شما باید در ورزش کردن زمانی را انتخاب کنید که بتوانید آن را تداوم ببخشید.

هوشیاری در خصوص ورزش صبحگاهی

بعضی از دانشمندان عقیده دارند که اگر برای انتخاب زمان مناسب برای ورزش کردن خود شک دارید و نمی توانید تایمی را انتخاب کنید. بهترین حالت این است که ورزش کردن در صبح زود را برای این کار انتخاب کنید.

تحقیقات نشان داداه است که عادت به ورزش کردن برای کسانی که صبحگاه را برای این کار انتخاب میکنند بیشتر است.در این زمان افراد بیشترین وقت آزاد را دارند و تقریباً زمانی ست که فرد تنها به ورزش کردن اختصاص می دهد و کمتر اتفاق می افتد که در این زمان برنامه دیگری پیش آید که مانع از ورزش کردن شود. البته برای افرادی که استفاده از تردمیل را برای صبحگاه انتخاب می کنند بهتر است تا زمان بیشتری را به گرم کردن خود اختصاص دهند زیرا در این زمان دمای بدن نسبت به سایر اوقات شبانه روز پایین تر است.

اوقاتی که دچار بی خوابی می شوید

به علت همزمان شدن خواب شبانه با ورزش صبحگاهی برخی از افراد نمی توانند در همه روزها به طور مداوم ورزش صبحگاهی انجام دهند، خصوصاً زمانهایی که شب قبل به دلایلی مجور هستند دیرتر بخوابند امکان حذف این برنامه وجود دارد.اگر چه بیرون آمدن از رختخواب و انجام ورزش در ابتدا ممکن است سخت به نظر بیاید اما با چنان لذتی همراه است که بیشتر افراد، بعد از تجربه آن مایل به ترکش نیستند.به این ترتیب زمان خواب شما در شب به ناچار تنظیم می شود و به این ترتیب برای افرادی که دچار بی خوابی هستند درمان مناسبی نیز هست. بدن افراد باید برای خوابیدن آماده باشد این آمادگی شامل دمای بدن و تعداد ضربان قلب ست، به این ترتیب اگر افراد بتوانند شبها زودتر بخوابند بدنشان به مرور زمان به این برنامه عادت می کند.

ورزش کردن در آخر شب نزدیک به زمان خوابیدن همانند خوردن غذا در آخر شب باعث بی خوابی می شود. زیرا سبب می گردد تا هم ضربان قلب و هم دمای بدن بالا رود که این موارد هر دو موجب بی خوابی می شوند.

البته عده دیگری از ورزشکاران به ورزش کردن عصرها بیش از انجام آن در صبحگاه معتقدند .آنها می گویند که در این زمان بدن سریعتر به ریتم موزون ورزشی خود می رسد.

انجام ورزش بلافاصله بعد از خوردن غذا به هیچ عنوان توصیه نمی شود، زیرا در هنگام ورزش خون باید برای اکسیژن رسانی بهتر به ماهیچه ها برسد. اما زمانی که غذا میخورید خون برای کمک به هضم غذا به سمت دستگاه گوارش می رود.بنابراین دانشمندان تاکید دارند تا از ورزش کردن بعد از خوردن وعده های اصلی تا حدود 2ساعت پرهیز کنید.

کشف بهترین زمان ورزش برای هرکس

هنوز دانشمندان به توافق جامعی برای تعیین بهترین زمان ورزش کردن نرسیده اند. اما بهترین حالت برای هر فرد این است که ورزش کردن در ساعات مختلف شبانه روز را امتحان کند و زمانی که برای او از همه مناسب تر است و می تواند ورزش خود را در آن زمان استمرار بخشد را انتخاب کند.در واقع بهترین زمان ورزش برای هر شخص را باید خود او کشف کند.
 

Similar threads

بالا