بزرگترین تله کابین دنیا در ارومیه

سپیـده

عضو جدید
کاربر ممتاز
همه چیز درباره بزرگترین تله کابین دنیا در ارومیه


شرکت هزاره غرب ارومیه در کنار این پروژه عظیم یکی از 10 برج ساختمانی دنیا را در ارتفاعات کوه سیر با کاربری گردشگری، تجاری، مسکونی، ورزشی و تفریحی احداث می کند

همزمان با آخرین روز از هفته دولت و با حضور قشقاوی معاون وزیر امور خارجه، جلال زاده استاندار آذربایجان غربی،جمعی از مسئولین و مقامات استانی و شهری در دامنه کوه سیر ارومیه، کلنگ پروژه عظیم بزرگترین تله کابین دنیا بر زمین زده شد.
به گزارش آینانیوز، شرکت گردشگری هزاره غرب ارومیه مجری این پروژه است و قرار است ارتفاعات جانوسلو و دامنه کوه سیر را از طریق تله کابین به روستا و پیست اسکی خوشاکو در نوار مرزی غرب ارومیه پیوند دهد.

طول این تله کابین 36 کیلومتر بوده و دارای 15 ایستگاه در فواصل دو الی سه کیلومتری است که در سه فاز و هر فاز دارای سه مرحله طراحی شده است.
در فواصل گوناگون از این طرح گردشگری 17 مجموعه گردشگری متنوع احداث می شود و مهمترین و فاخرترین آنها برج بزرگ 554 متری دامنه کوه سیر در جانوسلوست که گفته می شود در صورت اتمام یکی از 10 برج بزرگ ساختمانی دنیا خواهد بود.
گفته می شود کشور ایران در بین 500 برج بزرگ دنیا جایی ندارد و با احداث و اتمام کار این پروژه فاخر که در حال حاضر بعد از برج دبی در دنیا دومی است نام ارومیه را در عالم گردشگری متمایز خواهد کرد.

این برج گردشگری 88 طبقه که قابل ارتقاء به 108 طبقه است دارای 20 آیتم مختلف تفریحی، اقامتی، مسکونی، گردشگری، استخر، آکواریوم غول پیکر، رصدخانه نجومی و ... است و فعلا در مرحله مشاوره و طراحی قرار دارد و به محض فراهم شدن زمینه های لازم همزمان با عملیات اجرایی فاز یک تله کابین عملیات عمرانی آن نیز با مشارکت سرمایه گذاران داخلی و خارجی آغاز خواهد شد.

شرکت گردشگری هزاره غرب ارومیه برای اتمام پروژه های بزرگ خود 500 میلیارد تومان هزینه ریالی و 120 میلیون یورو هزینه ارزی در نظر گرفته که مبلغ 20درصد هزینه اجرایی فاز اول آن بعنوان آورده شخصی برای شروع کار تزریق شده است.
رحمانی مدیرعامل این شرکت در سخنانی در مراسم کلنگ زنی بزرگتربن تله کابین دنیا که عصر امروز(شنبه ششم شهریور) در ارتفاعات سیر ارومیه برگزار شد گفت که با پیگیریهای سه ماه اخیر جلال زاده استاندار آذربایجان غربی روند اجرایی پروژه تسریع یافته و سه سال انتظار برای کلنگ زنی پروژه به سرآمده است.

وی همچنین در بخشی از اظهاراتش عنوان داشت که اتمام این تله کابین که بر اساس برآوردهای کارشناسان حدود 8 سال زمان خواهد برد سالانه 2 الی 3 میلیون جهانگرد را روانه ارومیه خواهد کرد.
سه شرکت از کشورهای ترکیه، اتریش و ایتالیا برای مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی کرده اند.
همچنین در یک نمونه از تاسیسات گردشگری این تله کابین یعنی برج بلندی که توضیحش در بالا رفت قرار است برای دست کم 30 هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی شود.
گفته می شود عملیات اجرایی فاز اول این تله کابین که کلنگ آن عصر امروز بر زمین زده شد 18 ماه به طول خواهد انجامید.

منبع :
آینا نیوز
 

hannaneh-sh

عضو جدید
کاربر ممتاز
همسر من ارومیه ایه، همیشه از این شاکیه که برای صنعت توریسم شهرش هیچ کاری انجام نمیشه اگه این خبرو بشنوه خیلی خوشحال میشه از اطلاع رسانیت ممنون.
 

ricardo

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
منتظریم ارومیه به آنچه که استحقاقش رو داره برسه !

ایشالله میرسه ، اکتیویتیت چرا اینطوری شد ، 23 درصد:surprised:


http://www.www.www.iran-eng.ir/xperience/images/green.png
http://www.www.www.iran-eng.ir/xperience/images/red.png​
 

سپیـده

عضو جدید
کاربر ممتاز

Similar threads

بالا