برنامه های خود را به کارت حافظه منتقل کنید

[h=2][/h]





اکثر گوشی‌های مبتنی بر اندروید موجود در بازار از داشتن حافظه ذخیره‌سازی دائمی قابل توجه محروم هستند، با این حال سازندگان آن‌ها را به پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تجهیز می‌کنند که فضای ذخیره‌سازی بیشتری در اختیار کاربران قرار گیرد.


انتقال برنامه ها از حافظه اصلی به حافظه داخلی

دستگاه‌های مبتنی بر پلتفرم اندروید به صورت پیش‌فرض برنامه‌های دانلود شده را بر روی حافظه داخلی خود ذخیره می‌کنند که این امر در درازمدت باعث پر شدن میزان فضای آزاد و در مرحله بعدی کند شدن روند اجرای برنامه‌ها می‌شود. در صورت به وجود آمدن این موضوع شما محکوم به مشاهده پیغام بی‌امان low storage در اعلانیه ها خواهید بود. ما برای رهایی شما از این معضل در ادامه قصد داریم به صورت بسیار ساده آموزش دهیم که چگونه می‌توان برنامه‌های اندرویدی را به کارت حافظه جانبی منتقل کرد.

پیش از اینکه تغییر مکان برنامه‌های مورد نظر را آغاز کنیم، بر این نکته آگاه باشید که تمامی برنامه‌های اندرویدی قابلیت انتقال به کارت حافظه جانبی را ندارند. این‌گونه برنامه‌ها صرفا برای فعالیت و بهره بردن از حافظه دائمی گوشی شما توسعه یافته‌اند و اگر آن‌ها را بر روی کارت حافظه نصب کنید اجرا نخواهند شد و اگر هم اجرا شوند به درستی کار نمی‌کنند.

علاوه بر این، اگر خواهان انتقال بدون قید و شرط برنامه‌های اندرویدی خود به کارت حافظه هستید، بدون شک مجبور به طی کردن مراحل پیچیده و در نهایت روت کردن دستگاه خود خواهید بود؛ البته علیرغم وجود این محدودیت‌ها اغلب قادر خواهید بود در هرلحظه اپلیکیشن‌هایی که حجم بالایی از حافظه دستگاه را اشغال می‌کنند را منتقل کنید.

روش اول: انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه جانبی
هرچند برای انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه جانبی روش‌های مختلفی وجود دارد و حتی اپلیکیشن هایی برای انجام این کار طراحی گردیده‌اند، با این حال ساده‌ترین روش از طریق خود امکانات پلتفرم انجام می‌پذیرد. به قسمت تنظیمات اصلی دستگاه رفته و سپس سربرگ مدیریت اجرای برنامه‌ها "Application manager" را باز کنید.




در صفحه جدید، شما لیستی از برنامه‌هایی که پیش‌تر دانلود کرده‌اید را مشاهده خواهید کرد. برنامه‌ای که خواهان انتقال آن به کارت حافظه هستید را تَب کنید تا بتوانید به تمامی اطلاعات آن دسترسی داشته باشید. حال تنها کافیست در پایین صفحه گزینه "Move to SD card” را انتخاب کرده تا عملیات انتقال آغاز شود؛ لازم به ذکر است که مدت زمان انتقال برنامه نسبت به حجم آن ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه به طول انجامد.


انتقال برنامه‌ها از حافظه داخلی به کارت حافظه جانبی

از این روش می‌توان برای انتقال هر برنامه‌ای که امکان اجرا بر روی کارت حافظه را داشته باشد استفاده کرد؛ البته عکس این عمل نیز امکان‌پذیر است به گونه‌ای که برای انتقال یک برنامه از کارت حافظه به فضای ذخیره‌سازی دائمی تنها کافیست در قسمت مشخصات دکمه "move to device stor” را انتخاب کنید.

روش دوم: استفاده از یک برنامه کمکی
شما همچنین برای انتقال برنامه‌های خود به کارت حافظه جانبی می‌توانید از یک اپلیکیشن کمکی نیز استفاده کنید. با این حال کماکان تنها زمانی می‌توانید این کار را انجام دهید که برنامه مورد نظر امکان اجرا بر روی حافظه جانبی را داشته باشد که مجبور به روت کردن دستگاه خواهید بود. در هر حال برای اطمینان از دارا بودن این قابلیت بایستی یک‌به‌یک برنامه‌های خود را چک کنید که بدون شک کاری زمان‌بر است.




در این روش ما از اپلیکیشن AppMgr III استفاده خواهیم کرد که نسبت به رایگان بودن، امکانات نسبتاً خوبی را ارائه می‌دهد. AppMgr III درواقع یک اپلیکیشن مدیریت برنامه‌های نصب شده بر روی گوشی‌های هوشمند است، با این حال یکی از قابلیت‌های اصلی آن امکان انتقال برنامه‌های از حافظه داخلی به کارت حافظه جانبی و بالعکس است.


حافظه ذخیره‌سازی, حافظه گوشی


این برنامه در حقیقت میانبر روش قبلی است، به گونه‌ای که پس از باز کردن AppMgr III، لیستی از برنامه‌های موجود در حافظه دائمی دستگاه نمایان می‌شود که با انتخاب هرکدام به همان صفحه اطلاعات برنامه که پیش‌تر به آن اشاره کردیم انتقال داده خواهید شد. بدین ترتیب تنها کافیست در این قسمت باز هم بر روی گزینه "Move app to SD card” تَب کنید تا عملیات انتقال شروع شود.
منبع:yjc.ir




 
بالا