برنامه زمان بندی پروژه ساختمانی CPM

rahim.k

عضو جدید
با سلام
من یه نمونه کار برنامه زمانبندی با نرم افزار MSP لازم دارم اگر کسی داره یا لینکی رو میشناسه به من کمک کنه.

با تشکر
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

mmr_pma

عضو جدید
درخواست پروژه زمان بندی اجرای ساختمان

درخواست پروژه زمان بندی اجرای ساختمان

salam bacheha lotfan age mishe ye nemoone proje zaman bandie ejraye sakhteman betoni vasam bezariin vae darse ejra mikham mrc az hamatoon lotfan sariitar bezariin age mishe
 

rahim.k

عضو جدید
cpm , نمودار گانت

cpm , نمودار گانت

با سلام
من به یه پروژ cpm با حداقل 15 فعالیت و یه برنامه زمان بندی (نمودار گانت) حداقل 30 فعالیت لازم دارم.
خوشحال می شم کسی بتونه به من کمک کنه.
 

rahim.k

عضو جدید
یعنی کسی نداره ؟
خوشحال می شم کسی بتونه به من کمک کنه لازم دارم بدجوری.
 

R.N.Z

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من میتونم فایل برنامه زمانبندی (msp ) اجرایی که برا پروژه های ابنیه و... تهیه کردم رو بهتون بدم
یا دقیقا بگید چی می خواید شاید بتونم کمکتون کنم
 

rahim.k

عضو جدید
با سلام دوست عزیز
چیزی که می خوام یه برنامه زمانبندی پر شده حداقل با 15 فعالیت و یه برنامه زمان بندی خطی نمودار گانت با حداقل 30 فعالیت
 

gef

عضو جدید
CPM

CPM

كسي اطلاعاتي در مورد زمانبندي پروژه و CPM رو داره؟؟
و دوستان پاور پوينتي از اين CPM اگه در اختيار بزارين ممنون ميشم:(
 

gef

عضو جدید
زمانبندي پروژه؟؟؟؟!!!

زمانبندي پروژه؟؟؟؟!!!

كسي اطلاعاتي در مورد زمانبندي پروژه و CPM داره؟؟
دوستان اگر پاور پوينتي ازCPM در اختيار بزارين ممنون ميشم :cry::w10:
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
كسي اطلاعاتي در مورد زمانبندي پروژه و CPM داره؟؟
دوستان اگر پاور پوينتي ازCPM در اختيار بزارين ممنون ميشم :cry::w10:
سلام
لطفا تو قسمت درخواستها فقط درخواست بدید و قبلش هم سرچ کنید
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
روش مسیر بحرانی(CPM=Critical Path Method)

برنامه ریزی یعنی تصمیم گیری در مورد آینده.برای اینکه برنامه ریزان تمام عوامل و متغیرهای مربوط به تصمیم گیری را بتوانند در نظر داشته باشند روشهای زیادی وجود دارد:مثل نمودارهای میله ای-گانت-روش مسیر بحرانی و فن ارزشیابی و بازنگری برنامه.
از ساده ترین روشها میتوان به نمودارهای گانت و میله ای اشاره کرد که نمودار گانت توسط هنری گانت و نمودار میله ای توسط فردریک تیلور ارائه شدند.این دو نمودار به عنوان یکی از ساده ترین ابزارها برای نشان دادن زمانهای آغاز و پایان فعالیتها هنوز در بسیاری از موسسات و سازمانها،به عنوان تنها روش برنامه ریزی مورد استفاده قرار میگیرند.این نمودارها از 2 محور عمود برهم تشکیل شده اند.محور افقی این نمودارها نشان دهنده عامل زمان و محور عمودی نشان دهنده فعالیتهای لازم در اجرای پروژه است.از اشکالات عمده این نمودارها این هست که ارتباط بین فعالیتها و ترتیب تقدم و تاخر بین این فعالیتها را نشان نمیدهند.اشکالات این نمودارها و عدم کارایی آنها در پروژه های بزرگ،مدیران را به فکر استفاده از تکنیکها و فنون دیگری مثل روش مسیربحرانی و فن ارزشیابی و بازنگری برنامه انداخت.
در دهه 1950 گروهی از دانشمندان رشته تحقیق در عملیات به فکر ایجاد روشی برای برنامه ریزی پروژه ها افتادند.آنها تکنیکی را به عنوان طولانی ترین مسیر غیر قابل کاهش رویدادها،برای اجرای پروژه تعمیرات اساسی یک نیروگاه برق ابداع نمودند.این تکنیک بعدها به عنوان تکنیک ترتیب اصلی نامیده شد که شباهت بسیار زیادی به روشهای CPM و PERT=Program Evaluation and Review Technique داشت.ولی این روش هرگز به طور رسمی چاپ و منتشر نشد.تقریبا همزمان با رویداد (1957) شرکت تولیدی دوپان،یک گروه تحقیقاتی را مامور بررسی روش کاربردهای جدید مدیریت در امور مهندسی شرکت نمود.این گروه بعدها با دکتر جان ماچلی از مرکز پژوهشهای علمی شرکت یونیواک و مهندس کلی،از شرکت رمینگتون تکمیل شد.این گروه موفق به ابداع روش CPM شد.این روش برای اولین بار در پروژه ساخت یک کارخانه برای شرکت دوپان به کار گرفته شد.پس از آن شرکت دوپان برای تعمیرات اساسی،در یکی از کارخانجات خود که دارای سیستم تولیدی پیوسته بود،از CPM استفاده کرد.برای انجام تعمیرات باید این خط تولید متوقف میشد.پس هرگونه اقدام و ابتکاری که در کاهش زمان تعمیرات میتوانست موثر باشد،کمک مهمی به شرکت میکرد.با استفاده از روش CPM زمان کل تعمیرات از 125 ساعت به 93 ساعت و در دوره های بعدی به 74 ساعت کاهش پیدا کرد.
اساس روش CPM: همانطور که گفته شد،روشهای زیادی برای تحلیل،برنامه ریزی، زمان بندی و کنترل پروژه ابداع شده اند که روش نمودار میله ای و روشهای تحلیل شبکه از جمله رایج ترین آنهاست.روشهای تحلیل شبکه که در آنها از نمودارهای شبکه استفاده میشود،برای جبران نقاط ضعف عمده نمودارهای میله ای ابداع شده اند.اساس این روشها عموما بر نظریه گراف مبتنی است.روش CPM نیز جزو روشهای تحلیل شبکه میباشد.
یک شبکه تصویری از پروژه است که فعالیتهای پروژه و روابط میان آنها را نشان میدهد.شبکه مانند قلب در کالبد روشهای تحلیل شبکه است.مدیر پروژه-کارشناسان-پیمان کاران و واحدهای سهیم در اجرای پروژه،با در اختیار داشتن شبکه،می توانند تصورات و فرضیات قبلی خود درباره فعالیتهای پروژه و روابط میان آنها را به طور عینی بررسی کرده و آنها را اصلاح نمایند.برای ترسیم شبکه که در واقع تصویر عینی روابط فعالیتهای پروژه است،باید روابط میان فعالیتهای پروژه را تعریف و تعیین کرد.در هر شبکه حداقل یک راه وجود دارد که شامل طولانی ترین زمان است.به این مسیر یا راه،مسیر بحرانی گفته میشود.رویدادهای بحرانی در یک شبکه،رویدادهایی اند که دارای کمترین شناوری (که معمولا صفر است)هستند. یعنی تفاضل بین زودترین و دیرترین تاریخ وقوع(شناوری)این رویدادها صفر است.
مسیر بحرانی نیز مسیری است که از آغاز تا پایان همواره از رویدادهای بحرانی عبور میکند.مسیر بحرانی در واقع،وقت گیرترین توالی رخدادها و فعالیتهای لازم برای تکمیل پروژه است که مدت اجرای پروژه نیز برابر طول مسیر بحرانی است.در روش مسیر بحرانی با توجه کامل به مدت زمان ارتباطات و وابستگیها و توالی فعالیتها، زودترین و دیرترین زمان شروع و خاتمه هر فعالیت به طور قطعی تعیین و مشخص میشود.توجه اصلی این روش روی محاسبه زمانهای شناوری و میزان انعطاف در زمان اجرای فعالیتهاست.
موارد استفاده از CPM:
قبل از اینکه مشخص شود که روش CPM با چه پروژه هایی تناسب دارد باید فعالیتها را با توجه به احتمال اجرا و زمان اجرای آنها تقسیم بندی نمود.در یک پروژه تعدادی از فعالیتها هستند که در زمان برنامه ریزی مشخص است که به طور قطعی و مسلم انجام خواهندشد،که به آنها فعالیتهای قطعی میگویند.اما ممکنه اموری وجود داشته باشند که انجام آنها الزامی شود و یا ممکنه که احتیاجی به انجام آنها نباشد. مثلا در پروژه تعمیرات اساسی کارخانه،قبل از توقف ماشینها و بازرسی قطعات، نمی توان گفت که آنها احتیاج به تعویض دارند یا خیر.به چنین فعالیتهایی که انجامشان قطعی نباشد،فعالیتهای احتمالی میگویند.همینطور از نظر طول زمان اجرای یک فعالیت نیز فعالیتها را میتوان به 2 گروه:دارای زمان معین-دارای زمان احتمالی تقسیم بندی نمود.فعالیتهای دارای زمان احتمالی،برخلاف فعالیتهای دارای زمان معین،زمان اجرای آنها ثابت نیست و این زمان نسبت به حد متوسط برآوردها انحراف زیادی دارد.مثلا در فصول بارندگی و در مناطق پر باران فعالیتهای جاده سازی به علت بارندگی دارای زمان احتمالی اند.برای پروژه های فاقد فعالیتها و زمانهای احتمالی،روش CPM مناسب است.برای پروژه های فاقد فعالیتهای احتمالی ولی دارای زمانهای احتمالی روش PERT مناسب است.برای پروژه های دارای فعالیتهای احتمالی کاربرد GERT مناسب تر است.
دو روش PERT,CPM دارای اختلافات عمده با همدیگرنیستند بلکه فقط روش محاسبه مدت زمان انجام فعالیتها در این 2 متفاوت است.در برآورد مدت زمان فعالیتها در روش PERT از متوسط زمان مورد انتظار و در CPM از محتمل ترین زمان ممکن استفاده میشود.امروزه با کاربرد روشهایی مثل PERT,CPM علاوه بر محاسبات زمانی،مسائلی مثل تخصیص و تسطیح منابعی همچون هزینه نیروی انسانی و تجهیزات و موازنه هزینه و زمان قابل حل هستند.
قوانین رسم شبکه های مسیر بحرانی(CPM)
1-هر فعالیت باید فقط یکبار روی شبکه ظاهر شود. 2-دو فعالیت نباید دارای یک اسم مشابه باشند. 3-شبکه باید فقط دارای یک رویداد آغازین،یک رویدادپایانی باشد. 4-هر تعداد فعالیت میتواند از یک رویداد آغاز شود،یا به یک رویداد ختم شود.ولی دو فعالیت نمیتونند دارای یک رویداد پایه و یک رویداد پایان باشند. 5-یک شبکه نمودار دارای مقیاس زمان نیست(به استثنای مواردی که شبکه را عمدا با مقیاس زمان رسم میکنند)بنابراین طول کمانهای نشان دهنده فعالیتها در شبکه ها اهمیت یا مفهوم بخصوصی ندارد. 6-راستای جغرافیای فعالیتها دارای مفهوم ویژه ای نیست.ولی مناسب است شبکه ها همواره به صورتی رسم شوند که رویدادپایه در سمت چپ رویداد پایان قرار گیرد.(جهت فعالیتها از چپ به راست باشد)یا حداقل روی صفحه کاغذ حالت عمودی داشته باشند. 7-رویدادها به گونه ای شماره گذاری شوند که همواره شماره رویداد پایه هر فعالیت از شماره رویداد پایان آن کوچکتر باشد و از یک شماره برای نامیدن دو رویداد مختلف استفاده نشود. 8-روابط پیش نیازی و وابستگی در شبکه همواره به صورتی است که فعالیتهایی که از یک رویداد خارج میشوند وقتی میتوانند شروع شوند که همگی فعالیتهایی که به آن رویداد میرسند انجام شده باشند. 9-واحد زمان در شبکه ها باید همواره ثابت باشد.مثلا زمان همگی فعالیتها به واحد روز یا هفته یا ساعت نشان داده شود.
 

rasool.civil

مدیر بازنشسته
تکنیک ارزیابی برنامه و بازنگری آن (pert) و روش مسیر بحرانی (cpm) دو تکنیک کاملا مرتبط و نزدیک به هم میباشند که برای مانیتورینگ یا نظارت پیشرفت پروژه های بزرگ کاربرد دارند.یکی از قسمتهای کلیدی pert/cpm محاسبه مسیر بحرانی است.یعنی مشخص سازی زیرمجموعه فعالیتهایی که می بایست فورا به عنوان برنامه،اجرا گشته تا اینکه یک پروژه در وقت مقرر خود پایان پذیرد.
pert به هنگامیکه توسعه یافت و در مدیریت توسعه سیستم موشک بالستیک ناوگان ستاره قطبی برای نیروی دریایی ایالات متحده به کار گرفته شد به عنوان یک سیستم مشهور معروفیت حاصل نمود.اهمیت این پروژه در این نکته بود که 18 ماه زودتر از برنامه اعلامی پایان پذیرفته و بودجه تخصیص یافته به آن نیز اضافه نگردید.تقریبا در زمان مشابه با این پروژه،شرکت دوپونت از cpm برای مدیریت ساخت و تعمیر دستگاههای تولیدی خود استفاده می نمود.
یک پروژه معمولی و متعلق به دنیای مدرن امروزی دارای پیچیدگی های بسیاریست که در اسلوب شناسی اولیه pert/cpm مورد ملاحظه قرار نگرفته بود.سه وضعیت اصلی مورد توجه بود:1-ممکن است با افزایش سرعت و یا خردشدگی برخی از فعالیتهای داخل پروژه نسبت به تسریع در اتمام آن اقدام شود.2-توانایی پایان دادن به پروژه،در زمان مشخص،به واسطه برخی از محدودیتهای منابع از دست می رود. (مثل دو فعالیت مجزا که امکان انجام همزمان آنها وجود داشت،اما به واسطه محدودیت منابع مثل عدم وجود بیش از یک جرثقیل می بایست به صورت تک به تک انجام گیرد.) 3-زمانیکه برای انجام هر فعالیت،بطول می انجامد یک متغیر تصادفی می باشد.پس زمانیکه می بایست صرف انجام کل پروژه نیز بشود یک متغیر تصادفی خواهد بود.
خرد شدن شبکه های پروژه:
هنگامیکه طول بحرانی یک پروژه مشخص گردید،سوال بعدی که پرسیده میشود آن است که آیا میتوانیم پروژه را کوتاهتر کنیم؟ فرایند کاهش مدت زمان پروژه یا فعالیت معمولا به نام خردشدن خوانده میشود.برای بسیاری از پروژه های ساختمانی پرداخت اضافه به مقاطع کار در جهت افزایش انگیزه وی برای پایان دادن سریعتر به پروژه در زمان کوتاهتر معمول میباشد.
هزینه و ارزش موارد خرد شده:
ارزشی در موارد خرد شده یک پروژه وجود دارد.به منظور خرد شدن برخی از موارد در پروژه، می بایست نسبت به وقفه یک یا چند فعالیت اقدام کنیم.خرد شدن یک فعالیت به هزینه نیاز دارد. تصمیم گیری در خصوص خرد شدن یک فعالیت نیازمند آن است تا هزینه خرد شده آن فعالیت را با ارزش نتیجه بدست آمده از خرد شدن مقایسه کنیم.
ارزش خرد نمودن یک پروژه:
دو دیدگاه در مورد تصمیم گیری در خصوص مبلغ پروژه خرد شده وجود دارد: 1-ما به سادگی مدت پروژه و خرد شدگی را برای اتمام آن مشخص نمائیم یا 2-ما ارزش خرد شدن آنرا برای روزهای مختلف ارزیابی کنیم.
محدودیتهای منابع در برنامه ریزی پروژه:
برای بسیاری از پروژه ها یکی از موارد پیچیده آن است که منابع کمی موجود باشد.منابع محدود باعث میشود تا مجبور باشید کارهایتان را به صورت نوبتی انجام دهید،که اگر غیر از این بود می توانستیم چندین کار را با هم تواما انجام دهیم.
پیش بینی احتمال تکمیل پروژه با استفاده از مقصد:
یک آنالیز مسیر بحرانی ساده را در نظر میگیریم که در آن زمان فعالیتها را به طور دقیق می دانیم. در واقع زمان تکمیل یک وظیفه معمولا با ارزیابی اولیه ما متفاوت است.تقریبا از شروع اسلوب شناسی pert ،پیشنهاد میشد که طراحان پروژه سه ارزیابی را برای کار خود مهیا کنند.1-زمان خوشبینانه 2-زمانی احتمالی 3-زمان بدبینانه
pert اولیه دارای یک رویه بسیار نزدیک برای ارزیابی زمان توزیع کل پروژه می باشد.
 
  • Like
واکنش ها: gef

gef

عضو جدید
زمانبندي پروژه؟؟

زمانبندي پروژه؟؟

دوستان اگر پاور پوينتي ازCPM و نمودار در اختيار بزارين ممنون ميشم :cry::w10:
لطفا...!
 

م.كمالي

عضو جدید
با سلام دوست عزيز
در حال حاضر در كنترل پروژه از تركيب گانت و سي پي ام استفاده ميكنند و سي پي ام به تنهايي منسوخ شده بهترين مرجعي كه براي كنترل پروژه معرفي ميكنند فايلي هست كه براتون پيوست ميكنم ( يكي از بهترينها ) در انتهاي اين مرجع در مورد سي پي ام توضيح داده و اگر در مورد سي پي ام محض ميخواين اطلاعات جامعي بدست بيارين ( در حال حاضر استفاده چنداني در پروژه ها ندارد ) ميتونين از كتاب حاج علي شير محمدي استفاده كنيد .
 

پیوست ها

  • 1a.pdf
    1.3 مگایابت · بازدیدها: 14
  • 1b.pdf
    1.5 مگایابت · بازدیدها: 11

ashar

عضو جدید
CRM

CRM

واژه CRM مخفف Customer Relationship Management يا سيستم مديريت ارتباط با مشتري است. در حقيقت اين سيستمها راهبردي است براي جمع آوري نيازها و رفتارهاي تجاري مشتريان تا به ايجاد روابطي قويتر با آنها منجر شود. در نهايت، رابطه قوي با مشتريان مهمترين رمز موفقيت هر کسب و کار است. تکنولوژيهاي بسياري در قالب مديريت ارتباط با مشتري CRM ارائه شده اند اما داشتن تصويري از CRM به عنوان مجموعه اي از تکنولوژي نيز نادرست است. به عنوان روشي بهتر براي درک CRM ، مي توان آنرا به مانند فرايندي دانست که به ما کمک مي کند تا اطلاعات مختلفي از مشتريان، فروش، اثر بخشي فعاليتهاي بازاريابي، سرعت عمل در پاسخگويي به مشتري و نيز تمايلات بازار را به شکل يکجا جمع آوري کنيم. هدف از CRM چيست؟
ايده اصلي CRM کمک به بنگاهها براي استفاده از تکنولوژي و منابع انساني در به دست آوردن ديدي بهتر نسبت به رفتارهاي تجاري و ارزشي است که هر مشتري براي سازمان ايجاد مي کند. در صورتي که يک سيستم CRM بتواند مطابق با ايده بالا عمل کند، سازمان قادر خواهد بود:
• خدمات بهتري به مشتريان ارائه دهد
• بازدهي و اثربخشي مراکز تلفني تماس با مشتري را افزايش دهد
• ارائه محصولات جنبي موثرتر خواهد بود
• کارمندان فروش را در عقد سريعتر قراردادهاي فروش ياري دهد
• فرايندهاي فروش و بازاريابي را تسهيل کند
• مشتريان جديدي براي خود پيدا کند
• گردش مالي مشتريان خود را افزايش دهد
اين رويداد چگونه اتفاق خواهد افتاد
مزايايي که براي CRM برشمرديم تنها با خريد و نصب يک نرم افزار CRM محقق نخواهد شد. براي آنکه يک سيستم CRM عملاً اثربخش باشد، سازمان بايد پيشتر تصميم گرفته باشد که به دنبال کدام يک از اطلاعات مشتري است و نيز از جمع آوري اين اطلاعات چه چيزي را دنبال مي کند. به عنوان مثال بسياري از موسسات مالي شرايط زندگي مشتريان خود را به دقت پيگيري مي کنند تا بتوانند خدمات بانکي مناسبي نظير رهن يا اجاره را در مواقع مناسبي به آنها ارائه کنند تا نيازهاي آنها را به بهترين شکل پاسخ دهند.
در گام بعدي، سازمان بايد به منابع مختلفي که از طريق آنها اطلاعات مشتريان وارد سازمان مي شود توجه داشته باشد و مشخص کند که در حال حاضر اين داده ها در کجا و به چه شکل ذخيره شده و چگونه مورد استفاده قرار مي گيرد. به عنوان مثال يک سازمان ممکن است از راههاي بسيار متعددي با مشتريان خود تعامل داشته باشد مانند نامه نگاري، وب سايت، انبارهاي فيزيکي، مراکز تلفني ارتباط با مشتري، تيمهاي سيار فروش و بازاريابي و نيز تبليغات. سيستمهاي CRM بسيار مطمئن قادراند اين نقاط را به يکديگر متصل کنند. اطلاعات جمع آوري شده بين سيستمهاي عملياتي (مانند فروش و انبار) و سيستمهاي تحليل کننده اطلاعات، رد و بدل شده و مي توانند قالبهاي موجود در آنها را استخراج و مرتب کنند. تحليلگران سازمان سپس از طريق همين اطلاعات قادر خواهند بود تا تصوير جامعي از هر مشتري و حوزه هايي که به خدمات بهتري نياز دارند، به دست آوردند. به عنوان مثال، در صورتي که فردي از خدمات رهن املاک، وام تجاري، حساب ذخيره بازنشستگي و يک حساب جاري يک بانک استفاده کند، براي بانک کاملاً مقرون به صرفه است که با چنين شخصي به محض تماس به بهترين وجه رفتار کند.
آيا شاخصهايي براي سنجش ميزان نياز به پروژه هاي CRM وجود دارد؟
عملاً نه! ولي در عمل يک راه براي ارزيابي ميزان نياز به پروژه هاي CRM ، شمارش کانالهايي است که يک مشتري از طريق آنها مي تواند به سازمان دسترسي داشته باشد. هر چه ميزان کانالهاي ارتباطي سازمان بيشتر باشد، نياز به داشتن يک سيستم CRM با تصويري با تمرکز بر يک مشتري خاص بيشتر مي شود.
نصب و راه اندازي يک CRM چقدر هزينه در بر خواهد داشت
اندکي بيش از آنچه که کارمندان فروش نرم افزار مدعي هستند!! . برخي از فروشندگان مدعي هستند که نرم افزار CRM آنها مي تواند در زماني کمتر از يک هفته نصب شده و کار کند. چنين بسته هاي نرم افزاري در طولاني مدت چندان مفيد به فايده نخواهند بود زيرا نمي توانند تصوير جامعی را از بخشهای مستقل و در عین حال مرتبط با هم که مورد نياز مشتري است ارائه دهند. زمان مورد نياز براي پروژه هاي CRM ي که نيازهاي آن به خوبي برداشت شده، به پيچيدگي پروژه و اجزاي آن بستگي دارد.
CRM چقدر هزينه در بر خواهد داشت؟
مطالعه اي که در سال ۲۰۰۱ بر روي ۱۶۰۰ کارشناس فناوري اطلاعات و بازرگاني توسط Data Warehousing Institute انجام شده، نشان مي دهد نزديک به ۵۰ درصد از پرسش شوندگان هزينه اي کمتر از ۵۰۰ هزار دلار را به پروژه هاي CRM تخصيص مي دهند. اين امر بيانگر آن است که پروژه هاي CRM را نمي توان پروژه هايي سنگين و هزينه بر دانست. با اين حال، همين تحقيق نشان مي دهد که برخي از کارشناسان صحبت از پروژه هايي با بودجه اي بيش از ۱ ميليون دلار کرده اند.
نمونه هايي از اطلاعاتي که پروژه هاي CRM جمع آوري مي کنند
 پاسخ به نامه نگاريها
 تاريخهاي حمل و تکميل سفارش
 اطلاعات فروش و خريد
 اطلاعات حسابداري
 اطلاعات ثبت نام از طريق وب سايت
 اطلاعات خدمات پس از فروش
 اطلاعات جمعيت شناختي
 اطلاعات فروش اينترنتي
عوامل کليدي موفقيت در پياده سازي يک سيستم CRM
• پروژه CRM سازمان خود را از طريق ايجاد پروژه هاي نمونه و نيز اعمال مقاطع زماني مشخص (milestones) به قطعات قابل مديريت کردن تقسيم کنيد. کار را با یک پروژه نمونه آغاز کنيد بطوریکه تمام گروهها و زيربخشهاي سازمان را دربر بگیرد .این پروژه نمونه باید به گونه ای باشد که هم بتواند کل پروژه را در بر داشته باشد و در عين حال نيز به اندازه کافي کوچک و منعطف باشد تا بتوان با استفاده از آن تصويري کلي از پروژه به دست آورد.
• امطمئن شويد که برنامه هاي شما براي يک سيستم CRM داراي چارچوبي با معماري قابل قیاس(scalable) باشد
• به هيچ وجه حجم داده اي که بايد از سازمان جمع آوري کنيد را کم تخمين نزنيد (اين حجم بسيار بالا خواهد بود). بايد قادر باشيد در صورت نياز سيستم خود را توسعه دهيد.
• داده هايي که بايد جمع آوري و ذخيره شود را به دقت ملاحظه کنيد. در وهله نخست شايد تصميم برآن باشد که هر چه بیشتر داده جمع آوري و ذخيره شود اما اغلب نيازي به ذخيره کردن چنين حجمي از داده ها نيست. ذخيره سازي داده هاي غيرضروری تنها اتلاف پول و وقت است.
• شخصيت فردي هر يک از مشتريان را به دقت بشناسيد و پاسخ مناسبي به نياز آنها بدهيد. يک سيستم CRM بايد داراي قابلیت قيمت گذاري در داخل خود باشد.
کدام يک از بخشهاي سازمان بايد پروژه CRM را اجرا کند؟
بزرگترين منافع مالي در سازمان عبارت است از هم راستا کردن کسب و کارها و همچنین استراتژيهاي CRM و IT بطوریکه این همسویی در همه سازمان اجرا شود و چنانچه اختصاص به يک بخش از سازمان داشته باشد، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.
چه چيزي باعث شکست پروژه هاي CRM مي شود
در واقع بسياري از عوامل! . نخست نبود ارتباط بين افراد در زنجيره ارتباط با مشتري که ممکن است به ايجاد تصويري ناقص از مشتري منجر شود. ارتباطات ضعيف در اين قسمت منجر به پياده سازي تکنولوژي در سازمان اما بدون پشتيبانيهاي لازم از کاربر مي شود. به عنوان مثال در صورتي که منافع پرسنل فروش به شکل کامل با سيستم همراستا نباشد، ممکن است اطلاعات جمعيت مشخصي که موفقيت سيستم را سبب مي شود، به سيستم وارد نکنند. ۵۰۰ شرکت برتر آمريکا به دليل مقاومت پرسنل فروش در برابر تلاشهاي پيشين براي به اشتراک گذاشتن اطلاعات مشتريان، تا چهار مرتبه مجبور به تلاش براي پياده سازي سيستم CRM خود شده اند.
برای خودت زندگی کن نه برای چشم مردم
 

hosi2

عضو جدید
سلام،ببخشید من نفهمیدم قسمت درخواست ها کجاست چون موضوعم مرتبط بود اینجا گفتم
یه پروژه دادن بهمون با این شرایط:
(_تهیه ی یک نقشه از سازه مورد نظر
_فهرست حداقل 30فعالیت از پروژه
_براورد هزینه و مدت هرفعالیت براساس روش علمی مانند فهرست بها و انالیزبها
_نرسیم نمودار میله ای،گانت،و نمودار مسیر بحرانی DDM
_محاسبه جریان نقدینگی و ترسیم نمودار مورد نظر بافرض ۱۵ درصد سود پیمانکار و مبلغ تضمین ۱۰ درصد درهرپرداخت ازصورت وضعیت
نصف مبلغ تضمین پس از اتمام پروژه و نصف دیگر ۶ماه بعد پروژه پرداخت میشود(پرداخت های صورت وضعیت یک ماه پس از تایید انهاست)
_همچنین فرض شود پیمانکار قصد دارد تفاوت منحنی های جریان را با بهره ۱۲ درصد جبران کند(محاسبات مربوط ب قرض از بانک )
بحث ریسکم هست که تاهمینجاشم فکرنکنم کسی کمکم کنه :)))))))

اگهاز مهندسین کسی کمک کنه ممنون میشم
 
بالا