بررسی کنید سلامت قلبتان را با این نکات ساده

love eternal

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز

علم توسعه های بسیاری در مورد تشخیص ومعالجه بیماری های شریانی قلب کرده است ، نخستین عمل جراحی قلب در دهه ۱۹۶۰ بود ، این روزها این مورد خیلی پیشرفت داشته وسبب شده که کمتر بدنتان برای جراحی باز شود. این روزها متخصصان قلب و عروق می توانند با ارسال یک استنت به داخل شریان های قلبی کار رگ های شما را ببینند. با خواندن این مطلب یاد می گیرید چطوری بسیار مراقب ناراحتی های قلبی خود باشید.
۱-اگر نشانه هایی از عارضه قلبی مثل تنگی نفس، سرگیجه و یا درد قفسه سینه را احساس میکنید به پزشک خود مراجعه کنید و از او درخواست یک چک آپ کلی را بکنید.
همچنین ضرری ندارد که اگر خانوادگی مشکل قلبی دارید، به خصوص وقتی که یک خویشاوند نزدیکتان از مشکل قلبی قبل از پیری رنج می برد، به پزشک مراجعه کنید و چک آپ کنید.
اگر خیلی چاق هستید یا سیگار می کشید، کمک بجویید، همیشه فشار خونتان را بررسی کنید، متعادل فشار خون بین ۸۰ تا ۱۲۰ mmHg است.
۲-از دکتر خود بخواهید که میزان کلسترول بدنتان را چک کند، میزان زیاد کلسترول ممکن است باعث بروز مشکل در شریان های قلبی شود.
دکتر ها به راحتی سطح کلسترولتان را با استاتین ها، تغییر غذای روزانه و ورزش کردن کنترل می کنند، همچنین ممکن است که دکترتان شما را برای یک اسکن قفسه سینه با اشعه ایکس بفرستد که اولین قدم برای تست ماهیچه های قلبی و رگ های خونی شما است.
همچنین ممکن است روی شما تست ضربان قلب با برق را انجام دهد، این یک تست ساده و بدون درد است که ضربان های الکتریکی قلب را نشان می دهد و می تواند به طور مثال آخرین حمله قلبی که داشتید را بیان کند.

۳-اگر دکترتان پیشنهاد میکند، به یک کلینیک بروید تا تست استرس بدهید، در این تست هیچ چیزی برای نگرانی وجود ندارد.
یک تکنیسین در کنار شما می ایستد و به شما میگوید که در حالیکه سیم های ضبط سرعت و اطلاعات به شما وصل هستند روی تردمیل راه بروید یا بدوید.
این تست مشخص میکند که بدن شما در مواقعی که هیجانی می شود استرس دارد یا نه.
اگر این تست مشخص کند که قلبتان به رسیدگی بیشتری نیاز دارد، ممکن است دکترتان شمارا به یک آنژیوگرام معرفی کند.
۴-اگر دکتر پیشنهاد میکند به یک کاتتریزاسیون شریانی بروید.
برای کاتتریزاسیون ابتدا سر می شوید، سپس ممکن است دکترتان یک کاتتر را در حالیکه بیهوش هستید به شریان ها و رگ های قلبی بفرستد.
سپس مقداری ماده ی روشن کننده را فعال کند و بعد قادر است تا هر گونه انسداد را در رگ ها ببیند.
با استفاده از یک نوع اشعه ایکس خاص به نام آنژیوگرام، می توانید درمان خاص خود را اعمال کنید و درمان شوید.
 
بالا