بررسی و رفع اشکال دروس سیالات کارشناسی ارشد

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
با توجه به حجم و اهمیت دروس سیالات اگه تایید بشه در این تایپیک با کمک هم به رفع اشکال معرفی مراجع و منابع مهم تست زنی و بررسی نکات مهم و نیز حذف نکات غیر ضروری ان بپردازیم:)
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام اول از همه به معرفی درس مکانیک سیالات بپردازیم
اساتید طراح سوال معمولا هنگام طرح سوال به منابعی که زیاد در دانشگاه ها مرسوم نیستند و یا کتاب های خودشان مراجعه میکنند برای مثال منبع اصلی درس کنترل برای طرح تست کنترل نایس و کتاب دکتر غفاری است که فکر کنم کمتر به گوش کسی خورده باشد برای همین انتظار نداشته باشید که طراح محترم بیاید و از استریتر تست بگیرد با کمی گشت و گذار تو کتاب ها و بررسی تست ها به این نکته مهم میرسید که منبع اصلی طرح تست سیالات کتاب مکانیک سیالات مانسون است که حتی پارسه هم از ان به عنوان منبع اصلی نام میبرد سعی میکنم در پست های بعدی با حل سوالات امسال سیالات و مقایسه ان با مثال های حل شده مانسون این نکته رو اثبات کنم و اگر دوستان استقبال کنن در هر پست نکات مهم فصل های مانسون را بگذارم تا نیازی به خواندن ان نباشد
اما تست
مکانیک سیالات راهیان دوجلدی
این کتاب فکر کنم از استریتر هم مشهورتر باشد اما متاسفانه درس نامه کاملا تجاری دارد اما در حال حاظر بهترین منبع تست هست اما روش تست زنی
اول از همه درس هرفصل را از سیالات مانسون یا کتاب دینامیک سیالات دکتر صادقی انتشارات نصیر یا سیالات پارسه بخونید بعد به عنوان تمرین تست های مهندسی شیمی را حل کنید و در گام بعدی تست های مکانیک را با گرفتن زمان بزنید و در اخر حتما و حتما تاکید زیادی روی تست های عمران داشته باشید اگر میخواهید تبدیل بخوانید حتما بقیه تست ها را هم بزنید در غیر اینصورت لازم نیست
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
کدام گزینه صحیح نیست؟1)مفهوم تابع جریان قابل کاربرد در جریان داخل لوله ها نیست.2)برای سیال تراکم ناپذیر آهنگ انبساط حجمی صفر است.3)هر جریان غیر چرخشی را می توان بصورت گرادیان یک تابع اسکالر بیان کرد.4)اگر کرل میدان سرعت صفر باشد، آنگاه میدان جریان غیر چرخشی است.پاسخ سوال اول:تست تالیفی بود و پاسخ گزینه ی 11-ص 320 مانسون/مفهوم تابع جریان قابل کاربرد برای جریان های سه بعدی کلی نیست(یکبار که اثباتش رو بخونید در ذهنتان حک میشود)ولی در جریان های سه بعدی دارای تقارن محوری، مثل جریان داخل لوله کاربرد دارد. در واقع جریان در لوله رو دو بعدی در نظر می گیریم..2-ص 310 سیالات مانسون/حسی هم میشود فهمید..گرچه اثبات ریاضی دارد3-ص 666 سیالات شیمز/اثبات ریاضی دارد و عکسش هم صادق هست.4- ص 312 مانسون/فک کنم بیشتر از سه گزینه قبلی در مسائل و تست ها تکرار شده باشه و اثبات ریاضی داره/هدف از طرح این گزینه این بود که شما باید یک خلاصه نویسی تقریبا یک صفحه ای از مفاهیم زیر داشته باشید تا سرجلسه هنگ نکنید:کرل،دیورژانش،لاپلاسین،گردش،چرخش،گرادیان ،گردشاری،ورتیسیتی، سیرکلاسیون و شاید چند مورد دیگه هم باشه که الان خاطرم نیست.. فرم ریاضی هر کدوم؟ کدوم ها معادلن؟(یکی فارسی هست یکی لاتین)... چون طراح ممکن است از هر کدوم استفاده کنه..
 

meka1

عضو جدید
نمیشه گفت که سوالات بیشتر از یک کتاب هست بستگی به شانس داره که توی اون سال سنجش سوال های کدوم دانشگاه رو قرار بده برای ازمون.
فک می کنم نحوه سوالات هم به این صورت است که سازمان سنجش هر سال از دانشگاه یک سری سوال در خواست می کنه در تمام دروس بدن. واون استاد هر دانشگاه هم میدن سوال ها رو بعد سازمان سنجش هر سال به صورت رندوم از این سوال ها انتخاب می کنه و برای ازمون قرار میده برای همین هست که هر سال هم کلی سوال غلط توی ازمون پیدا میشه چون از ف ی ل ت ر های مختلف رد نمیشه برخلاف ازمون کارشناسی که از 100 تا ف ی ل ت ر فک کنم رد بشن برای همین غلط خیلی کم توش پیدا میشه برخلاف ارشد
 

سحرخیز

عضو جدید
سلام اول از همه به معرفی درس مکانیک سیالات بپردازیم
اساتید طراح سوال معمولا هنگام طرح سوال به منابعی که زیاد در دانشگاه ها مرسوم نیستند و یا کتاب های خودشان مراجعه میکنند برای مثال منبع اصلی درس کنترل برای طرح تست کنترل نایس و کتاب دکتر غفاری است که فکر کنم کمتر به گوش کسی خورده باشد برای همین انتظار نداشته باشید که طراح محترم بیاید و از استریتر تست بگیرد با کمی گشت و گذار تو کتاب ها و بررسی تست ها به این نکته مهم میرسید که منبع اصلی طرح تست سیالات کتاب مکانیک سیالات مانسون است که حتی پارسه هم از ان به عنوان منبع اصلی نام میبرد سعی میکنم در پست های بعدی با حل سوالات امسال سیالات و مقایسه ان با مثال های حل شده مانسون این نکته رو اثبات کنم و اگر دوستان استقبال کنن در هر پست نکات مهم فصل های مانسون را بگذارم تا نیازی به خواندن ان نباشد
اما تست
مکانیک سیالات راهیان دوجلدی
این کتاب فکر کنم از استریتر هم مشهورتر باشد اما متاسفانه درس نامه کاملا تجاری دارد اما در حال حاظر بهترین منبع تست هست اما روش تست زنی
اول از همه درس هرفصل را از سیالات مانسون یا کتاب دینامیک سیالات دکتر صادقی انتشارات نصیر یا سیالات پارسه بخونید بعد به عنوان تمرین تست های مهندسی شیمی را حل کنید و در گام بعدی تست های مکانیک را با گرفتن زمان بزنید و در اخر حتما و حتما تاکید زیادی روی تست های عمران داشته باشید اگر میخواهید تبدیل بخوانید حتما بقیه تست ها را هم بزنید در غیر اینصورت لازم نیست

شما از چه منبعی میگید که مانسون منبع اصلیه ؟
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
نمیشه گفت که سوالات بیشتر از یک کتاب هست بستگی به شانس داره که توی اون سال سنجش سوال های کدوم دانشگاه رو قرار بده برای ازمون.
فک می کنم نحوه سوالات هم به این صورت است که سازمان سنجش هر سال از دانشگاه یک سری سوال در خواست می کنه در تمام دروس بدن. واون استاد هر دانشگاه هم میدن سوال ها رو بعد سازمان سنجش هر سال به صورت رندوم از این سوال ها انتخاب می کنه و برای ازمون قرار میده برای همین هست که هر سال هم کلی سوال غلط توی ازمون پیدا میشه چون از ف ی ل ت ر های مختلف رد نمیشه برخلاف ازمون کارشناسی که از 100 تا ف ی ل ت ر فک کنم رد بشن برای همین غلط خیلی کم توش پیدا میشه برخلاف ارشد
نوبتی نیست اکثرا اساتید دانشگاه های تهران و اصفهان و مشهد و سهند تبریز طراحن
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
فصل های مکانیک سیالات مانسون
1-مقدمه
2-استاتیک سیالات
3-دینامیک سیالات مقدماتی
4-سینماتیک سیالات
5-تحلیل حجم معیار محدود
6-تحلیل دیفرانسیل جریان سیال
7-تشابه ابعادی
8-جریان لزج لوله ها
9-جریان اطراف اجسام غوطه ور
10-جریان کانال باز
11-جریان تراکم پذیر
12-توربوماشین ها
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
سبک مانسون تقریبا همون کتاب سیالات پارسه است و من سعی میکنم از فردا نکات مهم هر فصل رو بزارم -سیالان دکتر نبهانی رو هم ندیدم جالبی مانسون تو اینه که مثال هاش و تمریناتش مفهومی تره و این برای کنکور مفیده
 

سحرخیز

عضو جدید
فصل های مکانیک سیالات مانسون
1-مقدمه
2-استاتیک سیالات
3-دینامیک سیالات مقدماتی
4-سینماتیک سیالات
5-تحلیل حجم معیار محدود
6-تحلیل دیفرانسیل جریان سیال
7-تشابه ابعادی
8-جریان لزج لوله ها
9-جریان اطراف اجسام غوطه ور
10-جریان کانال باز
11-جریان تراکم پذیر
12-توربوماشین ها

بین نبهانی و مانسون کدوم بهتر گفتن به نظرتون ؟
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز

روزانه - دانشگاه تهران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -100
2
روزانه - دانشگاه صنعتی شریف - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -100
3
روزانه - دانشگاه صنعتی شریف - ۱۲۶۷- مهندسی سیستمهای انرژی (کد گرایش ۳) -150
4
شبانه - دانشگاه صنعتی شریف - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -150
5
روزانه - دانشگاه صنعتی امیرکبیر - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -220
6
شبانه - دانشگاه تهران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -220
7
شبانه - دانشگاه صنعتی امیرکبیر - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -370
8
روزانه - دانشگاه علم و صنعت ایران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -320
9
روزانه - دانشگاه علم و صنعت ایران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -320
10
روزانه - دانشگاه علم و صنعت ایران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -320
11
روزانه - دانشگاه تربیت مدرس - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -400
12
روزانه - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -410
13
روزانه - دانشگاه صنعتی اصفهان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -510
14
شبانه - دانشگاه تهران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) - گرایش ماشینهای آبی-400
15
روزانه - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - ۱۲۶۷- مهندسی سیستمهای انرژی (کد گرایش ۳) -500
16
روزانه - دانشگاه فردوسی مشهد - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -650
17
روزانه - دانشگاه شیراز - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -650
18
روزانه - دانشگاه صنعتی شریف - ۱۲۶۷- مهندسی هسته‌ای (کد گرایش ۳) - گرایش مهندسی راکتور-500
19
شبانه - دانشگاه علم و صنعت ایران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -630
20
شبانه - دانشگاه علم و صنعت ایران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -630
21
شبانه - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -700
22
شبانه - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -شیوه آموزش محور-800
23
شبانه - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - ۱۲۶۷- مهندسی سیستمهای انرژی (کد گرایش ۳) -720
24
روزانه - دانشگاه صنعتی بابل - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -800
25
روزانه - دانشگاه گیلان – رشت - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1000
26
شبانه - دانشگاه صنعتی اصفهان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1100
27
روزانه - دانشگاه تبریز - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1000
28
شبانه - دانشگاه شیراز - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1100
29
روزانه - دانشگاه صنعتی شیراز - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1000
30
روزانه - دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور – تهران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -950
31
روزانه - دانشگاه شهید بهشتی - ۱۲۶۷- مهندسی هسته‌ای (کد گرایش ۳) - گرایش چرخه سوخت هسته‌ای-950
32
شبانه - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی - ۱۲۶۷- مهندسی سیستمهای انرژی (کد گرایش ۳) - شیوه آموزش محور-1000
33
روزانه - دانشگاه صنعت آب و برق شهید عباسپور – تهران - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) - مدیریت انرژی الکتریکی – با همکاری دانشگاه تربیت مدرس-1150
34
شبانه - دانشگاه فردوسی مشهد - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1150
35
روزانه - دانشگاه شهید باهنر کرمان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1250
36
شبانه - دانشگاه گیلان – رشت - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1350
37
روزانه - دانشگاه شهید بهشتی - ۱۲۶۷- مهندسی هسته‌ای (کد گرایش ۳) - گرایش راکتور-1000
38
روزانه - دانشگاه صنعتی سهند تبریز - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1250
39
روزانه - دانشگاه صنعتی اصفهان - ۱۲۶۷- مهندسی هسته‌ای (کد گرایش ۳) - گرایش رآکتور-1450
40
روزانه - دانشگاه صنعتی شاهرود - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1300
41
روزانه - دانشگاه یزد - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1300
42
شبانه - دانشگاه تبریز - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1400
43
روزانه - دانشگاه بوعلی سینا – همدان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1300
44
روزانه - دانشگاه رازی کرمانشاه - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1500
45
شبانه - دانشگاه صنعتی بابل - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1500
46
شبانه - دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -
-
47
روزانه - دانشگاه کاشان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1500
48
روزانه - دانشگاه ارومیه - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1600
49
روزانه - دانشگاه هرمزگان – بندرعباس - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1600
50
روزانه - دانشگاه سمنان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1500
51
روزانه - دانشگاه یاسوج - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1600
52
روزانه - دانشگاه شهید چمران اهواز - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1500
53
شبانه - دانشگاه شهید باهنر کرمان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1600
54
روزانه - دانشگاه شهرکرد - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1600
55
روزانه - دانشگاه صنعتی شاهرود - ۱۲۶۷- مهندسی سیستمهای انرژی (کد گرایش ۳) -1600
56
شبانه - دانشگاه شهید چمران اهواز - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1700
57
روزانه - دانشگاه تربیت معلم سبزوار - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1600
58
شبانه - دانشگاه سمنان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1700
59
روزانه - دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1650
60
شبانه - دانشگاه کاشان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1700
61
شبانه - دانشگاه صنعتی شاهرود - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1700
62
روزانه - دانشگاه صنعتی ارومیه - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1700
63
روزانه - دانشگاه محقق اردبیلی – اردبیل - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1800
64
شبانه - دانشگاه بوعلی سینا – همدان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1900
65
روزانه - دانشگاه بیرجند - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1960
66
روزانه - دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) - شیوه آموزش محور-2000
67
شبانه - دانشگاه یزد - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1800
68
روزانه - دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -1900
69
روزانه - دانشگاه صنعتی مالک اشتر - ۱۲۶۷- مهندسی دریا (کد گرایش ۳) - گرایش هیدرودینامیک و جلوبری - محل تحصیل شاهین شهر اصفهان-2000
70
شبانه - دانشگاه ارومیه - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -2000
71
شبانه - دانشگاه رازی کرمانشاه - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -2010
72
شبانه - دانشگاه صنعتی شاهرود - ۱۲۶۷- مهندسی سیستمهای انرژی (کد گرایش ۳) -2000
73
شبانه - دانشگاه شهرکرد - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -2050
74
شبانه - دانشگاه هرمزگان – بندرعباس - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -2000
75
شبانه - دانشگاه یاسوج - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -2010
76
شبانه - دانشگاه بیرجند - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -2100
77
شبانه - دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -2150
78
شبانه - دانشگاه تربیت معلم سبزوار - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) -2000
79
شبانه - دانشگاه سیستان و بلوچستان – زاهدان - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) - شیوه آموزش محور-2200
80
بین‌الملل - دانشگاه صنعتی شریف - ۱۲۶۷- مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی (کد گرایش ۳) - محل تحصیل دانشکده علوم و مهندسی واقع در جزیره کیش-2500




 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
دانلود حل المسایل مکانیک سیالات مانسون
-معرفیhttp://s2.picofile.com/file/7256197090/chapter1.pdf.html
2-استاتیک سیالات
http://s2.picofile.com/file/7256219030/chapter2.pdf.html
3-دینامیک سیالات مقدماتی-م برنولی
http://s1.picofile.com/file/7256244080/chapter3.pdf.html
4-سینماتیک سیالات
http://s2.picofile.com/file/7256258923/chapter4.pdf.html
5-تحلیل انتگرالی
http://s2.picofile.com/file/7256311505/chapter5.pdf.html
6-تحلیل دیفرانسیلی
http://s1.picofile.com/file/7256335585/chapter6.pdf.html
7-تحلیل ابعادی
http://s2.picofile.com/file/7256354622/chapter7.pdf.html
8-جریان در لوله ها
http://s1.picofile.com/file/7256374836/chapter8.pdf.html
9-جریان خارجی
http://s2.picofile.com/file/7256393331/chapter9.pdf.html
10-کانال باز
http://s1.picofile.com/file/7256414836/chapter10.pdf.html
11-جریان تراکم پذیر
http://s1.picofile.com/file/7256475157/chapter11.pdf.html
12-توربوماشین ها
http://s1.picofile.com/file/7256478060/chapter12.pdf.html
یک فصل رو دانلود کردم سالم بود. منبع هم:http://znumechanic.mihanblog.com
 

n!hat

کاربر حرفه ای
کاربر ممتاز
من سیالات 2 پاس نکردم, به نظرت ارزش داره این بخش ها را بخونم یا رهاش کنم؟
کجاهای سیالات 2 تست خیز تره؟

من جامداتی هستم.
 

saeed_70_nagi

عضو جدید
من سیالات 2 پاس نکردم, به نظرت ارزش داره این بخش ها را بخونم یا رهاش کنم؟
کجاهای سیالات 2 تست خیز تره؟

من جامداتی هستم.
از این قسمت ها بیشتر تو کنکور ها دادن ::
1 برنولی 2 جریان در لوله ها 3 جریان خارجی
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
من سیالات 2 پاس نکردم, به نظرت ارزش داره این بخش ها را بخونم یا رهاش کنم؟
کجاهای سیالات 2 تست خیز تره؟

من جامداتی هستم.
سیالات دو رو پاس نکرده باشی از سیالات راهیان بخون جریان های دخلی تراکم پذیر و تراکم ناپذیر-جریان لایه مرزی-جریان سیال ایده ال-جریان تراکم پذیر که سال پیش هم سوال امده بود از حل مانسون هم فصول 8 و9 رو حل کن باز سوالی داشتی در خدمتم
 

a.tahoori

عضو جدید
سلام
من از کتاب سیالات مدرسان قرمز رنگه، تعریف زیادی شنیدم. نظر شما چیه؟
من خودم کتاب امیر افشاری رو دیدم خیلی جالب تر و جذاب تر توضیح داده بود نسبت به راهیان.... تست هاش هم ناسب تر بود... به نظرتون برای ما مکانیکی ها خوبه این کتاب؟
ممنون.
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام
من از کتاب سیالات مدرسان قرمز رنگه، تعریف زیادی شنیدم. نظر شما چیه؟
من خودم کتاب امیر افشاری رو دیدم خیلی جالب تر و جذاب تر توضیح داده بود نسبت به راهیان.... تست هاش هم ناسب تر بود... به نظرتون برای ما مکانیکی ها خوبه این کتاب؟
ممنون.
واقعیت اینه اکثر کتاب تست سیالات رو اساتید مهندسی شیمی نوشتن برای همین درس نامه شون اکثرا بدرد نخورن راهیان به نظر من فقط تست زنیش معتبره درس نامه رو از سیالات پارسه مفهومی یاد بگیر-سیالات مدرسان به نظرم جالب نیست سیالات امیر افشاری مال مهندسی عمرانه و برای همین سیالات 2 و لایه مرزی رو اصولا نباید پوشش بده اما طرز بیانش که عالیه مبارکه عمرانی ها باشه تو به مکانیک بچسب
 

a.tahoori

عضو جدید
واقعیت اینه اکثر کتاب تست سیالات رو اساتید مهندسی شیمی نوشتن برای همین درس نامه شون اکثرا بدرد نخورن راهیان به نظر من فقط تست زنیش معتبره درس نامه رو از سیالات پارسه مفهومی یاد بگیر-سیالات مدرسان به نظرم جالب نیست سیالات امیر افشاری مال مهندسی عمرانه و برای همین سیالات 2 و لایه مرزی رو اصولا نباید پوشش بده اما طرز بیانش که عالیه مبارکه عمرانی ها باشه تو به مکانیک بچسب

سلام ممنون از پاسخت...
یعنی میشه تا قبل از سیالات 2 روی افشاری کار کرد ولی بعدش دیگه نع...!!
برای پارسه هم متوجه نشدم ، همین کتاب سیاه رنگ صادفی رو میگید...؟؟؟ اخه کتاب های سیاه پارسه بیشتر برای حل های تشریحی و امتحانه هااا تا کنکور و تست... البته گفتی که برای مفهوم اون رو استفاده کنم.
هر جایی که اشتباه متوجه شدم بگو...
ممنون.
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
سلام ممنون از پاسخت...
یعنی میشه تا قبل از سیالات 2 روی افشاری کار کرد ولی بعدش دیگه نع...!!
برای پارسه هم متوجه نشدم ، همین کتاب سیاه رنگ صادفی رو میگید...؟؟؟ اخه کتاب های سیاه پارسه بیشتر برای حل های تشریحی و امتحانه هااا تا کنکور و تست... البته گفتی که برای مفهوم اون رو استفاده کنم.
هر جایی که اشتباه متوجه شدم بگو...
ممنون.
کاملا درست گفتی با افشاری که کار میکنی تست مکانیک هم بزن تا بعدا دچار مشکل نشی
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
بررسی سیالات 2 راهیان ارشد

بررسی سیالات 2 راهیان ارشد

سیالات 2 برای دو دسته مهمن اونایی که میخوان تبدیل بخونن و اونایی که ابزار دقیق شرکت کردن
که باید جز به جز بخونن . و ساختی ها که باید مباحث مهم رو بخونن اما فصل ها:
جریان بستر توپر و جریان کانال باز رو راهیان خیلی کم گفته که البته زیاد هم مهم نیستن ساختی ها میتونن نخونن اما برای تبحر در این فصل ها بد نیست یه نگاهی به مانسون یا یه کتاب مرجع دیگه مثل استریتر اونم در حد تورق زد
جریان تراکم پذیر:حاضرم شرط ببندم امسال از این فصل سوال میاد برای تسلط به این فصل حتما کتاب سیالات پارسه رو بخونید هم ساختی ها هم بقیه
جریان لایه مرزی و سیال ایده ال از مباحث مفهومی هستن برای همین موقعی که میخونید حتما مفهومی بخونید اینو یادتون باشه اگه حفظ کنید و برید سر جلسه امتحان محاله نتیجه بگیرید
ادامه دارد.............
 

a.tahoori

عضو جدید
کاملا درست گفتی با افشاری که کار میکنی تست مکانیک هم بزن تا بعدا دچار مشکل نشی

البته من خودم نگاه کردم کتاب رو... خیلی جامع و عالی بود. درس نامه اونم خوب بود، حداقل نسبت به راهیان....
تست هاشم زیاد بود...
یه نگاه بهش بنداز اگه ننداختی.. آخه اسمش زیاد آدم رو جذب نمی کنه راستیتش!!!!.....


مانسون چه حجمی داشت به لرزه افتاد بدنم

ولی کتاب بسیار جامعی هست... وقتی می خوانی جدا خسته نمی شی...
من خودم 2 رو از روی مانسون خودندم و به شدت راضی بودم چون مفهوم رو خیلی توضیح خوبی داده بود.
دارم حسرت می خورم که چرا 1 رو از روش نخودنم!!!!
به حجمش زیاد نگاه نکن...
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
البته من خودم نگاه کردم کتاب رو... خیلی جامع و عالی بود. درس نامه اونم خوب بود، حداقل نسبت به راهیان....
تست هاشم زیاد بود...
یه نگاه بهش بنداز اگه ننداختی.. آخه اسمش زیاد آدم رو جذب نمی کنه راستیتش!!!!.....




ولی کتاب بسیار جامعی هست... وقتی می خوانی جدا خسته نمی شی...
من خودم 2 رو از روی مانسون خودندم و به شدت راضی بودم چون مفهوم رو خیلی توضیح خوبی داده بود.
دارم حسرت می خورم که چرا 1 رو از روش نخودنم!!!!
به حجمش زیاد نگاه نکن...
گفتم که طرز بیانش عالیه اما تو تست زدن یادت باشه تو قراره مکانیک امتحان بدی داداشم نه عمران درس نامه رو از اون بخون تست هم مکانیک بزن در مورد مانسون هم اگه نمیتنید بخونید کتاب پارسه تقریبا خلاصه ناقصی از کتاب مانسون هستش در ضمن اگه تبدیل هم بخونید تو ارشد میبینید که چقدر به دردتون میخوره
 

ariax77

کاربر فعال
ترجمه دکتر فیروز ابادی رو میگی؟-اگه بخوای من میتونم خلاصه نکاتشو اینجا بزارم اما مسایل رو باید حل کنی


قربون دستت بذاري ممنون ميشم. به خدا ديگه خسته شدم از بس دنبال منبع درست حسابي بگردم. اون از طراحي و اينم از سيالات و اونم ديناميك و ارتعاشات!
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
قربون دستت بذاري ممنون ميشم. به خدا ديگه خسته شدم از بس دنبال منبع درست حسابي بگردم. اون از طراحي و اينم از سيالات و اونم ديناميك و ارتعاشات!

طراحی رو زیاد روش حساب نکن که بتونی خوب بزنی-دینامیک مریام رو حل کن-ارتعاشات متتم محجوب مقدس رو ببین معجزه میکنه-سیالات پارسه این ازمون چطور بود؟
 

امین فتحی

عضو جدید
کاربر ممتاز
سیالات راهیان-قسمت دوم
توربو ماشین ها رو فقط درس نامه راهیان بخونید و راجع تفاوت های پمپ و کمپرسور و کاویتاسون استاد بشید تست زدن واسه توربو ماشین زیاد صلاح نیست-جریان لایه مرزی رو کامل بخونید و تست هاشو بررسی کنید مثلا بدونید که چرا برای جدایش بوجود می اید یا شکل جریان سرعت در گرادیان فشار منفی چطوره اونا که ساختی هستن توربو رو نخونن اما رو لایه مرزی حساب باز کنند-اما جریان های داخلی تراکم ناپذیر لزج هر سال یه سوال داره واسه همین خوب یاد بگیرید البته سیستم های چند لوله ای مال عمرانه نه مکانیک واسه همین نزنید
موفق باشید
 
بالا