بررسی نفوذ شش سیگما در صنایع و خدمات دنیا

kingworld

عضو جدید
کاربر ممتاز
چکیده


اغلب سازمان ها به منظور افزایش بهره وری و نهایتا دستیابی به مزیت رقابتی جهت ماندگاری در عرصه تجارت جهانی، بخش وسیعی از تمرکز و توجه خود را به رفع مسائل، مشکلات و نقاط ضعف موجود در سیستم ها و فرایندهای خود می نمایند تنوع ابعاد و ماهیت مسائل و موانعی که سازمان با آنها روبروست، ایجاب می کند که مدیران سازمانها از ابزارهای مختلفی جهت رفع موانع موجود استفاده نمایند. متدولوژی شش سیگما یکی از ابزارهای بهبود کیفیت است که برای اولین بار توسط شرکت موتورلا در سال 1979 مطرح گردید و به سرعت گسترش یافت به طوریکه امروزه توجه کارشناسان و مدیران شرکت های مختلف سرتاسر جهان را به خود معطوف ساخته است. هدف از گردآوری این مقاله، بررسی نفوذ شش سیگما در صنایع و خدمات دنیا بوده است. ارائه میزان حضور این رویکرد در حوزه ها و علوم مختلف، اولا بیان می دارد که شش سیگما در کلیه صنایع و خدمات نظیر بهداشت و درمان، کشاورزی، بانکداری، حسابداری، زیست شناسی و ... گسترش یافته است، ثانیا می توان گفت که این رویکرد در چه حوزه هایی بیشتر و در چه حوزه هایی کمتر مورد توجه قرار گرفته و به طور کلی تمامی حوزه ها را در بر می گیرد، ثالثا محققین را کمک خواهد کرد تا مسیر و جایگاه تحقیق خود را به نحوی آسان، مشخص نمایند و یا به عبارتی دیگر به انتخاب مسیر مناسب توسط محققین به منظور تحقیقات آتی کمک خواهد شد.

دانلود متن کامل مقاله . . . (این مقاله 11 صفحه pdf و با حجم 264 کیلوبایت می باشد)



نویسندگان: دکتر عباس سقایی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی-علوم و تحقیقات_آزاده حبیبی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع
 

Similar threads

بالا